Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fryser din hest??
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 17:02

Nå nu har regnen silet ned (på falster i hvert fald) i halvandet døgn uafbrudt... Så jeg blev enig med min medopstalder om at tage hestene ind for natten, selvom de går på døgnfold. Og hvad møder jeg? 3 gennemvåde heste som løb ind i stalden. Og tænk sig, min hest og den ene pony førs så meget at de rystede af kulde. Hver enkelt muskel kørte løs, og det var så meget så man ku se det på 3 meters afstand. så de blev simpelthen svøbt ind i alt hvad der hed tæpper og fleece dækkener med halm oppe under, og så kan de stå med det til de har genvundet varmen om et par timer...

Har du også lige været ude og tjekke din hyp? For min samvittighed er da helt i bund nu... hvorfor kørte jeg ikke derned til morgen...

0
0
Svar på denne tråd

frosne dyr
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 17:06

Jeg var lige ude og muge for 1 time siden (de går i løsdrift), og der stod mit plejebarn araberen helt mutters inde i stalden og rystede mens de andre gik oppe på græsset.

Så han fik et uldtæppe på og en tot hø. Det tror jeg nok han syntes var en god ide.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Fryser
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 17:10

2 af mine frøs da de kom ind kl.13

Et fleecedækken og godt med grovfoder gjorde dem tilpas igen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 17:49

Jeg håber ikke mine kommer til at fryse. For de går i en løsdrift hvor jeg ikke kan lukke dem inde.

Jeg har lagt masser af hø til dem, så nu håber jeg de fortrækker at stå i tørvejr og gumle det, fremfor at stå i regnvejr og gufle lækkert græs

0
0
Svar på denne tråd

mine ponyer
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 17:54
er også inde med tæpper på, men fjordhestene fryser overhovedet ikke de stod bare og gnaskede græs - de er dog kommet med ind så du lige kan få noget tørt hø i maven (:
0
0
Svar på denne tråd

min...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 17:55

er kun ude et par timer i det her vejr. han har ikke så meget at stå imod med. han er kun 11 mdr men har desværre været udsat for mishandling ved opdrætter, så han er temmelig tynd. eller han er begyndt at få mave på nu :) men alligevel så skal han da ikke blive gennemblødt og komme til at fryse, så han står lystigt og gumler hø og halm i sig inde i stalden :)

mvh

sanne

søndermarks Myandor...

0
0
Svar på denne tråd

fryse fryse
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 18:05

hejsa.

Da jeg to min hest ind ved 14 tiden var han også gennemblødt, men han frøs ikke jeg gav ham alligevel et flece dækken på, og har lige været der ude igen og nu er han blevet tør så jeg tog det af.

Har snakket med ejern af stedet og hvis vejret bliver ved, bliver de nok inde i nat og så kommer de ud i morgen tidlig igen.

man skulle ikke tro at vi er i slutningen af juni måned.

Hilsen Linette :D

Ejer af vidunderlige:

:D Blokagers Coldman :D

Uldækken købes: str 145

Velholdt stævneskab købes.

.

0
0
Svar på denne tråd

ASDHJKL
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 19:46

Min hest fryser så den kommer i boks når det regner.!

Det er os vildt som det regner for tiden?!

0
0
Svar på denne tråd

Regndækken
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 19:52
Min pony, Ruwena, frøs også helt vanvittigt da jeg tog hende ind kl. 16. Hun fik fleece dækken på og da hun var tør, gav jeg hende et regndækken. Nu får hun lov at gå med regndækken til det stopper med at regne, for hun er ikke helt ung længere og jeg vil gerne passe på hende

Absalon ilder opdræt

http://www.absalon-ildere.dk

Ejer af den smukke dressurhest Javalonica

(som er tilsalg, kåret med 1.plads - ren trakehner)

og DSP ponyen

Elmelys Lady Ruwena

0
0
Svar på denne tråd

abcdefgh
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 19:52
jeg har altså hørt læst at en hest ik fryser når den ryster det er en hests måde at cirkulere holde varmen på en hest fryser når dens hår stritter

min hest gør m,it liv værd at leve .
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 19:57

Min hest fryser også vildt meget.. da jeg kom derned rystede hun også vildt, og gik sidelæns hele vejen ned til stalden, for at have rumpen mod vinden :/ ret træls da det gik pænt langsomt! da vi kom ned fik hun hø og et uldtæppe + halm under så hun kunne blive tør, og så for hun lov til at stå inde i nat :P

Mange hilsner Anna

Træner for Nyborg Rideklub's ponygameshold 2007

"Der er ingen hemligheder så tætte, som dem mellem hest og rytter..."

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 19:57
Pernille, det er korrekt, at en hest ryster betyder ikke nødvendigvis den fryser.
0
0
Svar på denne tråd

fryser.
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 19:58

Jeg var forbi mine i morges på vej på arbejde, og da stod de glade og spiste græs , og virkede ikke kolde.

Det var de derimod til eftermiddag. Min hoppe stod og krummede sig sammen, og de kom begge løbende da jeg kom, og det plejer de nu ikke.

Nu er de kommet ind i tørvejr, og hø.

Hilsen Mette
;-)
0
0
Svar på denne tråd

Jep, min
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 19:59

lille "rabarber" pony fryser!

Så nu har vi købt regntøj til hende - og lige nu står de lunt og godt i stalden og gumler på førsteklasses hø, indtil i morgen

L'rtevejr jo!

Kamelia.

Hvis du ikke kan være et godt eksempel - så må du bare være en forfærdelig advarsel.

0
0
Svar på denne tråd

ikke mine
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 20:28

men passe hesten gør...meget

mine var ude i ti min (efter 10 min kraftig diskussion om hvorvidt de skulle ud)

men 10 min efter var de "smuttet ud", så de kom ind igen.

Jeanet

0
0
Svar på denne tråd

heste...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 20:29

..julie er i ahem.. jeg tror det kaldes alt for god foderstand/erotisk buttet, og hun kan ikke fryse med det fedtlag hun har til at holde varmen..

tyran fryser ikke, men han er gennemblødt, jeg har været ovre og tørre ham med et håndklæde 2 gange i dag, men han var overbevist om det var til at spise, så han endte med at få et æble og få lov at hygge med lajka igen.

mvh. Gitte & Julie & Tyran.

0
0
Svar på denne tråd

Mine har også
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 20:40

stået inde i eftermiddag, til trods for at de ellers har gået ude siden slutningen af april. Maradona stod og rystede så han kom ind og blev gnubbet tør. Ponyen er i fol og det kan ikke vare længe endnu, så jeg tager ingen chancer, den lille ny skal ikke ankomme i en vandpyt.

Jeg lukkede dem ud igen da de havde fået aftensmad og lukker dem ind igen inden jeg går i seng.

Opstaldning i 8740 tilbydes se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

mega trælst vejr
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 22:13
ja mine er også kommet ind til natten over måske til fredag . den regn og blæst kunne den gamle af min ikke rigtig lide
0
0
Svar på denne tråd

Øhmn...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 22:57

Pernille og Krampe, hvorfor ryster de så?

Vh. Kamelia.

Hvis du ikke kan være et godt eksempel - så må du bare være en forfærdelig advarsel.

0
0
Svar på denne tråd

Ja - de seks jeg har stående har
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:06
alle frosset og har alle fået fleece og regndækken på nu.. VILDT som det dog også bare både regner og blæser... Øv altså!

Mvh Gitte
Mor til Tera 2 år. +1

Jack D. (pinto ej kåret) tilbyder naturlig bedækning

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:29

Min rystede også som en gal da jeg kom ud til ham idag, så han måtte også ind i stalden og froteres med håndklæder til han var tør, tænk hvis han pludselig fik nyreslag af kulden (ikke fordi det er sket før!)

Men ja han står også inde med tykt fleecetæppe og hygger sig med hø og foder, og et ordenligt lag halm.

Vandet går igennem regndækkenerne, så jeg vil næsten hellere lade ham gå uden, da de bliver endnu koldere af et vådt regndækken.

Men nej han skal heller ikke ud før det er vejr til det, og JO min frøs da han kom ind, han var kold nede ved roden af ørene, og var tydeligvis utilpas.

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

tydelige tegn...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:40

på at heste fryser er bla.:

-helt kolde øre (hvor hele øret er koldt, ikke kun spidsen)

-at deres pels rejser sig (dette gør at de ser ud som om de har bamse pels)

Dette er den beskrivelse jeg altid har fået på, hvordan man kan se om de fryser.

Men når hestene ryster, er det muskel sammentrækninger, for at øge blodcirkulationen når det er koldt, for dette er med til at hjælpe dem, med at holde varmen, og for at bringe blodet til de vitale organer, lidt ligesom hos mennesker, så tegn på de fryser?? jeg vil sige ja, men jeg kan da tage fejl

Karoline & Midnight

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:42

Vi har også taget alle vores ind for natten,

de stod alle og bævrede og fik sku ondt af dem,

så de kom ind og fik en dejlig nystrøet boks,

og det kunne de delme godt lide.

Knus Jette

Rigtige Kvinder Rider OX-araber :-)

Beautiful Arabians for breeding, show & Riding

Amlet Arabians

0
0
Svar på denne tråd

Fjordhesten...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:44

...Gry frøs skam ligesom resten af flokken, da en af de andre tog derud i formiddags. De kom alle ind og fik hø (Gry dog i vandet version). Hun fik regndækken på, da hun var tør.

Jeg skal nok til at vænne mig til regndækkenet, det er anden gang, at vi finder en rystende Gry på folden. :( Har redet her til aften og lagt dækken på igen.

Så meget for robust naturhest. Der er allerede lyd på, når hun "sukker" - så det har nok allerede sat sig til en mindre forkølelse. :(

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 23:50

Midnight-s - smukkere kunne det simpelthen ikke siges

Vh. Kamelia.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider