Det er lidt ala det samme.
Jeg vil have støtte fra mine forældre om at jeg nu vil købe hest (Cashew).
Jeg har jo sagt mange gange - lettere for sjov - at jeg ønsker mig en hest, eller vil købe den og den hest.
Da jeg kom til dem første gang og sagde "Mor jeg vil gerne købe Cashew" sagde hun bare jaja, den er god med dig og at det haved jeg jo ikke penge nok til osv.
Hmm, ikke noget støtte dér. Så jeg begyndte at ringe rundt til forskellige forsikringsselskaber for at vide priserne på det hele, fik prisen på hesten, opstaldning, smed, dyrlæge og diverse her i mit område.
Jeg lavede en slags liste - gav mine forældre dem i hånden - at nu havde jeg undersøgt diverse priser om de gad hjælpe mig med at lægge et budget 
Først DÈR gik det faktisk op for dem at jeg mente det seriøst og jeg faktisk virkelig gerne VIL købe ham.
- Det jeg mener mht til samligning her er du bliver ved med at plage, de tror ikke du mener det "seriøst".
Så gå ud og find nogle priser for rideskolerne i dit område, spar op til rideudstyr, få et fritidsjob så du kan betale nogle af tingene selv. Ønsk dig evt ridestøvlern, hjelm, evt striglerer osv - i fødselsdaggave og julegaver.
Så lav en oversigt over priser i dit rideskole område, på udstyr til dig selv - og giv din mor og far det, så de ved du SELV har tjekket det hele ud og virkelig gerne VIL det her !