Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Når man ikke selv må bestemme
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 16:26
Hmm kender i det når man er rigtig glad for noget som bare pludselig bliver slået i stykker eller ihvertfald ødelagt...

Jeg har lige fået lavet en ridebane på min mark.. Den har så været ventet på siden september sidste år..

Jeg fik nogle søde naboer til at pløje og harve det jord som så senere skulle pilles af til ridebanen... Jeg fortæller at det jord so blir ravet af skal lægges som en høj langs ridebanen... Og det er de indforstået med...

Sidste søndag kom han så endelig (nok ikke fortidligt)..

Så får jeg pludselig en besked med ordet: der røg voores udsigt.

Hmm tænker jeg så og skriver at det vel ikke det hele der er røget og at det enten ville være den høj eller træer da det virkelig blæser en halv orkan oppe på det stykke...

Så modtager jeg en besked som siger: Ja det er da en ringe trøst når vores hus lige er faldet i værdi..

Der var jeg næsten ved at falde ned af sofane og tænkte hva dælen det nu var for noget. Det skal siges det er en jeg har talt rigtig godt sammen med og der har aldrig været noget. Jeg lader dem lægge deres træ og holde deres traktor inde på min mark

Jeg lader være med at svare for det vil nok ikke være det rareste svar hun ville få...

Nå midt i ugen kommer manden og taler med min kæreste om at de gerne vil ha vi gør det lidt lavere hvis det kunne lade sig gøre.. Og det siger min kæreste så ja til.. SUK

I søndags kom han så igen for at lave resten af banen og jeg går op og siger han må godt gøre højen lidt mindre i den ende det er kritisk for dem så de kan få udsigten igen.. (ikke i go vilje)

Gudøme om han ikke kommer fem min efter manden i nabo huset og siger at ham manden lægger mere oveni og om det nu var rigtigt??? Jeg forklare på bedste vis at det blir lavere når han er færdig... Og så fortalte jeg at det jo gerne skulle dække lidt af for vinden når jeg rider..

Så fik jeg det "flabet" svar at jeg jo bare kunne ride i den anden ende de dage... ØHHH nå tænkte jeg bare da jeg fik det svar...

Kan sige jeg virkelig er en med meget temperament når jeg blir trådt på og det følte jeg de gjorde der...

Summa sumarum hvad ville i gøre??? Jeg vil jo virkelig gerne have at der blir bare lidt læ på min bane men som det ser ud nu kan jeg ikke bruge min 20x60 bane når det stormer pga deres udsigt...

Det er jo min jord så jeg må vel gøre hvad jeg vil eller???

Jeg har på en måde besluttet at jeg vil sætte buske oppe på toppen og det sagde jeg også til dem at det kunne ske.
De bad mig om at sige det så de ku nå at sælge huset inden, og jah det blev sagt i søndags og buskene blir sat i efteråret eller til forår..

Men hvad ville i gøre i mit sted?? Jeg er lidt konflikt sky men jeg vil bare ikke ha at folk skider på mig når jeg virkelig gør alt for at hjælpe dem...

Håber det er til at forstå og at der er nogen som evt kan bekræfte mig i det jeg gør...
0
0
Svar på denne tråd

øhh ja...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 16:32

det er DIN grund... og sålænge du har tilladelse fra øverste myndighed så kan du jo gøre hvad du vil på DIN grund...

hvad tager du deres udsigt fra? vand, skov??? eller bare en trist mark?

tag' det ikke så højtideligt...

I' m me.... and I'm perfect...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville mene...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 16:35

Nu ved jeg ikke så meget om rettigheder, men enhver idiot kan da se/læse at det da er nogle mærkelige naboer, når det du gør åbenbart ikke er godt nok.

Og så vidt jeg forstod det, har du jo også fortalt dem hvordan det skulle foregå (Ret mig lige hvis det er noget vrøvl jeg fyrer af) så kan de da ikke, når det er lavet, komme og brokke sig.

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 18:27

Min tanke er nok noget ala Yiip's: hvilken udsigt er det lige vi snakker om ?

Umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig, at fordi man kan se en enkelt mark at så det vil kunne 'pille' på huspriserne.

Men hvis du ønsker at bevare freden, så må du vel hellere tage 'problemet' forholdsvis seriøst, så tag på besøg ved dem og se ved selvsyn, hvad det lige er det drejer sig om.

Syntes du DEREFTER det er langt ude i skoven, så bed dem kontakte en ejendomsmægler, mange ejendomsmæglere giver uforpligtende tilbud, også må han vurdere om den udsigt vil kunne pille ved huspriserne.

Men du må jo selv mærke efter, og finde ud af hvad godt naboskab, hvor tungt det vejer ved dig.

For ellers kunne du jo hyre en udefra til at skovle jord på højen, så blev den som du vil have det, piller naboerne ved den er det lig hærværk.

~ hesteløs ~

Men med 2 tykke madorgler:

Benzer & Chloe

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 18:46
Udsigten er bare marker men jeg kan ikke forstå at det kan have så meget at gøre med deres hus pris.. Jo det ser da pænt ud for de ser jo på mine heste ;O)

Men nej jeg fatter det bare ikke og føler egentlig det bare er for at brokke sig at de gør det...

Vi har aftalt herhjemme og forhørt os at når det er MIDT på MIN mark så må jeg gøre hvad jeg vil..

Vi havde talt om at bygge ridehus om et par år og det er også på den mark der lægger foran deres hus da de andre marker jeg har er meget bakkede og det er det eneste der er lige så jeg har jo tænk på at lægge ridebane og hus der meeen det vil koste alt for meget at rette så meget jord og når jeg alligevel har et stykke som ligger lige ved vores stald så er det da det nemmeste at få det der...

Tusind tak for jeres svar og er glad for at høre at det ikke bare er mig som syntes det er MIN beslutning hvad jeg gør...

Så nu blir de buske sat i efteråret (eller hvornår der er årstid for det)..

Så må de altså flytte hvis det kan ødelægge så meget for dem.. De har jo stadig den pæneste udsigt de nogensinde kan få nemlig mine heste ;O)

Ang det med naboskab så syntes jeg det er dem som skal tænke lidt på dem omkring dem da de brokker sig rimelig meget om alt og alle eller dvs HUN gør...

Er der nogle der kan anbefale nogle gode buske som blir dejlig høje??? ;O)
0
0
Svar på denne tråd

grantrær
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 18:55
tror faktisk at grantrærer kunne se godt ud op af en skråning... og de er vist endda billige i indkøb...

I' m me.... and I'm perfect...

Gammelt KARLEKAMMER SKAB KØBES...

0
0
Svar på denne tråd

hmmm
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 19:01
har du husket at søge om tilladelse til at bygge ridebanen? jeg ville også være ked af at skulle se på en jordvold men det er din jord... men tage lige ind til naboen og vurdere om de er reelle i deres kritik

all you need is love

0
0
Svar på denne tråd

Gør...
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 19:02

Hvad du vil! Det er din mark..

Det lyder ikke som om det er voksne mennesker.

Malle

music when the light goes out

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 19:09
Jeg har hafte en bane der næsten hele tiden mens de har boet der...

Jeg ved da godt den ikke er så køn at se på meeen jeg såer jo græs og vil prøve på at gøre den lidt pænere end den er nu... Men jeg blev bare så paf over at de blev så sure over det når det normalt er nogen som vi taler/ talte rigtig godt med...

Men sådan er det nok man kan vel ikke være venner med alle som min kæreste siger og vi har alt iorden iht om vi må lave den osv...

Alle naboer har sagt go for det osv..

He he gran træer ja det havde jeg tænkt på men det er om de står tætte nok til at give dækning for vinden... Ahh det må ski afprøves ellers...
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider