Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Den dag I bliver student...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 10:45

På tirsdag når vores datter får huen på, skal vi ud og spise frokost med de tætteste venner og de gamle i familien.

Vi tager også en af veninderne med, hun skal op lige før vores datter, og da hendes forældre ikke kommer, tager vi også hende med. Alle skal da fejres sådan en dag.

Når frokosten er spist, tager vi ind til morfar som desværre ligger på hospitalet og er meget alvorlig syg og gammel.

Her skal vi ha taget billeder og skåle i champange (hvis han må, det må jeg hellere få spurgt om) eller noget brus uden alkohol i.

Om aftenen står de på gode bøffer og bagefter flader de gamle ud og datteren tager i byen med veninderne.

Må jeg høre hvad I andre skal?

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Da jeg blev student
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 12:23

Da jeg blev student for to år siden nu, slappede jeg af med familien om eftermiddagen.

Om aftenen var vi så ude og spise og ja, det var så den dag. Dagen efter brugte jeg det meste af dagen ude på skolen, hvor der stadig var en del fra klassen som endnu ikke havde fået huen på og som jo skulle have roser og det hele :)

KATRINE

.:. MED "DAMP-HESTEN" VALDE .:.

0
0
Svar på denne tråd

bliver også student
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 15:56

Jeg bliver også student på tirsdag og planen er blot at min fætter, der ligeledes bliver student den dag, skal holde studenterfest for hele familien.

- Så jeg skal blot op og fejre ham den dag... måske lige et smut forbi hestene inden hvis jeg kan nå det... (bliver student kl 14.20 og skal være hos ham kl 18, så det er ikke sikkert)

Mvh. Gitte

www.staldolsen.dk

www.staldolsen-foto.dk

Jeg tilbyder

Tilridning, salg og kommision

Hestefotograf

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 16:09
Min veninde bliver student imorgen, hendes forældre kommer ikke, da hun og dem bor i hver sin ende af landet.

Så jeg er alllerede herovre ved hende (hun er på arbejde), også imorgen kommer der 3 andre, så skal vi spise frokost inde i byen efter hendes eksamen og derefter skal vi ellers bare fejre at hun omsider er blevet student. :)

Jeg blev student sidste år, der kom hele min den pukkelryggede+et par veninder og stod parat, vi fik champagne på parkeringspladsen og vi alle satte os ned i byen og drak et par øl, derefter gav mine forældre mad.

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke madorgler:

Benzer & Chloe

0
0
Svar på denne tråd

student..
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 17:08

jeg blev student her i torsdags d. 21.

Jeg havde familien til kaffe, og om aftenen var jeg i byen med andre studenter fra klassen :-)

Mette

Hvad der ikke dræber dig,
gør dig kun stærkere...

*Westernsadel sælges*

0
0
Svar på denne tråd

Student
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 17:19

Min datter bliver student på tirsdag. Jeg kan desværre ikke være der og sætte huen på, men min mand og min far står klar dernede.

Resten af hendes dag står på afslapning, kager og gaver og så laver jeg selvfølgelig en god middag om aftenen til nære venner

og hendes kæreste

Det, som man har lært at forstå, frygter man ikke længere.

Marie Curie

(i) Billeder på min HP (i)

Hilsen Solveig

0
0
Svar på denne tråd

jeg bliver...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 18:09

godt nok ik student men faglært på torsdag og hold op hvor jeg glæder mig

Lizamuhtella
Jeg har ik sort humor, men farvet humør ;-D
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 19:47

Katrine det lyder som en hyggelig dag.

Gitte: det lyder da hyggeligt med en fællesfest for familien.

Theluny: Så er det sørme godt hun har dig til at lykønske sig, når forældrene ikke kan være der.

Tillykke Mette.

Solveig har du en god ide til gave. Jeg er lidt ideforladt. På hendes sidste skoledag, fik hun et sæt med halskæde og øreringe fra Pillgrim i hvid emalje - det har hun gemt til på tirsdag og til de skal køre i vogn.

Jeg tænker på at give hende et arvesmykke fra mormor - brilliantørestikker - men det er ligesom ikke fra os.

Tillykke til jer alle sammen, håber I får en super dag og gode fester.

Hilsen fra Pony-mor.

0
0
Svar på denne tråd

På tirsdag
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 20:40

På tirsdag kommer den store dag hvor jeg bliver matematisk student (sidste årgang på den gamle ordning ) med historie som sidste fag.

Min dag kommer til at forløbe således:

• Jeg står op (garanteret tidligt, får måske ikke sover, for bliver ganske nervøs)
  • Kl. 9.45 kører jeg hjemmefra de godt 20 km til Sorø Akademi
  • Kl. 10.45 henter min lærer mig og jeg trækker en opgave
  • Kl. 11.40 skulle jeg gerne stå på gangen og vente på karakter
  • Kl. 11.45 er karakteren givet og mine forældre, min ældste søster, min kæreste og min mormor står parat på skolen med min hue, champagne osv.
  • Min søster giver mig huen på. Da jeg var 4 år blev hun student, og min mor ville lade mig give hende huen på. Så nu er det hendes tur til at gøre gengæld. Oven i købet er hun min gudmor og den af mine søskende jeg er tættest knyttet til, så det er ganske naturligt at det bliver hendes job
  • Når der er skålet i champagne går familien ud ved Brønden (Sorø Akademi har kirke og klostergård, og i midten står brønden. Som 3.g'er er man den eneste som må sidde ved brønden, så dette skal nydes en sidste gang)
  • Herefter har min mor lovet mig picnic med lækre boller med pålæg, champagne osv. (så håb lige på lidt godt vejr )
  • Jeg vil løbende gå rundt for at fejre min klasse som bliver studenter samme dag, men ellers står resten af dagen på afslapning (tiltrængt efter en lang eksamensforberedelsesperiode - det kalder vi det for læse"ferie" er et misvisende ord)

Lørdag d. 7. juli holder vi så fest for familien og nogle veninder.

På forhånd tillykke til jer andre der bliver færdige her til sommer, og til Pony-mor: rigtig meget tillykke med din datter Hvis jeg var din datter ville jeg bliver uendelig glad for at få et arvesmykke fra min mormor. Vi har desværre ikke sådan noget i min familie, men det ville da være en stor ære at få lov til at arve min mormors smykker. Så selvom det ikke "kun" er fra jer, så synes jeg det er en rigtig god gave

Selv aner jeg ikke hvad jeg får, eller om jeg i det hele taget får noget. Jeg får i hvert tilfælde ikke noget før til festen d. 7.

Ha' en god dag og nogle gode fester alle studenter anno 2007

Studenterhilsner fra Katrine

0
0
Svar på denne tråd

Katrine
Forfatter: 
Dato:  24-06-2007 20:47

Dit indlæg oser af at du glæder dig - hvor er det dejligt.

Tillykke til dig.

Jeg blev rigtig glad for, at du synes det er en god ide med ørestikkerne. Tak.

Hilsen fra Pony-mor.

0
0
Svar på denne tråd

Student
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 01:11

Min datter bliver også student (sproglig) på tirsdag.

Jeg skal give hende huen på, når det er gjort, skal vi nyde den

medbragte champagne og jorbær med chokolade på spidsen,jeg ved at hendes mormor, moster, kusine, morfar, papmormor, lillebror, min mand og jeg kommer, om der dukker flere op er uvist.

Tirsdag aften skal hun hygge med veninderne.

Onsdag kommer der en fotograf herhjem og forevigere hende.

Torsdag ved jeg ikke hvilke planer hun har.

Fredag skal vi på skolen, hvor hun får sit eksamensbevis,

derefter skal vi ud at spise (kun os 4)

Lørdag holder vi studenterfest for hele familien + nogle få

venner.

Søndag skal hendes klasse kører i hestevogn.

Mandag skal de kører i bus, og kommer bla. her.

Vi har købt et Dolce Gabana (staves) ur til hende.

pony-mor: Tillykke med din datter. Jeg syntes det er en

smuk ide at give et arvestykke

Håber i får en fantastisk dag.

Hilsen Helen.

Flot galla kjole sælges

billeder på præsentation.

HUSK IGÅR

DRØM OM IMORGEN

LEV IDAG.

0
0
Svar på denne tråd

Helen..
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 08:45

Tak skal du ha og i lige måde.

Det bliver et "hård" program de unge får den næste uge/14 dage.

ZZZ - sådan ca. kommer dagene vel til at forløbe.

Vi har opgivet at finde ud af hvad hun skal, vi tar den et par dage frem ad gangen.

Her kører de vogn samme dag som de får beviset på fredag, - så der bliver nok festet igennem i weekenden.

Håber I allesammen får det sjovt, - men pas nu godt på jer selv.

Hilsen fra Pony-mor.

0
0
Svar på denne tråd

dengang jeg blev
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 08:53

student, det herrens år i 2000, der var min mor og søster med familie og tage imod mig, og min nye fine hue.

Derefter tog vi hjem og skålede i champagne, og resten af familien og mine venner kom. Så holdte vi en uformel reception.

Dagen efter var vi på min ynglingskro og spise (Nybro kro, kan anbefales ) også var der faktisk rimelig ro frem til om fredagen, hvor vi skulle køre i vogn.

Køreturen endte hjemme hos mig, og der blev festen så holdt.

Jeg fik mit kørekort i gave, samt en nomination med flag og en med studenterhue til mit armbånd...Det går jeg stadig med.

Min far gav mig et smykkesæt med halskæde og ring.

0
0
Svar på denne tråd

Feste, sove, feste
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 09:50

He, he Pony-mor Mine forældre har også opgivet af finde ud af hvordan dagene forløber. Det eneste der er planlagt er sidste eksamensdag tirsdag, middag med alle tøserne fra klassen onsdag aften, studentermiddag med rektor torsdag aften (slutter kl. 24) og dimmissionen på fredag kl. 10.00 hvor vi bagefter skal ud og køre i militærvogn rundt til alle fra klassen.

Resten af dagene står på diverse fester. Vi begynder med kæmpefest hos en af "de rige" tøser fra årgangen som holder kæmpe studenterfest lørdag. Og så fortsætter det ellers bare derudaf hele næste uge. Se, det er et hårdt program

Så Pony-mor's animationer er ikke helt forkerte

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 11:09

Da jeg blev sproglig student i 2001 blev jeg ikke fejret af familien - jo de dukkede op da læreren efter sidste eksamen gav mig hue på, derefter kørte vi alle hjem hver for sig.

Derimod fejrede pigerne i stalden mig med bravour! Med både røde roser og noget at drikke

Michelle

Hvis du er positiv ser du løsninger.

Hvis du er negativ ser du fejl.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 11:16
Min søster bliver student imorgen

Da jeg blev matematisk student i 2005, hentede min veninde mig herhjemme og kørte min søster og jeg ind på skolen - til min dræbende matematikeksamen

DA jeg kom ud, satte min far huen på hovedet og jeg fik blomster og gaver af flere veninder, søster, bror og forældre :)
Min far skulle tilbage på arbejdet, men min mor, søster, bror og jeg kørte hjemad og hyggede os med god frokost. Om eftermiddagen var jeg sammen med en veninde og ellers ude og lufte huen. Da min far kom hjem fik vi gode bøffer og noget godt at drikke. SUper hyggeligt!

Dagen efter blev min veninde student og jeg tog med hende og familien hjem og ud og spise om aftenen.

Derefter fulgte gallefest onsdag, klargøring af lastbil torsdag, dimension og lastbiltur fredag, studentergilde lørdag, camping med klasen mandag-onsdag, flere studenterfester og så tog min veninde og jeg på velfortjent ferie til Californien den efterfølgende lørdag :D

Imorgen skal jeg give Anne huen på efter dansk eksamen. Det bliver cool! Min mor gav min bror, min far gav mig oh JEG giver Anne

Karen
"Gestüt Pallerhaff"
"Don´t cry because it´s over - smile because it happened!"

0
0
Svar på denne tråd

i 2006
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 12:15

da vor yngste blev student forløb det sådan:

Den sidste eksamensdag var min mand, vor ældste, hendes venner og veninder og jeg selv parate da den unge dame kom ud fra eksamen. Læreren gav hende huen på og vi serverede jordbær og champagne til de tilstedeværende.

Vi blev og gav blomster til nogle af vennerne, som også blev studenter og så gik turen hjem i haven. Her havde vi "åben have" fra kl.15.00 og der kom venner, familie, sekretæren fra skolen og et par af lærerene, elever og forældre fra rideskolen hvor Lene underviser, elever fra skolen hvor hun allerede var begyndt som vikar - ja alt i alt kom der omkring 100 personer. Vi var omkring 70 til grill mad ved 19-tiden og ca. 40 unge mennesker festede videre til kl.5 om morgenen i det telt vi også havde sat op. Det var en absolut dejlig dag. Og vi havde blomster over hele huset, 23 buketter

Det var også en lidt speciel dag på anden led, idet min mand havde fået diagnose med tarmkræft og faktisk var meget syg. Vi havde ikke fortalt det til studinen endnu, det ville vi først gøre, når studenterhalløjet var overstået, men det gjorde at jeg selv knoklede rundt for få alt til at lykkes, da min mand havde meget brug for at hvile. Og det skulle helst foregå så min datter ikke fattede mistanke. Jeg havde fået nogle af vore venner til at hjælpe med grillen, men de vidste heller ikke hvorfor jeg var ekstra taknemmelig for deres hjælp. Vi havde også sat lidt ekstra sejl til for at se så mange som muligt, vi vidste jo ikke rigtigt om vi nogensinde skulle få mulighed for at feste med dem igen. Alt lykkedes og det blev en super festlig dag, men min mand var godt nok meget træt dagen efter. (ps. og han har det godt nu efter endt behandling og første 1/2-års kontrol er overstået med godt resultat)

Der var afslutning på gymnasiet den 23.6 og de unge kørte rundt i veteranbus fra kl.10 til meget, meget sent hvor de endte på gymnasiet til fest der.

Da den ældste blev student i 2003, var det næsten samme senarie. Først hue på på gymnasiet og jordbær og champagne med de tilstedeværende der. Så havefest for venner, familie og gymnasiekammerater og Annes elever fra rideskolen. Dog en anden afslutning på aftenen, idet de unge sent på aftenen tog videre til en anden fest.

Den 21.6. (var det vist) afslutning på gymnasiet og derefter kørte de rundt i veteranbus og sluttede på gymnasiet til fest der.

De var 22 i den yngstes klasse og 14 i den ældstes. Så de 14 havde meget bedre tid, da de kørte rundt til forældrerne. Til gengæld var det en meget lille og meget gammel bus, som nærmest skulle skubbes rundt. Sådan lidt i retning af historien om det lille tog, der "tror jeg kan, jeg tror jeg kan" så de havde brug for mere tid på selve kørslen.

De bedste hilsner,
Lotte K. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Ja nu er det jo
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 12:34

Ikke i år jeg bliver student, men i henholdsvis 2004 og 2005(matematisk student/1.års HH). Begge år forløb det rimelig ens.

Mor, far, begge mine søstre og kæresten, stod klar da jeg kom ud, men blomster, hue osv. Vi tog hjem, og jeg fik gaver af dem. Farmor og bedstemor kom til kaffe, da de ikke er så gode til det der aften sjov. omkring kl.18.00 begyndte familien at komme+ de venner der nærmest er familie(mors og fars), og min svigerfamilie+ nogle af mine mine venninder, som ikke selv skulle holde studenterfest der.

ialt lidt over 50 mennesker, til mors hjemmelavede tagselvbord. Super hyggeligt, og meget gaverigt. De sidste gik vel ved 5 tiden næste dag. Heldigvis blev jeg student tirsdag, og vi skulle først ud at køre torsdag...

Men held og lykke med hende, det er en fantastisk dag

Hornum Ulstrup Rideklub, Kig Forbi

www.Hurk.dk

0
0
Svar på denne tråd

jubii!!!
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 16:03
Ja, så er det imorgen Karen sætter huen på hovedet af mig - kl 9.30 efter dansk eksamen for at være præcis

Så altså:

Tirsdag: Jeg bliver student, får huen på hovedet. Derefter venter jeg på skolen i et par timer for at lykønske to af mine bedste veninder med henholdsvis hune, og den sidste eksamen(hun er Team-danmark elev og mangler endnu et år) Så tager jeg toget hjem, hvorefter jeg trasker ned på mit gamle arbejde, hvor jeg har lovet at komme og blære mig Derfetr hjem så vi kan komme til Kolding, og besøgkolding tror jeg det bliver til

Onsdag: Over på skolen til 9.30 for at lykønske endnu et par veninder - mødes med min "team-Danmark" veninde kl 14 hjemme hos hende, hvor vi så sammen gør os klar til Galla.kl 18.30 ankommer vi på skolen. Så står den på velkomstdrinks + taler, lancier(?) og stor middag. Derefter måske et smut i byen - who knows?

Torsdag: Står den på Brunch med "tøserne". Og ellers hjem og slappe af med Burberry

Fredag: Dimenssion og bustur Vi har besluttet at pynte lastbilen i fællesskab i skolegården efter endnu en omgang lancier - så når grenene og diverse andet grønt forhåbentlig ikke at visne! Vi "lander" hos den sidste ca. kl 2.

Lørdag: SOVE!!! Og til venindes studentergilde om aftenen

Søndag: Eget studentergilde

Næste uge står på miniridelejr som hjælper, 2hyttetur", og sommerhustur med familien i weekenden. Næste uge ikke rigtig andet end HP-premieren med en veninde, og mandag d. 16 flytter jeg så til Østrig

Anne

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

BURBERRY <3

Så skal jeg til Streitdorf, Østrig - den 16. Juli!

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  25-06-2007 17:15

Jeg er færdig på onsdag..

Kl 10.00 (sån ca.) skal jeg have huen på hovedet

Dagen kommer til at gå med at fejre mig selv og de andre, slappe af og spise god mad med familien. Om aftenen tager jeg til dressur (kan ikke lade være - det er sidste gang inden sommerferien ). Senere er der fest i gaden med alle de andre studenter, og der er bestemt noget at fejre, for tror nok jeg har fået scoret gennemsnittet til drømmeuddannelsen

Og så er der ellers fester osv. til og med næste onsdag

Mvh. Cat

"Livskvalitet består i at tingene går som man ønsker de skal gå"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider