|
|
| Storbysferie i Europa, hvor? |
|
|
Efter en fanstastisk romanstisk weekend i sommerhus (hvilket var en overraskelse ), har jeg fået en rejse af min kæreste i fødselsdagsgave. Det er en forlænget weekend i en storby i europa, efter eget valg engang til efteråret. Nu er det så jeg spørger jer kære HN'er har i nogen gode ideer til vores rejsemål? Der er jo de åbenlyse som Paris og London. Har været i Prag og Rom. Hvad har i af erfaringer eller drømme?
Venlig hilsen Linda, Højballe og Mr. Bowie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg syntes jo |
|
|
at zürich er den smukkeste by! Derfra kan man tage på en dags tur til Bern og Luzern (som må være europas smukkeste by).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min yndlings by |
|
|
er nok Dublin, hvor jeg har arbejdet som au-pair... og så London hvor jeg har været rigtig mange gange..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad... |
|
|
... med Stockholm - Man siger jo det er nordens paris. Min kæreste og jeg var deroppe i oktber sidste år. Det var bare super hyggeligt og byen er fantastisk 
-Christina *Det er lysten til at ville, der giver evnen til at kunne*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
Mor til ♣Franciska♣ |
| Dato:  |
17-06-2007 23:24 |
|
Min første tanke er Rom. Og selvom du har været der allerede, vil du ELSKE at vende tilbage!  Men ellers kan Lissabon anbefales? Lækker lækker laid back by... Mums!
Mvh Bonnie **Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did** Logo/Banner/Fotografi: www.bjfoto.ridesiden.dk TILBUD PÅ UDPRINT - SE HJEMMESIDE!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Storbyferie |
Kiki |
17-06-2007 23:43 |
|
Altså jeg elsker jo London. Men vil faktisk anbefale Wien. Det er bare den flotteste by. Samt man jo kan taqge på den spanske rideskole. Men uden den spaske rideskole er det stadig en fantatisk by. De har de smukkeste bygninger og gader. Kan virkelig anbefales.
Mvh. Kiki Med misserne Oscar og Maddox
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| He he... |
|
|
Tænkte også på Venedig, det er netop en rigtig kærlighedsby...  Han har været i London et par gange, så det kunne jo være en fordel - og vil gerne der over igen. Men hold op hvor er det svært at vælge, specielt med alle de gode forslag i kommer med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm... |
TUXI |
18-06-2007 08:58 |
|
Hvad med Firenze eller Wien? Go Tur... Mvh Tuxi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Europa er fyldt med dejlige byer |
JannieL ☻Tyrannimus☻ |
18-06-2007 10:45 |
|
Oslo, London, Amsterdam, Servilla, Athen, Paris, Venedig og Firenze. (Det er dem jeg har besøgt.) Oslo er set på en dag, men den er ganske hyggelig med gode og romantiske restauranter. London er hektisk og spændende, men ikke som romantisk ferie. Amsterdam har det hele Servilla er som en anden sydeuropæisk storby, interessant og romantisk Athen er det samme, men jeg tror ikke jeg ville vælge Athen som en afslappet romantisk ferie, den er alt for støjende og forurenet. Athen egner sig til en aktiv ferie. Paris ville være et favorit mål, man kan være aktiv eller man kan være romantisk. GOD mad. Venedig virker som en romantisk by, men vær opmærksom på stanken. Firenze ville også være et udemærket valg, dog vær opmærksom på at den ER stor og støjende, men der er mange gode restauranter og bygninger giver et godt sceneshow til romantik. Alt-i-alt PARIS. VH Jannie
Med Venlig Hilsen Basses´ mor - Jannie. Dejlig Frieser på ca. 13 mdr. - skal trænes til handikapridning www.tyrannimus.com (under opdatering)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Paris kan varmt anbefales |
Trine Boelck ♥flicka♥ |
18-06-2007 11:48 |
|
Min kæreste og jeg var i Paris i januar i år - en forlænget weekend. Det var virkelig en god tur og der er altså en helt særlig stemning  Vi valgte at gå mege rundt, og fik på den måde set en masse. Vi var bla. også på markeder - det enen af dem var gigantisk stort, og der var alt mellem himmel og jord. Vi var især glade for området v/ Monte Matre, her var vi oppe mange gange - hyggelige cafeer/restauranter, butikker mm.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg |
|
|
tænkte jo London først, da jeg elsker den by, men ellers har jeg været i Budapest, som også er en dejlig by. Der er Wien med den spanske rideskole (hvem ville ikke se den?), og Berlin skulle være det helt store hit. Jeg vil gerne selv snart til Berlin, da alle anbefalder byen. Pøj pøj med at finde drømmerejsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| storbyferie |
|
|
Jeg vil helt klart anbefale Wien.  Mange gode shoppingsteder,både de dyre og de mere rimelige steder.Smuk arkitektur, spændende museer og grønne områder. Og selvfølgelig Den spanske Rideskole.Et fantastisk smukt sted.Og har i mulighed for det så skal i tage ind og overvære når de træner hingstene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvad med Budapest? Jeg var dernede på studietur med handelsskolen for mange år siden. Flot by!
***** Snepony *****
If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja Budapest |
|
|
Er kommet der siden jeg var barn,da jeg har familie der. Budapest er ved at blive en moderne metropol med hippe insteder,både cafeer,restauranter og forretninger. Og så er den noget billigere end mange af de øvrige hovedstæder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Newcastle |
Hanne GJ |
18-06-2007 16:05 |
|
Ja nu flytter jeg om 5 dage til Newcastle så bliver næsten nød til at "reklamere" lidt for den skønne nordlige engelske by. Den er 5 (eller var det 6) år i træk kåret til den bedste engelske by at holde miniferie/forlænget weekend i. Der er utrolig meget at opleve. Et rigtig skønt byliv med deres milleiumbridge over floden som deler byen i to. Der er mange lækre spisesteder, flere forskellige teatre, en kæmpe masse shoppingcentre. Bl.a. det største i Europa med over 300 butikker under et tag. Det ligger ud til kysten, hvor der bl.a. er et gammel munkebo som skulle være værd at tage ud og kigge på. Om søndagen er der et hyggeligt marked ude ved kysten og der skulle være to mere inde i byen også. Du kan se meget mere på www.newcastlegateshead.com mener jeg det er. Cimber air sælger billetter direkte fra KBH til Newcastle på cimber.dk De skriver desuden også noget om byen der inde et sted.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja jeg ved |
|
|
hvad jeg ville vælge... VENEDIG...  Og den stank som en anden nævner, kan jeg overhovedet ikke nikke genkendende til selvom jeg bl.a har boet der i en periode på 3 mdr imens det var aller mest varmt 
Pernille Distancerytter... mangler du en hest at starte på i denne sæson?? Så har jeg nemlig en dejlig araberdreng der trænger til at komme lidt ud... Skriv for nærmere information....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sommerferien |
Ninkamus |
18-06-2007 18:07 |
|
Vi tager på forlænget weekend til paris her til sommer, Men syntes da du skal søg lidt på nettet om forskellige storbyer og se hvad der falder i din smag  Good tur når i skal afsted
Ninkamus Love is like the wind, you can't see it but you can feel it! I KNOW
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berlin |
met eb |
18-06-2007 21:32 |
|
jeg ville foreslå Berlin, hvis man bare er en smule interesseret i historie, så er det så spændende, men ellers er det også en rigtig skøn by, med masser at flotte gåture, hyggelige steder og shoppesteder:)
Hilsen Mette ________________________________ Smiler verden til dig, så husk at smile tilbage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Milano!! |
LineFedders |
18-06-2007 22:46 |
|
Faaantastisk atmosfære, shopping, cafémiljø, hoteller, byliv... u name it... virkelig et besøg værd, den by... faldt pladask for den, da vi var der i '04 for at se World Cup-finalen i spring... Ellers - Göteborg: ikke mange danskere ser Gbg som en storby, men det er det sgu... man kan vandre og vandre, og blive ved med at finde små, fine sidegader, barer og caféer, butikker osv... og svenskerne er et dejligt folkefærd - virkelig rare og åbne... /Line
Nu single - glem Göteborg, jeg bliver i DK 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Berlin... |
|
|
Jeg var med eksmanden på weekendture til London, Paris og Berlin. Og af de tre synes jeg klart bedst om Berlin. London er for hektisk til en romantisk weekend efter min smag. Paris er også en dejlig by, men Berlin var lile en tand hyggeligere. Og langt fra så storbysagtig som London.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dejligt... |
|
|
.. med så meget respons  Men hold op hvor er det svært at tage en beslutning  Der er så mange steder man gerne vil hen, men så er det jo godt man er ung og har mange år endnu  Tror den ligger på Paris, London, Venedi, eller Milano. Vil prøve at høre manden, han skal trods alt også have lov at have noget at sige selvom jeg må vælge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Prag... |
|
|
Det siges at være øst-europas Paris... Ellers en lækker gave at få, er jo helt misundelig, 
Mvh. Maja, Højbo's Fiona og Skov's Pangaya
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|