Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

pigtråd
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 14:17

nu skulle dette ikke gerne udhvikle sig til en svinetråd, selv om pigtråd i overskriften i hvertfald i mine øjne lyder vildt.

Men jeg er jo flyttet på landet igen. Og har nuet skønt rideterræn. Men på en af mine ruter går der heste på sommergræs, og de er hegnet ind med pigtråd øverest, og så går de så i det her lækre høje enggræs på min 50 cm. En super lækker fold, men hvorfor pigtrået?? Er det fordi man ikke har strøm til hegnet, fordi folden ligger langt fra et hus, eller hvorfor??? Og er det i øvrigt i orden???

0
0
Svar på denne tråd

i orden
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 14:24

nej det er ikke i orden!!

tænk hvis en af hestene kommer i det...det kan da gå galt..

de må da være små dumme dem der indhegner på den måde..

SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/

Min mor laver kort til enhver smag,også på bestilling!

http://www.fasteranni.dk

Itchy and Scratchy

0
0
Svar på denne tråd

Det burde
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 15:24
Forbydes og jeg fatter IKKE dem der tillader deres dyr, heste køer eller får at gå bag det forbanede skidt...

Illum

.

0
0
Svar på denne tråd

Lovligt?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:29

Må man overhovedet bruge pigtråd mere? Jeg synes det er meget lang tid siden jeg har set dyr bag pigtråd. Det burde heller ikke være nødvendigt, batteridrevne elhegn fungerer vist udmærket.

Gurli.

0
0
Svar på denne tråd

Det forbydes
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 23:34

Det forbydes i den nye lov om hold af heste...

Kapitel 4
Adgang til fold
§ 16. For ethvert hestehold skal der være adgang til en fold.
Stk. 2. Folden skal have et areal på mindst 800 m2, hvoraf den korteste side skal være mindst 20 m. Benyttes folden af mere end fire heste på samme tid, forøges det i 1. pkt. angivne arealkrav med 200 m2 pr. hest. En fold må ikke benyttes af mere end i alt 20 heste.
Stk. 3. Folden må ikke indhegnes med pigtråd.

Men jeg fatter heller ikke folk der ikke har hjerne nok til at sige sig selv, at pigtråd ikke er et hegn egnet til dyr!!

Hilsen fra LISE

KONGELUNDENS RIDEKLUB - www.kongelunden.com
PART PÅ FANTASTISKE RIGOLA! LANG RYTTER + LILLE HEST = GOD JORDFORBINDELSE :)

0
0
Svar på denne tråd

takker for info
Forfatter: 
Dato:  16-06-2007 10:30

Jeg takker for info om jeres mening, som jeg kan ser er ligesom min. Jeg snakkede med en nabo, og han ville hvis se om han kunne finde ud af hvem det var sine heste. Han menede så absolut heller ikke det var i orden, og mente faktisk det var forbudt, som vi så kan læse her at det i hvert fald er blevet da den nye lov trådte i kraft.

Oveni det mente han faktisk at der burde være strøm dernede, og derfor undrede det os endnu mere med pigtrådet. Ideen i pigtråd fatter jeg så i øvrigt ikke. Dyret skal jo i det for at finde udad at det gør auvs. Og når først det gør det, er det jo faktisk forsent.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider