Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Børn og Mobil
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 19:14

Jeg sad lige og tænkte på hva alderstrin børn i dag begynder at få mobiltlf og hvorfor forældrene vælger at gi deres børn en mobil

så det store spørgsmål kommer her:

Hvor gammel var dit barn da det fik sin første mobil, og hvorfor?

Kh Lonni

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 19:55

Jeg var mellem 11 og 12,

men min søster var 9

tror mine forælre indså at det var rart at kunne få fat på en .. hehe

0
0
Svar på denne tråd

mobil tlf
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 20:04

hey

min den store var 10 da hun fik hendes første mobil.

men den mellemste fik en da hun var 8 år grunden vi bor på en gård.vi er tit i marken eller svære at finde sådan hurtig. mener det er vigtig de altid har den på sig når hun er sammen med dyrene eller i skoven eller bare er afsted ligesom en sikkerhed,

hvis tøserne rider en tur i skoven så mener vi også det er vigtig hun har den med vil lige sige inden nogen tænker deres så er hun 11 nu.

mener det er en god ting hvis den ikke bliver misbrugt og hendes tlf regning er på ca 25 kr i månedenså ja de penge er givet godt ud

hilsen jette

den heldige ejer af 5 mini muler og den glade ponyrytter mor kan man være mere heldig????

0
0
Svar på denne tråd

jeg gik i 4.
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 20:08

Jeg gik i 4. klasse (ca. 11år), da jeg fik min første telefon. Det var udelukkende fordi jeg skulle til at tage alene op til rideskolen og mine forældre gerne ville have at jeg ringede når jeg var kommet derop og inden jeg tog der oppe fra

Min søster var dog kun 9, men igen var det fordi at hun skulle til at færdes alene (Gå til fritidshjem), og over en traffikeret vej (dog med lyskryds) og så syntes mine forældre at det var rart at de kunne tale sammen når hun gik over et store kryds (Det ligger lige før fritidshjemmet)og så de vidste at hun var kommet sikkert frem.

Hvis ikke det var derfor, så tror jeg først vi havde fået meget senere, for ellers er den jo ikke så vigtig (før man bliver lidt ældre og "Alle de andre har..."

Mvh. Nanna

Nanna

Med den dejligste part Zadeek

Ejet af ZlisaZ

0
0
Svar på denne tråd

Min...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 21:02

Min søster går i børnehaveklasse og er 7 år, hun har lige fået sin første mobil!

Hun får den dog først med efter sommerferien da de allerede i de små størrelse nakker den slags fra hinanden

Hilsen Jose & Raffe <3
En Rigtig Hest Er En Dansk Sports Pony Ligesom Min ;)
En "Lille" Hest Med Et Stort Hjerte <3
Og Med Selvtilliden Iorden (Y)
Kåret Som JHNs Bedste Ekvipage- Hest 2006 :)
0
0
Svar på denne tråd

3434rW
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 07:10

Jeg var os 9 år cirka, fik min så når jeg var ude og ride og der skete noget kunne jeg altid f fat i hjælp..

Men jeg kender en der har et barn i børnehaven, der har de ældste børn os nogen gange en mobil med ?!??!?! Så kan de jo altid få fat i deres mor eller far ??!?!

<3Jeg Savner Donna <3

0
0
Svar på denne tråd

ved ikke
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 11:00

rigtig. Nu er min den ældste jo kun 4 år, så det er ikke så aktuelt for mig endnu, men jeg kan godt se en fordel i at de har mobil når de begynder at færdes på egen hånd. Altså ikke når de er på besøg hos venner (der kan de jo låne telefonen hvis de skal ringe hjem)men når de begynder at tage på cykelture o.lign. vil det være rart at de kan ringe hjem hvis der sker noget eller hvis de ex. punkterer. Nu ved jeg jo ikke helt hvad alder det sker i, men jeg vil tro at mobilen bliver aktuel ved 8-10 års alderen.

Helle

DSP hingsteplag brun 4 sokker + blis udlånes fra 1./10. - evt. bytte med kåret miniaturehoppe.

Miniaturehoppe ønskes til låns for ifoling foråret 2008 gerne speciel farve.

0
0
Svar på denne tråd

Min datter
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 11:36

var vist 6-7 år. Hun fik den så hun kunne ringe hjem fra skole/sfo'en hvis hun gerne ville hjem og lege med en klassekammerat mens jeg alligevel var på arbejde. Hun er nu 10 år, og det er først i år hun er begyndt at bruge den til venindesamtaler og (mange)sms...

:o) Kirstine

0
0
Svar på denne tråd

Min datter
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 11:58

Min datter var 8 år da hun fik sin første. Hun fik en ældre model som vi havde liggende sammen med et taletidskort. Hun fik den af den eneste grund, at hun selv skulle cykle frem og tilbage fra gymnastik mandag aften, og der ville jeg gerne have den trykhed for os begge, at hun kunne ringe til mig hvis der skete noget. Nu er hun 10 år og har stadig den samme mobil og stadig taletid. jeg betaler 50 kroner om måneden til den, og hvis hun skal have for mere, så skal hun selv betale for den.

Der er visse regler for den. Man sidder ikke med sin mobil ved bordet når vi spiser, hun har det ikke tændt i skolen og i klubben, og bliver den væk, må hun selv ud og købe en ny.

Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud

Gør livet til en fest - rid fuldblodshest

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var 14
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 12:05

min lillebror var 9 tror jeg.

I dag har børn helt ned i 2. klasse mobiler (i hvert fald i Slangerup).

0
0
Svar på denne tråd

Jeg var sent ude
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 12:19
Fik først min som ca. 11-årig. Det havde ikke min interesse før da...

-------------------------------

Linnea med supermulerne

Dalgaards Figo & Sergeant Jay-Jay

Akademisk Dressur!

0
0
Svar på denne tråd

tidligt..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 12:23
vi bor på landet og busserne kørte ikke lige efter planen, så begge piger blev tidligt udstyret med en mobil, så de kunne tænde den efter skole og give en melding om bussen kørte eller jeg skulle afhente dem.. vi smsér stadig, da der er 2 km fra bussen og hun bliver afhentet..den store er flyttet, men hun bliver ofte kaldt op om morgenen

western sadel, Herreford Brand sælges

velholdt brun Kieffer dressur sadel sælges

så er det tid til at vaske heste og hunde :Shampoo sælges

0
0
Svar på denne tråd

alder ift mobil
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 12:45

min datter var 9 år og min søn 8 år. Jeg synes at det er rart at kunne få fat i børnene når de er ude og lege hos venner o.lign. Det betyder også meget for børnene at de kan ringe hjem hvis der er noget galt eller noget de vil spørge om.

Men det er lidt chokerende så "afhængig" man er blevet at sådan en lille ting. Man er jo nærmest afklædt når man har glemt den. Sæt nu at det er lige på den tur at bilen går i stykker, hvor man har glemt mobilen PYHA

Stald Petit v.

Tinna og Peter Knudsen

opdræt af Dansk Varmblod og islændere.

besøg vores hjemmeside www.stald-petit.dk

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 13:42

Jeg fik min første mobil som 12-årig (det gjorde min tvillingsøster også)

vores plejeforældre var imod det.

Men vores plejeforældres søn som nu er 29 år gammel, havde ondt af os, så vi fik begge to en mobil af ham. Hehe.. Griner

Det siribirske dværghamster Speedy gon charles

Marsvinet Martha +9/5 2007*

hunden Mie

*Kære Martha, du vil aldrig blive glemt!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 14:05

Min dreng fik sin første som 8 årig, simpelthen af den grund at han glemmer tid og sted, og vi bliver så pokkers bekymrede. Ordningen fungerede dog ikke så godt, men nu hvor han er blevet 9 går det bedre.. han er sågar begyndt at sende sms.. SÆRT!

Og han er god til at passe på den synes jeg, værner meget om den.

Christina

Kærlighed giver livet mening
0
0
Svar på denne tråd

10 år..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 14:17

Mine børn har fået deres første mobil til deres 10 års fødselsdag. De er nu 12 og 14 år.

De har et abonnement med fri SMS, og ringer ikke ret meget.

SÆLGES

Variant trailer 2½ år gammel

Komfur 1½ mdr gammelt - hvidt med glaskeramiske plader

0
0
Svar på denne tråd

vildt...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 14:20

må have været hårdt at være forældre for 15 år siden da mobilen ikke var der...

Jeg kan sagtens forstå man gerne vil have trygheden når børnene skal færdes alene... og vi må jo nok indse at mobilen er ligeså almindelig som en madkasse (næsten)...

dog underer jeg mig over argumentet at de skal kunne ringe hjem fra skole/sfo hvis de vil lege med en derefter - har de ikke telefoner der mere??? da jeg var lille ringede man da hjem fra fritteren på en helt almindelig gammeldags fastnet og spurgte...

Trine Bach
Nu med part på Cassandra
Hjælper Enghøjs Ponyclub på 6 år - uge 27, 28, 32 og 33
Naturen har givet mennesket én tunge, men to ører, for at vi skal høre dobbelt så meget, som vi siger
0
0
Svar på denne tråd

?)))
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 14:24

min søn på 7 har osse en mobil, ganske enkelt af den grund at jeg vil ha jeg kan komme i kontakt med ham når han er ude at lege.

ofte glemmer han tiden, så det er SÅ dejli med en tlf.

han er go til at passe på den, bruge den med lidt omtanke.

han har den ikke med i skole.

Stolt ejer af Hagi Håbegård. !

Mvh Cille79...

Grønne catago full skind bukser sælges...

0
0
Svar på denne tråd

tlf i skolen
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 14:43

er så og sige afskaffet, de har ihvertfald ikke på vores skole mere. mønttlf er jo nærmest uddød.

vores har fået mobil da de blev 9, og har også fri sms og taler ikke så meget.

jeg synes det er en god tryghed at vide at de har deres tlf. hvis de skal have fat i os - og omvendt.

og jo vi levede uden mobiler, men vi levede også uden computere osv. og hvem ville undvære det i dag.

Mette

Billeder af mine børn.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

0
0
Svar på denne tråd

Tlf skole
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 15:14
På min datters skole og i klubben, må ungerne kun bruge telefonen hvis det er et nødstilfælde, og det kan man jo ikke sige at det er, hvis man skal spørge om man må gå med en anden hjem. Og de har ingen mønttelefon, så der er mobilen faktisk en nødvendighed.

Vink fra Fru Melgaard & Winning Pleasure - et team som ikke er til at slå ud

Gør livet til en fest - rid fuldblodshest

0
0
Svar på denne tråd

Vores børn..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 18:20

- har fået mobil da de var 11-12 år. Jeg synes egentlig de har brugt dem fornuftigt, dvs at de aldrig har siddet i en anden verden med næsen i mobilen, og regningen har aldrig løbet løbsk.

Vores søn har i dette skoleår gået på en efterskole, hvor man ikke må have mobil i hverdagen. Det har nok været meget sundt at prøve og han synes ikke selv det har været noget problem.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

Lala...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 18:51

Min lillesøster fik en tlf i 12årsfødselsdags gave.. som DEN SIDSTE I SIN KLASSE - nøj hvor var det også bare SNYD :P

Det er et halvt år siden..hun har den aldrig på sig, og er SÅ nærrig med sms'er (betaler jo selv ;D ) ... hehe, men altså, hvad pokker skal hun også bruge den til.

Hun har den vist mest til at have med sig hvis hun rejser/er på aleneferie hos mormor og den slags.

Tine & Tulle
Det klinger! :D

(... Jaja, og Plethesten & Rejsemissen selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 18:54

Jeg gik vel i 5 eller 6 klassee.. også er man vel 11-12år.

Men min lillesøster går i 2 (og er 9) og fik sin første mobil i vinters...

Hendes klasse begynde på mobiler dér hvor min klasse først startede i 5-6 klasse.

Det har vel noget at gøre med at hvornår det bliver in at have mobil. Og jeg tror kun at det bliver tidligere! - desværre, for kan ikke helt se hvad man skal bruge den til når man er i de små klasser...

M.V.H

♥ evA med sin Aslan ♥

♣ What happened to Go get them TIGER ?♣

0
0
Svar på denne tråd

Børneopodragelse
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 19:06

Jeg kan ikke rigtig forstå den med 'Jeg vil gerne have fat på mine børn når de er ude at lege, for de glemmer tit tiden'..

Dengang jeg var barn (heheh) faldt der satme brænde ned hvis man glemte tiden. Der var ingen sød mor eller far der ringede til mig eller skrev en sms og mindede mig om at jeg havde glemt tiden.

Nej, en aftale er en aftale og den overholder man, man glemmer den ikke.

Er det ikke en vigtig ting at lære sine børn? Eller indgår mobiltelefonen også i almindelig opdragelse nu?

- Line Jensen. Fik mobil som 14 årig, er 20 år og allerede håbløst forældet - til gengæld har jeg lært at overholde mine aftaler :D

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 19:12

Jeg fik min da jeg gik i 6. klasse (12 år ca.) og det var fordi jeg syntes det var på tide. Alle mine veninder havde og sådan.. Jeg er da også blevet rigtig glad for den!

Min lillesøster er 9 år og har fået en for ikke så lang tid siden. Det er kun fordi hun har sukkersyge og skal bruge den til at ringe hjem når hun er i byen. Hun har den kun tændt når hun skal ringe! Jeg synes det er alt for tidligt at give børn i børnehaveklasse mobil, for de kan jo knap nok læse og skrive (tænker på sms'er). Kan forstå det hvis forældrene vil have fat i dem, men altså.. Det skal jo ikke være en hobby i den alder!

Knus fra

Sigrid

Af alle heste er fjordheste de bedste <3

0
0
Svar på denne tråd

jeg fik min ...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 19:28
jeg kan ik helt huske om det var i 1. eller 2. klassse men måtte først få en da jeg kunne læse/skrive altså nogenlunde !!!

smuk hest

dejlig hest

venlig hest

kærlig hest osv ...

= frieser

ps: husk du er pæner med en ridehjel end med et kranibrud ,

lige meget hvor adfaren du er så kan det gå galt

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:28

Synes det er skægt så stor forskel der er på hvornår børn får mobil...

min datter er 6 år, og jeg begyndte qat overveje en mobil til hende da hun en dag rendte og legede udenfor og glemte lige at spørger om hun måtte smutte ind til en veninde på vores vej.. der var der godt nok ved at gå panik i mig da jeg ikk kunne finde hende, og tænkte hvis hun havde en mobil kunne man jo lige ringe og spørger hvor hun var gået hen... meeen synes det er tidligt som 6 årig at få mobil, men kan da se at der er børn i den alder der har mobil...

Lonni

0
0
Svar på denne tråd

Dildahlgårds Kira
Forfatter: 
Dato:  26-06-2007 21:30
Juleaften da jeg var 10. Min fætter får sin når han bliver 10 (han er 8 nu) eller når han stopper med at bide negle. :)

- Sascha
tidl. sasma
SN-Foto.dk - amatørfotografering
part søges i kbh området!
send pb for mere info.
0
0
Svar på denne tråd

Sofie er
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 01:44

7 år, og har ingen mobil. Der ligger en gammel en i skabet, som bliver tændt, hvis hun lige er selv et øjeblik..

Humor er, når man trods alt ler.

Medlem af DÅHM syd

horseauction.dk/

hammelev.com/

0
0
Svar på denne tråd

He he he
Forfatter: 
Dato:  28-06-2007 09:36

Vi har snakket om, at vores drenge skulle have en i føs'das gave (bliver 8), fordi de er begyndt gerne selv at ville cykle hjem fra skole/sfo og nogen gange vil de jo gerne hjem til nogen og lege...

Og hvis de så tager hjem til nogen, og jeg ikke lige ved det, så er moren (mig) ved at få dårlige nerver indtil den pågældende legekammerats forældre ringer...

Samtidig er der alligevel et stykke vej hejm, godt nok af stilleveje og lukkede cykelstier, men det ville da være rart, at man kunne få fat på dem, når man synes at de skulle være i nærheden, og man ikke kan se dem... Men måske det bare ville blive værre, hvis de har en telefon, som de så ikke lige hører eller som er slukket...

Og det helt store spørgsmål er, om de overhovedet kan administrere det at have en telefon... Ved da, at hvis jeg handler og de ikke lige gider at tage med, og de så får lov til at blive hjemme, og jeg selvfølgelig ligger mit telefonnummer, så kan de finde på at ringe på skift, bare for at høre hvordan det går... Hmmm...

Jeg ser en stooor telefonregning komme...

Zamangah

Vi kører brudeparret i hestevogn.

Svend 4 ever (i NORA)

Anglo Araber hingsteføl sælges. www.heste-nettet.dk/lodge/8121/hest/ 153878/

Smuk Palominohoppe plag. www.heste-nettet.dk/lodge/8121/hest/ 1218

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider