Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

HØ, HØ, HØ og hø
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 22:37

ER fuldstændig smadret i kroppen har kørt hø ind i dag 200 små baller til hjemmefarmen og 500 ind oppe på gården, vi har været 5 mennesker til det. er total ude a form og drukket og drukket vand og sodavand...nu mangler et koldt bad..

ER helt smadret men nu det hø inde..FEDT

Mona

Den der har evnen, forpligter sig.

0
0
Svar på denne tråd

Det kender jeg
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 22:44
alt for godt.. 500 baller i går. puha det var hårdt.. Så mangler jeg bare 1000 baller hø og 600 baller halm. *S*

Pura Raza Española
www.staldrohan.dk
Forhandler af Regulator og Linamix på fyn.
AVLSGODKENT PRE HINGST TIL RÅDRIGHED 2007, SE PRÆS.
0
0
Svar på denne tråd

så jeg billig sluppet
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 23:23

mangler ca 100 baller halm resten kommer løbende rest af året i big baller, det skønt og nemt.

Mona

Den der har evnen, forpligter sig.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 23:25

Okay så er jeg nu alligevel glad for, at jeg kun skal sørge for halm, hø og wrap til to heste.

I første omgang starter jeg med at hente 40 baller wrap i morgen. Ballerne vejer ca. 40 kg pr. stk og skal læsses på en lille lastbil og dernæst hjem og stables på 4-5 paller.

Det næste bliver 300 baller halm senere på sommeren og så nok 100 baller hø til efteråret.

Gudskelov for at det hele ikke skal hentes på én gang.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Jeg er tavs

som en åben bog

Hvad får man hvis man parrer Kaj og Andrea?

Fuglefrø

Så er der dugfriske billeder af hafferne

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det dejligt at få høet
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 23:44
presset i minibig. - det tager minimal tid i forhold til små baller, og maskinerne klarer det værste.

Men jeg kan sagtens huske hvor slemt det er at køre hø ind i små baller, og stable dem på et varmt loft, med 30 graders varme og vindstille udendørs. Man er bare færdig efter sådan en dag!

mvh
LGI

Jeg er født sådan, - Hvad er din undskylding??
En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

Hø hø hø
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 00:03

Her presses der på tirsdag og så skal der ellers bare køres ind.

Vi er "kun" 3 personer - "husbukken, datteren og undertegnede.

De 2 første får lov til at tage "slævet", da jeg ikke dur til at lægge læs - hverken på vogn eller indenfor (bliver svimmel blot jeg står 2 trin oppe på en trappestige...).

Heldigvis skal alt høet ikke køres ind - noget af det sælges direkte fra marken (tjah, det er vel lige før køberne blot skal køre bag ballepressen og så ellers samle ballerne direkte op...

Høet er dejligt tørt - vi havde ellers planlagt at presse onsdag eller torsdag, men metrologerne har desværre "fremskyndet" noget regn på onsdasg - de havde ellers først lovet det om torsdagen...

Men regn - det kan vi nu ellers godt bruge.

Alt er bare så knasende tørt - håber derfor, at alle får presset og kørt ind inden regnvejret - hvis det ellers kommer... men man tør jo ikke tage nogle chancer...

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Her hos os
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 11:14

Vi skal også presse hø på tirsdag - i små baller. Heldigvis presser vi direkte i vogn og så regner jeg med vi bare kører vognen i laden indtil vi får det solgt.

Hvis ikke skal vi til at stavle, og det er altså bare hårdt arbejde. Bliver helt svedt ved tanken.

Mvh

Mette & Lunapigen

www.lille-hovgaard.dk

Opstaldning og sommergræs i Kolding V

Enghø i småballer sælges fra tirsdag den 12. juni

0
0
Svar på denne tråd

HØ...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 12:40

Hej..

Vi skal køre ca 100 små balle hø ind i dag.

I går fik vi 25 stk mini big ind, også var der 4 fra sidste år.

I juli/aug har vi endnu ca 100 små balle hø der skal ind.

Alt halmen kommer i mini bigballer.

Så det er hurtig overstået i dag.

Vi skal også til BH og hente hoppen hjem.

Knus Mai

MSS
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 13:43

Sjovt det bliver nævnt, jeg sagde til min kæreste i går at det SIDSTE jeg nogensinde skal igen, det er altså at stable de sk*de baller halm og hø igen... Det har jeg gjort én gang for meget dengang jeg red og passede muler. Fy for den lede. Der er jo mindst 1000 grader på sådan et høloft, og det der med at knokle i den hede og ikke mindst de bittesmå kradsestrå der sætter sig overalt, OGSÅ inden under tøjet... Ad siger jeg bare!

Så en masse medfølelse fra mig til jer, STAKLER!!!

Mvh Bonnie

**Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did**

Logo/Banner/Fotografi: www.bjfoto.ridesiden.dk

TILBUD PÅ UDPRINT - SE HJEMMESIDE!

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 14:23

JEG GLÆDER MIG TIL AT KØRE HØ IND!

Iaften skal vi have de sidste knap 600 høballer ind i stalden. Halmen kommer senere på sommeren!

Jeg skal stå på vognen og stable ballerne. Jeg glæder mig fordi, at vi har det rigtig hyggeligt når vi høster.

Vi nyder vejret og den gode mad vi alle har med :-)

Selvfølgelig er det hårdt, men tænk på, at hestene skal jo have mad til vinter :-) Og desuden giver det motion :-)

Mette

Hvad der ikke dræber dig,
gør dig kun stærkere...

*Westernsadel sælges*

0
0
Svar på denne tråd

aksjdhajksd
Forfatter: 
Dato:  11-06-2007 16:14

Jeg nyder bare livet indtil videre - wrappen bliver nok presset i bigballer i aften eller imorgen formiddag af maskinstationen og lagt i "depot" så det ikke ligger ud over hele marken :)

Men når halmen melder sin ankomst så skal der arbejdes - heldigvis er vi mange i år og har en del hammergod halm tilbage fra sidste år så 1000 baller kan vel klares på et par timer :)

Men jeg glæder mig - jeg nyder sådan at blive presset lidt i bund og så have vandkamp bagefter og afslutte med en grillaften :)

I år tvivler jeg på det bliver ret hårdt - det bliver højst 100(-200) baller pr. person mod sidste års MAGE BALLER.

Vi var 6 sidste år til at køre 1800 baller ind hvoraf de 2 var hhv. 8½ og 12 år!

Det var HÅRDT!

God arbejdslyst ;)

Hilsen Anna

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Målet er en tur på ryggen af Flicka

Startvægt 1/4-07 : 78,5 kg

Mål: Under 70 kg

Tabt: 1,9 kg

Vægt nu: 76,6 kg 28/4-07

Nu med den røde isklump Gavtyven i sommer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider