Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Har kørt en kat over...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:07

ADVARSEL: Dette er ikke for sarte sjæle!


Åh nej, hvor frygteligt. Vi er kommet til at køre en kat over.


Forleden var vi på motorvejen på vej hjem fra nogle venner. Det er efter mørkets frembrud, og på denne strækning er der ingen vejbelysning.


Vi kører de tilladte 130 og lige pludselig når vi kun lige akkurat at registrere en bevægelse i lyset fra billygterne. Så siger det BUMP! Min mand (som kørte) spørger "hvad var det?!" Og jeg svarer ulykkeligt, at det var en kat...


Jeg overtaler min mand til at tage den næste afkørsel (5 km...) for at køre tilbage igen og tjekke. Jeg ville være sikker på, at den i hvert fald ikke lå og led. At den VAR død. Og... det må man sige, den var...


Den var bogstaveligt talt blevet skåret midt over. Den ene halvdel lå i nødsporet, den anden halvdel lå splattet i større og mindre klumper ud over hele motorvejen.


Åh, hvor har jeg det forfærdeligt. Det var bare så frygteligt. Til dig, der ejer katten og højst sandsynligt savner den: Undskyld undskyld undskyld. Er SÅ ked af det!





Kh

Maria


0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria (nu med Quick Step)
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:11

Det har jeg også engang gjort

Det er så ganske forfærdeligt og jeg græd og græd, og min samvittighed til ejerne var så dårlig..


Men man kan ikke gøre noget som billist for man ser dem jo først når de er i lygtens skær og så er det for sent..




M.V.H. Riderlykke :D


www.lykkepoms.dk

Dressurundervisning søges i Odense S

Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åh nej
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 23:12

Jeg havde nok ikke lige behøvet detaljerne, men jeg kan levende forestille mig, hvordan du og din mand må have det :-( Jeg ville godt nok også være ulykkelig.

Når det er sagt, så er der kun så meget man kan gøre som bilist, og man kan ikke sikre sig mod alt.


Jeg håber at det var en vildkat, så der i det mindste ikke er nogen der kommer til at savne den. Heldigvis led den ikke.




Vickie

Tidligere Vickie (Zheena)

Med smuk Connemara :-D


Dejlig araberhoppe søger nyt hjem

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi har
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 09:41

... også kørt en kat over. Kroppen var hel og fin at se på, men det ene øje hang ud af øjenhulen og kraniet var sandsynligvis knust.


Pigen der kørte bag os, bandt et viskestykke omkring bagbenene og slog katten ned i fortovet, for at sikre sig at den var død. Det er jo svært at bedømme med de sidste muskeltrækninger...


Jeg havde det så skidt. Især fordi vi ikke kunne se en øretatovering og dermed heller ikke kunne fortælle ejeren, hvad der var sket.



0
0
Svar på denne tråd
 
 kender det
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 10:07

ramte en stor fugl den anden dag og sad næsten og stortudede i bilen af skyldfølelse hader og ramme et dyr



0
0
Svar på denne tråd
 
 12346569789
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 10:22

Det må have været forfærdeligt for jer, men godt at i kørte tilbage for at tjekke den!


For noget tid siden mistede jeg min kat. Han blev for øjnene af mig kørt ned af en bil. Bilisten stoppede slet ikke... jeg var fuldstændig chokeret og måtte dengang (da jeg ca. var 10 - 11 år) selv tjekke lille mis om den var død... :-(


Mette

Hvad der ikke dræber dig,
gør dig kun stærkere...

*Westernsadel sælges*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øvda...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 15:57

Din stakkel.


Godt I kørte tilbage og checkede Jeg har selv for nogle år siden fået kørt 2 katte ned, af nogen der ikke engang gad standse.


Alt for mange katte katte køres ihjel hvert år, men heldigvis har flere og flere fattet meningen med, at holde dem på egen matrikel, præcis som loven iøvrigt foreskriver.


Min kat får i hvert under ingen omstændigheder lov at leve det "dejlige, frie katteliv", med slåskampe, smitsomme sygdomme og ihjelkøringer til følge. Han er enten i huset eller i sin kattegård i haven.


Folk må snart fatte, at når man har ansvaret for levende dyr, så må man passe godt på dem.


Devsærre er der ikke så meget at gøre med vilde katte.


Hilsen May-Britt.





www.mbneumann.dk











0
0
Svar på denne tråd
 
 Har ikke ramt
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 16:02

nogle dyr, heldigvis. Men katte er godt nok også ekstremt dumme til, at rende ud foran biler. Fasaner, ænder osv de kan godt forstå at vente til der er fri bane.


Jeg kan godt forstå, at man gerne vil tjekke om dyret er dødt. MEN det er eddermamer farligt at gøre på en motorvej

Rammer man en kat med 130 km i timen, så er det godt nok en meget "heldig" kat, hvis den overlever.




-HeidiZ
Som til en hver tid sætter hestens velfærd først!!
***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 16:40

HeidiZ: vi stoppede altså ikke på motorvejen. Som du kan læse i mit indlæg, tog vi den næste afkørsel og kørte tilbage igen. Og så kørte vi forbi stedet igen.

Vi er jo altså ikke komplette idioter...



Kh

Maria


Søger en dressurtræner på Stevns! ASAP!

Errare humanum est - sed perseverare diabolicum est...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria (nu med Quick Step
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 16:55

Sorry, fik læst forkert så :-)


Men ja, man er sq en tåbe hvis man gør sådan noget ;-)




-HeidiZ
Som til en hver tid sætter hestens velfærd først!!
***

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 17:28

ja godt i stoppede..


da vi for to år siden fik vores Kæmpe store 78 kg tunge hund kørt over på landevejen, var det migselv der fandt den.. rundtom den lå der glasskår, og et smadret sidespejl og div andre smådele fra en personbil..dvs at dem der kørte den over altså fik smadret deres bil temmeligt ok meget.. hunden var både chippet og tattoveret og havde halsbånd m telefonnr og adresse på.. men pågældende havde altså ikke lyst til at ringe.. selvom det vel i bundog grund var os der skulle have betalt for hans bil..



min kæreste har engang troet han køret en katr over -men det var en grævling :S det kostede 1100 kr i bøde..





meget velholdt kieffer marzog at dressursadel 17" medium bom sælges.. 5500.- eller bud billeder på præs.
0
0
Svar på denne tråd
 
 har også prøvet
Forfatter: 
Dato:  08-06-2007 18:09
at køre en kat over, og for det ikke skal være løgn så kørte jeg selv samme kat over 2 gange... jeg kunne ikke nå at bremse ned da den blev ramt første gang, den røg lige ud foran mig ind under bilen og ud bag ved.. Jeg stoppede selvfølgelig bilen, bakkede tilbage og her skete det møg uheldige at jeg kørte over den for anden gang.. tro det eller lad være men katten overlevede.

jeg har desværre også prøvet at påkøre et rådyr her måtte jeg ringe til skov fogden og han kom og aflivede rådyret..

det er så ubehageligt når sådanne ting sker..

Jillow



Opdragelse er de voksnes organiserede
forsvar mod ungdommen.

www.vildhesten.dk
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider