Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

De naboer de naboer...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 00:09

Så sidder jeg her i min lejlighed og undrer mig over, hvorfor der altid skal være nogen i ens kvarter som på enten den ene eller den anden måde skal have ballade igang med alle andre.

Vil meget gerne have jeres mening om, hvordan i synes jeg bør gribe sagen an???

Her hvor jeg bor er der vidst omkring 60 lejligheder. Og vi har det næsten alle sammen rigtig fint med hinanden. Vores børn leger med hinanden, vi lufter hunde for hinanden og sidder udendørs og griller sammen når vejret er til det. Her bor rigtig mange hyggelige mennesker, og når man går ud af sin dør bliver man som regel mødt af en masse glade ansigter og friske bemærkninger.

Det er nu herligt at bo et sted hvor der er plads til alle, men men men... Desværre er det jo lige en enkelt der skal prøve på at ødelægge den gode stemning.

Igår tog jeg mig lige en middagslur, mens ungerne legede hos naboen. Skæbnen ville at mine børn vidst nok ikke har fået lukket døren ordentligt, så den springer op igen. Og efter som der bor så mange med hunde, er der selvfølgelig regler om at føre hunde i snor, og at man samler deres efterladenskaber op. Hvilket jeg normalt også går meget meget højt op i at overholde.

5 minutter efter mine børn lige har været inde for at hente noget på værelset, og er gået igen, kommer en anden nabo forbi og ser at min dør står åben, og at min ualmindeligt fredelige labrador blanding står lige uden for døren. Hunden bliver lukket inden døre og døren bliver forsvarligt lukket, af en mand som lige kom forbi i sin travlhed, så han kommer ikke ind og gør mig opmærksom på det skete.

Jeg bliver vågen ca. en time senere fordi en kammerat dukker op til en kop kaffe. Han spørger om han ikke lige skal gå en hurtig tur i skoven med den gode Tullehund mens jeg bliver lidt mere frisk. Da den stakkel kommer tilbage er han fuldstændigt i chok... Han er blevet ganske overfust af en dame som bor 8 døre her fra. Hun har set lige netop den der hund uden døre uden snor, og der ligger altså også en hundelort 8 døre fra hvor hun bor... Staklen aner ikke hvad hun snakker om, og forklarer hende, at han altså bare er på besøg og altså ikke aner noget om noget. Men det stopper hende ikke. Tvært imod får han pegefinger lige op i ansigtet mens hun står og råber af ham.

Da han kommer tilbage og fortæller hvad der er sket, bliver jeg altså lettere gal i hovedet... Det er fint nok at lorten ikke skal ligge der. Det er også helt okay at hun er utilfreds med hunde uden snor, men hun skal da ikke skælde mine gæster ud!!! Hun ved da godt at hunden er min, så må hun da lige komme op og banke på min dør.

Jeg beslutter mig for, at gå hen og tage en snak med damen. Det er jo i aller højeste grad i min interesse at vi kan bevare hyggen her, og så kan det jo ikke nytte noget at vi går rundt og er sure på hinanden. Jeg vælger derfor at tage fat i sagen rod.

Men at bevare bare den mindste smule fred og ro viste sig desværre at være ganske umuligt... Suk!

Jeg nåede knapt at åbne munden for på en pæn måde, at spørge hvad sagen drejede sig om, og hvordan vi fik problemet løst, så fik jeg selv samme finger og en masse ubehagelige ord smidt i snuden af en vældig vred dame. Ikke mindst om hvor utroligt ubehøvlet min ellers meget stilfærdige kammerat havde opført sig.

det endte med at jeg måtte vende mig om og gå hjem mens hun stadig stod og råbte og skreg efter mig. Trusler om klager til boligforeningen og at hun skulle nok sørge for at mig og min møgkøter smidt ud.

Jeg har boet her i 7 måneder og kender slet ikke damen andet end at jeg altid hilser pænt, når jeg går forbi. Hun har hilst lige så pænt på mig indtil nu... Jeg sidder efterfølgende og snakker med nogle af de andre naboer, bla. formanden for vores afdeling, og får så at vide, at den ellers altid flinke, men nu tilsyneladende helt vanvittige dame altid akal have noget igang. Først udser hun sig et offer, så klager hun over alt hvad hjertet kan begære og trækker til tider helt der ud, hvor nogen har valgt at flytte udelukkende pga af hende... Dette har hun nu praktiseret i 11 år. Det er da helt fantastisk at det overhovedet kan lade sig gøre.

Hun er en enkelt gang gået så vidt, at hun har brygget en historie om, at en i området havde forgrebet sig på sine egne børn. Helt uden noget at have det i...

Hvordan pokker griber man sådan en person an? Jeg vil jo nødigt synke ned på hendes niveau, men nogen bør da også stoppe hende. Hun må da lære at alle vi andre også skal være her. 11 år med sådan et cirkus må da være rigeligt.

Det skal lige siges, at det er absolut første gang min hund er smuttet ud uden snor, og det drejer sig om maks. 5 minutter den har været ude. og slet ikke i nærheden af hvor hendes hoveddør befinder sig. og jeg har selvfølgelig med det samme fjernet hundelortet. Også selom ingen har set, at det rent faktisk er min hund der har lavet den.

Går nu og venter på hvornår hun pludseligt farer i flæsket på mig igen...

Hvad pokker skal jeg dog stille op? Vil jo bare så gerne at vi alle kan have det rigtig rart.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 00:12

lade hende være...

Trække på smilebåndet og ønske hende en "god dag"..

M.V.H. RiderLykke :D

Se min HP her:

www.lykkepoms.dk

Dressursadel byttes

..Man bliver ikke selv hvid fordi man sværter en anden..

0
0
Svar på denne tråd

naboer...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2007 00:25
Det er egentlig også det jeg helst selv ville vælge at gøre. Mine skuldre kan sagtens bære det, men der er jo åbenbart en masse andre som ikke helt kan magte alle hendes klager og trusler. Og jeg mener jo bare, at det jo så må være os som har rygraden der må gøre vores for at få sat en stopper for det på en fornuftig måde... Der er jo gået helt sport i at skræmme folk langt væk for hende. Synes bare ikke at hun har ret til, at gøre sig til herre over, hvem der må bo her og hvem der ikke må... Med den strategi hun kører er det jo de lidt svage der tager benene på nakken og bestiller den første og bedste flyttebil.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider