|
|
| Harry Potter fans |
| Forfatter:  |
rebsen |
| Dato:  |
21-06-2007 19:29 |
|
jubiii så er harry snart på gaden.. Glæder mig rigtig rigtig rigtig meget... men blev lidt i tvivl da jeg hørte i radioen at Harry først kommer herhjemme til november???  Men så slog det mig at det nok kun er den danske udgave af Harry og den er jeg pæææænt ligeglad med..  Så er der nogen der ved om den engelske kommer som forventet herhjemme også? 
Sundhed og velvære til hest og rytter, brug aloe vera ...............Forhandlere søges..............
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
Moni |
21-06-2007 19:32 |
|
jep den engelske udgave kommer vist som forventet i juli.. Juli bliver en spændende måned for os harry potter fans.. Både film og bog kommer.. Weee-... mvh Moni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 21.juli |
Gitni |
21-06-2007 19:36 |
|
Se overskrift
Mvh Gitte  Good judgment comes from experience, experience comes from bad judgment...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg kan ikke |
|
|
vente. Den skal bare købes med det samme, også låser jeg mig inde på toilettet, sammen med mit køleskab, fyldt med alt det, jeg kan lide. Også er der ikke nogen, der ser mig, før jeg er færdig med min bog. Hvad tror i at der sker i bogen? Er Snape forrædder, bliver Hermione og Ron kærester, lukker Hogwarts og hvor tager Harry hen for at finde horcruxerne og Voldemort. Jeg har ikke bare en, men 100000000000 formodninger. JEG KAN IKKE VENTE. Mvh. Lotte.
Stald Topaze - Avl af brogede kat. 1 ponyer og heste. FORZA BRØNDBY. FORHANDLER AF PAVO.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ihhh... Jeg glæder |
|
|
mig også...!!! Harry P er for cool  Det bliver dog også lidt sørgeligt at læse den sidste bog, det er jo ikke til at bære at man ikke kan se frem til endnu flere fabulerende flotte Harry bøger... Så håber jeg bare at den slutning JKR har lavet kan leve op til forventningerne, og at hun ikke slår for mange af yndlingspersonerne ihjel... Må jeg høre! Tror I Snape viser sig at være god eller ond?? og tror i at han er en af dem der dør?? Selv tror jeg desværre ja at han gør... jeg tror hverken han er god eller ond som sådan men blot en der hytter sit eget skind! ARHHH Glæder mig til Pottermania...
Mvh
- Matilde og Shalu -
Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jubii!!! |
|
|
Jeg glæder mig for vildt til den udkommer - alle de foregående, på engelsk, står selvfølgelig på min reol, alle GODT og GRUNDIGT brugte!  Elsker at diskuterre om dem: kan dem efterhånden både forlæns og baglæns. de bøger er jo helt fænomenale! Og elsker den mørke drejning der lige så stille har sneget sig ind i dem!  Men, men, men... Jeg er lige akkurat flyttet til Østrig når den udkommer. Så kan jeg jo ikke stå foran en boghandler kl 00.01, og derefter skjule mig på mit værelse i en dag  Øv, altså!
Anne
~ Hestens fejl er rytterens fejl ~
BURBERRY <3
Så skal jeg til Streitdorf, Østrig - den 16. Juli!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jaaah |
|
|
Jeg har en fornemmelse af at en af de 3 dør, tvivler på HP men Men måske HG, tror hun er den der dør.. Men er vildt spændt, tror at snap vender tilbage til den gode side når de opdagere Dombeldor ikke er død alligevel  Glæder mjig til filmen d. 13 
Med venlig Hilsen Louise OLDENBORG HOPPE UDLÅNES SE PRÆ!!
R.I.P Nuser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| yes yes |
|
|
Ang. dem der dør: Altså, endten dør HP eller Voldemort -det siger "spådommen" jo.  Af de andre er jeg noget mere usikker - Snape tror jeg kan være et godt bud, dog først når han er vendt tilbage til den "gode" side. (Jeg kan ikke se hvorfor JKR vil smøre så tykt på mht. han er god, for at han så oludselig vender 180grader og er helt igennem ond. Da han dræber Dumbledore siger dum,bledore "please", hvilket jeg tolker som om Dumbledore ønsker at snape skal gøre en ende på hans lidelser) Men den 3. der er jeg ret lost - Ginny? Men det ku nu være meget sjovt hvis det var en muggle af en eller anden afart  Nogen der har andre bud/begrundelse?
Anne
BURBERRY <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aldrig for gammel |
|
|
til HP elsker bare den verden. Mht Snape er han ikke ond selvom sidste bog var lidt af et shok, men når man nu er som mig og læser dem igen og igen (det er jo ikke så nemt med den ventetid til næste bog)så opfanger man nye ting såsom da Harry overhører Dumbledore sige til Snape at han SKAL gøre noget...selvom Snape nægter først ender han med at "adlyde" Mystikken breder sig hvad handler det om??? Tror at sidste bog binder alle de foregående smukt sammen og at man hvis man så starter forfra vil man pludselig se alle de små tegn. HP-fan forever (alder 28 år... hm hm) Mvh Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Harry Potter!! |
|
|
uhh ja jeg glæder mig SÅ meget!! tror heller ikke snape er helt igennem ond, han vender tilbage til de gode, jeg har læst et eller andet sted at jkr slår en person ihjel hun altid har identifiseret sig med, kunne det være Ron?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| AnjaVinter |
Gitni |
22-06-2007 08:14 |
|
;-D Nej man bliver aldrig for gammel til HP. Er også 28, og jeg har bestilt mit eksemplar af den sidste bog, som jeg klart regner med at hente i boghandlen kl 01.01, når den udkommer... Var der nogen der sagde NØRD?? Jeg håber der er maaange sider i bogen, og at der kommer svar på alle de andre bøgers mysterier.. 
Mvh Gitte  Good judgment comes from experience, experience comes from bad judgment...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Harry Potter |
Sif (Tinna) |
22-06-2007 08:18 |
|
Jeg har bestilt mit exemplar på amazon.co.uk - får den lidt senere end alle andre men til gengæld får jeg også min nattesøvn. Jeg kan faktisk ikke rigtig huske hvad der sker i den sidste... hvad er det nu den hedder. Pinligt når man kalder sig Harry Potter fan. Måske skulle jeg læse den igen.
------ Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren. Mmm lækre kager
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| JK Rowlings |
xtiny |
22-06-2007 08:30 |
|
Har altid identificeret sig med HG, så jeg vil gætte på, at hun dør. Mht spådommen, så kunne den gælde for Neville også, men Voldemort har vel gjort den selvopfyldende nu? Jeg har ikke den blegeste anelse om, hvad der sker, og må pænt tøjle min nygerrighed til juli. 
Mvh xtiny
♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣
"Have no fear of perfection, you´ll never reach it" Salvador Dali
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Potter! |
PepsiSommersko |
22-06-2007 09:04 |
|
Uha, jeg er også vildt spændt!!
Jeg kom til at tænke på, om Voldemort har "gemt" en af horcruxerne i Harry? Men så bliver han jo nødt til at dø... Men det kan jeg bare ikke få til at passe med, at profetien siger, at de ikke kan leve samtidigt.
Og så er der det, om profetien i virkeligheden omhandler Neville...
Og vender Dumbledore måske tilbage? Jeg kunne godt tænke mig, at han måske selv er en animagus - med skikkelse af en fønixfugl, og derfor burde han jo kunne genopstå af asken? Det ville glæde mig, hvis han vender tilbage.
Mht. Snape, så er jeg ikke i tvivl om, at han er en "good guy". Han blev bare nødt til at handle ekstremt for ikke at afsløre sig selv.
Men GUUUD, hvor jeg glæder mig til bogen. Jeg skal bare lukke mig inde i et værelse uden tv eller aviser, for jeg er sikker på, at det kommer til at lave overskrifter - såsom "Harry Potter er død!" eller sådan noget...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa. |
|
|
Jeg ELSKER bøgerne. de er mine yndlings. DA JEG LIGE HAVDE købt dem, sad jeg og læste i dem i gennem hele 8 klasse, og læste dem flere gange. og også i 9 klasse. Det resulterede i, at jeg i blå bog blev kaldt klassens (læse) hest. og på en øde ø ville jeg medbringer harry bøgerne min veninde og heste. >SÅ en ægte Harry P fan, og en ægte hesteige, det er mig. KAn ikke vente til den kommer. Hvad mon den kommer til at koste med hård ryg?
At fatte noget er at fatte det, der er at fatte af det! Et digt, jeg engang hørte:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
Mht profetien - Denne omhandler ikke Neville! Det fortæller Dumbledore Harry, da han kommer tilbage fra "The Department of Mysterie" - Den aften da Voldemort prøvede at dræbe Harry, valgte han på den måde sin modstander. Det var kun FØR Voldemort havde prøvet at dræbe Harry, at spådommen kunne henvise til både Harry og Neville  Fandt lige noget af spådommen: "... and either must die at the hand of the other for neither can live while the other survives"
Nogen der sagde nørd? 
Anne
BURBERRY <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor er det nu...? |
TinaCR |
22-06-2007 09:39 |
|
Jeg elsker også de bøger! Men hvorfor er det at profetien også kan passe på Neville?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hey - jeg |
|
|
glæder mig også HELT VILDT Men jeg er bare bange for at jeg må lægge alle aviser og nyhedsudsendelser og internet på hylden fra den 13 juli og frem til den danske kommer - jeg har læst de foregående på engelsk, men først efter den danske, da jeg synes de er ret svære på engelsk - så jeg håber bar man laver en lov om at INTET på afsløres 
Med venlig Hilsen Yessika - ♥ Razz og Parfait - i vil ikke blive glemt! ♥ Lærehestene vil altid ha' en plads i hjertet hos mig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Harry Potter |
|
|
Jeg glæder mig også men sidder altså ikke helt så meget på nåle som flere af jer andre kan jeg lissom fornemme  Hvor ville jeg dog hade at blive skuffet! Jeg regner med at ham Snape der ikke er så frygtelig som alle går og tror - men det er først for meget nyligt at jeg har hørt konspirationerne om at Dumbledore IKKE er død. Så det må jeg indrømme at jeg slet ikke har overvejet nærmere. Hvem der dør? Tjaeh - jeg er overbevist om at det ikke blir Harry Potter - for hvis han dør så overlever Voldemort og den går ikke. Harry Potter er fremstillet som nærmest en helgen og som repræsentant for det gode - han kan simpelthen ikke dø hvis hun vil følge sin egen metodologi! Og i øvrigt - jeg er sikker på at slutningen af 6'eren mere end antyder at Hermoine og Ron allerede ER et par - prøv lige at læse slutningen igen  Åh ja - man blir aldrig for gammel til gode bøger! Trine, 27 år 
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Profetien |
xtiny |
22-06-2007 10:32 |
|
Neville og Harry er født samme dag, og begge har mistet deres forældre som følge af Voldemorts handlinger.
Iøvrigt håber jeg Luna får en større rolle at spille, hun er da for fed!
Mvh xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Harry Potter |
|
|
Årh hvor er i DÅMME!! Her har man i den lange ventetid lykkeligt glemt sin besættelse og hvad gør HN så?? I RIVER OP I DE GAMLE SÅR GØR I SÅ!!  Nu er jeg besat igen igen igen... Jeg har altid været inkarneret, over-utroligt meget, voldsomt stor HP-fan. Faktisk så meget at jeg har grædt mange tårer over de to sidste bøger, og efter at have afsluttet dem begge har jeg gået og været utrligt deprimeret i flere dage fordi Sirius' Og Dumbledore's skæbner er så urætfærdige  Både 5'eren og 6'eren har jeg også kun læst få gange da jeg simpelthen ikke kan holde til det store følelsesmæssige pres. Ej men det er forfærdeligt!!  De andre 4 derimod har jeg vel læst op imod 15 gange hver. Mindst. Jeg kan bedst lide bøgerne på dansk, men læser dem naturligvis altid på engelsk først for INGEN må kunne fortælle mig hvad der sker uden at jeg har læst det først!! Vil ikke have ødelagt spændingen og de 1-2 døgn i frivillig isolation  Jeg håber til genæld virkelig meget at hun lader både Ron og Hermione overleve. Har ikke overskud til at gennemgå en sommer i sorg over tabet!  Og Harry dør ikke. Hvem sagde freak? 
// Amanda At jeg er universets midte er ingen hazarderet dom. Jeg slutter mig rent logisk til det, for resten er jo udenom! Til Ramses: Jeg elsker dig stadig min egen. Glemmer dig aldrig! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ha ha ha |
rebsen |
22-06-2007 17:55 |
|
i har nogle vilde teorier men jeg er overrasket over ingen har nævnt denne.. måake er det bare fordi jeg er super forelsket i sirius at det kun er mig meeen...  Jeg tror ikke dumbledore er helt død endnu men han dør... Men jeg tror absolut der var en dybere mening med hans "død" meget pudsigt at hans billed ikke også hænger på væggen som headmaster af hogwarts???  Men jeg er et hundrede tusinde procent sikker på AT Sirius vender tilbage.. bla det tror jeg dumbledore har en finger med i.. meget mystisk at at alle der er døde i serien har fået næsten et helt kapitel til farvel på nær sirius og hans rolle har været alt for lille til at den er slut endnu hæhæ-  Enten neville eller hermione der dør nok neville..  Snape er god.. tror absolut at det var aftalt spil mellem ham og dumbledore, og efter som han arbejder som dobbelt agent tja måske var der mere at vinde end sin egen sikkerhed ved at dd skulle dø.. feks sirius... ARRRGG holder det ikke ud den må komme på gaden NNNUUU
Sundhed og velvære til hest og rytter, brug aloe vera ...............Forhandlere søges..............
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender |
22-06-2007 18:26 |
|
nogen der har hørt om "the unbreakable wow"? Altså, Snape har da slået Dumbledore ihjel , for ellers ville han jo selv dø- og på en eller anden måde har Snape ikke udspillet sin rolle endnu- om det så er på godt eller ondt.. (Føler mig som Gandalf der snakker om Gollum her).. Sirius kunne jeg virkelig godt dyrke kom tilbage, det er jo magiens og mystikkens verden, så hvorfor ikke.. Og kunne altså godt unde Harry, der selvfølgelig overlever , at han fik hans Gudfar tilbage. Synes snart hun har været led nok, og taget livet af mange nok altså! Det er slet ikke til at bære. Vil hellere have en sukkersød slutning end mord og massakre, det kan jeg ikke bære.. Nu har jeg jo elsket de her karakterer siden jeg læste den første bog i.. bummelum.. 98 tror jeg? Og jeg kan simpelthen ikke bære at der skal ske nogen af dem noget! Neville er skrevet mere og mere ind i bøgerne, og er ikke længere den dumme klumpedumpe- så han skal nok træde endnu mere i karakter denne gang. Jeg er simpelthen SÅÅÅÅÅÅÅ spændt at jeg er ved at revne. Herhjemme bliver der aftaget 2 eksemplarer, for kæresten og jeg er IKKE enige om hvem der ellers skal læse først  Vente vente vente Christina
Kærlighed giver livet mening
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| måske man |
rebsen |
22-06-2007 18:38 |
|
man lige skulle nå at sluge alle bøgerne inden den nye kommer.. bare sådan lige for at være frisket op på ny hihi uhhh er så spændt godt man lige for en lille forsmag den 13. juli
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Uha, jeg glæder mig godt nok også  Jeg er oven i købet så heldig, at jeg befinder mig i Sydengland, når bogen udkommer, så vi skal helt sikker over til den lokale boghandel og vente på bøgerne  Bliver spændende..
--- Den heldige låner af Alexia af Vodagergård og nu 99% skovtursrytter  Vodagergård - Medlem af Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også her ... |
pia-dk (Pia Petersen) |
22-06-2007 18:42 |
|
Jeg har også læst alle de foregående ... 1 - 2 og 3 har jeg læst en masse gange både på engelsk og dansk. 4 og 5 har jeg kun læst en enkelt gang og kun på engelsk. Jeg har planer om at få genlæst dem ALLE her i ferien frem til 21. juli, så jeg er up-to-date og har dem friske i erindringen når den sidste bog kommer ... den er forudbestilt, så den kommer med posten på udgivelsesdagen ... Det er et par år siden jeg rigtig har været inde i universet så jeg vil ikke gøre mig klog på en slutning - men det bliver spændende (og lidt trist) at få en afslutning på noget man har brugt tid på i så mange år ... Mvh Pia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åhhh. sikke |
Beritt |
22-06-2007 18:58 |
|
haha, sikke alle de heste der bliver forsømt!  ÅHH, Jeg kan heller ikke vente! Jeg tror at snape og Dumbledore, faktisk har lidt "aftalt" spil i lommen. Tror det var lidt aftalt mellem dem at snape skulle "slå ham ihjel", når de kom i problemer. Og mon ikke han også er en af de der dyr? som kan genopstå! Åhh, glæder mig! 
Rikke + Farinelli for altid! Holder sammen i tykt og tyndt!
Min hjemmeside: tør du?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bliver lige |
rebsen |
24-06-2007 17:22 |
|
nødt til at nævne dette.. Er somt sagt gået i gang endnu engang med Harry så jeg kan være opsumeret til den 21. og hvad er det første jeg støder ind i... Ha hsa uhhh det bliver spændende.. i Harrys aller første potions time spørger professor snape Harry om nogle opskrifter øjensynligt for at gøre grin med helten mmmeeennn... Nr 1 er en potion der kan forhindre døden..Nr 2 er en potion der for en til sove i en dødeligende søvn..nr 3 er en sten der kan modstå selv de giftigste potions.. og hvad skulle vi så lige bruge den information til? tja gæt selv.. god fornøjelse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uuuuh...! |
LineogPiv (Line Ditlevsen) |
24-06-2007 17:51 |
|
Ejeren af 2 brogede | Man blir aldrig for stor til en shetter eller for lille til en tinker |
Min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Harry Potter |
|
|
Rebsen: Nej. Jeg var også helt vild med Sirius. Jeg tudede bare da han døde, og var deprimeret i et stykke tid efter.. Hehe.. Da jeg skulle læse den sidste nye bøg, var der selvfølgelig en som lige skulle fortælle mig, at Dumbledore døde! Argh det var bare træls!! Hvis Harry, Hermione eller Ron dør, begynder jeg at tude, og jeg bliver deprimeret flere dage efter.. Hehe.. Så nej det må de ikke!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxx |
|
|
Jeg har en vild tanke om at Neville og Harry er tvillinger og at der er sket noget dengang, so gjorde at deres veje skiltes og siden er blevet ført sammen igen!!! Lige de endelige detaljer har jeg ikke fået udspekuleret, men er helt sikker på at bogen tager en drejning, man slet ikke i sin vildeste fantasi, kan forestille sig... Men de må da skynde sig at lave de sidste film - de "børn" er jo ved at være voksne!!! Mvh Rikke - (der er "anonym" potter-fan på 30år)
Heste Massage tilbydes Ring og hør nærmere Har 7 års erfaring og kører i det meste af midtjylland. Primært aften og weekend.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor er det dejligt |
|
|
at se hvordan Hn vrimler med HP fanatikere eller ihf fans... Mht Snape så tror jeg som skrevettidligere hverken han er god eller ond, men jeg tror han ender med at hjælpe Harry på et ret strategisk sted. Jeg er meget spændt på hvem JKR afliver, da hun jo har "lovet" tre deaths. Jeg tror så fuldt og fast på (efterhånden ved genlæsninger er jeg het overbevist) at Dumbledore er død. Det ville simpelthen være for ledt at udsætte alle både fiktive karakterer og os andre for det shock og og så lige pludselig sige næh næh... han er kke død alligevel. Plus JKR siger flere gange at dem der er døde er døde og dem kan man ikke hive tilbage... så sådan tror jeg også det vil fortsætte... Mht Sirius så ved jeg ikke, han er jo mere sådan in between agtig, men jeg hælder nu mest til at han ikke kommer tilbage... Nåh... ikke mere obsession her fra, jeg vil blot glæde mig til at læse bogen... Mvh
- Matilde og Shalu -
Uvidenhed står ikke i vejen for fremskridt, illusionen om viden gør
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har I alle set traileren? |
|
|
Hvis ikke så skynd jer ind på biozonen. Puha den er vild, kuldegysninger hele vejen til mine storetæer. Måtte da også lige køre den 5 gange. Glæder mig til at se hvordan Sirius barndomshjem bliver fremstillet i filmen. OH fryd Oh lykke HP er atter tilbage. ...Er der forresten nogen der kan stave til NØRD? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
|
|
Hvad så hvis Dumbledore har crufixere.. Eller hvad de nu hedder.. Dem som Voldemort også har.. Voldemort var da næsten død, og så vupti - kom han til live.. Jo jo.. Muligheden er der for at Dumbledore dukker op i næste bog også.. Men uha.. Nu kommer film 5 snart.. Det er bare lidt øv, der ikke er nogen som gider se den, af dem som man lige kender.. Hehe..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg tror på ingen måde, at Dumbledore har horcruxer - han har altid talt så meget om at være hel, have et rent hjerte, kunne elske. Det vil slet ikke være hans stil, at gå efter ting som udødelighed.
*Flicka* Do you have sweet dreams? I have! 'Cause I have the best and sweetest dream doll Dun Dream Doll
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| harry potter |
ditte8900 ♥ditte8900♥ |
25-06-2007 00:12 |
|
Sig mig lige en gang, jeg tror at jeg er gået glip af en bog? jeg har læst: 1) Harry potter, og de vises sten 2) Harry Potter og hemmelighedernes kammer 3) harry Potter og fangen fra azkaban 4)Harry potter og 'the goble of fire' 5)Harry potter og fønix ordenen? Hvilke mangler jeg? -og hvilke er udgivet på film? Hilsen Ditte, som eeelsker harry potter og hans venner 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lll |
|
|
Kan man være fan af Harry Potter? Ej, nej, nej!  Ej, unskyld 
"A lot of People misunderstand me. That's because they don't know me at all." ♫ Michael Jackson ♫ R.I.P Natasja - Op med ho'det min ven
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Ditte - du mangler nr 6 - HP og halvblodsprinsen. Nr. 5 kommer på film til sommer - altså er der indtil videre 4 på film! Mette - som heller ikke kan vente..
Med venlig hilsen Mette
"Sandt venskab findes, hvor tavshed mellem to mennesker er behagelig." Rideudstyr til salg - se præsentation/annoncer!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| horcruxer |
|
|
jeg tror ikke dumbledore kommer tilbage selvom jeg håber, men husk hvad han siger i den første bog til Harry efter at han har reddet de vises sten, og nicholas og perenille skal dø, "døden er blot endnu en fantastisk rejse i livet" eller noget i den stil, så jo tror han er død, men sirius! kan kommer tilbage, de spejle som harry fik af ham er aldrig rigtig bevet brugt, tror de kommer i brug!!
~Tari~ Simba My Soulmate ~Karla - jov tak det' mig~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Harry Potter |
|
|
Jeg er også overbevist om at Dumbledore er død og borte. Og at han ikke har horcruxer! Dumbledore beskrev dem også til Harry som nogle ganske ubehagelige ting at skabe, at dele sin sjæl op i stykker, og jeg tror simpelthen ikke at Dumbledore havde sådan en sygelig selvforelskelse at han nogensinde kunne finde på at forsøge at gøre sig udødelig. No way. Derimod håber og tror jeg at der er en særlig grund til at JKR lod Sirius forsvinde sådan "in between" og ikke lod f.eks. Bellatrix dræbe ham med Avada Kedavra. Og der må også snart ske noget godt for Harry, efter den mørke drejning det hele har taget siden slutningen på 4'eren! Nu finder vi jo heldigvis snart ud af det!! 
// Amanda At jeg er universets midte er ingen hazarderet dom. Jeg slutter mig rent logisk til det, for resten er jo udenom! Til Ramses: Jeg elsker dig stadig min egen. Glemmer dig aldrig! <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tør... |
|
|
Jeg tør slet ikke læse den sidste. Det er alt for spændende. Forresten ville jeg lige invitere jer alle til film premiere i svendborg tors. d 12 kl. 23.30. Vi laver et kæmpe Harry Potter set up som optakt til premieren. se. azkaban.dk eller scala, svendborg. Der er gratis plakater til de første 500 der køber billet. glæder mig helt vildt... 
Rid på det bedste - Rid frederiksborgheste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skummelt |
xtiny |
03-07-2007 05:20 |
|
Jeg har genlæst de to sidste: Hvofor skændes Dumbledore med Snape? Hvorfor siger Dumbledore "Jeg beder dig" til Snape? Har de aftalt, at Snape skal lave en fupbesværgelse? Draco må ikke slå Dumbledore ihjel? Iih, Jeg kan ikke vente til den sidste udkommer!  RAB har jeg en del bud til, altså han/hun der tog horcruxen.
Mvh xtiny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejsa... |
Moni |
14-07-2007 11:30 |
|
RikkeBruun: Det kan da ikke passe at Harry og Nevilla er tvillinger.. I bog 5, da Harry, Ron, Hermione og Ginny besøger Ron's far, der ligger på skt. Mungos hospital, støder de på Neville og hans mormor, der er inde for at besøge Nevilles mor og far, der ligger på en (psykiatrisk??) afdeling, efter de skader de blev påført af Voldemorts tilhængere.. Og Harry har jo selv set hans forældre flere gange (bl.a. i det der spejl).. Uhh men glæder mig også.. Har dog læst alle på dansk, men bliver nok nødt til at læse den sidste på engelsk, for kan ikke vente.. Og er sikker på, at bogen nok skal skabe overskrifter i aviser,tv osv.. Har bestilt bogen, så den kommer her den 21.. Mvh Moni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En uge til... |
|
|
... nøj hvor bliver der stille på HN i næste weekend!?! Jeg tror på at både Sirius og Dumbledore er uigenkaldeligt døde - og det er ok. Som Dumbledore siger i den allerførste bog, da Harry ikke kan forstå at Flamel vil ødelægge stenen der giver ham livets elexir: "To the well organised mind, death is but the next great adventure" Dumbledore har jo også fået sit portræt op på kontoret - han sidder og småslumrer i rammen mens harry taler med McGonagall. Og hvis Sirius ikke var død ville huset (og Kreacher) ikke tilhøre Harry, og han ville ikke kunne give Kreacher ordrer! Jeg åber at Harry, Ron, Hermione og Ginny holder sig i live i den næste bog - men man ved jo aldrig... Jeg tror på at Snape arbejder på den gode side - selv om man ikke kan kalde ham en "god" person - og jeg tror at han vil være mellem dem der mister livet i kampen - sikkert mens han redder Harry (det giver godt grundlag for selvransagelse mht hvordan han selv har opført sig overfor Snape)
£isbeth & Baloo Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you. Aldous Huxley
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|