Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Solbrændt for vildt!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 22:49

Ja, som overskriften siger, er jeg blevet herre solbrændt!

I går tog jeg til stranden ved 10 tiden. Helt alene.. Men det var nu hyggeligt nok at ligge der og slappe af. :) Jeg havde taget et par blade, musik på telefonen og selvfølgelig solcreme faktor 20 med Og så var der ellers dømt badetur og solbadning for alle pengene...

Jeg smurte mig godt ind i solcreme, og lagde mig til at læse bladene.. Total lækkert vejr! Bare træls man ligger så tæt, at folk næsten ligger på ens håndklæde Og at de træder på det så det blir fyldt med sand!

Nåh, jeg ville så lige høre lidt musik, og lagde mig på ryggen for at ta lidt sol på min blege mave Men jeg faldt i søvn, og vågnede efter en time Jeg havde da fået lidt farve, og var lidt brændt. Men ikke noget særligt... Så gik jeg ud og tog mig en svømmetur i det dejlig kølige vand :)

Jeg troede så at min solcreme var vandfast, og lagde min på maven for at få lidt sol på ryggen da jeg havde badet... Og jeg faldt i søvn igen!!! I 1 time!!

Da jeg vågnede var jeg fuldstændig brændt på mine ben og på ryggen Jeg havde så ondt at jeg kunne ha sat mig til at græde... Troede jo at min solcreme stadig beskyttede mig mod solen... Men nej... Der sad et ungt par ved siden af mig hele dagen, og da jeg vågnede anden gang sad de og grinede og sagde: " du er da godt nok blevet brændt imens du sov, hva" .. Ja tak! I kunne ikke lige ha prikket til mig da I vidste jeg sov, og begyndte at ligne en rød postkasse?!

Jeg har aldrig i mit liv været så brændt, som jeg er nu... Jeg kan ikke holde ud at ha tøj på, og har været i iskoldt bad 117 gange i dag Jeg har været nede på apoteket og købe noget mod sådan noget skoldning.. Men shi* hvor gør det dog ondt...

Havde jeg siddet ved siden af nogen der var faldet i søvn i solen på den måde havde jeg altså vækket dem!

Hva med jer, havde I ikke vækket personen?

>> Robertsen<<
0
0
Svar på denne tråd

Åh nej - stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 22:52

Kender desværre alt for godt til at være solskoldet - hold ud - det er over om 3 dage!!

Bare det at smørre det der hjælper på er jo tortur :-/

Ved ikke om jeg havde vækket vedkommende - solcremen kan jo ikke ses og ville man så blive beskyldt for tilnærmelser?? Nej, tror ikke jeg havde blandet mig, med mindre det var et barn..

Mvh Gitte
Mor til Tera 2 år. +1

Jack D. (pinto ej kåret) tilbyder naturlig bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Yoghurt...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 23:02

er det allerbedste middel mod solskoldning, et ordentligt lag på, det køler og så tilfører det huden en masse fugt, det er det den har brug for. Ved godt det sviner tøj/sengetøj, men det kan da vaskes. Yoghurt bruges meget af de mennesker der bor sydpå hvis de bliver forbrændt, og det hjælper. Har prøvet det selv, flere gange.

Kærligst Kirsten

Af skade bliver man klog, men sjældent rig.

0
0
Svar på denne tråd

Årh ja
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 23:08
stakkels dig :-(

Min veninde var til DHB sidste weekend, hvor der ikke var vildt meget sol. Men hun vågnede søndag nat, var dobbelt så tyk i ansigtet, rød og havde store vabler. Det samme på brystkassen. Hun havde fået 2-3 gradsforbrændninger den stakkel, og har det stadig ikke for godt :-(

Mener godt, at man lige kan komme til at skubbe lidt til folk, så de ville vågne. Jeg ville i hvertfald ikke blive muggen, for ved det er i en god mening :-)

-HeidiZ
Som til en hver tid sætter hestens velfærd først!!

0
0
Svar på denne tråd

Kirsten..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 23:08

Så tror jeg at jeg vil ned og købe mig en liter yoghurt i morgen :) Det skader vel ikke at prøve... Tak for rådet

>> Robertsen<<
0
0
Svar på denne tråd

Yoghurt
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 23:24

Jeg giver Kirsten ret,yoghurt er det bedste.

Du skal nok regne med mere en 1 liter.

Jeg købte 2 da min datter blev forbrændt.

Det man kan købe på apoteket er ikke så godt,men hammer dyrt og så får man meget lidt.

Pas nu på derude i solen,husk nu solcreme og masser af vand.

Min datter fik et anfald idag måtte ringe 112.Hun er blevet forbrændt fik migræneanfald rystede over det hele,har så ondt så man ikke kan få lov at røre hende,følelsesløs/snurren i hænderne,hyperventilerede fik maske på,taget blodtryk/puls og ekg.Så tænk jer om derude.

Hilsen en bekymret mor

Haflingerhoppe sælges

0
0
Svar på denne tråd

stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 23:57

noget der også er rigtig godt er Aloe vera, hvis du flækker sådan et blad og smører dig med saften fra det hjælper det også utrolig meget...

Mvh Anne K

0
0
Svar på denne tråd

en tube med alovera gel..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 05:48

den fra blue horse, kan bruges i nødstilfælde.

IMC.
Mangler du wrap høstet i 2007
kontakt mig for mere indfo.
0
0
Svar på denne tråd

kartoffelmel
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 10:09

er den bedste kur.

når du skal sove putter du masser af kartoffelmel på lagnen og liggger dig på den side der er solbrændt. det hjælper rigtigt meget, har selv brugt det meget som yngre da, jeg nemt bliver solskoldet.

et andet lille råd ( det har du sikkert lært nu). selvom solcremen skal være vandtæt så smør altid et nyt lag på når du har været ude og bade.

held og lykke

og god sommer til alle

0
0
Svar på denne tråd

alovera
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 10:24

både som gel og spray, er absolut vores foretrukne ved alle former for forbrændinger. Jeg har altid en lille spray i tasken da det osse virker ved insekt stik.

Hilsen Ann

Transport af heste tilbydes i lastbil, maks 5 heste.

Hestebokse udlejes, skriv for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

du skal smutte i
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 10:49
Matas. der har jeg købt en aloe vera sprey mod solbrændt hud, den er super god, og køler dejligt
0
0
Svar på denne tråd

Aloe Vera
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 11:32
Meeen... Inden du går amok i Aloe Vera'ens glæder skal du lige være helt sikker på, at du kan tåle det! Jeg brugte også aloe vera én gang, mod solskoldethed, og var jeg ikke rød blev jeg det ihvertfald!!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider