Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Arbejde i England
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 11:31

Jeg ved, at der har været mange tråde, men jeg har ikke kunnet finde nogle af dem igen, så jeg vil spørge jer derude om lidt hjælp.

Jeg vil gerne til England og arbejde. Desværre er mit engelsk ikke det bedste, men jeg er sikker på, at det kommer, det er jo ligesom eneste chance hvis man skal 'overleve'.

Jeg har fået lov til at give Labs et sabbatår, så det eneste jeg er bundet til lige nu er min lejlighed, men den siger jeg op pr 1. juli, ergo skal jeg helst have fundet et job inden 1. oktober. (hvis alt alligevel kikser har jeg et andet sted at bo efterfølgende).

Jeg har søgt på yardandgroom.com og på horseandhound.com, men synes det virker lidt uoverskueligt.

Hvad er regler mht mit ophold etc.? England er jo i EU, er det så bare at komme af sted, eller er der stadig noget jeg skal søge om? Og hvad med en bank? Kan jeg beholde min danske Nordea, og så bare hæve penge med mit visa?

Jeg skal gerne et sted hen hvor jeg får kost og logi, hest har jeg ikke med. Penge er ikke så vigtigt, det er mere oplevelsen. Som så mange andre kan jeg sådan lidt det hele hvad angår arbejdet med heste; spring, dressur, flette, alt arbejde i stalden etc.

Evt. nogen der kender nogen der kender nogen? Eller som bare kan hjælpe lidt med overstående?

Hilsen tidl. *$uper Tino* og Darren Hayes
- besøg Labs' hjemmeside
We censor music then give children guns...
- Darren Hayes
Darren H. & Daniel J. aka Savage Garden
Willy Wonka for altid!!
0
0
Svar på denne tråd

jeg kender ikke nogen..
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 12:27

men står selv for at skulle flytte til England om 8 dage...AARGH det er tæt på...hehe

Jeg har ikke noget arbjede der over, men min danske kæreste er flyttet der over og vi har dermed lejlighed og han har job. Jeg kan så fortælle dig noget om alt det han har været igennem for at få bare en lejlighed der over.

Det hedder sig sådan at man kan ikke få en lejlighed før man har en bankkonto de fleste steder der over. Men man kan ikke få en bankkonto før man har en adresse.

Det er også sådan at man ikke kan få en lejlighed før man har en anden engelsk udlejers anbefaling. Vi har virkelig stået i det engelske systems vindmølle.

Du kan godt bruge dit visa...de fleste steder der over. Jeg vil anbefale dig at når du er flyttet der over og fået job så søg om en bankkonto. Det koster 30 kr at hæve i en automat og man kan altså ikke undvære kontanter. Du kan ikke hæve over beløbet med dit visa i butikkerne. Taxaer f.eks. tager nogle gange slet ikke visa. Og skal du med metroen er det kolde kontanter. I hvert fald i Newcastle.

Når det så er sagt så har jeg kun hørt at det skulle være "nemt" for danskere at få job der over. Jeg har snakket med en som bare gik ind på en pub og spurgte og fordi han var dansker fik han det med det samme. De er ikke vant til at englænderne gider at arbejde lige så meget for tingene som f.eks. skandinavier. Jeg selv søger job på kontorer (har kun søgt et ind til videre) og det skulle være ret nemt for skandinaviere fordi de tæller os som 4. sprogede. (engelsk, dansk, norsk og svensk) Englændere kan jo slev kun et eneste sprog så lige så snart man kan to sprog der over så er det bare helt vildt og et stort plus til jobsamtaler.

Denne her side kan du måske finde lidt på http://www.gumtree.com/ du kan vælge dig ind på områder i den ene side. Der er nok ikke så mange hestejobs, men jeg har ogås kun kigget i newcastle området og da det er en storby tror jeg ikke lige der er så mange farme. Kan være du kan finde noget. Den er ret god og synes tit der er kommer noget nyt. Jeg har kigget efter mange møbler og lejligheder på den side.

Jeg håber du finder ud af det og at det lykkes for dig. Jeg glæder mig i hvert fald til mit eventyr som jeg kaldet det...hehe

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 13:02

Hej Merete

Jeg har ikke så meget tid til at uddybe nu, men jeg hjælper gerne med fif, ideer, gode råd og lign.

Som Hanne skriver, kan det være svært at finde bolig, når man ikke har en bankkonto, og det er nærmest umuligt at få en bankkonto, hvis ikke du har en adresse.

Jeg har jo været hele møllen igennem, så du skriver bare, hvis der er noget specifikt, du vil vide.

Når jeg får tid i weekenden, skriver jeg lige her i indlægget eller en PB. Der har jeg bedre tid til at uddybe.

Mvh. Julie

---

Den heldige låner af Alexia af Vodagergård og nu 99% skovtursrytter :-)

Vodagergård - Medlem af Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

julie...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2007 13:59
vil du ikke uddybe her i indlægget? Jeg vil nemlig også meget gerne have fif...hehe :)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider