|
|
| Amy Tryron har vidnet om døds-ridt |
| Forfatter:  |
|
| Dato:  |
26-06-2007 11:06 |
|
Resumé: Den amerikanske ekvipage Le Samurai og Amy Tryon, påkaldte sig international opmærksomhed, da hesten snublede kort før det sidste spring og pådrog sig en skade. Amy Tryron gennemførte alligevel ridtet, selvom hesten var tydelig halt. Den 12-årige vallak pådrog sig en svær seneskade med ødelagte ligamenter i venstre forben, og blev a [ Læs nyhed]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Er der nogen der kan finde optagelsen på youtube? Jeg kan ikke finde den, og jeg kunne godt tænke mig at se hvad der egentligt skete.
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?" Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej! Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala... |
|
|
Jeg gad ogs god se den !! Har søgt på alt muligt, men kan ik finde det på youtube.com
Mathilde FC & Sascha Columbine
† Lady Michel † *19-01-91 24-02-07 †
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Videoen er ikke |
xtiny |
26-06-2007 16:38 |
|
Længere tilgængelig pga copyright: http://www.youtube.com/watch?v=QqUPoQj5hV8
Man kan vist nok købe et klip fra NBC af begivenheden.
Mvh xtiny
♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣
"Have no fear of perfection, you´ll never reach it" Salvador Dali
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altid opmærksom |
tbn |
28-06-2007 03:44 |
|
Hej... Har forsøgt at finde omtalte klip m. henvisn..er ikke lykkes.. Mit umiddelbare indtryk af det hele er, at man ikke rider videre på det plan uden at opdage, at noget er galt. Man har trænet målbevist og intensivt i lang tid for at nå målet.. Kunne jeg selv gøre det? måske dig? Lad os aldrig glemme, at hesten stiller sig godtroende til rådighed for os.. Mvh Tine B. Nielsen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| oversrkift |
|
|
uden faktiskt at vide nogetsomhelst om den her sag, og hvem hun er og hvad der skete.. så vover jeg mig da lige at udtale at hun godt nok er en sinke.. det ser da udsomom den hests ben er halvbrækket??
meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg kender ikke equipagen... men hold da op et FJOLS!!! Hesten er jo bare HALT... jeg har da aldrig set så uprof. en opførsel... FØJ FØJ FØJ FØJ
Michelle HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud.
Gallakjole sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Føj hun |
|
|
skulle skamme sig, puha næsten ikke til at holde ud at se. Stakkels stakkels hest, fatter ikke at dommere ikke stopper hende, men lader hende fortsætte, ingen kan da vist være i tvivl om at hesten har mange smerter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Thoger |
28-06-2007 10:06 |
|
Jeg fatter ikke hvorfor hun ikke stopper, tænk at være så egoistisk og kun tænke på sig selv. Stakkels hest sikke et smertehelvede den må ha' haft.
Hilsen Helle Smil til verden og den vil smile igen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha... |
|
|
Ved da godt nok ikke lige hvor jeg har fået den opfattelse, men sådan som jeg havde forstået det ud fra de artikler osv jeg har læst, troede jeg det skete LIGE før et spring og at hun måske ikke nåede at stoppe/opfatte det. Men føj da, hvor er det modbydeligt at se. Hvordan kan man overhovedet få sig selv til at ride videre og så endda springe?
Mvh. Nina
Dream as if you´ll live forever Live as if you´ll die today
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grrr |
Musse-pigen |
28-06-2007 10:56 |
|
Der findes ikke ord for, hvor stor en idiot, hende Amy er!!!  Hesten falder i trav gentagne gange... Hun kan sgu da umuligt være i tvivl om, der er et eller andet galt!!!  Hvis det var muligt, skulle man starte en underskrifts-indsamling og sørge for, at hun ALDRIG kommer til at ride heste igen!!!  Håber virkelig hun har svært ved at sove om natten!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes det er svært... |
|
|
Ja, jeg har jo hele tiden haft samme tanker som jer andre - hvordan kunne sådan en fjols have redet videre på en halt hest? Men nu hvor jeg har set videoen, så synes jeg ikke længere den er så oplagt. Jeg har redet heste som af træthed opfærte sig på den måde. En hest der er træt efter en lang terræntur vil begynde at trække baglæns, ligesom man ser Le Samurai gøre her. Hesten lavede så et changement og først der begyndte den at halte. Men jer, som har lavet changementer ved også at hvis hesten ikke skifter korrekt med alle fire ben samtidig, så vil den føles yderst mystisk at sidde på. den situation tror jeg ikke man kan bedømme om den er halt. Det er ligesom først da hesten springer over sidste spring og kommer ned i skridt at det er en oplagt skade. Jeg ved sgu ikke om jeg selv ville have været klogere end rytteren i det her tilfælde. Selvom det altid er nemt at være bagklog.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med |
HHansen |
28-06-2007 11:07 |
|
Pretty Fancy... Jeg er heldigvis så naiv at jeg simpelthen ikke tror på at en rytter koldt og kynisk vil fortsætte over endnu et spring hvis hun VED den halter! Jeg tror ikke hun mærker det før. Og at det er oplagt for folk der ser på, betyder jo ikke at det FØLES på samme måde. Hun kan sagtens tro at den er i krydsgalop og derfor føles underlig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Lene Dodensig |
28-06-2007 11:07 |
|
Ja, man skal jo passe på med hva man udtaler sig om herinde.. Men nu er jeg selv gammel military rytter. Og red de svære pony klasser. Når man er ude i terrænet får man et adrenalin kik. Altså du mærker ikke så meget. Har selv prøvet at få en hest halt efter et terræn ridt. Min hest snublede efter spring nr. 5. Jeg tog den op i trav for at mærke om den var halt. Det var den ikke, red så videre. Da jeg kom i mål, sagde jeg til min mor at hvis den var halt ville det være fordi den var snublet. Hesten var IKKE halt da den kom i mål. Man da den blev kølet ned, og gået lidt med blev den halt. Altså når hesten er varm kan du ikke se/mærke om den er halt. Først når den bliver kold. Ja, og nu gider jeg ikke høre på at jeg er ond mod min hest at jeg rider videre hvis jeg ved min hest kan blive halt. Jeg var 15 år, jeg red for at få min DM kvalifikation. Og der køre mange ting rundt i hovedet på en når man rider sådan en bane. Ponyen stod stille i en måned efter dette (Gik dog på fold, og blev trukket med), blev trænet i 3 uger og gik DM som bedste pony i terrænet.. Der ligger et billede i min pres. fra vandspringet som er senere på banen! Og der er den yderst glad og frisk! /Lene
WOW! 2.G på HTX, 2 heste, undervisning 2-4 gange om ugen, stævner næsten hver weekend. (DOG kun en dag af gangen) Det hele kan sgu lade sig gøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| htrhtrh |
|
|
Jeg forstår ganske enkelt ikke hvordan man ikke kan mærke at den er halt. Den falder jo til jorden efter hvert andet galopspring, og man kan da se at hun selv taber rytmen. Det mærker man da ? Forstår simpelthen ikke at hun ikke bliver stoppet. Og så springer hun endda på den. Hvorfor filen er heste så pokkers arbejdsomme overfor os mennesker der bare driver rovdrift på dem. Lene Dodensig : det lyder ikke som om dit eksempel kan måle sig med det videoklip? Der er jo i den grad forskel på haltheder, og jeg synes ikke det virker som om din hest var tydeligt halt under dit ridt, eller har jeg misforstået? Hurdlen i denne her sag er jo at rytteren rider videre på en tydelig halt hest og sågar springer på den 
NY lækker OS-trense sælges (full)! Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig! Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem  -Og det går stærkt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Catzelil |
|
|
"Jeg forstår ganske enkelt ikke hvordan man ikke kan mærke at den er halt. Den falder jo til jorden efter hvert andet galopspring, og man kan da se at hun selv taber rytmen. Det mærker man da ?" Jamen sådan opfører en yderst træt hest sig jo også. Det kan jo være svart at bedømme om den er halt eller træt, når man sidder på den. Ligesom at faktisk changerede mange gange og krydsgalop kan føles som en hest med brækket ben for den sags skyld. Det er nemt for os herinde på HN at bedømme, men hvis du selv sad i sadlen, så ville det være anderledes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PrettyFancy |
|
|
Jeg kan godt se din pointe. men et eller andet sted kan jeg ikke lade være med at tænke på ridesportens prestige. hvis det har været en super vigtig konkurrence, kan hun så have ignoreret dens gang og bare tænkt på placeringen? hvis det var mig ville jeg jo hoppe af og TJEKKE om den var halt. -så er man da sikker i hvert fald. hun må vel vide hvad hesten er i stand til at klare, og hvis dette ikke har været hårdere end så meget andet den har været igennem, så må det vel undrer hende at den opfører sig sådan? men ja, du har ret i, at det for hende kan have været svært at vurdere. måske det er tilskuerne der i første omgang skulle have reageret...
NY lækker OS-trense sælges (full)! Highlander <3 Nyd livet på de evige græsmarker.. Glemmer dig aldrig! Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem  -Og det går stærkt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu hvor |
|
|
Nu hvor jeg omsider ser klippet, så må jeg give PrettyFancy ret i, at det ikke er så oplagt, som der har været givet udtryk for. Som kommmentatoren siger, måske har den trådt en sko af (halvt eller helt) Tror ikke på, at rytteren er en slem hestemishandler, der bare udnytter sine heste til sidste blodsdråbe, for at stå øverst på skamlen. Men jeg er måske naiv. Men sikken da en tapper lille hest.
Mvh Tina, desværre uden Turpin Til Dick Turpin: "When a loved one becomes a memory, memory becomes a treasure."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| XXX |
Musse-pigen |
28-06-2007 12:24 |
|
Nu har jeg set det igen en tre-fire gange mere... Og jeg kan stadig ikke tænke andet end "sikke en fed ko". Ja, undskyld mit sprog.. Men der er efter min mening overhovedet ikke tvivl om, at hesten er halt/urengående... En military hest med dens konditions niveau vil ikke automatisk begynde at lave krydsgalop bare fordi, den bliver lidt træt... Jeg kan ikke konkludere andet end, at hun har været meget opsat på og få en god placering, koste hvad det koste skulle... Jeg håber virkelig, hun skammer sig!!! Og jeg håber hendes straf bliver udelukkelse fra stævnedeltagelse for evigt!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bevidstløs |
JulieTaylor |
28-06-2007 12:35 |
|
Jeg nægter at tro, at rytteren ikke kan mærke, at der er noget rivende galt. Som regel er det jo rytteren, der FØRST mærker, når hesten er urentgående, allerede inden dyrlæger og andre kan se at der er noget galt. En så tydelig halthed, kan jeg simpelthen ikke forestille mig at en rutineret rytter kan overse. Jeg tror, hun går i panik, og bliver handlingslammet, og håber at hesten bare holder op med at halte, og at det ikke er noget alvorligt. Jeg mener, at så dårlig en håndtering af en skade under konkurrencen skal have en eller anden konsekvens for rytteren. Det er uacceptabelt at ride videre på sådan en hest, og hvis det bliver godtaget som forklaring at hun ikke vidste at den var halt, kan enhver jo komme og sige det samme. Mvh Julie
Hvad rager det dèn, som er sikker på sit, at resten af verden er ude af trit. Piet Hein
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
28-06-2007 13:13 |
|
Altså hvis man ser hvordan hesten går før uheldet og sammenligner med efter. Så er det en meget pludselig stor forandring i rytmen og hvis en hest er træt så tror jeg ikke den viser det på et nanosekund, nej dens uligvægtige rytme kommer langsomt hen ad vejen - ikke som her: lige med det samme (iøvrigt efter en snublen som rytten da MÅ have opdaget for pokker...). Om hun er ude i et så vildt adrenalinrush at hun ikke bemærker det skal jeg ikke kunne sige. Men så burde hun bestemt ikke ride på noget som helst hvis chancen, for hun ikke lægger mærke til en ødelagt hest mellem hendes ben, er der.. Dette klip giver min mave knuder der ikke burde være der. Den stakkels hest der pukler løs for sin rytter og tilmed SPRINGER med et knust ben. Arj hvor jeg håber den nyder liv og glade dage ovre på den anden side, for DET fortjener den da.. Puha den stakkels tapre hest... Om Amy er dyremishandler eller ej er ikke dette emne vedrørende, om det var en fejl der ikke måtte ske, en vinderrus eller hvad pokker har jeg ingen offentlig mening om.
Mvh Bonnie **Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did** Logo/Banner/Fotografi: www.bjfoto.ridesiden.dk Gratis fotografering i hele Juni og Juli! Book nu! Kontakt via PB eller hjemmesi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hestens sikkerhed kommer først! |
Havila |
28-06-2007 13:18 |
|
Sådan noget der gør godt nok mig gal... Man skal godt nok ikke sætte sine egne behov for at gennemføre over hestens sikkerhed...  Håber ikke det var så galt som det så ud. Når hesten snubler kan det da ikke undgåes at man er ekstra opmærksom på at den er rentaktet bagefter, tror ikke på den med at hun ikke kunne mærke det, for den hest der er godt nok meget halt... 
Venlig hilsen Nanna Madiken India Irish Cool Kaiza Honey Bee Rigtige heste, er under 1.60!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv øv - |
|
|
Jeg kan ikke se klippet - der står jeg skal bruge flash 8 eller nyere, instalerer det så, og der står der er installeret flash 9 - men den vil stadig ik vise det - samme besked om flash 8 kommer frem - nogle derkan hjælpe`?
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt! ♥ Lærehestene vil altid ha' en plads i hjertet hos mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige et |
|
|
Lille spørgsmål. Blev hesten aflivet?
En rigtig hest er en Oldenborg ! Diva min elskede hest .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skadet hest |
|
|
Jeg har meget svært ved at tro, at rytteren ikke kender sin hest så godt, at hun ikke kan kende forskel på krydsgalop, træthed og en SÅ halt hest. Hvis det havde været krydsgalop ille hun eller hesten have haft mulighed for at rette det, en af de gange, hvor den falder i trav. Træthed; ja så kommer det da godt nok pludseligt. Hun kan vel enten mærke, at den snubler eller også burde hun da undre sig over, at den pludselig bliver SÅ akut træt. Jeg tror, hun har haft et adrenalin kick, været revet med at situationen og derfor ikke tænkt så meget på konsekvenserne før bagefter. Det er en meget trist historie, og jeg tror også, at rytteren har det meget dårligt med det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Musse-pigen |
28-06-2007 13:50 |
|
Ja. Hesten blev aflivet. Det var vist noget med at ledbåndet var revet over. Der har stået noget om det i nyhederne på HN, og så stod der engang noget om det, hvis man søger på "Rolex Eventing" på Google. Men det er væk nu  Jeg nægter simpelthen og tro på, hun har haft et adrenalin kick... Tror mere hun har været forhippet på en god placering. Og så bare har håbet på, det "kun" var en forvridning"..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sørgeligt |
|
|
Åh, det er bare SÅ sørgeligt at se på..  Selvom jeg gerne ville tro det, så kan jeg ikke forestille mig at rytteren ikke opdager at hesten halter.. Jeg kan muligvis skyde det ind under at hun ikke registrerer en decideret halthed, men selvfølgelig opdager hun at noget er galt.. Hun forsøger jo også at drive på den igen  Hun BURDE, i samme sekund hun mærke en uregelmæssighed, være stoppet og sprunget af.. Jeg kan huske da Chris Kapler's hest, blev skadet i omspringningen til OL, hvordan han nærmest sprang af i farten.. INTET retfærdiggører at ride videre på en halt hest.  Det er bare ud af sadlen i en hel... fart og så håber og ber' man til at det ikke er noget alvorligt der er fat.. ØV hvor er det trist at se 
Blue Berry Hill - På hestens præmisser. www.blueberryhill.dk "Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Mærkeligt at hun bliver siddende så længe på den i skridt ! Forstår det ikke !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chris Kapler |
JulieTaylor |
28-06-2007 14:43 |
|
Jeg kan godt huske Kaplers afsidning ved OL, og hvor flot det var at han reagerede så ærbart, tilsyneladende per instinkt  Og så kan jeg huske tv-billeder af Rodrigo Pessoa, der stod og jublede og grinede og hoppede af glæde over sin medalje, mens de trak den humpende, amerikanske hest ud fra banen Det var ikke hans mest sympatiske øjeblik. Mvh Julie
Hvad rager det dèn, som er sikker på sit, at resten af verden er ude af trit. Piet Hein
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grrr igen |
Musse-pigen |
28-06-2007 14:48 |
|
Var lige nødt til at se det igen, efter "Ferraria" kommenterede at Amy blev siddende på hesten selv i skridt. Og med fare for at få verbale tæsk nu... Det er sgu nok hendes store, fede ukompetente røv uden følelse med hendes hest og uden nogen form for horsemanship, der er skyld i dette!!!  Jeg kan simpelthen ikke fatte, hvad der (ikke) er foregået oppe i hovedet af hende under det ridt  Men måske man kan konkludere, der nok desværre er mange ryttere, der ikke burde ride, fordi de simplethen mangler en "connection" med deres heste... Hun burde virkelig rammes både på pengepungen og så en tur ind og ruske tremmer!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
28-06-2007 14:50 |
|
Julie - Hvornår var det med Rodrigo Pessoa?
Mvh Bonnie **Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did** Logo/Banner/Fotografi: www.bjfoto.ridesiden.dk Gratis fotografering i hele Juni og Juli! Book nu! Kontakt via PB eller hjemmesi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor er det synd |
|
|
ej hvor er det bare synd for den stakkels hest.. den er jo ikke bare lidt halt så hun måske ikke kan mærke.. den er virkelig halt.. hvor er hun bare en blir helt gal.. forstår ikke sådan nogle mennesker..
Hvad er bedre end en fjordhest? {>
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bonnie... |
JulieTaylor |
28-06-2007 15:06 |
|
Det var OL i Athen i 2004, hvor Kapler stod til at slå Pessoa - jeg kan ikke huske om de red om guld eller sølv. Men på ét af de sidste spring brækkede Kaplers hest ned - rigtig grimt - og som Susan siger sprang han hurtigt af. Der var en del uro blandt tilskuerne, og hesten var TEMMELIG halt, men Rodrigo Pessoa kunne altså alligevel ikke lade være med at godte sig over at den ikke havde kunne gennemføre fejlfrit, så han stod og hoppede og kindkyssede og grinede og så rigtigt fantastisk ligeglad ud med den stakkels hest. Det havde været mere klædeligt, hvis han havde kunne vente lidt med at fejre sin medalje. Mvh Julie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Musse-pigen... |
|
|
Var kommentaren "hendes store, fede ukompetente røv" nødvendig? Man kan vel godt tale pænt selvom man er rasende?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
28-06-2007 15:29 |
|
Julie, jeg mangler ord...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hold k... hvor bliver jeg bare gal.. Dumme K. Hvad bilder hun sig ind.. Trist hesten betaler prisen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| resultat |
smukke-ped |
28-06-2007 21:16 |
|
jeg tror rytteren er ret ligelad med hesten...familien har måske penge nok og derer måske heste nok at vælge mellem... jeg tror ikke på hun ikke kan mærke den er gal... sikke en so...hun burde ikke være i den sport,eller i nogn form for sport hvor hun skal have med dyr at gøre...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| PrettyFancy |
Musse-pigen |
29-06-2007 07:43 |
|
JA!!! Den kommentar var helt nødvendig. Havde hun nu selv været i en lidt bedre form, havde hun måske kunnet mærke, der var noget galt... og lad nu være med at angribe mig bare fordi jeg kommenterer hendes vægt.  Hvad angår Amy og hendes hest, har glemt hvad den hedder... Rettelse hed... Tror det var Samurai.. Jeg synes, jeg kan huske noget med, at hun havde lånt den af nogle folk. De forsvarede hende godt nok i den pressemeddelse, de kom med.. Men tror inderst inde, de måske mere havde haft lyst til, at det var hende, der blev aflivet... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender man... |
|
|
Sin(e) heste ordentligt, burde man også kunne mærke når der er noget galt. Der er intet der forsvarer hende at ride videre og endda springe på hesten. Det den laver der er ikke bare at falde i trav og med sådan en rutineret rytter i sadlen, så burde hun kunne føle hvornår en hest er stok halt også selvom det ikke er hendes.
Hilsen Carina Kursus med Susan Kjærgård den 7 og 8 Juli. Jeg arrangerer kursus med Susan Kjærgård. Hold øje på min præsentation, hvornår næste kursus er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv... |
maloucifer |
29-06-2007 09:17 |
|
Øv, hvor bliver jeg bare ked af at se det klip  Jeg er helt enig i, at hendes ridt bør få konsekvenser - det kan simpelthen ikke accepteres. Øv, øv, øv, mit hjerte græder for det stakkels dyr...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja man |
|
|
kan tydeligt se på det stakkels dyr at den har sindsygt ondt, og hvis hun ikke har kunnet mærke det, så skal hun sgu slet ikke have dyr, det er godt nok synd for hesten. Underligt den gør så meget for hende... dumme kælling bliver helt ked af det på hesten vejne  Nogen gange er det de forkerte mennesker der har dyr::: kh m
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjj |
|
|
har aldrig hørt om det før nu, men hun kan da uden tvivl mærke at der er noget galt. hvad tænker hun på??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
Pjuske |
29-06-2007 10:04 |
|
Hvem har lavet det her enlæg??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan noget |
C-lectic-A |
29-06-2007 10:20 |
|
Adder badder... Jeg måtte lige kæmpe for at holde maveindholdet tilbage... Sådan en omgang svinsk ridning... FØJ!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Mor til ♣Franciska♣ |
29-06-2007 10:23 |
|
Pjuske - Skulle til at sige til dig at det kunne du jo bare se i toppen, men ak nej! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| i form |
smukke-ped |
29-06-2007 10:48 |
|
Musse-pigen...hvordan kan du ud fra det lille klip bedømme hvad form hun er i? du syntes hun har en bred røv?...det er sørme ikke ensbetydende med hun ikke er i form...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op.. |
Trine Søeberg |
29-06-2007 12:37 |
|
... hold da op nogle store ord, der bliver skrevet med..
Ja, det er synd for hesten - meget! Men hvor vidt hun er en ko, kælling, bred røvet, ude af form osv. synes jeg er grove udtalelser.. Jeg ved godt man kan blive forarget, og sur over sådanne situationer - men synes ikke at så grimme ord er nødvendige. Og mange af de ting som bliver skrevet, vil jeg slet ikke mene at nogen af os kan udtale os om.. vi ved reelt ikke om hun mærker noget, eller blot tror den er ude af takt (kontra).. vi kna tro mange ting - men vi kan ikke være sikre.
Men vi må jo være nogle enormt dygtige, proffesionelle og kompetente ryttere herinde på HN, eftersom vi er så gode til at dømme andre folk...deres handlinger, måde at ride på og deres fejltagelser...
Nå - det var bare et pip herfra..og det er så min egen mening 
Med Venlig Hilsen Trine Søeberg----------------------------------------------- Smuk og tillidfuld 6 års Quarter Hoppe til salg..
Se her
Team Lillelund's hjemmeside.. Kig ind og læs om os og hestene.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sorte får... |
Pferdchen |
29-06-2007 13:11 |
|
Også hos rytter. Jeg fatter ikke, at hesten blev ved med at galopere. Det må har været en rigtig "fighter" hest Ryttern burde blive udlukket for at deltage til stævner i laaang tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dødsridt |
|
|
Nej nej nej, jeg ser først klippet nu, hvordan kan hun ride videre!!! Jeg tror aldrig jeg har set en så halt hest, stakkels dyr.
Maria Søger lejelejlighed i Kbh., med tilladelse til kat. Kan du hjælpe?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
føj hvor min mave vender sig af at se det...  hvorfor bliver hun ikke stoppet  proff eller ej så vil jeg stadig sige at det der kan man ikke undgå at mærke!!! da jeg kun havde redet på banditten knap en måned taktede han pludselig ikke rent, og det kunne hverken dyrlæge eller andre se men jeg kunne mærke at der var noget galt og der var han jo praktisk talt ikke engang tilredet ordentligt endnu... så hvis man lytter efter alarmklokkerne (som i dette tilfælde er virkelig grelle) så er man ikke i tvivl.. har kun afsky tilovers for hendes ridt med den stakkels hest der kæmper en brav kamp for en utaknemlig medaljerytter... føj!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undskyld.. |
|
|
Men nu har jeg set det klip en hel del gange. Jeg kan ikke forstå hun ikke kan mærke hesten er halt. Den snubler, og går til jorden en del gange. Den er stivbenet og chancere en del gange. Hvis man virkelig tror at hesten er ude af takt er man da ikke særlig klog. Ærligtalt. Hun ved vel hvordan hesten plejer at være! Forstår slet ikke hvordan hun kan undgå at mærke det! Syntes det er modbydeligt. Stakkels hest. Håber hun har dårlig smag i munden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den her tråd giver ny mening ... |
Rebekka 1 |
29-06-2007 18:52 |
|
... til ordet lynchstemning! Gud, hvor I dog kan hidse hinanden op! Er der mon en skjult konkurrence her, om hvem der kan være mest hellig?
Hesten springer - fordi den vil. Den er propfuld af endorfiner, og det er rytteren også. I hvilket omfang hun aner, hvad der foregår, kan I intet sige om. Hun sidder af direkte efter, og dyrlægerne kommer sprintende. Dens "smertehelvede" varede måske 30 sekunder. Men jeg tvivler stærkt på, at der var tale om et sådant, jvf endorfinerne. Der er snarere tale om, at hesten mærker, der er noget galt -
Kun korrekt tildeling af stråfoder kan hidse folk mere op.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nøøøj |
|
|
Jeg kan blive SÅ sur når folk rider videre uden at tænke på hesten. Stakkels dyr. Nogle som er med på at brække benet på rytteren og lege hyphest med hende bagefter. (OND tanke, men man har vel lov at udtrykke sig)  Har hørt om det, Le Samurai var en kanon god hest som har vundet en del mesterskaber og faktisk var gået ind i historien. Den kvinde må ALDRIG starte mere hvis det står til mig.  Håber hun lærer noget af det her. Og hvis hun ikke kunne mærke den var halt, så er hun ikke hestekyndig nok til at eje hest mere. Gode tanker til alle dejlige heste ejere, men ingen til Amy Tryon. :-) R.I.P Le Samurai
"Money is not everything, freedom is everything" -Citat: Mig selv  Pony efterlyses. Se præsentation for mere info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| INGEN TVIVL |
|
|
Ingen kan være i tvivl om at den hest er springhalt...den kan jo pokkertageme ikke tage et rent skridt og rytteren bliver rykket rundt i sadlen...FY FOR POKKER
rigtige ponymødre har intet andet liv
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pretty fancy |
|
|
Jeg giver dig fuldstændig ret, men dem der udtaler sig herinde er ofte så skråsikre at man skulle tro at de var eksperter på alt hvad der angår heste. Hesten er tydelig halt da den bliver taget op i skridt, og rytteren hopper af og bekymrer sig over hesten, men den er selvgående da hun rider sin bane færdig, selvom den aflaster ved at skifte galop til de ben der er mindst belastet, men da hesten flere gange prøver at søge tilbage til det dårlige ben, kan den ikke have følt en overvældende smerte lige i det øjeblik. Selvfølgelig skulle hun nok have skridtet lidt før hun red videre, for at se om den er halt, men da hesten er selvgående kan hun jo godt tro at den ikke er skadet.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Chokeret |
|
|
Ja som de andre siger, så tror jeg heller ikke på, at hun ikke har kunnet mærke det. Vi ved da alle, at der jo næsten ikke skal noget til før man kan mærke, der er noget galt. Og som en anden nævner, så bliver hesten jo ikke bare lige vupti træt på et millisekund! Jeg tror hun har haft én ting i tankerne: at gennemføre!.. Det synes jeg er meget usmageligt! En hest der går så urent som på videoen, kan man ikke være i tvivl om om er halt. Jeg synes det er grotesk, at hun vælger at ignorerer det og fortsætte. Øv, at nogle er så egoistiske.. Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| @!#$ en * |
|
|
vi har diskuteret det herhjemme. fyhaa ikke et godt resultat.. hvem er det der laver de hjemmesider hvor man kan skrive under mod noget? sidt jeg var inde på sådan en var det mod rodeo. hvis i laver sådan en tråd er jeg, mon familie og mine venner friske på at skrive under. hold da op hvor uproffesionelt.  hun skulle myrdes ligesom hesten.  Møgkælling. ps. undskyld mit sprog, men bliver bare så arrig når jeg ser sådan noget @!#$.!!! Nogen der kan følge mig?
Jessica miin Skaat.. Nutid, Datid Jessi for altid. Gør livet til en fest rid welsh hest. En gang hest, altid hest. Dressur er som at se cement tørre! Rid rigtig hest, rid springhest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som de andre... |
Jean39 |
01-07-2007 15:55 |
|
skriver, så fatter jeg ikke hvis hun ikke opdager noget...selv vi amatører kigger da ned på hestens ben hvis den så meget som snubler eller "taber" et ben...men ok, vi rider jo heller ikke for penge og prestige ...men bare fordi vi kan li' det 
Hilsen Jeanette.....der helt sikkert ikke er perfekt....er du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| føj for den lede hankat |
|
|
hun er absolut ike i tvivl om hendes hest er halt da hun lade blikket glide ned over forparten mange gange i ridtet og hun burde ha en overordentlig straf for det ingen diskution der.. Om Amy er i dårlig form tro jeg nu ikke hun rider jo på topplan og det kan man altså ikke i fysisk dårlig form. Ang. Pessoa er der ikke en venlig sjæl der kunne grave klippet frem et sted??
Mor til verdens smukkeste barn Joseph Alexander.
"Proff. Multitasker = Mor fuldtid "
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| utrolig ærlig hest |
Christine ♣Frugtblomster♣ |
01-07-2007 20:04 |
|
utroligt at hesten vælger at springe det sidste spring trods store smerter. Ærgeligt at så god en hest skulle gå til spilde. Men, jeg må efter at have set videoen tilstå at på sin vis godt kan følge Amy's og pretty Fancys tankegang. Min gamle hest begyndte også at changere når han blev træt. ofte changerede han kun på forbenene, så det blev til krydsgalop (bedre kendt som grissegalop) og så forsøger man naturligvis at få hesten til at rette galoppen igen. Så Amy har nok tænkt at den krydsgalopperede og ville rette det op. Jeg har også prøvet med min nuværende hest at den snublede på en stubmark, da vi galopperede for fulde gardiner, sammen med en flok andre, hvor hun haltede/gik urent det første par galopspring efter hun var snublet, men hun var ikke til at stoppe, fordi de andre jordede videre og hun ville da med. Efter et par galopspring mere, var hun rengående igen, så det har ikke været noget særligt. Måske Amy har tænkt det samme, måske hun har oplevet at den er snublet før og at det så er gået over efter et par galopspring. ELler måske har adrenalinen gjort sit indtog, så hun ikke registrerede at hesten ikke var ok? Det er ikke til at sige, når man ikke selv sad på hesten på det givne tidspunkt. Kommentatoren, udtaler også at måske var en sko der var blevet tråt af. Det tror jeg vi er mange der har prøvet, og jeg må da nok erkende at jeg har da gennemført et program med en sko, hvor hesten trådte en sko af i en pirouette (vending på stedet for dem der ikke ved hvad det er... bagbenene bliver "næsten" hvor de er, mens forben/part, går i en cirkel med rundt) fordi den trådte ind over sin egen hov. Det kommenterede dommeren ikke engang. Min hest blev ikke halt af det, og gik ikke urent af det, men det er der nogle heste der gør. Nogle har bedre evne til at mærke hesten under sig end andre. Har oplevet ryttere der har redet en stork halt hest, og hun kunne ikke mærke det selv. hun havde haft hest i mange år, så man burde mene at hun kunne mærke det, men det kunne altså ikke. de var alle andre der sagde til hende at den var halt. Omvendt er der også dem der tror hesten er halt, selvom den er rengående, blot fordi de lige anede en lille bitte forskel fra sekundet inden. der er vi ryttere så forskellige, og jeg (vi) skal ikke kunne udtale hvad Amy kunne eller ikke kunne mærke og hvad hun tænkte det kunne være. Mon ikke hun er dybt ulykkelig over at have mistet sin hest? og meget ulykkelig over at det er "hendes skyld"? Hilsen christine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nej... |
|
|
Det må bare ikke ske! Hvad tænker hun dog på?! Det er lang tid siden at jeg har sidst været så sur som jeg er nu! Jeg har lige set klippet og tårene triller ned af kinderne af raseri og afmagt over ikke at kan hjælpe hesten, eller slå den inkompetente kælling! Hun burde da kunne mærke at hesten er halt! Elendige rytter! Hun burde prygles med våde søndagsaviser!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er han/hun hjerteløs eller bare blind? |
signe 1 |
01-07-2007 21:45 |
|
jeg fatter ikke hvordan man kan gøre sådan over for sin hest! til hingstekåring 2007 i herning, så jeg på springningen, og så en af rytterne, som red på en stokhalt hest! jeg troede det bare var den éne der gjorde det pga at der jo kun er det en gang om året. men det sker åbenbart for flere...?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ej kom nu... |
|
|
Har selv redet en hest der trådte forkert og blev halt bag efter. og man er IKKE i tvivl slet ikke. Men når det er sagt så ud fra det klip jeg så hoppede hun da af hesten lige så snart hun havde redet færdig og der kom nogen løbene hen til hende og hesten. og det gør man normalt ikke altså bare flyver af hesten efter sit ridt og så kommer folk heller ikke løbene som de gjorde så tror ikke hun var i tvivl. nok nærmer tænkte are nu er vi så tæt på mål så vi tager lige det sidste spring det går nok...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grrr igen |
Musse-pigen |
02-07-2007 07:36 |
|
Det er bare lidt sjovt, hun først hopper af hesten EFTER den er kommet i mål... Siger det ikke alt? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
Musse-pigen |
02-07-2007 07:39 |
|
To af mine arbejds kollegaer, der absolut INTET ved om heste, sad og kiggede mig over skulderen, da jeg sad og så videoen en dag... Hvortil den ene siger: Er hesten punkteret? Igen... Hvis en ikke heste kyndig person kan se det, burde en rytter på det niveau så ikke have mærket det??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Men bare |
HHansen |
02-07-2007 09:56 |
|
fordi alle her kan SE at krikken er halt... Og alle her har prøvet at sidde på en halt hest, og der kunne ALLE her jo mærke det efter det første skridt - så kan vi jo ikke vide hvordan lige DÉN hest føltes da den var halt!!  Den kan se nok så halt ud - men det er umuligt for alle der ikke sad på ryggen af den, at udtale sig om hvordan det føltes. Jeg har lige set vidoen igen. Der går 25 sekunder fra den snubler til hun hopper af. 25 sekunder! I den tid tager hesten ca 46 galopspring. Og et spring. Der er ingen tvivl om at var det sket i et travprogram i dressur, så havde hun mærket det med det samme. Men det ER sværere at mærke at en hest er halt i galop. Og kigger man godt efter, så har den adskillige galopspring der ser normale ud, imellem de hvor den skifter galoppen og halter. Hvis man sidder på kræet, må det være svært inden for 25 sekunder at vurdere det. Helt ærligt, alle der har haft en halt hest: Hvor mange gange har i travet rundt på ridebanen før i var SIKRE på den haltede? Man kan have fornemmelsen (i trav) men der skal da ofte et par langsider til før man er sikker... det er mere end 25 sekunder. Og HVIS man testede det i galop, og hesten ovenikøbet tager noget der ligner almindelige galopspring ind imellem - hvor let er det så? Det er selvfølgelig ganske let for de supermennesker der findes på HN  Jeg tror stadig ikke på at hun kun tænker på at gennemføre. Man kommer ikke langt i sporten hvis man ikke kan lide sine heste. Og når man kan det, så rider man ikke på dem HVIS man ved de halter. Så jeg tror ikke på hun ignorerer det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hgfdhfuhf |
Musse-pigen |
02-07-2007 10:48 |
|
Altså... Hesten kommer galopperende i en yderst flydende galop.. Snubler.. Og så har den derefter en særdeles fremragende grisegalop med dertilhørende nikken med hovedet. Den falder i trav, slår an i ny galop, changerer, gør alt hvad den kan for at holde sig på benene... Hvori er problemet med at se, og for den sags skyld mærke, der er noget galt???  Hvis Chris Kappler hopper af sin hest, fordi han kan mærke noget er galt, vel og mærke til OL = går glip af en medalje.. Og Amy først hopper af EFTER mål = placering/god tid, behøver der så siges mere???  Jeg er nu ikke så sikker på, det er særlig svært at mærke, hvis en hest har fået revet ledbåndet over, som tilfældet var med Le Samurai... Specielt fordi hesten jo lige pludselig skifter fra en form for galop til en anden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??? |
Musse-pigen |
02-07-2007 10:51 |
|
Det sjove er jo egentligt også, at Amy står og glor som en eller anden tåbe, efter nogen der kan komme og hjælpe hende... Havde det været mig, havde jeg nok mærket på hestens ben, eller lavet et eller andet, for at se min hest efter... Men det er nok bare mig, der er mærkelig.. Jeg ville ihvertfald aldrig drive min hest i mål, hvis den lige pludselig begyndte at galoppere underligt... Placering til Rolex Eventing eller ej...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Musse-pigen |
HHansen |
02-07-2007 10:58 |
|
Jamen bare fordi du er et supermenneske der ALDRIG kan gøre noget forkert, så ER det jo ikke os alle der er sådan. Kan man forestille sig hun er chokeret over at opdage hvor slemt det er da hun hopper af? Nååå - nej, ifølge dig så VIDSTE hun jo godt den havde revet en sene over, det kan enhver jo mærke.. Så selvfølgelig er hun ligeglad, hun står da og venter på hestepasseren der skal komme og tage den så hun kan komme ind og sidde ned og få en øl (håber ikke nogen overser ironien!) Igen igen: Fordi en ANDEN rytter i et ANDET tilfælde mærker det med det samme (Chris Kappler) så er det jo ikke givet at det føltes ligesådan i dette tilfælde. Jeg ser hende ikke DRIVE hesten frem, den er stadig selvgående.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12344556 |
Musse-pigen |
02-07-2007 11:05 |
|
Nu bliver jeg virkelig harm... Har lige fundet ud af, Amy førte efter dressuren.. Og enhver idiot ved, hvis du ligger godt efter dressuren, så er der en rimelig god chance for at få en super god placering. Tjek det her link, og så fortæl mig, om du stadig er så sikker på, hun ikke fuldførte, for at få en placering...  Det kan jo tænkes, hun havde håbet på, det ikke var slemt og derfor kunne have været med i ridebanespringningen også... www.rk3de.org/ dressage_leaderboard.php Og jeg er ikke noget super-menneske, men har forståelse for heste og en rimelig god følelse med, om min hest er rask eller ikke rask... Jeg har heller ikke sagt, hun vidste, den havde revet et ledbånd. Men en hest er altså en lille smule mere halt ved et overrevet ledbånd, end hvis den f.eks. bare har tabt en sko... Og selvgående skal ikke forveksles med VELGÅENDE 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil mene, at der nok heller... |
|
|
ikke burde være nogen tvivl fra Amy's side om, at der er sket noget. Men derfra til at kalde hende alverdens ting, der er langt. Ja, hun handlede forkert, men der er skisme ingen af os, der er fejlfrie. Jeg synes godt nok nogle i denne tråd tangerer til at være ret melodramatiske, når I nu sidder der med tårene ned af kinderne og nærmest skriger til kvindemennesket om at stoppe hesten. Som HHansen siger, der går 25(!) sekunder, hvor hun galoppere 46 skridt og tager et spring. Ja hesten virker meget urentgående for os der kigger på, og jeg vil da også tro, at jeg havde mærket det. Hvis hun ikke havde behandlet hesten ordentlig inden dette tragiske ridt, så var hun aldrig kommet så langt. Hvis hun ikke havde øje for den mindste skade, så var hun aldrig kommet så langt. Måske adrenalinet kogte, når hun nu var så tæt på. Det er en stor fejl, men der skal forhåbentlig ikke dødstraf til dem der laver fejl. Melodramtisk reaktion på et fejltrin efter min mening...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| qwweertrtyuui |
|
|
er jeg så den eneste der ville skynde mig at stoppe hesten og stige af hvis jeg havde mistanke om at den havde tabt en sko, eller revet den løs??
meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Candymann |
Musse-pigen |
02-07-2007 14:22 |
|
Jeg tror også, jeg ville være hoppet af, hvis jeg troede min hest havde tabt en sko... Det kan jo ødelægge en hov fuldstændigt at ride videre.. Er jeg så den eneste, der synes, det er lidt mistænkeligt, Amy rider videre, når hesten er urengående... Når man tænker på, hun førte efter dressuren??? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mussepigen |
|
|
Nu er du meget ensporet, jeg ville aldrig tro at et menneske der har brugt tusindvis af timer med træning og har haft en hest i brug i mange år ville priortere en præmie højere end hesten. Jeg synes det simpelthen er for meget at i alle skælder og smælder hver gang der er en hest der kommer til skade, for hvor mange har ikke selv haft en skade, mere eller mindre selvforskyldt. Jeg synes ikke i kan være dette bekendt, det er en rytter der lige har mistet sin hest antagelig en hest hun var usigeligt glad for, og hvor en enkelt fejl vurdering har kostet hende hesten, og så reagerer i som om hun er dyremishandler. i skulle skamme jer, det er faktisk et menneske der har mistet sin bedste ven.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare en tanke |
Rittermann |
02-07-2007 15:43 |
|
Mon ikke hesten var mere værd for hende end en sølle placering. Jeg kan ikke tro at hun bevidst har redet den i stykker. Det kan jo godt tage nogle skridt, at genoprette balancen efter snublen, mon ikke hun først bliver klar over sagens alvor på den anden side af springet..
Venlig hilsen Maibritt Rittermann
Kursus i Akademisk Ridekunst i Skive den 28. - 30. september 2007 se mere på www.rittermann.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja, kan se pointen |
|
|
nu er det så sådan at der er mindst 10 galopspring på vej hen til springet... kan godt se pointen i at det da er smagesløst, at hun bare rider videre, for som før sagt, al takt i både hende og hesten forsvinder fuldstændigt.. men alle kan jo nærmest blive lammet af et adrenalinkick, så hun simpelthen ikke mærker det. det ser alligevel tvivlsomt ud, for hun ved jo udmærket godt den er galt, for hun stopper jo meget hurtigt efter springet, og ved den er gal. på den anden side må hun jo også have det skidt med sig selv efter al den dårlige omtale!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| What?... |
|
|
Jeg nægter simpelthen at tro at hun ikke kunne mærke det, for jeg kan lige med det samme mærke hvis der er noget galt og hvis hesten ikke går takt fast mere. Jeg synes det er total sindsygt at hun bare fortsatte. Så snat jeg kan mærke den er galt hopper jeg af, det er da bare en refleks?
Just say it, Im Cuutee 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm |
Musse-pigen |
03-07-2007 07:11 |
|
Le Samurai har jo aldrig været ejet af Amy. Hun havde lånt den af nogle andre mennesker... Jeg siger ikke, vi andre ikke laver fejl.. Siger bare det er lidt mærkeligt, hun kigger ned på det ben, den snubler på og så bestemmer sig for at ride videre... Heste-verdenen er desværre syg. Der er folk, der vil gøre en masse tåbelige ting, for at få en placering... Der er da også eksempler fra DK, hvor prof. ryttere rider til stævne på halte heste, men bare galopperer ind på banen, så det ikke er helt så tydeligt... Syg, syg, syg verden... Jeg synes bare, det er for dårligt, hun rider videre, specielt når man tænker på, hvordan hesten ændrer karakter og gangart efter den snubler... Og ved I hvad??? Det har jeg sgu lov til at synes!!! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Placering? |
musen |
03-07-2007 07:56 |
|
Hun fik da ikke en placering... Der er da altid ridebanespringning efter terrænet ved sådan nogle store stævner, så tror bestemt ikke hun har redet videre for at komme i mål, for hvad kunne hun bruge det til, når hesten ikke kunne gå ridebanespringning dagen efter?? Og så lige... Blev hesten aflivet?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| musen.. |
Musse-pigen |
03-07-2007 08:06 |
|
Som jeg skrev tidligere, kunne det jo tænkes, hun red videre i håbet om, skaden ikke var så slem... Så kunne hun jo have redet ridebanespringning også. Og som jeg også skrev tidligere... Så blev hesten aflivet 2 dage senere.. Det står vist også i den tråd, som startede denne tråd... Under "læs hele nyheden" 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Line Rønn |
03-07-2007 08:24 |
|
Nogle mennesker burde bare holde sig nede på jorden. Sådan en "professionel" rytter burde vise sig fra en god side og stoppe pga. hesten. Det er jo dem der burde være forbilleder for os andre, men nej, det er da virkelig egoistisk det der!! 
Line Rønn ejer af Norddalens Ronaldo og Woodstock XX Djurslands Rideklub, distrikt 12 En rigtig hest har 4 hvide sokker  Tilridning/ridning tilbydes. 1000 kr. pr. måned
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Selvom hesten "kun" har taget 46 galopspring og ét spring, så kan det være præcis de 46 galopspring, eller højest sandsynligt det ene spring der har gjort udslaget på at hesten ikke kunne reddes bagefter.. Måske har den revet ledbåndet i stykker da den snublede.. Havde rytteren stoppet straks og var hoppet af hesten havde den måske "klaret sig" med et ledbånd der var i stykker og senere kunne hele.. Ved at springe det sidste spring, med et ledbånd der var måske var flosset, i en hestekrop der på daværende tidspunkt må formodes at arbejde på mælkesyre grænsen, kan hesten have rykket ledbåndet helt over, da den landede fra sidste spring..  Derfor synes jeg det er 46 galopspring og 1 spring for meget..
Blue Berry Hill - På hestens præmisser. www.blueberryhill.dk "Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tusind tak |
Musse-pigen |
03-07-2007 09:34 |
|
Tusind tak Susan, fordi du kommer med nogle yderst fremragende forklaringer  Det er nemlig nøjagtig de samme tanker, jeg også har gjort mig.. Håber resten af de tvivlende måske indser, at os der ser det forkerte i at ride videre, måske ikke er så dumme og uretfærdige alligevel 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Susan Kjærgård |
HHansen |
03-07-2007 09:54 |
|
Vi er sådan set ikke uenige i at det sagtens kan have forværret skaden. Problemet er jo at vi som kun ser filmen, og IKKE var der og slet ikke var på hesten, ikke kan vide om hun faktisk kunne mærke det! Hvis hesten var stoppet efter den snublede, så var hun med garanti også hoppet af der. Den SER meget halt ud, ingen tvivl om det. Men jeg mener stadig det er forkert at sige at hun BURDE have kunnet mærke det, for det kan vi ikke vide. Er der iøvrigt nogen der ved hvad der kom ud af afhøringen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Musse-pigen |
HHansen |
03-07-2007 09:58 |
|
Som skrevet ovenfor til Susan, så synes jeg også det er forkert at ride videre hvis man VED at hesten er skadet. Men jeg tror simpelthen ikke på at en proff. rytter gør det - der er ikke nogen der ønsker at skade deres heste... Derfor tror jeg simpelthen ikke på at hun har haft en mistanke om at det var galt. Det er sådan set dét vi er uenige om: du mener at fordi vi kan SE hesten er halt, så bør hun også kunne mærke det. Og du er derfor sikker på hun ødelægger hesten med vilje. Mens jeg tror at hun ikke kan mærke det, før den kommer ned i skridt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HHansen |
Musse-pigen |
03-07-2007 11:58 |
|
Jeg kan se, hesten er halt, ja. Men når man ser på hestens galop og den måde hvorpå den lige pludeslig nikker med hovedet, er der vist ikke noget tvivl.. Hun burde have mærket det. Hun kigger jo også ned på hestens forben. Siger ikke hun sidder og tænker: "Fedt, den er halt. Jeg rider sgu lige videre". Men jeg tror, hun er klar over, den er gal, men beslutter sig for at ride videre alligevel. Hvad angår hendes afhøring i FEI, er der vist ikke kommet noget nyt endnu. Var inde og kigge på FEI's hjemmeside tidligere og der stod ikke noget. Men mon ikke det er fordi, sagen stadig kører?? Uanset hvad mener jeg, der burde være en konsekvens af den ene eller anden art. Med stævnestart på det niveau må det forlanges, rytterne har en vis følelse med deres heste og deres velbefindende..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville |
sabina ♥kbh♥ |
03-07-2007 23:12 |
|
Ja jeg ville nu også mene at der ikke er nogen undskyldning for om hun kunne mærke den var halt eller ej.. Som sagt tidligere i tråden burde det netop være gået op for hende siden hun jo ER en prof har sikket redet hesten mange gange... heste ændrer jo ikke ligepludselig gang fra det ene øjeblik til det andet, så jeg syntes helt klart ikke der er nogen undskyldning der... Hun red den, den snubler, bliver halt og hun tog som rytter den beslutning at ride videre selvom hun lagde mærke til, at der var noget galt og jeg mener ikke at sådan noget bør gå i glemmebogen. Hesten og rytteren er jo begge en højtanset ekvipage og mange andre ryttere ser jo op til dem, men hvis alle professionelle er så lamme i bagdelen, at de ikke engang kan mærke at deres egen hest er halt, ja så er der eddermame noget galt her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|