Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Uha, løse heste igen
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 08:51

Øv, ja så har der igen været løse heste, med trafik ulykke til følge.

Er hesteejerne blevet for sløsede, er hestene blevet for talrige, er foldene for ringe eller er hestelivene for indholdsløse?

Eller er det "bare" sådan noget der sker?

www.dr.dk/Regioner/ Nordvestsjaelland/Nyheder/Holbaek/ 2007/06/26/061550.htm

Mvh Pia*

0
0
Svar på denne tråd

Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 09:03

tit jeg kører forbi hegn ud til en vej, hvor mine heste i hvert fald ikke fik lov at gå.

Det kan nok ikke helt undgås at der en gang imellem vil være løse heste uden får folden, men risikoen kan da minimeres hvis hegnet er i orden.

Karin

Hoppeplag efter Kaiser Wilhelm, født 24.04.06, sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor??
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 09:09
Nogen der ved hvor de 2 heste kom fra?
0
0
Svar på denne tråd

Refleks grimer
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 09:23

Vi prøvede at lave en konkurrence mht, sikkerhed / løse heste i trafikken i

Øst Sjællands Rideklub, men uden succes.

Det er et stort problem når krikkerne færdes på vejene uden pilot, godt der bliver taget hul på emnet.

Jeg har selv købt refleks grimer til mine heste/ ponyer ja selv Æslerne går med refleks grimer på, hvis de en dag skulle havne på vejen i mørke.

KH Linda

new forest
0
0
Svar på denne tråd

jeg kender dem
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 09:26

Jeg bor lige op til motorvejen hvor ulykken skete. Vi blev banket op kl 2 af politiet da de troede det måske var vores. Hestene var også stukket af for en måned siden og det er ca 5-6 år siden ejeren sidst fik kørt en hest ned på motorvejen. derudover har hans kører også været der ude og indtil flere hunde er også smuttet...

Annika

0
0
Svar på denne tråd

bøde..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 10:25

tænk at det sker to gange for samme ejer, sikke noget sløseri .

jeg håber at han får sin straf, hvis det er pga. dårligt hegn.

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

Hegn...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 10:47

Ser enormt mange steder hvor man ikke fatter at hestene bliver i deres indhegning.

indenfor 5 km af hvor jeg bor kan jeg nok udpege de første 10 steder med folde direkte til vej hvor foldene delvist kan bestå at fks "jernspyd" (hedder de tentor pæle eller noget i den stil?) eller 70 cm plastikpæle med et lille 10 cm spyd i jorden, man kan næsten se det hele gir sig bare i alm blæsevejr.

Godt der ikke skete chaufføren noget i dette tilfælde, det er jo snart ligefør at der er større chance for at ramme en hest end end hund på vejene

Hilsen Sjanna

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 11:51

Ja, jeg bor også i nærheden ligesom Annika.

Og må sige han nok ikke er den bedste til at holde sine heste inde!

Ja, Annika hvor mange uger er det siden vi mødtes en morgen på RVV og hans heste stod der, efter de var blevet fundet på et græsstykke i Sonnerup...

Der endte de med at stå i ridehuset fra kl. 6 til ved 10 tiden til de "havde tid" til at hente dem

0
0
Svar på denne tråd

forresten...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 11:55

Annika, ved du hvilke 2 heste der mistede livet???

Men sidder du ikke med de samme tanker som mig

hilsen Stina

0
0
Svar på denne tråd

jeg blev også
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 15:02

spurgt om det var mine, da jeg heller ikke bor så langt væk fra den stodder og også lige ud til motorvejen.

Han burde slet ikke have dyr, han betaler nogen for at holde opsyn med dem, det er de vist ikke så gode til...

Som Stina også skriver har de tit forladt deres fold og han har før mistet dyr.

Hilsen Lene
Lillevangs heste er de bedste
Mor til Carl født 22/2-07
3 års springvallak sælges
Se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

løse heste
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 16:14

Stina: Det er den brune og lille sorte. Den store sorte der ikke kunne få dyrlæge sidst er ok. Hun "overlevede" også første gang.

Jeg kan så lige tilføje at en af hans ansatte netop har fortalt mig at den store er hentet af en hestehandler og så skal der raftehegn op - måske inspireret af dit flotte hegn lene og ja så kommer der skam nogle nye heste! Måske de ville blive inde hvis der var andet vand at drikke på folden end mosen...og så hjælper strøm i hegnet selvfølgelig også lidt...

Harme harme harme!

Annika

0
0
Svar på denne tråd

hej igen Annika
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 17:01

Ja, selvom det er hårdt at sige, så er det jo nok det bedste for de 2 små, de er jo kommet i hestehimlen og har helt sikkert fået det bedre...

Mht. den store troede jeg faktisk han holdte bare en smule af den, men ok, godt for den, at den får en ny chance (og ikke mindst smed)

Jaaa, er det ikke et flot hegn vi har fået hos Lene???

hilsen Stina

0
0
Svar på denne tråd

hej stina
Forfatter: 
Dato:  27-06-2007 19:50

Jeg tror bestemt også de to små har det bedst hvor de nu er. Var trods alt også dem der havde det værst - især den brune. Pu ha.

Jeg ved ikke helt om den store kommer tilbage eller den skal blive hos hestehandleren. Personligt mener jeg den burde samme sted hen som de to andre -om end på end mere human måde! Kan jo være der skal et "friskt" hold ind...

Jo det er et super flot hegn i har fået hos lene...Lækkert

Hilsen Annika

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider