Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Halvpart..."glemte at betale"
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 16:12

Da jeg ikke har tid til at ride min hest så meget som jeg gerne ville har jeg en halvpart til hende.

Jeg søgte en ny i vinters. En pige henvender sig og vi bliver enige om at hun skal have en prøvemånede i november og der efter beslutte om hun vil have part på min hest.

vi snakker sammen i slutningen af nov. og pigen meddeler at hun gerne vil have part på hesten. hun rider så hele december og betaler de 400 kr som aftalt i starten af januar. januar md går hvor hun også rider. jeg snakker løbende med hende og hun siger det går godt og hun gerne vil fortsætte da hun er meget glæd for hesten.

En uge inde i februar kommer hun så og siger at hun vil stoppe med part da hun synes de ikke passer så godt sammen. På dette tidspunkt nævner hun intet om betalingen for januar hvor hun jo har redet uden at betale.

Da der går yderliger 2 uger og jeg stadig ikke har set penge kontakter jeg hende for at høre hvordan og hvorledes med de 400 kr for januar...Svaret er at de ikke har pengene men at jeg nok skal få dem.

Efterfølgende går ugerne hvor jeg intet hørejeg har kontaktet dem et par gange (pigen er 14 og det er selvfølgelig hendes mor som betaler).

Får hver gang et surt svar om at de ikke kan betale nu og at jeg må vente til det passer dem at betale.

Mener de bare kunne have sagt at de ikke havde pengene da pigen stoppede og at jeg nok skal få dem når de har råd...Men jeg måtte selv kontakte dem for at høre ang betaling .

Det er ikke så meget de 400kr. Det er mere det at man kommer og rider en hel md, bagefter kommer man så og siger at man ikke længer ønsker part på hesten, og skrider uden at betale, det er jo heller ikke rart for mig jeg selv skal kontakte dem for at få pengene .

Hvad pokker gør man tror sku jeg er blevet snydt . Er det noget folk herinde tit oplever...? ´

0
0
Svar på denne tråd

Betale forud
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 16:20
Da jeg havde part betalte jeg altid forud og det tror jeg de fleste gør. Så har man ikke det problem du står med nu.
0
0
Svar på denne tråd

De penge...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 16:21

... ser du ikke noget til.

EN anden gang så aftal forudbetalnig, som man gør med alt andet. Januars betaling skal falde inden d. 5 januar - ellers ingen ridning.

£isbeth & Baloo
Experience is not what happens to you;
it's what you do with what happens to you.
Aldous Huxley
Opstaldning tilbydes - mellem Næstved og Rønnede
0
0
Svar på denne tråd

jeg tror
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 16:22
desværre ikke der er ret meget at gøre ved det, det er ærgeligt, men nogle gange må man betale lærepenge, desværre Folk bliver vist mere og mere uærlige som tiden går. Men jeg håber dadu får drevet pengene ind.

Knabstrupperhingsteplag fra april 2006 til salg

Knabstrupperhoppe sælges til kærligt BLIVENDE hjem

0
0
Svar på denne tråd

forud...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 16:30

Jeg har også indtryk af, at det er mest normalt at betale forud. Staldleje mm betales jo også forud.

Ja jeg ved ikke, hvad du kan gøre (udover selvfølgelig næste gang at forlange betaling forud eller kræve depositum). Det står godtnok sløjt til, hvis man ikke efter så mange måneder har sølle 400kr til at betale for noget, man har "købt". Men der er jo nogle mennesker, der ikke tænker på andre og bare bruger undskyldningen, at de ikke kan betale, fordi de ikke har pengene. Ja men så må de jo lade være med at bruge penge, de ikke har. Jeg lukkede for nogle år siden heste ud for folk, hvor min hest stod opstaldet. Der er også et par stykker, der ikke har betalt endnu, og jo heller ikke gør det. Frækt!

0
0
Svar på denne tråd

ang part
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 16:46
hm ja jeg tror desværre også du kan skyde en hvid pind efter de 400 kr som de skylder.tror desværre du må tage det som en oplevelse.ja jeg har desværre også selv været ude for det samme med min hypper.jeg havde en til at ride min super dressurhypper en gang pr uge da jeg i en periode ikke kunne overskue at skulle ride min hest dressurmæssigt 5 gange pr uge.hende jeg havde til at ride min hypper stoppede pludselig med at kontakte mig for at aftale en dag hvor hun skulle ride og da der var gået nogle uger uden jeg havde hørt fra pigen ringede jeg og hørte hende hvorfor hun ikke gav lyd fra sig hvor hun gav en lidt dårlig undskyldning men så aldrig noget til de 100 kr som hun skyldte.nu har jeg heldigvis en til at ride som passer meget bedre til min hypper ridemæssigt og som jeg kender lidt til i forvejen.det er klart at foretrække frem for en som andre kender.
0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 16:55
Tror heller ikke du ser noget til de penge. Hvis de ville betale, havde de allerede gjort det, for det kan simpelthen ikke passe, at de på så mange måneder ikke kan skaffe sølle 400kr. Men bliver du ved med at "genere" dem, kan det da være, de bliver trætte af dig til sidst og betaler, hvad de skylder.
0
0
Svar på denne tråd

ja jeg ved
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 17:05

godt at jeg nok burde havde krævet penge forud. Nu er det sådan at jeg har haft flere forskellige parter til begge mine heste i snart 5 år. Alle har altid betalt bag ud og det har ALDRIG været problemer. Men det kan godt være at næste gang så bliver det forud-betaling .

Det der iritere mig mest er at jeg kunne se hun allerede søgte ny part ugen efter hun stoppede hos mig og så vidt jeg ved har hun fundet en ny halvpart ...så ja jeg ser nok aldrig de penge

0
0
Svar på denne tråd

hvor frækt!
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 17:24
Ja folk har ingen hæmninger. Når de har råd til at betale for ny halvpart, har de vel også råd til at betale dig. Frækt at have haft hest i 3 måneder for kun en måneds pris.
0
0
Svar på denne tråd

Har prøvet det:-(
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 17:29

og tror heller aldrig jeg skal regne med at se pengene.

EN RIGTIG HEST ER EN FJORDHEST

0
0
Svar på denne tråd

Det bliver...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 18:18

... sværre at få pengene jo længere tid der går. Hvis du skal have pengene, så skal du have dem nu! Eller aller senest d. 1 juli, hvor de uanset indkomst i hvert fald har 400 kr. Insister på det og bliv ved med at kontakte dem, til du har en fornuftig aftale eller dine penge.

Håber du får dine penge.

Vh Tine

Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Deltag i konkurrencen på vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Kender godt typen...
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 22:37

Desværre synes jeg, at folk betalingsvillighed ofte hænger sammen med deres pligtopfyldelse.

Langt de fleste af mine parter har altid betalt til tiden eller givet besked om, hvis der bliver nogen dages forsinkelse.

Den første part jeg havde til Felur hun var godt nok styg! Hun red ham et halvt års tid og hver eneste måned måtte jeg t-r-æ-k-k-e penge ud af hende.

Undtagen (det der senere skulle vise sig at blive) den sidste måned! For én gangs skyld forfaldt pengene til tiden, MEN... fjorten dage senere ringede parten og ville gerne have refunderet penge for den sidste halvdel af måneden, da hun ikke kunne ride Felur mere.

Jo, det var i mod al sund fornuft og mine principper, da det reelt ikke var min fejl, at hun ikke kunne ride (hun havde fuld råderet over hesten på bestemte dage), men eftersom jeg alligvel kun var få dage fra at sige hende op (og jeg havde hende mistænkt for ikke at aflevere min nøgle til staldskabet retur), så gav jeg halvdelen af pengene tilbage.

Aldrig har jeg da været så glad, da hun vendte på hælen, kaldte mig en række grimme ord, smækkede bildøren og ræsede afsted :-) En lang række problemer (og pengene var det mindste af det) var netop forsvundet ud af mit liv.

Som en lille efternote, så viste det sig senere, at hun kørte direkte tilbage til det sted, som jeg (og fire andre) netop var flyttet fra. Jeg blev angiveligt bagtalt pænt grundigt, men jeg hverken gad eller kunne gøre noget ved det. Jeg spåede blot, at stedet ville smide hende ud indenfor seks måneder, når de lærte hende at kende.

Der gik fire måneder...

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

Hvad jeg gjorde...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 11:55

Jeg er jo den støbning, at man betaler for hvad man "forbruger", så jeg vil ikke snydes.

Det var jeg ved at blive, da jeg solgte et par ridebukser til en pige, hun betalte ikke. Jeg rykkede og rykkede, netop som du gjorde, jeg oplevede også et meget flabet svar fra kæresten, at de jo bare kunne undlade at betale...

Da jeg ikke vil finde mig i den behandling, gik jeg på nettet og fandt adressen på den lokale avis. Jeg sendte den sidste sms til damen, skrev at havde jeg ikke mine penge en bestemt dato, ville jeg sende et læserbrev til omtalte avis, hvor jeg med navns nævnelse ville fraråde ALLE at handle med hende, hvis det ikke foregik kontakt næse mod næse...

Det fik damen ud af busken, mine penge kom uden flere problemer.

Det skal lige siges, at jeg absolut havde gjort alvor af min beslutning, jeg vil ikke skides på, fordi der er nogle som ikke kender forskel på retfærdighed...

En hilsen fra Vibeke, højt fra Nord, hvor solen skinner

http://www.mellemhaven.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider