Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

en svær beslutning
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 14:06

Min sødeste heste passer igennem flere år, har fået hendes egen Hest (tillykke med det Katja) Men men hvad så med min hest Zitana som hun jo har redet trofast de sidste par år.

Jeg har haft Zitana i 10 år, fra hun var 2 år gammel. Hun er en rigtig hoppe, som respektere mennesket meget, men er hysterisk overfor andre heste, hun er hvad jeg vil kalde en føre hoppe af den gode slags. Jeg ved at jeg ikke selv får redet hende (dårligt helbred) Så er det svære - skal jeg sælge hende eller lade hende gå her som foldbums.

Hvis jeg sælger hende, får jeg bedre råd til min datters undervisning og ponyer.

Men jeg vil nok alle dage tænke på om hun har det godt nok.

Hvis jeg beholder hende vil jeg gå og få dårlig samvittighed over at hun bare står, jeg vil så prøve om jeg kan finde en ny passer, men vi ved jo alle herinde hvor svært det er og hvor skuffet man bliver når man endelig tror man har fundet en, og de så ikke er så pålidelige.

Øv den er bare svær, jeg har endag sågar overvejet om jeg skulle aflive hende, så ved jeg da at hun har det "godt" men hun er jo sund og rask - hun er jo bare en hoppe med H.

Jeg ved godt at der ikke er nogen herinde fra der kan beslutte for mig, men nogen gange hjælper det at få forskellige synsvinkler.

Mvh Marianne

Kombi sadel søges - 16 tommer med medium bom, kilepuder og bom uden for meget svej. Gerne en Trainers, stubben, kieffer el andet med uldstoppning.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm den
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 14:12

er svær.

Kan du ikke beholde hende og så lade hende gå i avlen istedetfor?

Miniature hingsteplag sælges.

Kig præsentationen for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

Reikke ♥Giz♥
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 14:14

nej jeg skal indrømme at jeg ikke rigtig gider de udgifter og arbejde der er forbundet med føl, og så er der heller ingen papier på hende, så der er ikke så meget ide i det.

Men tak for svar

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

ja svært
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 14:16

Kære Marianne.

Ja det ER pokkers svært at tage sådan en beslutning,og som du siger, er DU den eneste,der kan tage den.

Men nu kender jeg hende jo lidt, og jeg synes, at hun er en fin og pæn hoppe.

Hvis det var mig,så ville jeg nok ikke lade hende gå som en foldbums.Hun elsker jo at lave noget.

Hvis du kan leve med evt nye ejere ( som jeg jo ved,du ville kigge meget an), så kunne hun da godt få et godt liv et andet sted.

Men kan du ikke leve med at hun skulle til nogen andre,så er en aflivning jo ikke synd for hesten.

Det er jo helt op til dig selv.

Hun ER jo bare en sund og frisk hest, og ja det er da så mange heste,der kan være dominerende ( min egen inclucive), så hvis folk var inforstået med hendes sind,så hvorfor ikke.

Mvh Graven

Welsh cob sec D hingst tilbyder bedækning, holder ponymål.

Lejlighedsvis salg af Welsh cobs.

Stor Welsh cob på 161 cm sælges.S

0
0
Svar på denne tråd

Karina ♣ Graven♣
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 14:24

Tak karina - du sagde nok lige det helt rigtige, for ja hun vil være træt af at gå som foldbums.

Hun er faktisk ikke så dominerende mere, lige nu deler hun føre pladsen med en af vallakerne, men du har ret i at hvis hun skal sælges, ja så skal det nye hjem vælges med omhu.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

svært...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 18:42
øv slet ikke flere, med gode råd..

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

hopperi
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 18:46

Hvis det bare er fordi hun er lidt skrap på folden, så ja, det er der jo mange som er. Én skal jo være den der bestemmer.

Det er vel blot at gøre folk ekstra opmærksomme på dette, så de ved om de gider.

Jeg synes da jeg hører mange herinde som er glade for deres skruphysteriske hoppegimper, så med mindre der ligger lig og flyder på hendes vej synes jeg ikke problemet er stort.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

pjemm...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 18:50

**Griner** Nej der ligger ikke lig på hendes vej, det er kun at hun er lidt skrap på folde, men faktisk er hun det på den gode måde, hun kan gå med alle, hun passer godt på hendes flok, går aldrig fra en der ikke har det godt.

Og så er der selvfølgelig den der typiske hoppe lyd når hun snuser med en anden.

Jeg syntes hellere ikke selv at der er noget der gør at hun vil være svær at sælge, overhovedet ikke - det er jo bare så skide svært med en man har haft fra den var plag.

Så jo du har nok ret, jeg skulle måske sælge.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Part...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 18:52
Jeg synes du først og fremmest skulle forsøge at finde en part... det kunne jo være at du var heldig :) Det skader jo ikke at prøve.

Ridelygter sælges, se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Pernilles
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 19:03

ingen tvivl, det er også det jeg helst vil men det skal jo ikke bare være en part, det skal være en der gider at passe hende som sin egen - og de hænger altså ikke på træerne.

Men jow måske jeg skulle gi det en chance til

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Udlån med forkøbsret
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 19:05

Hvis du ikke er helt sikker på om du kan sælge hende, så kunne du måske overveje at udlåne hende med forkøbsret for låner.

På den måde kan du sikre dig at kemien passer med den nye ejer inden du mister kontrollen over hendes skæbne.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

Enghø i småballer sælges fra tirsdag den 12. juni

0
0
Svar på denne tråd

mylady
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 19:09

Super ide - jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på det noget før. Det vil jeg i hvert tilfælde tænke lidt mere over.

Mvh Marianne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider