Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hvalp med hd.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 11:25
hejsa, jeg er den ullykkelige ejer af en labrador hvalp på bare 5 mdr. hun har desværre lige fået konstanteret hd i højre side status d. de har tilbudt at operere hende på varde dyrklinik for 7 tusind. er der nogen der har erfaring med dette. hvad ville i gøre. på forhånd tak
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har måske
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 11:35

en anden holdning til det end så mange andre og jeg skriver det ikke for på nogen måde at gøre dig (mere) ked af det, men var det min hund ville jeg ikke betænke mig på at få den aflivet hvis den har smerter.

Ja, du kan operere, men du står med en hvalp som dels slet ikke er færdig med at vokse og som dels skal igennem en lang periode med genoptræning/heling hvor den praktisk taget ikke må løbe frit, lege osv. Det ville jeg ikke byde en hvalp og slet ikke fordi operationen ikke er nogen garanti for en smertefri hund bagefter.

Jeg har kun kendskab til en hund, der fik ilagt guld i hoften og den blev mærkbart bedre i omkring 1½ måned. Formodentligt pga. den stadig fik smertestillende og så snart de stoppede med medicinen haltede den igen og var trist. Andre har dog haft gode erfaringer med operation og du skal selvfølgelig høre både gode og dårlige historier for at få bedst mulighed for at træffe en beslutning, der er rigtig for netop din hund.

Det er hårdt sagt, men jeg ville ikke ofre mange tusinde kroner på at sætte en så ung hund igennem de prøvelser og så måske for et dårligt resultat.

Held og lykke med din vaps uanset hvad du vælger.

Hingsteplag (½ PRE) sælges fordelagtigt pga. mindre handelsfejl.

Ingen er både ærlig og fjendeløs

0
0
Svar på denne tråd

Hund med HD
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 11:38

Først ville jeg vente til hunden var udvokset. Det er set før at status ændrer sig og 5 mdr. er ikke meget.

Dernæst ville jeg vurdere hundens livskvalitet. Jeg har set hunde med D status som ikke var mærkbart præget af det og hunde med C status som var ekstremt mærket af det.

Mit valg ville afhænge af flere omstændigheder.

Hvad siger opdrætter - evt. mht. hjælp til dyrlægeregning?

Det er ikke nok at have viden, man må også anvende den.

Det er ikke nok at have ønsker, man må også sørge for at få dem opfyldt!

Johann Wolfgang von Goethe

0
0
Svar på denne tråd

tak for jeres søde
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 11:44
svar. jeg tænker også selv at det bedste ville være aflivning, da jeg ikke synes hun har et hvalpe liv. men dyrlægen synes vi skal prøve op. hun virker ikke så påvirket af det, men halter dog en smule
0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 11:54

Min tidiligere kollega har en labrador med præcis det samme.

Han blev opreret da han var ½ år gammel. Efter operationen haltede han stadig, og de brugte mange penge på at genoptræne ham, bla. ved svømning i bassin.

I dag er han helt rengående, og skulle være helt rask.

Men det kostede dem mange penge at nå dertil.

Held og lykke med din hund.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Lidt tanker.
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 12:03

Jeg synes du skal aflive. Eller ihvertfald når det bliver slemt, ingen operationer, de hjælper alligevel ikke.

Jeg har medfødt dysplasi på begge hofter. Det er et helvede, er opereret 8 gange, og alligevel bliver jeg ved med at få slidgigt.

Når jeg halter, så har jeg modbydeligt ondt. Jeg kan godt gå "normalt" og have ondt. Bliver det meget smertefuldt halter jeg. Jeg har ondt 24 timer i døgnet, nogle gange værre end andre, men der er aldrig et minut hvor jeg er helt smertefri. Hverken med eller uden smertestillinde.

Jeg er konstant på stærke smertestillende. Jeg kan selv mærke når jeg skal doble dosisen. Det kan et dyr ikke, de er afhængige af at ejer konstant er 100% opmærksomme på om de har ondt.

Jeg er glad for at jeg er et menneske, for jeg kan give udtryk for mine smerter og jeg forstår dem, det gør dyr ikke.

Endnu en FjordFan.
.

Ejer af guldklumpen Sylvia.

0
0
Svar på denne tråd

hd...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 12:25

Jeg er også af den opfattelse at man skal aflive hunden, Jeg kan god se at det er en kedelig situation at du står i, men for hundens skyld ville jeg gøre det.

Mine forældre havde en golden retriver, den blev 13 år og fik konstaterer hd, allerede som 1 årig. Dengang og det er mange år siden, gav man hunden gigt medicin og noget mod smerterne, så kunne den leve et godt liv mente man, og spurgte du min mor, så havde han et godt liv.

Ja, hvis et godt liv er at man aldrig kan løbe efter katten, man skal have hjælp til at komme op når det er koldt, man skal have medicin hver dag, godt nok i leverposteg, man ikke må være for længe i vandet, når man bor ved stranden, osv osv

Sniffer var en dejlig sød og kærlig hund, og da han blev 13 år blev han aflivet, ikke fordi han fejlede mere, men medicinen virkede ikke mere.

jette

0
0
Svar på denne tråd

hvores schäfer
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 13:53
Vores schäfer fik også at vide han havde C-hofter (lille d) da han var ca 8 måneder. Atroflex har gjort ham helt haltfri sammen med hills foder..men glemmer vi at købe hills og prøver noget andet bare en uge halter han. Han er snart 2 år. Det skal siges at han lever et MEGET aktivt hundeliv hvor han bla. løber rundt på ca 2 hektar jord hele dagen..han er stort set aldrig i ro.

rigtige ponymødre har intet andet liv

Medlem af klubben for manipulerende, hjernevaskende, talentløse ponymødre.

0
0
Svar på denne tråd

Øøøøh
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 16:41

jeg går ud fra at det er en hund uden stamtavle ikke? Sådan noget l.o.r.t. og jeg føler med dig.

DERFOR er vores avlshunde røntgen fotograferet i to års alderen både på hofter og albuer samt øjenlyst. Seriøs avl kræver seriøse avlere.

Vi ejer ikke en hund med andet end rene A hofter og det er gennem 7 år nu... selvfølgelig kan selv den reneste og mest korrekte avl give en C, D eller E hofte, man kan aldrig sige sig fri. Og landets bedste dyrlæge inden for faget siger "1 C hofte pr. 10 hvalpe" selv på helt frie linier.

Nåh men det jeg vil sige er, hvis der er stamtavle på din lab, så hør sælger om evt. halvering af pris.

Jeg har jo f.eks. selv garantiside på min hjemmeside. Vi solgte en hvalp sidste år der viste sig at være kryptokid, men da vi havde rene linier via vores garantiside, fik vi hurtigt sagen ud af verden med køber, og alle var tilfredse.

Jeg har intet i mod blandingshunde, de kan være skønne, kønne, labre og sunde MEN... du har INGEN garantier. Ved køb af stambogsført hund har man trods alt muligheden (selv om det gør mega ondt i hjertet) at få en erstatingshvalp eller afslag i pris, af og til drejer det sig jo faktisk om mange penge.

En hvalp med synlig HD i 5 mdrs. alderen er helt hen i vejret, og dens forældre bære det bomsikkert... jeg kalder det forbandet svineri at avle på sådan noget prut (måtte lige finde et ord der ikke slettes) får det eneste man får ud af det er, ja for det første en hund der tidligt i sit liv får alt for store problemer samt ejere der bliver meget fattige og kede af at de evt. stilles overfor det valg at man skal aflive det man holder aller mest af.

Så hvis det er tilfældet at det er "Bøllebob" hunde avl (tag det ikke ilde op) så ville jeg som sælger have en meget dårlig smag i munden.

Jeg er stolt avler og jeg står ved sundheden på mine hvalpe og deres linier bagud, derfor føler jeg med dig, men har minus respekt fra stedet hvor du handlede.

Måske jeg har grebet dit indlæg forkert an, i så fald sorry

Held og lykke til din hund

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 17:00

Jeg kan fortælle at jeg fik aflivet min 11 mdr gamle labrodor for en måned siden pga HD i grad D, han kunne være uden smerter i nogle uger, men måtte ellers leve af smertestillendene, og det ville jeg ikke tilbyde en så ung hund at den skulle leve af smertestillendene resten af dens dage, det mener jeg personligt ikke er værdigt...

Hilsen Kolibri.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 18:17
Byt til nyt

Bella :-D
0
0
Svar på denne tråd

jeg har talt med
Forfatter: 
Dato:  14-06-2007 19:25
dyrlægen igen. selvom hun blev opereret ville hun stadig være generet af det og måske altid have smerter. dyrlægen anbefalede hun blev aflivet ., en anden gang køber jeg kun igemmen kennel. så er der nogen der har gode erfaringer med en kennel der avler gule labs, så sig til. men vi vil nu vente et stykke tid inden vi tør tage chancen igen. tak til jer alle der har skrevet, det har været rart at høre både gode og dårlige erfaringer
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider