Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Høfeber...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 12:39

Hejsa allesammen.

Jeg er så en af dem som virkelig synes det er lækkert med sol og sommer ovenpå en lang grå vinter.

MEN... Det rekordhøje antal af græspollen, bringer for mig voldsomme skår i glæden.

På trods af piller, næsespray og øjendråber er jeg stadig meget plaget af min allergi. Hvor jeg normalt før har kunnet nøjes med at tage en enkelt pille på de dage hvor jeg kunne se at vejret blev "allergivejr".

Hvor er det bare øv, når ens kæreste inviterer en med til stranden og få en is, så sidder man der og nyser, pudser næse, er hævet i hovedet, har røde tårevædede øjne og man ber ham om at holde alle vinduer i bilen lukket... Mega frestbremse er man bare...!!

De s*** græspollen

Er der andre "out there" som lider li som jeg? Eller måske nogen som er blevet "frelst" af noget genialt medicin, eller måske et godt råd?- Så fortæl fortæl, jeg er klar på at prøve næsten hvad som helst. Så jeg rigtig kan komme ud og nyde den dejlige sommer 100 %

Rigtig god sommer til jer alle.

"Allergiske" hilsner fra Louise

0
0
Svar på denne tråd

Velkommen i Klubben!!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 12:43

Har det lige nøjagtig på samme måde.. Ude på mit arbejde er der store græsplæner hele vejen uden om bygningen jeg er i. Og selvfølgelig skal de plæner slåes HVER DAG!! Og alle vinduer og dører står åbne hele tiden.

Så jeg klør i øjnene og har ondt i halsen og hoster og nyser og er bare SÅ hyggelig at være sammen med!!!

Desværre aner jeg ikke hvad man kan gøre, andet end at spise noget medicin mod det. Og så håbe det hjælper bare lidt.

Hilsen LisA

Se alt det jeg sælger på:ww.123hjemmeside.dk/brugte- hesteting

-Måske der er noget du kan bruge?

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lisa..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 12:50

Årha.. Jeg kender det der med græsplæner der bliver slået. Andre mennesker ser på det som en fantastisk ting med en nyslået plæne. Og der ser da osse vældig nydeligt ud, men jeg kan nærmest panikke, bare ved at køre forbi et sted hvor der slåes græs.

Det er bare trist at man er tvunget til at leve med det, og så selv begive sig ud i junglen af medicin typer mod det.. Men lige nu føler jeg godt nok at det er ligegyldigt hvad jeg prøver, lige lidt hjælper det.

Øv Øv...

Louise

0
0
Svar på denne tråd

benedryl/claritryn
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 12:54

Bruger jeg med succes og man kan altså også blive "vaccineret" mod høfeber. Synes også selv det har været særlig slemt i år og jeg er vist een af dem der slipper noget heldigt, kan da nøjes med at æde piller ved behov

mvh

Vipse

Miniaturehingst færdigkåret i DMHF og endvidere Årets oversize i Vest, tilbyder bedækning.

0
0
Svar på denne tråd

allergi
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 12:54

Jeg har ellers ik mærket noget videre til min allergi de sidste par år, men her den sidste uge har jeg haft det nogle gange... Heldigvis hjælper det at ta en af de der Benadryl.. Men kan f.. godt huske for år tilbage hvor jeg bare lignede noget der var løgn! Store røde hævede øjne, nys nys nys og så lige en gang astma som prikken over i´et

Men der er nogen der siger man kan vokse fra det, og det håber jeg, jeg er...

Men føler virkelig med jer der lider meget af det nu ...

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

Kender det
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 12:56
Har haft pollenallergi hele livet, og prøvet stort set alt. Jeg klarer det pt. ved at tage en benaday 2 gange dagligt med ca. 12 timers mellemrum. Jeg kan holde det nede i disse dage fordi jeg for to år siden tog en kur med drikke aloe vera. Siden har det ikke været nær så slemt. Og så hjælper det at gå i bad om aftenen så man ikke har pollen med i håret og først lufte ud efter duggen er faldet.

Hilsen Bettina

Gode bokse i flot naturområde i Mariager med ridehal, bane osv. 650,- pr. måned incl. hørstrøelse. Se annoncen her
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt vejr, meeen...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 13:13

...jeg er også ved at blive sindssyg af alle de græspollen. Jeg troede egentlig at jeg var vokset fra min høfeber, fordi jeg ikke har mærket noget specielt til den de sidste 4-5 år, men jeg skal da lige love for, at den er kommet igen på fuld styrke i år.

Jeg har prøvet med Benadryl og de tager det værste, bortset fra at jeg fortsat er snottet efter jeg har taget dem. Derfor bruger jeg også den der Flixonase-næsespray.

Fortsat god sommer til alle:-)

Mvh

René

0
0
Svar på denne tråd

René..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 15:39

René:

Jeg har faktisk også gået i den lykkelige tro at jeg var vokset fra min allergi. Da jeg de sidste par somre har mærket utrolig lidt, eller ingenting til det. Måske har der så bare været meget små mængder pollen de sidste par somre? Øv.. Her gik man lige og troede miraklet var sket for én ...

Louise

0
0
Svar på denne tråd

forba... pollen
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 15:59

Jeg lider som i andre også ekstra meget i år, og hverken mine sædvanlige piller, spray eller øjendråber hjælper det mindste.

Det sjoveste er så, at når man har nyst de første 340 gange så sætter hovedpinen ind, og den går ikke væk igen. Tværtimod bliver den værre for hver gang man nyser.

Jeg har følelsen af at det er ved at aflive mig i år.

Men jeg vil prøve akupunktur, er blevet anbefalet det, og jeg er heldigvis ikke bange for nåle.

0
0
Svar på denne tråd

har kun haft lidt
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 16:01

stoppet næse de sidste dage og lidt vand i øjnene, så jeg tager ikke noget for det.

Men min stakkels mand har græsallergi, så det basker. Han blev dog for mange år siden vaccineret mod det og det har hjulpet ham rigtigt godt, men i år, især i lørdags, hvor vi var til dyrskuet i Roskilde, var det værre end de øvrige dage. (han har det heller ikke godt med hund og kat- heste kan gå an, hvis der ikke er for mange "indendørs", ude er det ok.)

Men igår var det blevet lidt bedre og jeg håber at det er på retur for alle-

Whatever you say or do - it always returns to you!

0
0
Svar på denne tråd

Åhh ja...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 16:36

jeg har bare haft så ondt af min søn i dag. Han lider forfærdeligt af græsallergi, og når det er værst som nu, så kan det slet ikke holdes nede selv om han får både allergipiller, næsespray og øjendråber.

Han går i 2.g og skulle idag til eksamen i drama. Det er selvfølgelig også meget realistisk med højrøde øjne

Han klarede heldigvis skærene og fik et 10 tal med hjem, men det er hårdt at gå til eksamen når man døjer så meget.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

Attack of the Pollen!!!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 16:47
Argh ja høfeber/allergi er en ulidelig ting.
Normalt er jeg ikke så plaget, så gider ikke tage alt de høfeber medicin da symptomerne fra medicinen faktisk var værre end selve høfeberen. Fint man ikke nyser, men tilgengæld laver man ikke andet end at sove.

Jeg har brugt clarityn (klar-i-trynen :)) men bruger nu loratadin som skulle have samme virkning men være biligere.
Det har dog ikke været nok med det de sidste par dage så har også brugt noget homøopatisk(staves?)medicin som jeg synes virker fint. Der skal bare tages 15-20 dråber i timen når det er værst.

Det er godt nok ikke rart at træde ind i stalden hvorefter ens høfeber går amok.. øjnene klør, næsen stopper til, halsen krummer sig sammen og klør, ansigtet klør... aaargh det er ulideligt.

Man orker ikke andet end at sidde et køligt sted og vente på det bliver aften så pollentallet daler. >_<

- Fie

Modeller til Bella Cards søges, læs mere i min profil.

www.minibaah.tegnebordet.dk - jeg tegner din hest.

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 17:59
Jeg troede egentlig jeg var ved at vokse fra det, da jeg ikke har døjet rigtig slemt de sidste par år, men nej... Nu sidder jeg igen med lukkede vinduer og kleenex-kasse nr 4 i løbet af tre dage ved siden. Jeg kan ikke trække vejret og åjnene er så hævet, at slimhinden har løsnet sig fra øjet. AD. Hvor er jeg bare træt af at være så hæmmet hele sommeren.
0
0
Svar på denne tråd

Jo tak!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 18:15

Jo jo her kan jeg også snakke med!!! Kender det kun alt for godt. Efter at have været hele pakken af medicin igennem sommer efter sommer for gang på gang at konstatere, at der stadig ikke er noget der virker, har jeg nu taget konsekvensen af det. Så hver sommer går jeg til lægen og får en injektion binyrebarkhormon (diprospan tror jeg handelsnavnet er). Jeg kan love for det virker!!! Efter 2-3 dage er min allergi stort set væk. Man tror ikke det er muligt, men det er det.

Nu er binyrebarkhormon jo ikke ligefrem det sundeste medicin der er opfundet, men hvis I andre lider ligeså meget som jeg har gjort, er det måske værd at tage en snak med lægen om.

0
0
Svar på denne tråd

en overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 18:38

Tjah...

Pollen er noget fa.nden har skabt i vrede...

Jeg er hvert år igennem den samme tur.

1. April får jeg en sprøjte (som gentages hver 3. mdr.)

Dagligt indtages 1 Zyrtec og en Clarytin morgen, og en Clarytin igen til aften.

Derudover tages Benadryl løbende op af dagen, efter behov (det kan være op til 10 kapsler om dagen når det er slemt.)

I disse dage, har jeg alligevel været slemt plaget, for tallene er bare så skyhøje.

Og da jeg desværre er allergisk over for alle slags pollen, er det godt nok et helvede for tiden...

ØV.

M.V.H. Dorte Hansen.
0
0
Svar på denne tråd

Piller...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 18:44

jeg har altid fået at vide, at min søn kun må få en af høfeberpillerne om dagen?

Er det vores læge der tager fejl eller???

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

en overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 18:48

Tjah...

Jeg ved det ikke, men jeg tror nok også at jeg får temmeligt meget medicin.

Det er for at forebygge anafylaktisk chok...

Det har jeg prøvet, og det er ikke specielt sjovt.

Mit medicin er i samråd med lægen. (får det hele på recept, ellers havde det simpelthen været for dyrt)

M.V.H. Dorte Hansen.
0
0
Svar på denne tråd

alleos7
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 18:56

min søns medicin er også på receppt. Pillerne er nogle der hedder aerios, de fås ikke i håndkøb.

Han har aldrig fået indsprøjtninger med binyrebarkhormon, lægen har dog sagt at han kan få det i år hvis det bliver nødvendigt, han fylder 18 i næste måned, og det er åbenbart ikke noget man giver til børn.

Hilsen Helle - Mimi

0
0
Svar på denne tråd

Ja tak...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 19:22

Jeg glæder mig hvert år til sommeren men dumme mig glemmer så også hvert år hen over vinteren at sommer betyder kløe, svie, smerte samt at jeg ligner en der får tæv hver morgen med en våd Berlinger lige i smasken!!!

Jeg har også haft det i mange år og har prøvet ALT! Da jeg så begyndte at få astma for ca.5 år siden startede jeg på at blive vaccineret på sygehuset, ideen er at man skal blive immun over det møg man er allergisk over for. Det virker så heller ikke, men nu fortsætter jeg til næste år hvor jeg skal afsluttes.

Vi må se frem til sensommeren må vi... Godt nok kommer gråbynken og genere der men er heldigvis ikke lige så voldsom som græsset... På mig i hvert fald...

God sommer til alle jer lidende

Mia

Så ankom Andrea Nikoline Petersen :)

0
0
Svar på denne tråd

høfeber
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 19:37

Åååh ja, jeg kender det bare aaalt for godt!!
Jeg har haft høfeber siden jeg var fire år, (jeg er sytten nu)og det er jo ikke noget man sådan lige 'vænner' sig til!
Men sidste år havde jeg næsten ingen symptomer, og jeg slap for, at tage alt mit medicin. Så jeg rendte lykkeligt rundt og troede, at jeg var vokset fra min allergi..Men, men, men, sådan skulle det åbenbart ikke være! I år har simpelthen været ekstremt med alle de pollen.!

I går aftes var jeg lige et lille smut, ude ved hyppen, og da jeg så kørte hjem, fik jeg bare nyseanfald igen og igen..Det var så slemt, at jeg nærmest ikke kunne trække vejret! Så da jeg endelig kom hjem, havde jeg bordtennisøjne, og lignede en betuttet sct. bernardshund! Med en stemme som om jeg havde halsbetændelse!

Men et godt råd er lige, at tage solbrillerne på, når der skal køres eller cykles..Det tager lige de værste pollen! (Siger mine erfaringer mig i hvert fald! )

Men jeg er også godt dækket ind, med næsespray, og øjendråber+ astma medicin (føler mig helt som en junkie når jeg skal tage det! )

0
0
Svar på denne tråd

Høfeber
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 20:35
Jeg har også høfeber i stor stil. Alle mine piller, næsesprayer og øjendråber hjælper ikke en disse. Så jeg gik til min læge for et par dage siden og fik en indsprøjtning med binyrebark hormon. Det har taget toppen af de værste symptomer. Så nu kan jeg mærke at alt mit medicin har en smule effekt. Men mine øjne klør stadig helt vildt og samtidig med at jeg skal nyse hele tiden, hvis jeg er hos hesten i disse dage.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 20:43

Jeg har også høfeber og det er en pestilens!

Jeg får nogle øjendråber, som hedder Lomudal og en næsespray, som hedder Rhinocort (på recept). Det virker egentlig rimelig godt, men lige nu er jeg også forkølet, så jeg snøfter en del alligevel. Men mine øjne klør da i det mindste ikke, så længe jeg husker dråberne!

***** Snepony *****

If the aborigine drafted an IQ test, all of Western civilization would presumably flunk it. Mahatma Gandhi

Adventure is the result of poor planning. Blatchford Snell

0
0
Svar på denne tråd

Troede jeg var forkølet...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 22:12

Ja, jeg er så én af dem, som aldrig har lidt af høfeber eller lign...

Har dog været monster snottet længe, haft kløe i ører, næse, hals og øjne. Hvad pokker er det for en stædig forkølelse, tænkte jeg... Men ak... Lægen fortalte mig i fredags, at jeg nu også er medlem i græs-pollen-klubben...

Det var ikke lige den klub, jeg havde satset på at blive optaget i

Aldrig spis gul sne...

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 22:22

Jeg lider også af høfeber (sidder med øjne der løber MEGET i vand lige nu)..

Hver morgen starter med, at jeg simpelthen bliver nødt til at stå op og tage 2 piller + næsespray + øjndråber, og så går der et par timer, før det er nogenlunde under kontrol.

MEN MEN MEN det er ikke fuldstændigt væk i løbet af dagen, så får da i hvert fald brugt nogle lommeletter i løbet af dagen. Og nyser som en vanvittig, hvor det bare er som vand det i næsen.

Øjndråberne bliver jeg også nødt til at bruge 3-4 gange på en dag.

Vi har det hårdt, hva ;)

Mvh.
Mia-musen
~~Lyngholts Frida~~
0
0
Svar på denne tråd

Bruger i medicinen rigtigt ??
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 22:46

Jeg har selv haft problemer med græspollen i rigtig mange år. (vel omkring 20) Har altid fået næsesprey som jeg har taget når det var nødvendig, det har bare aldrig virket rigtig.

Sidste forår gik jeg så til min læge og sagede at der sku da måtte kunne gøres noget. Men nej, den medicin (Rhinocort) jeg fik var skam god nok. Han spørge så hvordan jeg bruger det og her fandt vi jo så ud af det hele. Der går 14 dage før den virkere, derfor skal den tages i hele sæsonen fra april til oktober, hver dag uden undtagelse. Fik så også en med dobbelt så stor dosis.

Behøver jeg sige det går meget bedre nu. Har så bare gået og taget min medicin forkert i 20 år... FLOT.

En anden ting. Hvis jeg kommer hjem og det klør i øjene, er det godt at snuppe et bad. Særlig hvis jeg har været ude og cykle eller ligende kan det klø, ellers har jeg aldrig haft problemer med øjene.

0
0
Svar på denne tråd

Lede græs pollen...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 23:06

Ja jeg kan desværre også tilslutte mig klubben for græs pollen allergikere

Det er ulideligt for mig at have hest på denne årstid..

Man render jo rundt og ligner en gammel boxer

Skal til lægen i morgen med noget andet og så har jeg lige tænkt mig at høre om ikke jeg kan få bare et eller andet som i det mindste kan virke på mine øjne..

Bruger flexonaise til næsen,men det nyser jeg næsten bare mere af..

Livostin til øjnene,men der udtørrer de næsten helt..

Det eneste der hjælper lidt på den vandvittige kløen i ganen er en benaday pille..

Men giver alle ret i at det er ulideligt og man kan næsten blive helt panikken ved udsigt til en nyslået græs plæne

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 23:19

Yucca: Jeg bruger også flexonaise og har præcis samme oplevelse som dig! Når jeg først har brugt det, så skal jeg nyse endnu mere

Mvh.
Mia-musen
~~Lyngholts Frida~~
0
0
Svar på denne tråd

"Visine"
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 00:14

Godaften allesammen, og sikke stor vores klub er ved at blive. Lidt hyggeligt på en måde, men alligevel lidt trist at vi skal mødes på denne her måde ikk, med røde øjne, løbende næser, host og nys...

Nå men jeg vil bare dele med jer at jeg idag har prøvet det dersens nye produkt "Visine", som der har kørt reklamer for i tv på det sidste, mod tørre og irriterede øjne. Jeg købte den orange udgave og i ampuller. Guess what... DET VIRKEDE S**.. Havde helt ærligt ikke forventet at det kunne gøre "det" ved mine plagede øjne, men det kunne det og det virkede super hurtigt.

Ved ikke om andre har prøvet det, men det var da et forsøg værd.

Kan købes i feks. Matas.

Men bevar håbet venner, så lige vejrudsigten iaften og regnen kommer snart og redder os... På onsdag... Så en dag mere...

Men altså... Sært at man i dette lækre vejr så bare skal gå her og tælle dage indtil regnen kommer

K.H. Louise

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 10:25

Jeg bruger antistina previn øjendråber, og de virker rigtig godt.

Mine røde, hævede øjne forsvinder hurtigt og de tager kløen med det samme. Den fåes også i håndkøb.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider