I går aftes, da jeg var næsten hjemme fra job og klokken nærmede sig midnat, fik jeg noget af et chok!
Jeg kører stille og roligt ned gennem vores lille by. Og pludselig ser jeg ud af øjenkrogen noget stort bevæge sig. Jeg tænker straks, det er en hjort! Men nej, da den først kom ud foran bilen, så havde den grime på, og jeg kunne se, at det var en hest!!!
Med hjertet siddende helt oppe i halsen får jeg stoppet bilen. Jeg har ikke ramt den, men når at tænke alverdens tanker om, hvad der KUNNE være sket, hvis jeg havde ramt den!
Jeg forsøger at ringe hjem og vække Michael, men han svarer ikke på telefonen... Hm, må prøve at klare den selv!
Heldigvis løber den af sig selv ind på den lille grusvej den kom fra. Og jeg parkerer bilen så, den ikke længere kan komme ud på vejen. Katastrofeblinket på. Og så ellers ud af bilen. På folden langs grusvejen går en hoppe med et temlig nyt føl (så vidt jeg kan se, det er jo temlig mørkt!! Og hesten, som jeg var ved at køre ned, er selv "kravlet" ind på folden igen.
Men jeg ved jo ikke, om den plejer at gå på den fold, eller om den er kommet til skade. Jeg går ned og banker på. Der er fuldt lys i stalden, men ingen mennesker. Og der bliver ikke åbnet, når jeg banker på døren. Beslutter mig for at køre de sidste par hundrede meter hjem, og prøve at ringe til ejerne derfra. Da jeg er næsten hjemme, møder jeg Michael. Han havde nemlig hørt hestehove på asfalt, så han var gået ud for at tjekke vores, og se, om han evt. kunne finde ud af, hvor det så kom fra (da vores gik i folden). Det var derfor han ikke tog telefonen!
Nå, men finder ejernes nummer på nettet. De svarer ikke. Jeg lagde besked på deres telefonsvarer, så de evt. lige kunne tjekke hesten, når de engang kom hjem. Ringer til politiet, for så må de evt. lige køre ud og tjekke, at alt er ok, og at der ikke er flere løse heste. Det vil de gøre, siger den søde politimand.
Med hjertet galoperende i halsen forsøgte jeg i over 1 time at falde i søvn, og endelig lykkedes det. Men jeg har da drømt om en tilskadekommen hest hele natten... FØJ!!!
Ville bare lige ud med det.
Håber at hesten er blevet på folden i nat, og at den ikke er kommet til skade!!!
Hilsen Camilla.
skal være mor til september; det bliver FANTASTISK!!!
|