Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lige så numsehullet snerper sammen!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 15:55

Puha puha og puha da da da da!!!

Jeg har lige været henne og handle, og køber så lidt forskelligt frugt.

Jeg køber blandt andet sådan en gennesigtig plastikbøtte med flotte grønne vindruer i. MMMmmm

Der står superior grapes udenpå dem, og det er dem uden sten i.

Jeg kommer hjem og sætter indkøbene på plads, og så tænker jeg MMmmm, jeg skal da lige smage en af de lækre vindruer!

Jeg tager en ud af pakken, lige skylle den under vandhanen ( man ved jo aldrig hvad de har været sprøjtet med), og stopper den flotte grønne vindrue ind i min mund, og tygger i den...

Og SÅ er det lige at mit numsehul snerper totalt sammen ligesom min mund og jeg siger ADDDRRR, a puha puha puha da da da da!

Føj for dælan den var mere sur en en citron!!!

Hvordan i hulans navn kan man sælge sådan noget surt @!#$, og kalde dem superior grapes!!!

Nu købte jeg dem jo ligesom fordi de skulle forestille at være søde og sunde, men de er så sure at de er næsten uspiselige!

Hvad filan kanjeg så bruge dem til, for vi skal ikke ha fisk til aften, for så kunne vi da bare ha klemt saften ud af dem ud over fisken i stedet for citronsaft.

Har i nogle foreslag til hvad man kan bruge sådan nogle forfærdlige vindruer til???

Jeg syntes jo osse næsten det er en skam bare at smide dem ud.

nu er de jo i lukkede pakninger, for ellers kan man jo tit lige snuppe en enkelt henne i forretningen for at tjekke om de er gode, men det kunne jeg jo så ikke i det her tilfælde.

Har i osse kommet til at købe sådan nogle?

prøvsmager i normalt vindruerne henne i butikken?

Kom gerne med forslag til hvad jeg kan gøre ved dem så de bliver mere spislige???

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 15:58

Skal de ikke bare modne?

Ellers ingen gode forslag til sure vindruer herfra..

Argumenterer du for begrænsninger, bliver det DINE begrænsninger!!

Lækker Dunfarvet kat.2 hingst stilles til rådighed for et begrænset antal hopper i 2007. Afkom kan ses for 2006 og 2007...

0
0
Svar på denne tråd

Karina...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 16:05

Du skal da ikke smide dem ud...se det fra den positive side.

Du får virkelig trænet åbne/lukke mekanismen

Nej - jeg aner ikke hvad man gør med sure bær.

Hilsen Pia

Queen candyfloss - medlem af AWR

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd

sur drue
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 16:08

hvad med at lave en citronfromage med druer i stedet.

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Min mor laver kort til enhver smag,også på bestilling!

http://www.fasteranni.dk

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Smukke-ped
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 16:09

Sådan et forslag kan man ikke komme med, uden en opskrift

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 16:19

Hvad med at lave noget frugtkompot?

Druerne og nogle andre bær, alternativt æbler i tern, puttes i en gryde med sukker efter temperament (der skal nok bruges en del i dit tilfælde). Hviler/marinerer i ca. ½ time (til en del af saften er trukket ud) og skal så koge i ca. 15-20 min eller til frugterne er møre. Det må IKKE være helt grødagtigt, der skal stadig være "klumper" i det.

Rigtig lækkert som topping på f.eks. is og pandekager, eller indbagt i f.eks. muffins.

Det kan også koges helt til frugtgrød og spises sammen med honningristet havregryn som en dessert/mellemmåltid.

Ridetøj sælges!

Se præsentation for mere info

JHN's dressurrytter for hest 2006

0
0
Svar på denne tråd

opskrift
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 16:23

okay...en opskrift.

knald skidet ned i en skål med noget sukker,flødesum og nogle stiftpiskede æggehvider.

smid på køl.

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Ville skære dem
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 16:42

halvt over og vende dem med sukker( evt. rørsukker) og lægge dem på køl til i morgen- så ville jeg severer dem med noget råcreme lavet af æggeblomme pisket med sukker( en blomme=1 spiseske) og en knivspis vanilie i, som så vendes i pisket fløde( evt. den lette)- eller severer dem med kvak med vanilie.

God appetit

MVH Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Takker
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 16:44

Ja - jeg er så ikke lige en ørn i et køkken, så jeg skal have sådanne ting skåret ud i pap.

Hilsen Pia

0
0
Svar på denne tråd

Druemarmelade
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 17:20
Kan man også lave. Så må du smage dig frem med sukkermængden. ;-)
Eller frugtrand med vindruer. Sådan noget gele med frugtstykker i lavet i randform.

Problemet er, at mange ting ikke får lov at modne færdig på planterne, som det er naturens mening. Nogen frugter kan man "tvangsmodne" med ethylen, og modne frugter afgiver denne gas. (Derfor kan frugtfadets indhold også får blomsterbuketten ved siden til at se kedelig ud hurtigere end ellers). Der er altså mere smag i ting, der naturligt er modnet og har dannet sukker og aroma. Derfor vil jeg ikke spise papæbler fra Frankrig eller hollandske vandtomater med jodsmag.

Jeg synes vindruer er en chancesejlads, tit er de grønne hvinesure, når de er pæne. Man skal helst kunne se en overmoden drue eller to. Men jeg foretrækker mørke druer (de er sundere indeholder flavonoider), og de er sjældent sure.

(He he din beskrivelse minder mig om Rune T. Kiddes "Røven og rænnebærene":
Der var engang en røv, der var ude at gå en tur.
Så fik den øje på en klase rænnbær. "
Uhm, de ser lækre ud" tænkte røven, så den hoppede... og hoppede...og hoppede... og hoppede...og hoppede... og hoppede...og hoppede... og hoppede...og hoppede... og hoppede...og hoppede... og hoppede...og hoppede... og hoppede...og hoppede..til den fik fat i rænnebærrene.
"Nå, røv smagte de godt?"
Røven afbilledet med sammensnærpet hønsegumpsmund: "Ni er nure!" ;-D )

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

texas-style
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 17:24

Stil 6 tommer konservesdåser op på rad og række i haven og skyd til måls efter dem med druerne - så har du da i det mindste haft det sjovt.

mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd

Husk husblas
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 17:26
Ellers stivner det aldrig!
Husblas blødes op i koldt vand til det er klart. Vandet vrides let af, og det smeltes i vandbad, køles noget ned og røres i blandingen, hvorefter stiftpiskede æggehvider vendes i, Køles i køleskab.

Men jeg ikke lide citronfromage, der er tit "tråde" i fordi, det IKKE er helt nemt at styre temperatur, husblas og æggemasse samtidig.

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 17:32
..kan lige se dig for mig Karina.. he he he

Jeg ville gå ned med dem igen og spørge om det er meningen at de skal smage sådan... ikke på nogen sur måde (sur, ha ha) selvfølgelig, men sådan helt seriøst.

Jeg er sikker på at i "min" Fakta der ville jeg kunne få pengene tilbage eller få nogle andre. Det kan jo være det simpelthen er en fejl af en slags, jeg har før set de har tilbagekaldt varer der har været en fejl ved...

Ellers må du lære at nyde dem sure...jeg tror jeg ville kunne lide dem, jeg elsker sure sager...

Winnie

Du kan ikke forandre fortiden
men du kan ødelægge nutiden
ved at bekymre dig om fremtiden

Smuk brudekjole sælges - se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Tjah...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 17:42

Helt ærligt, jeg ville gå ned og brokke mig. De sælger jo heller ikke deres ost umoden eller deres brød som dej. Det er muligt at de siger det er dit eget problem, men så ved du da hvor du ikke skal købe frugt mere :)

~~~ Mvh. Annette ~~~

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tager mig altid den frihed ...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 17:54

... lige at smage en enkelt drue, når det er vej-selv, hvis ikke der er sat en kurv frem med smagsprøver.

Der er der tit i vores Super Brugs

Druer vil jeg også mene skal være spiseklare, når man køber dem.

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

Jamen man kan da ikke..
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 19:02

Jamen man kan da ikke bare lade dem stå i skålen og regne med at de så modner kan man vel???

Bliver de ikke bare rynket og til sidst rådner så?

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog.
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 19:20
Du kan lave frugtsalat med dem :D

Det Er Så Svært At Skilles Ad,
Så Svært At Gå Sin Vej.
Men Alle Mine Tanker,
Vil Altid Følge Dig :'(-<3'

Kan Ikke Hjælpe Mennesker Med Hesteproblemer - Kun Heste Med Menneskeproblemer..

0
0
Svar på denne tråd

smager
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 19:40

Lisbeth Sejberg ...tænk hvis den drue du smager på,lige er blevet befamlet af en anden kunde,der måske lige har kløet sig i røven??

ja nu må du undskylde,det var slet ikke negativt skrevet,jeg skriver IKKE at du er ulæker eller noget!!!

SVEND 4 EVER!!!!!

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Smukke ped ...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 20:12

... nu skal du jo ikke afsløre alt vel??

I virkeligheden ER det mig, der går på Brugsens kundetoilet og IKKE vasker hænder, inden jeg befamler frugten

Nogen gange prikker jeg også hul i en pakke hakket kød, med mine colibakterieinficerede fingre

Jeg har jo ikke nogle uopdragne børn, jeg kan forvente gør det for mig

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider