Ja så har i mig tilbage igen på HN.
Efter et par meget aktive og varme dage på roskilde dyrskue, ja så er vi igen hjemme på gården.
Herman ( hans) hygger sig med sine damer på folden og fik i nat lov at sove ude sammen emd dem.
Var lige før ude og sige god morgen til dem alle, men herman, niks, han ville ikke med ned til hegnet, stod oppe på folden og snork sov og det er ham vel undt, for at være på roskidle dyrskue plads, fra torsdag middag og til søndag aften, ja det tærer på kræfterne.
Herman(hans) og lisa gjorde det knagmer godt. Han var en super hest at ha med, ikke bange for noget som helst og ikke engang barnevogne og mange tusinde mennesker, kunne slå ham ud af kurs. Brølende tyre niks, det var da ikke noget at være bange for og kanonen som blev affyrte to gange i pirat indslaget, jamne det var han da lige glad med. så han er en super hest at ha med til sådan noget show.
De Dv folk der stod for dv`s deltagelse i pirat showet havde bare styr på det, og alt forgik til UG. Takker for de fine sponser ting fra dv. Flot underlag og super dressurgamacher, det er er dejligt at Dv støtter op om dem af deres medlemmer, som gider bruge tid og kræfter på sådan et show.
I år havde jeg jo selv fådet æren, af at være med som statist og rendte rundt som spring flag bærer. Vi i den gruppe, havde det herligt og fik jo æren af at opleve det hele på meget tæt hold.
Alle dagene gik det bare rigtigt godt med vores pirat show.
48 heste og ponyer, på banen og tre gange så mange hjælpere, som både på og uden for banen, havde gjort det muligt at lave sådan et stort indslag.
Ja vi var mange og man følte virkeligt at alle gjorde deres bedste hele tiden. Tak for en fed oplevelse og glæder mig til at møde jer alle til store heste dag.
Mange herlige oplevelser har jeg at se tilbage på og komiske ting, som feks når man iført sit pirat tøj og sminket med store åbne sår, gik ned igennem menneske myldret. ihh, hvor var det bare hylende sjovt, når folk opdage mig.
Små børn med åben mund, der bare var benovet over at møde en levende pirat, det gav bare endnu mere lyst til at spille med i det hele.
Midt i menneske mydlret, kunne man så møde en af de andre pirater og så blev der ellers udkæmpet en drabeligt kamp med svær og klinge. Til stor morskab for tilskuerne.
Solen stod højt alle dagene og varmen var ulidelig for både dyr og mennesker. Flere af kostumerne, var ikke ligefrem det man normalt iklæder sig på sådan en varm sommerdag. Gummi masker, parykker og store hatte, varme jakker og støvler, sminke som klistrede sig til kroppen og kløede helt vildt, men alligevel var alle i godt humør og lave et kanont show.
Men bare rolig folkens, piraterne vender tilbage, det er ikke det sidste i har set fra os.
Så nu sidder jeg her. Øm i ben og resten af kroppen, mættet med en masse gode oplevelser, som jeg kan leve højt på længe.
Campingvognen er tømt, men trænger lige til en rengøring.
Vaskehuset er fyldt med tøj, der trænger til vask og sadel rummet bugner af alle de mange indkøb, man slet ikke kunne lade være med at købe.
Herman(hans) skal ha nogle rolige dage med afslapning og god pleje, for han gjorde det bare godt .
Glæder mig til at se, alle de billeder i dygtige hnèr, har taget af vores show, for når man selv er med i showet, er det jo ikke så nemt selv at tage billeder.
Hilsen en meget træt pirat, som lige lader masken falde indtil nærste show.