Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Falck-strejken - lidt blandede tanker!
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 12:08
Nu så jeg lige en overskrift på ekstrabladet.dk, og kom til at tænke lidt over tingene...

Falck overtræder dyreværnsloven

Og ja, det gør de da nok. Og det er ganske urimeligt!!!

Men nu er jeg selv sygeplejerske, og jeg ser nogle andre aspekter i deres strejke end andre mennesker gør... Jeg ser nemlig sygehuset indefra!

Falck vil IKKE hente patienter, der er klar til udskrivelse! Så dvs. at hvis vores patienter ikke har nogle pårørende, der kan hente dem, eller har råd til selv at betale for en taxa, så er det bare ærgeligt! Så må de forblive indlagt, selv om de faktisk er klar til at kunne udskrives!

At de skal optage sengepladser på de danske sygehuse, så dem, der virkeligt ER syge og har brug for at blive indlagt, kan komme ind og ligge på gangen hos os; det er da urimeligt!!!

Jeg forstår egentlig godt Falck-redderne, der strejker. De har ABSOLUT for dårlige arbejdsvilkår! Men deres vilkår er bare ikke dårligere eller anderledes end f.eks. sygeplejerskernes!!!

Problemet er, at en mande-arbejdsplads, de kan godt finde ud af at slå bremsen i, det kan kvindearbejdspladser ikke... Og DERFOR går vi sygeplejersker bare rundt og finder os i ELENDIGE forhold på mange måder!!!

Vi får f.eks. IKKE mere i løn eller tilført flere ressourcer bare fordi vi har patienter liggende på gangen. Vi har ikke ret til pauser, men kan da få noget at spise, hvis vi når det! OSV...

Nå, hvad vil jeg med dette indlæg; det ved jeg faktisk ikke... Sige, at det er synd for dyrene, at de ikke kan blive hjulpet, når de er i nød; JA! Sige, at det er synd for patienterne, at de ikke kan komme hjem fra sygehuset, når de er raske nok til det; JA! Sige, at det er synd for de syge patiener, der skal ligge på gangen; JA! Sige, at jeg synes, at det ikke altid er en dans på roser at være sygeplejerske; JA!

Hilsen Camilla.

skal være mor til september; det bliver FANTASTISK!!!

0
0
Svar på denne tråd

Falck.
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 12:31

Er der noget erhverv der altid er en dans på roser???

Jeg har nok desværre ikke så meget tilovers for de strejkende falckreddere. De klager over at de ikke får deres pauser. Vend den lige en halv omgang og se hvordan man ville have det hvis man ikke kunne blive hentet af ambulancen fordi redderne var til frokost... Nej de har valgt deres erhverv og da vidste de vist godt hvordan arbejdsvilkårerne var.

Man kan heller ikke passe dyr eller mennesker for den sags skyld og så ikke ville arbejde i weekenden, juleaften og alle de andre helligdage.

Nej de burde se at gå i arbejde og så løse problemerne derfra. Det andet her hjælper ikke, det giver bare Falck en ordentlig efterregning - måske går det i den sidste ende ud over dem selv.

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

kvinder...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 12:34

hvad med om i kvinder står sammen og kræver jeres ret?

ja det er syndt for de dyr,og det er noget svineri!

vi er også medlem af falck,og jeg tør da ikke tænke på hvad vi skal gøre hvis vi har brug for deres hjælp...

vi snakkede med en falck mand forleden,og han forsikrede os at de nok skulle finde ud af at hjælpe hvis der var problemer...øøøh...ja ja,det tror vi da helt sikkert på!

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Min mor laver kort til enhver smag,også på bestilling!

http://www.fasteranni.dk

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Smukke-Ped
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 12:36

De får løst alle problemer det tager bare lidt længere tid. Han noget nært familie der arbejder på Falck og derfor ved jeg det. Ambulancerne kører også som normalt, det er bilskader og autohjælp der ikke bliver udfært af falck.

De får forskellige firmaer til det.

katrine

0
0
Svar på denne tråd

Katrinen:
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 12:44
Nej, de får IKKE andre til at udføre arbejdet længere!!! De vil ikke henvise til, hvor man kan få hjælp! Det er op til folk selv at finde ud af at få hjælp!

Og ambulancerne kører IKKE som normalt, kun hvis det er livsnødvendigt! De kører f.eks. IKKE folk til kemobehandling i ambulance, så hvis folk ikke kan sidde op, så er det bare ærgeligt! Og så kan de ligge derhjemme og blive mere syge, og måske dø tidligere af den grund...

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

Strejke
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 13:37

Først vil jeg sige at folk bliver kørt til stråle, kemo og dialyse. Har i overhoved sat jer ind i hvorfor det er at redderne strejker? Det er altså ikke fordi at det er fedt at se folk og dyr lide...Der er også andre grunde, end lønnen der gør at de nu siger stop. Og man kan i visse tilfælde få penge tilbage hvis man bruger 3. part til at hjælpe. Kig evt falck.dk

Ville ha skrevet en masse andet der beviser at vi altså ikke er en flok forkælede møgunger, men formulere mig ikke så godt på skrift. Ta evt et kig på www.redderinfo.dk

Vil lige sige at jeg absolut synes at det er trist hvis dyr og mennesker lider under dette!

Hilsen Maja

~//Det er sjovt at være falckredder - selv lønnen griner vi af//~

http://www.falckstrejke.dk

0
0
Svar på denne tråd

Nu er Ekstra Bladet jo ikke ...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 13:58

... det mest nuancerede medie at drage konklusioner ud fra

Der bliver ikke givet nogle konkrete eksempler på, hvordan det lige er, Falck skulle være ansvarlig for et dyrs ve og vel.

I den sidste ende er det vel dyrets ejer, der må tænke selv og finde et alternativ til transporten til f.eks. dyrehospital.

Falck har vel også en grænse for, hvornår de må transportere et sygt dyr??

De skal vel stadig skele til, om det er dyreværnsmæssigt forsvarligt ud fra dyrets tilstand??

Så måske sådan en "sag" i virkeligheden kan handle om, at dyrets ejer ikke magter at tage en nødvendig beslutning om aflivning??

Det er så nemt at tørre ansvaret over på andre, når man ikke selv vil tage ansvar.

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

Mr. Fleming
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 14:11
Ja, jeg har sat mig ind i, hvorfor I strejker!

I hvert fald ud fra den flyer, som I har uddelt på bla. vores afdeling på sygehuset (til både personale og patienter!) om hvorfor I strejker! Det må være det bedste sted at få information, tænker jeg.

Og jeg mener ikke, at I er nogle forkælede møgunger, absolut ikke, jeg skriver jo, at jeg faktisk godt kan forstå jer! Overskriften på EB fik bare lige sat en masse tanker i gang hos mig... Som det også fremgår af mit første indlæg...

Hilsen Camilla.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 14:24

nu er jeg selv syg, og skulle jeg blive så syg at jëg skulle have "liggende transport".. ja så er jeg altså godt klar over jeg må have det ad H til mens jeg bliver transporteret siddende. Har jeg brug for at komme på sygehuset så skal jeg nok finde et, det er sikkert og vist.

Og dem der skal køres akut med "babu babu" får jo hjælp.

Jo det er da en "gene" for mig, og gik da også mere eller mindre i gulvet efter over en time i siddende trransport... men så var sygehuset der jo til at hjælpe mig med at få det lidt bedre..

Det er så nemt at tænke at strejker bare er irriterende, og de strejkende heller ikke tænker på folk- har da selv tænkt tanken. MEn ved godt det ikke forholder sig sådan.. Der skal da være ordentlige forh, forhold for alle!

MEN den strejke måtte nu godt nok gerne snart se at få en ende, for falck udfører godt nok mange opgaver i hverdagen!

Christina

Kærlighed giver livet mening
0
0
Svar på denne tråd

falck er da hjælpsomme
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 18:05

Ja, jeg kan så ikke helt genkende billedet. Jeg sad i sidste uge i en sammenbrændt bil på landet med to hunde og skulle ned til min syge far. Falck hjalp mig med det samme, da de godt kunne se at jeg var på den.

De sørgede for at et underfirma kom i løbet af et par timer og hentede både mig, hundene og bilen. Tak til falck.

I Søndags var den gal igen - bilen var stadig ikke glad og blev for varm igen. Falck sørgede igen for at den blev hentet dagen efter, fordi den stod på en byggeplads og var i fare for at blive bugseret væk af andre.

Desuden har Falck jo sagt, at hvis man bare selv sørger for at opgaven bliver løst, kan man ringe og få et opgavenummer og så betaler Falck regningen - det er da service.

mvh. katrunte

0
0
Svar på denne tråd

at redderne
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 19:07

bare skal falde til pa'ten fordi sygeplejeskerne ikke kan finde ud og stå samme og få bedre vilkår og løn, er da det tåbeligste og småligste jeg længe har hørt.

Er din morale virkelig, at fordi en række job medfølger lausy arbejdsvilkår og ringe løn, så skal redderne også acepterer det.

Fordi du ikke kan få din fagforening til at forhandle en bedre løn, så skal andre heller ikke have en fair og fortjent løn??

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 19:11

pruhest- sjovt, jeg læser det faktisk næsten mere som et suk over at de IKKE som sygeplejersker står sammen og kræver bedre vilkår, end brok over falck-redderne. Derfor kan hun jo godt fortælle om konsekvenserne hun føler af strejken?

Christina

0
0
Svar på denne tråd

ja måske har
Forfatter: 
Dato:  22-06-2007 19:32

du ret Spender, er på arbejde og måske ikke læst helt ordenligt, men jeg sidder med fornemmelsen af begge dele, både det du mener, men også det jeg mener. Det er vel i virkeligheden det fustrationen går ud på.

Når det så er sagt, så kunne jeg godt ønske bedre vilkår også for sygeplejerskerne, og indstilligen til deres job er ikke så forskellig fra reddernes, i gamle dage var det et kald og ja man levede med lønnen. I dag er det i lige så høj grad et arbejde som andre, lønnen har bare ikke fulgt med tiden, som i så mange andre erhverv.

I 1982 skiftede min mand job, fra automekanikker tik vagtfunktionær, han mere end fordoblede sin løn, i dag kunne han skifte tilbage til mekanikker og fordoble sin løn igen, dog trives han i arbejdet og hans mekanikker udd. er forældet.

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre og
Jeg er SUPER stolt over mine 2 piger.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider