Desværre synes jeg, at folk betalingsvillighed ofte hænger sammen med deres pligtopfyldelse.
Langt de fleste af mine parter har altid betalt til tiden eller givet besked om, hvis der bliver nogen dages forsinkelse.
Den første part jeg havde til Felur hun var godt nok styg! Hun red ham et halvt års tid og hver eneste måned måtte jeg t-r-æ-k-k-e penge ud af hende.
Undtagen (det der senere skulle vise sig at blive) den sidste måned! For én gangs skyld forfaldt pengene til tiden, MEN... fjorten dage senere ringede parten og ville gerne have refunderet penge for den sidste halvdel af måneden, da hun ikke kunne ride Felur mere.
Jo, det var i mod al sund fornuft og mine principper, da det reelt ikke var min fejl, at hun ikke kunne ride (hun havde fuld råderet over hesten på bestemte dage), men eftersom jeg alligvel kun var få dage fra at sige hende op (og jeg havde hende mistænkt for ikke at aflevere min nøgle til staldskabet retur), så gav jeg halvdelen af pengene tilbage.
Aldrig har jeg da været så glad, da hun vendte på hælen, kaldte mig en række grimme ord, smækkede bildøren og ræsede afsted
En lang række problemer (og pengene var det mindste af det) var netop forsvundet ud af mit liv.
Som en lille efternote, så viste det sig senere, at hun kørte direkte tilbage til det sted, som jeg (og fire andre) netop var flyttet fra. Jeg blev angiveligt bagtalt pænt grundigt, men jeg hverken gad eller kunne gøre noget ved det. Jeg spåede blot, at stedet ville smide hende ud indenfor seks måneder, når de lærte hende at kende.
Der gik fire måneder...