Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Erfaringer med Cilest p-piller?
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:26

Efterhånden har der jo været en del debat omkring pillen Yasmin, som jeg igennem to år.

Ikke at jeg har noget negativt at sige om denne, - jeg har helt igennem været tilfreds. Måske bortset lige fra prisen :)


Men - min mor, som er lidt gammeldags ønskede alligevel lige at tale med lægen om det, og ringede derfor idag i konsultationstiden. Han sagde også, at det der har været af debat omkring pillen er et "flop". Der er IKKE noget farlgere ved pillen end alle andre. Måske tvært imod. Det er ren journalistik, og der er ingen videnskablige beviser.


Alligevel fik jeg så lov at prøve et andet mærke, for hvis man kan få lige gode piller, bare meget billigere, er det jo bare lækkert.


Pillerne hentede jeg så idag, og det er Cilest.


Hvilke erfaringer har i med Cilest?

- Oplevede i bivirkninger?

Bumser

Større bryster

Vægtforøgning

Vægttab

Migræne

Etc..



Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:35

Jeg har taget dem i hmm... tænke... ca 3 år, og har aldrig haft problemer. Har taget 2 kg på siden jeg startede, men tror nu ikke det skyldes pillerne. Ingen bivirkninger her.

Og så er de jo noget billigere end mange af de andre mærker


Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:36

Har du oplevet noget i form af voksende bryster :P eller spændinger.. Eller bumser eller andet der er værd at frygte ?



Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tager Cilest
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:38

og tror ikke jeg har nogle af de bivirkninger, men jeg har migræner, men det er fra et piskesmæld, vægtøgning , jeg var fed da jeg begyndte så det skal jeg ikke kunne sige, vægt tab Naaah desværre ikke, bumser ikke det der ligner,Str bryster... HA jeg har ammet to unger så der er heller ingen bivirkning.


De har fungeret fint for mig jeg har været på dem i, 3 år sammenlagt.



Jannie

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen problemer
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:38
Jeg har taget cilest siden jeg startede med p-piller for snart 10 år siden.Jeg har ikke haft nogen bivirkninger. I perioder har jeg holdt pauser og har ikke kunne mærke nogen forskel om jeg har taget p-piller eller ej.Det er det eneste mærke jeg har prøvet så har ikke noget sammenligningsgrundlag, men jeg har været fuldt ud tilfreds med dem!
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:39

Da jeg tog Cilest havde jeg følgende bivirkninger:


- Hovedpine

- ENORME og ubeskriveligt ømme bryster

- Kvalme


Dem skal jeg IKKE have igen!



Rose - og Kongejordens Cardiff

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar :)
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:41
Rose (Cardiff): Pyh, det lyder da godtnok skræmmende !

Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja mon ikke
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:48
Jeg fik:
Borende hovedpine, som at få knaldet en økse midt i panden
Morgenkvalme...
Manglende s*xlyst
Blev enormt irritabel, som at have PMS *hele* måneden
Og slutteligt en svær depression

Jeg skiftede fra et andet mærke, men det var stort set det samme. Jeg tåler åbenbart ikke hormoner i pilleform. :-P


Mvh xtiny


Scientist's Door Sign: "Gone Fission."


"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali





0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:49

Nej ingen problemer med bumser, eller andet for den sags skyld.

Af positivt kan jeg sige at de osse har taget smerterne ved mens. Havde førhen så store smerter at jeg måtte til lægen HVER gang for at få smertestillende sprøjte da alm smertestillnde ikke var nok, og jeg af og til besvimede af den grund. Har ikke oplevet det en eneste gang siden.

Så der skal godt nok ske et eller andet ret vildt før jeg skifter mrk.


Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:56

Ja, det er jo klart at pillerne ikke virker ens på alle...

Men det er skræmmende alligevel, at høre de negative ting :) Men alligevel... Man hører jo også dårig omtale af yasmin for tiden og dem har jeg været glade for.


Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 ja...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 00:29

De var de første p-piller jeg fik.


Hver gange jeg skulle starte på en ny pakke - kastede jeg op de først par dage - den var bare sten sikker - hvergang...


Ellers:

- Hovedpine

- ubeskriveligt ømme bryster

- Kvalme



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 07:01

Jeg har prøvet et utal af mærker (kan ikke huske hvilke) men Cileste er det eneste mærke jeg har kunnet tage, hvor jeg absolut ingen bivirkninger har haft. Ingen jeg har bemærket i hvertfald.


Mine mens.smerter er væk, jeg har regelmæssig mens. nu, det er et begrænset antal dage (ca 4-5), ingen humørsvingninger pga dem.

Ingen kvalme, bumser, øget vægt (men nu var jeg stor i forvejen, så hvem ved)


Der skal rigtig meget til før jeg overhovedet vil overveje at skifte, for slet ikke at tale om, helt at ophører med dem.


Men som du selv siger, reagere vi forskelligt, den eneste måde du finder ud af det på, er ved at prøve dem.


Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Masser...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 07:44

Det var de p-piller jeg startede på som 15-årig, og i løbet af et år havde jeg taget 20 kilo på og fået enorme bryster.


Jeg tror så også at det er fordi, det måske er lidt for tidligt at begynde at tage p-piller, når man ikke er udvokset?



0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen bivirkninger
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 07:44

og har taget dem i over 20 år.



karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cilest piller
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 09:14

Jeg har teget dem i et halvt år, og er egentlig rimelig tilfreds med dem. jeg har taget tre kg på, og gået en hel bh str. op. Har som regel ondt i maven den første dag jeg bløder, men det er til at holde ud. Blødningerne er meget regelmæssige, og kortvarige.

Så jeg synes de er gode (:



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 09:23
Har taget dem i mange år nu og ingen bivirkninger overhovedet heldigvis :D



Lykkelig ejer af Mufasa, den skønneste fuldblod =)

:-)Lev livet og nyd det, for du får kun dette ene :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cilest
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 09:40

Jeg stoppede med dem for ca 2 år siden efter 10 års brug. Den eneste (og temmelig kedelige) bivirkning var manglende s*xlyst som jeg jo først opdagede da jeg smed dem... Ellers var de ok.


Nå ja og så var de heller ikke helt til at stole på til sidst, jeg skulle på ferie og tog en omgang piller istedet for menses og måtte så stoppe helt efter en måned da jeg blev ved med at pletbløde...


Håber de virker godt for dig





Mia




Så ankom Andrea Nikoline Petersen :)





0
0
Svar på denne tråd
 
 cilest
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 09:43

var min første p-pille, derefter gik jeg til yasmin.


Med cilest havde jeg nada bivirkninger...men de tog desværre ikke toppen af mine mens smerter, derfor skiftede jeg til yasmin, hvor jeg begyndte at have urenheder på ryggen, tog en kende på (meget lidt, men det kan ses) og fik lettere hovedpine de første mens dage. -Men mens smerterne forsvandt.

Tilgengæld fik ejg så cyster i underlivet, og en kæmpe aflejring i min lever af de dumme piller, så nu har jeg en hormonspiral istedet.

Og udover at mine mens ikke forsvinder som lovet, og jeg er blevet præ menstruel, ja så virker den fortrinligt.



Mvh. Tine

Equi-work.com

Så er vi åbnet! Kig ind.





0
0
Svar på denne tråd
 
 cilest
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 10:10
Har taget dem et par år og ingen bivirkninger herfra

Venlig hilsen

Maria


Gummimåtte købes


0
0
Svar på denne tråd
 
 bivirkninger
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 10:49

jeg har taget dem i 3 år tror jeg. jeg startede med novinette. (staves?)

ingen af dem tog jeg på af, tværdigmod, tabte mig et par kg i starten. Ingen ømme bryster eller lign.


Jeg tager ikke p-piller nu, og har ikke gjort det i snart et år..

Og nej ikke fordi jeg vil have barn..

jo om nogle år..


mvh Birgitte


Opstaldning tilbydes:


I ny stald. Store lyse bokse min. 3.5*4,5 meter. Fold hver dag i lyse timer. Ridebane, tæt på skov, muligvis ridehus i skridt afstand.


ET BESØG VÆRD


www.123hjemmeside.dk/kirkjensen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cilest
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 10:51

Hej!

Jeg har taget Cilest i ca.3 år nu, og har ingen biikninger haft overhovedet.

Mvh. Trine

0
0
Svar på denne tråd
 
 svar ...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 13:51

Generelt lyder det jo til at mange har været glade for dem :) Jeg begynder på dem om.. Hmm.. Regne regne... 33 dage, når jeg har brugt sidste Yasmin...


Det er lige 5 dage inden vi skal på ferie, så jeg krydser bare fingre for jeg er en af de heldige uden bivirkninger...


Stald Vester Tang
TØJ + UDSTYR SÆLGES
~ Så er tøsen solgt ~
Karina & Madame
| Held & Lykke|
0
0
Svar på denne tråd
 
 har prøvet dem..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 14:02
Jeg har brugt Cilest, men stoppede fordi jeg ikke på nogen måde kunne styre min mens med dem.. Det kom altid inden jeg havde taget den sidste pille, hvilket jo var vildt belastende, og det med lige at springe en gang over fordi jeg skulle noget, det var helt udelukket...
Men vil dog sige at jeg ingen bivirkninger havde da jeg tog dem og mine bryster voksede fra en A- til en B-skål, hvilket jeg da kun var glad for

Mvh. Matilde
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har taget
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 14:39
dem i 10 år og har absolut ikke nogen problemer med dem..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Heller ikke her
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 21:20
Jeg har heller ikke haft problemer med dem...har taget dem 8 år...så herfra...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er lige
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 22:24
startet på dem igen efter års pause (Jeg skiftede fra dem af nogle årsager som viste sig ikke at ha en skid at gøre med p-pillerne) og pt er min eneste bivirkning at jeg har nogle vældigt ømme og styre bryster. Men det er fast bivirkning her så det er som det er!

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd
 
 Cilest
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 07:34

Jeg har også taget dem i en del år og har aldrig haft nogen bivirkninger. Overvejer dog alligevel at stoppe helt med p-piller... Man bliver jo helt bange sådan som de blæser det op...


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 08:03

Lige en lille tilføjelse: Nu er det jo ikke pillerne man tager på af, men derinmod det man kommer i munden, så jeg er ret overbevist om at hvis man er lidt ekstra obs på det nr man starter på p-piller, ja så tager man heller ikke på.


Mvh Michelle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 09:34
Også taget dem. Og jeg havde ingen problemer overhovedet :)

Den højeste form for dovenskab, er at gøre tingene rigtigt første gang.

Min kærestes hjemmeside.

Nissan-mekanikeren
0
0
Svar på denne tråd
 
 MichelleW
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 09:40
Det passer ikke - både østrogen og progesteron er medvirkende til at danne de sekundære kvindelige kønstræk - vækst af brystvæv, kropsbygning med smalle skuldre og brede hofter, fedtdeponering på hofter, lår og bryster samt kønskarakteristisk behåring.

Så når man piller med kroppens naturlige produktion af disse to hormoner (Og det gør man jo så når man tager p-piller) så piller man altså også ved sin fedtdeponering - medmindre ens krop er i stand til at supresse denne lille bivirkning.

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd
 
 Eneste
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 10:51

Cilest er også de eneste p-piller som jeg har taget. Har taget dem i 3 år nu. Har ikke haft nogle bivirkninger, og jeg har altid vidst, at når jeg tog den sidste pille om torsdagen, så kom min mens. søndag aften/mandag morgen :-) Rart at vide!


Men jeg har ikke haft nogen succes med at springe en pause over - Der har jeg pletblødt indtil jeg holdte pause, så det ligesom kunne få blødt af. Og efter jeg skiftede arbejde her i marts gik det helt galt. Mens. kom en uge inden jeg var færdige med pakken, og så pletblødte det i 14 dage. Efter det gjorde det 2. gang har jeg så holdt en pause. Er nu begyndt på dem igen, da de holder mine mens.smerter nede. Var rigtig skidt sidst det startede, så nu håber jeg, at jeg kan få lidt styr på det igen.


Men altså ingen bivirkninger her ;-)




Hilsen
Tina










0
0
Svar på denne tråd
 
 p-piller
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 11:03
Cilest var de først p-piller jeg fik, og efter nogle måneder begyndte jeg at tabe rigtig mange hår. Det fik mig til at skifte til et andet mærke.







Venlig hilsen


Stine :-)



Mor til verdens dejligste guldklump

Bastian 190107



0
0
Svar på denne tråd
 
 aldrig mere i mit
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 14:31
liv vil jeg bruge de p-piller.

Jeg kender flere inklusive mig der har fået alle eller nogen af følgende ting:

Svær hovedpine
Migræne
PMS hele måneden og manglende sexlyst
og depressioner

Det værste jeg har hørt fra flere er dog at de fik nedsat syn med 10 % eller mere af dem.

Ikke så fedt altsammen.

Hyggehejsa
Renana

Stak så Ole en dag i trav, stod med et ved det store hav!
Øjet skinnede, tåren randt, intet mere i verden bandt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 kun gode ting
Forfatter: 
Dato:  09-06-2007 20:01

har aldrig haft nogen bivirkninger med dem, er super glad for dem. plus mine bryster er vokset fra en 75A til en 85B, hehe:)




MVH Eva.
Nu helt uden hest.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider