Nu så jeg lige en overskrift på ekstrabladet.dk, og kom til at tænke lidt over tingene...
Falck overtræder dyreværnsloven Og ja, det gør de da nok. Og det er ganske urimeligt!!!
Men nu er jeg selv sygeplejerske, og jeg ser nogle andre aspekter i deres strejke end andre mennesker gør... Jeg ser nemlig sygehuset indefra!
Falck vil IKKE hente patienter, der er klar til udskrivelse! Så dvs. at hvis vores patienter ikke har nogle pårørende, der kan hente dem, eller har råd til selv at betale for en taxa, så er det bare ærgeligt! Så må de forblive indlagt, selv om de faktisk er klar til at kunne udskrives!
At de skal optage sengepladser på de danske sygehuse, så dem, der virkeligt ER syge og har brug for at blive indlagt, kan komme ind og ligge på gangen hos os; det er da urimeligt!!!
Jeg forstår egentlig godt Falck-redderne, der strejker. De har ABSOLUT for dårlige arbejdsvilkår! Men deres vilkår er bare ikke dårligere eller anderledes end f.eks. sygeplejerskernes!!!
Problemet er, at en mande-arbejdsplads, de kan godt finde ud af at slå bremsen i, det kan kvindearbejdspladser ikke... Og DERFOR går vi sygeplejersker bare rundt og finder os i ELENDIGE forhold på mange måder!!!
Vi får f.eks. IKKE mere i løn eller tilført flere ressourcer bare fordi vi har patienter liggende på gangen. Vi har ikke ret til pauser, men kan da få noget at spise, hvis vi når det! OSV...
Nå, hvad vil jeg med dette indlæg; det ved jeg faktisk ikke... Sige, at det er synd for dyrene, at de ikke kan blive hjulpet, når de er i nød; JA! Sige, at det er synd for patienterne, at de ikke kan komme hjem fra sygehuset, når de er raske nok til det; JA! Sige, at det er synd for de syge patiener, der skal ligge på gangen; JA! Sige, at jeg synes, at det ikke altid er en dans på roser at være sygeplejerske; JA!
Hilsen Camilla.