Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

BMI - kan man regne med det ?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 21:57

God aften :) .

Sad lig og kedede mig lidt , så ville lig teste min BMI , den siger 15,4 ! :O . Det synes jeg er meget lidt , kan jeg regne med det ? Burde jeg tage på ?

Hva er jeres BMI ? ( Den kan måles her: www.slankedoktor.dk/ default.asp?id=27 , svar kun på spørgsmål 1 )

Synes bar det virker lidt mærkeligt . He .

Go' aften til jer :) .

~ Krina <3

Asmindrupgårds Dunhill <3

0
0
Svar på denne tråd

Vejledende
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 22:03

Hej!

Nej du kan ikke bare regne med, at din BMI er korrekt. BMI tager ikke højde for bl.a. knoglebygning. En rigtig sundhedsvurdering får du hos din læge :)

Kristina

4 års DV vallak med kæmpe potentiale udlån/salg her

0
0
Svar på denne tråd

Pu ha da??
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 22:05
Må man spørge hvad vægt og højde man har for at få det resultat??

Støt en god sag: kig ind på http://www.politihesten.dk

0
0
Svar på denne tråd

ingen hensyn til kropsform, muskler mm
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 22:08

"BMI tallet er udelukkende vejledende og baseret på personer der er normal bygget.

Det vil sige, at dit BMI kan være et tal der er over 25, uden at du er overvægtig, men blot er kraftigt bygget.

Ligeledes vil du kunne få at tal lavere end 20, uden at være undervægtig, hvis du er spinkel af bygning."

citat: www.fitnessdk.dk/index.php/23

hvor gammel er du? jeg ville ikke være så bekymret hvis du er i voksealderen eller din læge siger din vægt er ok.

Hilsen Lene
Får et lavet et maleri til den nyfødt, dåben eller barnefødselsdag
se præsentation for tidligere malerier
0
0
Svar på denne tråd

Hold da op...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 22:10

Det lyder da helt tosset med en BMI på 15,4. Og ud at dømme fra dine billeder på din profil, så tvivler jeg på at den kan være helt rigtig.

Mvh. Anne.

What doesn't kill you

Makes you stronger!!

Quidquid latine dictum sit altum viditur.

(alt på latin lyder dybsindigt)

0
0
Svar på denne tråd

Nej, det gælder kun for voksne
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 22:30
Med din alder, så er du langt fra udvokset. Min dreng var som 14 årig over 1,80 m og vejede 67 kg. Hans BMI stod også som sygelig/dødelig undervægt...

Nu er han snart 17 og over 1,90 m, han har taget på, men hans BMI er stadig stærkt misvisende.

BMI er kun for udvoksede personer!

Man kan bruge en anden tommelfinger-regel: Højden i centimeter minus hundrede +/- 10 %.
For min dreng vil regnestykket lyde: 180-100= 80 +/- 10% af 80, det er 8 ->
80 +/- 8 kg= 72 eller 88 kg.
Alt i mellem vil være "normalt" afhængig af muskler og knoglebygning. Men stadig væk- for teenagere er det ikke andet end en tommelfingerregel! :-)

Jeg selv ligger typisk i den høje ende, jeg er firskåren med store knogler, min dreng er mere atletisk lang og slank. Han bruger 46 i sko- men jeg bruger 42½! Og jeg er 30 cm lavere... ;-)

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 22:48
Karina: Det gælder kun til voksne mennesker. Hvis du ser normal ud i spejlet er du ikke undervægtig.

xtiny: Det plejer da at hedde højden i cm - 110 cm? Ellers kan min normalvægt være op til 88 kg - jeg vejer 69 kilo og kunne sagtens veje 5 kg mindre uden at være tynd...

Hilsen fra LISE

KONGELUNDENS RIDEKLUB - www.kongelunden.com
PART PÅ FANTASTISKE RIGOLA! LANG RYTTER + LILLE HEST = GOD JORDFORBINDELSE :)

0
0
Svar på denne tråd

BMI tal
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 22:57

Tror ikke at du skal regne alt for meget med den, din alder taget i betragtning.

Jeg sad også lige og prøvede at udregne mit BMI og med en højde på 176cm og en vægt på 59kg gav det mig en BMI på 19 (andre steder på nettet siger den 19,05)..ligger i den lave ende og det har jeg altid gjort.

Mit problem ligger i at jeg kan spise det jeg har lyst til uden at det sætter sig...og jeg spiser meget..

Charlotte

Gib mir die Hand

Ich bau dir ein Schloss aus Sand
Irgendwie, irgendwo, irgendwann

0
0
Svar på denne tråd

Lise- jeg
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 23:04
Har lært reglen en gang i den grå oltid (da dinosaurerne gungrede rundt på gaden, og min far slog dem ihjel med kølle, så vi åd dem til aften. . ;-D), så den kan sagtens være revideret masser af gange siden.

Efter "idealvægt" tabeller burde jeg veje 58 kg... Men efter metermetoden, må jeg veje ca 62-72, hvilket er mere realistisk.

Jeg synes, det er op til en selv, hvilken metode, man vil bruge. BMI tager blot ikke højde for muskuløse knoglekraftige mennesker- eller de slanke spinkle mennesker.
Man må selv finde frem til, hvor man har det godt- og har helbreddet. Det er vel ikke 5 kg +/-, der gør forskellen! Det er nok 15 kg + for de buttede- og 5 minus for de spinkle.

Det er generelt ikke usundt for kvinder, at de er til den buttede side. Undervægtige har (generelt!) større overdødelighed. Mænd bør derimod holde sig i form.

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er lige blevet målt
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 00:06

På alle leder og kanter og vejet og fedttykkelsesmålt.

Resultatet var, at min BMI, når jeg har min idealvægt, vil ligge på 25,7.

Det var egentlig meget rart at få bekræftet, at det med den kraftige knoglebygning er rigtigt nok :-D

hilsner
/Diane

Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt

0
0
Svar på denne tråd

Se i spejlet-
Forfatter: 
Dato:  13-06-2007 00:54

Nu er knoglemassen fra alm bygning til kraftig, ikke så stor så det bør give udsving i at man rykker sig fra en normal bmi til en overvægtig. Det samme gælder for spinkel til alm. Så det er altså en dårlig undskyldning.

Bmi viser kort og godt hvor man ligger, og med mindre man lukker øjnene for ens str. kan dette også ses i et spegl.

Derudover skal man være voksen og færdigudviklet for at kunne bruge den til noget.

Endnu en FjordFan.
.

Ejer af guldklumpen Sylvia.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider