|
|
| Hvad er en Billy bear? |
|
|
Min datter på 6½ år snakker konstant om en bamse som hedder Billy bear ( ved ikke om det helt er det den hedder, for hun er jo ikke lige så stiv til engelsk) Hun har forklaret mig at det er en bamse som man kan give tøj på. Det skulle efter hvad jeg kan forstå være en ret populær bamse, for hun er den eneste fra både klassen og SFO der ikke har sådan en bamse. Jeg vil gerne se hvad det er for en bamse hun taler om, så jeg kan vurdere om det er en hun skal ha' lov til at have til hendes fødselsdag, men jeg kan simpelthen ikke finde en bamse som passer til hendes beskrivelse. Er der nogen af jer der kan regne ud hvad det er for en bamse hun taler om, og ved hvor man kan købe sådan en bamse ( jeg har søgt på google uden held) Jeg ved jo som sagt ikke helt præcist hvad sådan en bamse hedder, men når min datter udtaler bamsens navn lyder det som om hun siger Billy Bear.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mon ikke... |
| Forfatter:  |
99E |
| Dato:  |
09-06-2007 11:51 |
|
...det er en Build-a-bear? Dem der, man selv "bygger" i forretningen og kan købe alverdens tøj mm. til? Der ligger sådan en biks i/ved Tivoli, tror jeg.
... ~ 99E ~ ...
Your Horse Can Only Be As Brave As You Are! Love - Language - Leadership - Lightness
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Build a Bear... |
CarolineR |
09-06-2007 11:52 |
|
Tror du ikke det er en Build a Bear... Meget populære blandt småfolket...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Og et link... |
99E |
09-06-2007 11:52 |
|
... ~ 99E ~ ...
Your Horse Can Only Be As Brave As You Are! Love - Language - Leadership - Lightness
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Den hedder Bild a bear. Man sammensætter den selv og den koster en formue. Når mine veninders børn har talt om den, har jeg lukket ørene lidt, så jeg aner ikke hvor man kan købe dem. Prøv Google.
Hilsen fra Pony-mor. Som har 4 mentorer til hesten. Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du får lige et u. 
Hilsen fra Pony-mor. Som har 4 mentorer til hesten. Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| næsten rigtigt... |
|
|
Akja endnu en pige der falder for den ide  jeg tror det hun mener er en Build a Bear. det er hvor du kommer ind og laver din egen bamse og så for du en del ting med til den og du kan købe utrolig meget til dem. http://www.buildabear.dk/ det er ikke helt billigt men de små tøser elsker det. Hilsen Grilla, med en lille søster med en bamse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun er ikke faldet for ideen |
|
|
Min datter bliver desværre grinet af og drillet, både i skolen og SFO, fordi hun er den eneste der ikke har sådan en bamse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| heheheh |
|
|
Tja, sådan en bamse kommer hurtigt til koste et par 100 kr.(ca. 300-400 stk) Det er helt vildt, men det er ikke så vidt som med en slags dukker i chicago, der kan du spise drikke the med dukken, købe legetøj til den, køber en baggrundshisorie til den, møbler du kan købe den samme tøj som dukken, hvis dukken slår sit ben kan den komme til lægen, eller til en frisør. Det er dukker du selv designer, ligesom build a bear.. Det er helt sygt.
Med venlig Hilsen Louise FIONA SÆLGES! SE PRÆ!
R.I.P Nuser
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj - de er godt nok dyre |
|
|
Puha - jeg var lige inde på hjemmesiden, for at se hvad det er for noget, og kan da også se at der er en butik tæt på hvor vi bor. Jeg synes godtnok at de bamser er noget fup og fidus - jeg fatter ikke at folk hopper på den slags. Det er jo de voksne der tager børnene med ind i butikkerne, så det er da dem der er skyld i denne trend.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis hun bliver mobbet... |
99E |
09-06-2007 12:26 |
|
...er der to løsninger: 1) Giv ungen en bamse og få fred 2) Løs det reelle mobbeproblem, at der er "nogen" der kun synas "nogen andre" er noget værd, hvis de "følger trop".
... ~ 99E ~ ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bamsen bliver bestemt ikke købt |
|
|
Jeg vil ikke give så mange penge for sådan noget bras - det er da noget værre fup og svindel, jeg fatter ikke hvorfor nogle forældre hopper på det pjat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En anden bamse |
|
|
Køb en billig bamse gi den tøj på og du har en Build-a-bear. Så det i rabat engang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Børn er ikke dumme.. |
|
|
..Så den idé med en anden bamse kan man godt skyde en hvid pil efter. Min egen niece er også helt vild med build-a-bear, og helt ærligt, så synes jeg faktisk ikke det er en idé der er så meget værre end alt muligt andet. Bamserne/tilbehøret er dyrt ja, men man behøver jo ikke købe det hele på én gang. Det er vel ikke værre end de dersens new-born babyer (ved ikke om de er populære mere) Dertil kan man også få en masse udstyr som også koster en del penge. Jeg kan ikke forstå at det skal være anderledes fordi det er en bamse? Det er jo for mig at se ikke "bare" en bamse, men lige så meget oplevelsen ved at se den "blive til" og ritualerne der er forbundet hermed. Den er meget personlig! Pengemaskine!? Måske - men hvis man skal ærge sig over det hver gang man støder på en pengemaskine så kunne man ikke bestille andet... Hilsner Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Build a bear |
bimsemor |
10-06-2007 09:08 |
|
Ja I må have mig undskyldt, men jeg synes de er søde og sjove..  Måske er jeg ikke blevet helt voksen endnu, men jeg kan godt gå rundt i butikken og have helt lyst til at købe en bamse .. og så alle de sjove ting man kan købe til.. Det er da lige så sjovt at lege med en bamse som med en dukke, og det er ikke dyrere med bamseting end med dukketing.. Det populære legetøj har heddet meget gennem tiderne.. Tænk bare på Barbie.. Hver gang man skulle have noget spændende til hende måtte man næsten købe en ny dukke.. Der er jo ingen der siger, men skal købe hele bamses garderobe på en gang.. Ungerne kan ønske sig det til jul og fødselsdag.. Så er det også nemt at finde på gaver 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine unger |
|
|
har fået en i gave, Oscar og Oline. De er rimelig glade for deres men nu er de jo osse kun 3 og 5 år. Jeg kan i se det er en pengemaskine mere end alt andet samlelegetøj, Pokemon-Babyborn-Barbie osv. Så dyre er de da heller ikke. Men det er jo med alt tilbehør det er det de skal tjene pengene på . Jeg synes det er nogen søde bamser.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tilslutter.. |
Roksi 1 |
10-06-2007 09:38 |
|
mig Bimsemor, jeg syntes det er en fantastisk idé! Min datter fik en BB. for knap et år siden, siden har hun til jul og fødselsdag fået "udstyr" til bamsen. Tror bamsen kostede 150,- og det er en rigtig god kvalitet. Man kan selv vælge hvilken slags bamse man vil ha´og selve oplevelsen at vælge en bamse, vælge et hjerte og ligge det i´, hele proceduren hvor de lover at elske og passe på bamse, bestemme hvor meget fyld der skal i den mm. er 100% pengene værd. Min datter var ca. 3 1/2 år da hun fik den og hun taler stadig om oplevelsen og det er helt klart yndlingsbamsen. Tøj og udstyr kan man jo bare købe hvis man vil og i et omfang man vil, så dyrt er det altså heller ikke... Jeg syntes nu heller ikke at 2-400,- er mange penge for en fødselsdagsgave til sit eget barn, slet ikke hvis det er den der står øverst på ønskelisten. Men du kan jo vælge at bruge pengene på noget andet "bras" som din datter ikke har ønsket sig og få dit eget ønske opfyldt om ikke at være een af de tusindvis af forældre, der er dumme nok til at blive fuppet og svindlet  Håber din datter får en god dag...
Pigetøj str.50-62 sælges se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Build a bear. |
|
|
Jeg vil godt lige sige at jeg har selv haft sådan en lige da de var kommet frem. Du kan få en bamse til 100 kroner. og du kan få et sæt tøj for det samme, et par sko for en 50'er og så for du stort sæt en hel dag med pigen om at bygge den bamse. Det er SÅ hyggeligt, jeg slebte min mor der ind engang jeg tror vi stod der et par timer. Først skulle man vælge bamse, så skulle den fyldes op(Imens man skulle stå og trykke knapper med kærlighed,venskab, mm.) Så skulle bamsen børstes, så skulle man vælge tøj. Og hvis hun får den kan man jo altid købe et par sko i julegave så det ikke bliver en kæmpe udgift på dagen. Jeg ved ikke men 250 kr. på 1-2 timers FULD service, og på noget barnet kan bruge i lang tid. Hun er ikke for gammel til en jeg var 9 år og brugte den til jeg var 11.
Hilsen Laura :b Kun en haflinger er en rigtig pony !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Conrad Thomas |
Joey11 |
10-06-2007 16:37 |
|
Tja jeg er 23 og jeg har også en build-a-bear siddende på min reol... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
..de er sku da ikke dyre.. grys kostede 250 incl tøj..
meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Build a bear |
|
|
Ja, jeg må nu også erklære mig enig med Bimsemor. Jeg synes det er en herlig idé med de bamser der bliver bygget fra bunden. Det er en spændende process for barnet og det er med til at vælge hjerte, give bamsen "kvaliteter" og give bamsen liv. Prøv at lege med. Det er sjovt  Min datter har nogle stykker efterhånden og selvom hun er snart 9 og går meget op i tøj og "kærester" så betyder hendes bamser meget for hende, for hun har selv været med til at give dem liv. Hvis det virkelig er det din datter ønsker sig, skulle hun så ikke have en? Der er så meget bras man kan bruge penge på, fordi man selv synes det er mere fornuftigt. Lyt til barnet 
Tina - Nu med Høffedyret! ---------- Don´t mind the dog- Beware of the owner!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Spender |
10-06-2007 16:50 |
|
Jeg synes altså også de er en sød opfindelse, og det med at de er med i processen med at "vække bamsen til livet" gør at den bliver noget specielt for dem. Jeg kan godt smelte lidt når jeg står i en legetøjsforretning med drengene, og en pige er igang med at vælge bamse og tilbehør.. Glæden i barnets øjne når bamsen fyldes og får hjerte og alt det der... det er helt ubeskriveligt. jeg håber da min pige engang vil ønske sig en- og så naturligvis finde en pony bamse . Synes dog det er forkasteligt at et barn skal drilles fordi det ikke har en af slagsen. FØJ siger jeg bare! Christina
Kærlighed giver livet mening
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min niecer |
DianaB |
10-06-2007 18:18 |
|
Mine 2 niecer var udsat for det samme. De blev moppet både i børnehaven, skolen og SFO'en fordi de, som de eneste, ikke havde en build-a-bear.
Min søster sagde nej, og sagde nej i lang tid, for at være helt sikker på at det ikke bare var endnu en modegrille de ville have. Der gik rigtig lang tid, men det var stadig denne bamse der stod øverst på begge pigers ønskeliste.
Endelig fik de lov, og jeg har aldrig set nogle børn være gladere for et stykke legetøj, end de er for deres build-a-bear.
Lige da butikken ved tivoli blev åbnet, blev jeg "lokket" ind, og endte også med at købe en bamse, selvfølgelig en hest. Hele processen med at man selv vælger hvilken bamse det skal være, du bestemmer selv hvor meget fyld der skal i, du står med et rødt hjerte som du skal give kærlighed og ligge i, er jo fuldstændig unik.
Selvfølgelig håber de på du køber tøj, sådan er det jo med alt legetøj.
Bamsen bliver tilmeld registreret, så mister du din bamse, og den bliver indleveret i en build-a-bear shop, så kan de skanne stregkoden inden i den, og sende den hjem til dig.
Jeg vil ti gange hellere give en build-a-bear end jeg vil give et eller andet plastik crap.
DianaB
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ikke kun til børn :-) |
Signus |
11-06-2007 21:42 |
|
Jeg er 26... og jeg har sådan en bamse...SÅ nu er det ude i det fri, puha det lettede! Den er meget fin, en giraf, købt i New York, har sådan en dims i foden, så når man trykker på den, synger den New York, New York. Det er da hyggeligt. Nå ja, så har den politiuniform på. Sej, det er den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bzz Bzz |
|
|
jeg synes konceptet er genialt - Hvem der bare havde fundet på den idé  Der er ofte en MEGET lang kø ind til butikken i Århus, inden de åbner  Men det er da heller ikke til at stå for Man kan jo købe alt til de kære bamser. Forstår da godt, de små pus, synes det er fedt.
Mvh. Mia-musen ~~Lyngholts Frida~~
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fed ide! |
|
|
Min lillebror og jeg forkælede min lillesøster da hun fyldte 8 ved at tage hende med i biografen og ud for at købe sådan en bamse. Det var bare ALLE penge værd for både hende og min bror og jeg, der nød at se hendes betagelse af hele processen! Jeg vil til enhver tid, langt hellere forære en datter, søster, niece eller lille kusine - whatever - en fin tøjbamse fremfor et computerspil eller andet bras i den afdeling. Denne gave inspirerer og beder børn om at bruge deres fantasi, og DET er en mangelvare idag!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine piger... |
TinaR |
12-06-2007 08:53 |
|
skal begge have sådan en bamse næste gang vi er i Kbh - syntes det er en super god ide. Mht. mobningen, så skal du ikke købe en bamse for at undgå mobning - i stedet syntes jeg, at du skal sørge for at der bliver taget hånd om mobningen. Næste gang går det måske ud over en der har lilla sandaler og alle de andre har lyserøde...
TinaR Mor til Filippa 060603 og Mikkeline 260205
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bear factory |
HelleChri |
12-06-2007 09:03 |
|
Dengang Fields åbnede var der en fabrik hvor vi kunne bygge bamser... MIne drenge er vilde med bamser og fik lov at få en, vi tog ind en dag i sommerferien... DAMN det var dyrt De kostede 400 stykket Så build a bear er et godt koncept og i mine øjne sæsentlig mere "korrekt" end de seksualiserede bratz eller hvad de unger nu bliver kastet ud i... Og så er børnene ligeglade med hvad det har kostet, en hat til 35 kr vil de blive lykkelige for.. Så hvis ungerne ønsker sig sådan en, lad bedstemor(eller dig selv) eller en anden få en kæmpe oplevelse og være sammen med barnet om denne "fødsel" Knus Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De er da søde |
fjordejer |
12-06-2007 09:10 |
|
Ja jeg er så 29 og synes det er en sød og sjov ide. Hvis nogle af jer kommer til lalandia ligger der også en butik der. Min venninde og jeg købte hver en da vi sidst var i lalandia 
EN RIGTIG HEST ER EN FJORDHEST
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har osse en |
|
|
hey ... jeg synes det er en fed oplevelse. En af mine venner var engang i USA ..og ja, så købte han sådan en bamse til mig. Det er en frø med brudegom tøj på  Og så havde han gjordt sådan at den kan snakke. Og havde så lagt en besked inde i den. Så jo, det er en super opfindelse! Jeg blev i hvertfald glad for min bamse i en alder af 17 år dengang. ( er 20 idag, og ja, kan da satdig godt lide den )
Støt de græske hunde www.graeskehunde.dk <3 Nu med part på Bella <3 <3 Og med katten Belle <3 TØJ SÆLGES
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv, altså. |
Thilda |
12-06-2007 10:50 |
|
Jeg vil også ha' sådan en bamse... Ka' man ønskes sig den i 28 års føs'dags gave???  Må tilslutte mig flertallet i denne tråd - Bamserne er en supergod ide.. Min kærestes guddøtre (hhv. 4 og 7 år) ønsker sig altid Bratz og Barbie - og ærlig talt, så er jeg en smule bekymret for om tøzerne med tiden får forvrængede selvbilleder af de dukker og deres alt alt alt se*ede udseende??? Men det kan jo være at jeg bare er sippet..  Kira
Praktik-/øveheste søges af massørelev - Se præsentation.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|