jeg går ud fra at det er en hund uden stamtavle ikke? Sådan noget l.o.r.t. og jeg føler med dig.
DERFOR er vores avlshunde røntgen fotograferet i to års alderen både på hofter og albuer samt øjenlyst. Seriøs avl kræver seriøse avlere.
Vi ejer ikke en hund med andet end rene A hofter og det er gennem 7 år nu... selvfølgelig kan selv den reneste og mest korrekte avl give en C, D eller E hofte, man kan aldrig sige sig fri. Og landets bedste dyrlæge inden for faget siger "1 C hofte pr. 10 hvalpe" selv på helt frie linier.
Nåh men det jeg vil sige er, hvis der er stamtavle på din lab, så hør sælger om evt. halvering af pris.
Jeg har jo f.eks. selv garantiside på min hjemmeside. Vi solgte en hvalp sidste år der viste sig at være kryptokid, men da vi havde rene linier via vores garantiside, fik vi hurtigt sagen ud af verden med køber, og alle var tilfredse.
Jeg har intet i mod blandingshunde, de kan være skønne, kønne, labre og sunde MEN... du har INGEN garantier. Ved køb af stambogsført hund har man trods alt muligheden (selv om det gør mega ondt i hjertet) at få en erstatingshvalp eller afslag i pris, af og til drejer det sig jo faktisk om mange penge.
En hvalp med synlig HD i 5 mdrs. alderen er helt hen i vejret, og dens forældre bære det bomsikkert... jeg kalder det forbandet svineri at avle på sådan noget prut (måtte lige finde et ord der ikke slettes) får det eneste man får ud af det er, ja for det første en hund der tidligt i sit liv får alt for store problemer samt ejere der bliver meget fattige og kede af at de evt. stilles overfor det valg at man skal aflive det man holder aller mest af.
Så hvis det er tilfældet at det er "Bøllebob" hunde avl (tag det ikke ilde op) så ville jeg som sælger have en meget dårlig smag i munden.
Jeg er stolt avler og jeg står ved sundheden på mine hvalpe og deres linier bagud, derfor føler jeg med dig, men har minus respekt fra stedet hvor du handlede.
Måske jeg har grebet dit indlæg forkert an, i så fald sorry 
Held og lykke til din hund