Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

politi v. roskilde
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 12:41
Hej
Vil lige komme med en advarsel til dem der ikke er kørt afsted mod Roskilde Dyrskue endnu!
HUSK alle de lovmæssige ting, som strøelse i traileren og et papir med oplysninger!
Oplysningerne er

Transport af dyr må kun finde sted, hvis der i transportmidlet medbringes dokumenter der oplyser om følgende:

• Dyrenes oprindelse og ejer

• Afgangssted.

• Afgangsdato - og klokkeslæt

• Planlagt bestemmelsessted

• Transportens forventede varighed

Denne liste er fra Landskontorets hjemmeside
Det jo surt at få en bøde over så lidt, og politiet er allerede mødt talstærkt op!
0
0
Svar på denne tråd

Hehe..
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 12:45

Ja landbrugssskolen sjælland er allerede blevet stoppet to gange da de kørte ind med køer..

Det er fedt de gør det og enda et super godt sted, tror der er mange der kører ulovligt.

Med Venlig Hilsen

Mai... :-)

Bedækning tilbydes ved kåret Shirehingst

Se præsentation eller skriv en besked

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 12:54
Ja, det kan vi jo så have hver vores holdning!!! Synes det er noget p*s at de stopper 50-100 transporter i dag, og på den måde opfylder den kvote de skal stoppe i følge EU - dermed behøver de ikke at bruge tid og kræfter på at stoppe de store transporter til slagterier, og lign, som i mine øjne er der hvor problemerne er!!! Hvorfor i al h. skal jeg hver gang jeg kører med min hest udfylde en seddel om at jeg skal fra "hjem" til "rideskole" og jeg tror det tager "10 min" at køre derhen! Og for at det ikke er løgn skal jeg jo også skrive det samme på vej hvem igen!
I mine øjne er det her en hurtig måde for politiet at få stoppet en helvedes masse transporter uden at bruge alt for meget arbejde på det og uden at fange de store syndere! Det er jo nok begrænset hvor mange dyr der køres til udstilling der er syge!
0
0
Svar på denne tråd

Lukiluke
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 12:57

Ja, det er jo desværre resultatet af politiets manglende resurser...

Jeg synes også nogle af de bestemmelser er helt hen i vejret, men det er jo ikke politiet der har vedtaget det ;)

Highlander <3
Nyd livet på de evige græsmarker..
Glemmer dig aldrig!
Den stolte ejer af Miss GiGi - fuldblod er vejen frem ;)
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 13:31

Hvordan beviser man lige dette:

• Afgangssted.
  • Afgangsdato - og klokkeslæt
  • Planlagt bestemmelsessted
  • Transportens forventede varighed

Skriver man bare det hele ned på et stykke papir, inden man kører hjemmefra, eller hvad forventer de? Findes der "officielle" papirer, man skal udfylde?

---

Den heldige låner af Alexia af Vodagergård og nu 99% skovtursrytter :-)

Vodagergård - Medlem af Dansk Oldenborg Avl - Besøg vores hjemmeside her

0
0
Svar på denne tråd

Roskilde
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 13:44
Ja jeg kommer også lige derfra, for at aflevere en camping vogn. Alle bliver bare trukket ind til siden og bliver tjekket. Giver dig helt ret Lukiluk god ide at skrive det herinde ;) Så må vi håbe at folk når at se det ;)
0
0
Svar på denne tråd

Dyrets oprindelse
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 13:47

Øh, hvad har dyrets oprindelse med transporten at gøre ? Eller er det bare mig der tolker det forkert ?

Altså oprindelse for mig betyder fødested og kan altså ikke lige se hvad det har med sagen at gøre hvorvidt kræet er født i DK eller Rusland ?

Og hvis det betyder hvor den bor normalt er det vel fjøjtende ligegyldigt hvis kræet ikke bliver transportet længere den pågældende dag end hvad lovligt er ?

Måske man bare ikke skal forstå regler, men bare vænne sig til at adlyde dem...

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

politi
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 13:49

Fint nok de stopper folk i Roskilde så er de beskæftiget der, så kan jeg roligt køre til Hillerød og få undervisning, jeg syntes nogle af de regler er noget rod. Jeg syntes nu også hellere de skulle stoppe nogle af de idioter som altid skal overhæle når de ser en tailer om de så er dobbelt optrukne liner eller ikke plads. Jeg plejer at kalde min trailer for overhælningmagneten.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd

hehehehehe
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 13:54
Jaa for den da, damn hvor kan folk bare være øv, når man enten køre med trailer eller campingvogn. Idag havde vi enda en bil liggende bagi, og som dyttede helt vildt af os, fordi han åbenbart syntes vi kørte for langsomt ( 80 km i timen ) doooh.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 14:13
Camilla: Så vidt jeg er orienteret er dyrets oprindelse rigtigt nok dens fødeland, og det er vist relevant når det gælder kalve og grise som ofte sendes over grænserne til slagtning eller opfedning, men i forbindelse med heste er loven i mine øjne
Landmanden har sikkert nok råd til at et dyr eller to død under transporten, mens min hest vist har større værdi end min kreditværdighed

Så vidt jeg har forstået findes der ingen off. papirer man skal udfylde dette på, så jeg har bare printet noget word ud, hvor jeg har pre-skrevet hestens navn, oprindelse og ejer (det er næsten altid den samme jeg kører med), så kan jeg bare udfylde afgang og mål...
0
0
Svar på denne tråd

Transportreglerne
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 14:14

Skal de ting ikke kun oplyses, hvis man er forpligtet til at være registreret som transportør.

Hvis man kører sin egen hest afsted, og den ikke er momsregistreret, så er der da ikke alle de krav.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 14:18
kikærten: Jeg mener at den liste jeg har lagt ind gælder alle, men kan selvfølgelig godt tage fejl...
Tror der er yderligere skærpede krav for transportører, men som sagt, kan sagtens tage fejl
Men tror du at politiet "gider" sætte stort ind for kun at tjekke strøelse? For det lyder da som endnu mere tidsspilde end det i forvejen er...
0
0
Svar på denne tråd

Fandt lige noget
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 14:44

Se:

www.fstyr.dk/graphics/Synkron- Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Love/ Meddelelser/1893.pdf

og læg lige mærke til bilag 1 og bilag 2

Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen nyere dok. der henviser til paragraffer eller love mht. privattransport.

Vi står privat registreret med vores hestetrailer, men vi har da fået tilklistreret godkendelsessedler der hænger inde i traileren, og som skal være der. (Sidder lige nu på jobbet langt væk fra min trailer - så myndigheden der har stemplet derpå, kan jeg ikke lige se.) Men dok. er max. 2 mdr. gl.

Hmm.. det irriterer mig at det er svært at gennemskue det hele

De bedste hilsener

Tina

Slave af:

Radissen, HN og alle vores dyr

se os på

www.123hjemmeside.dk/kloevested

0
0
Svar på denne tråd

Har snakket
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 14:48

Jeg har lige brugt lidt tid på at genere politiet. Det er vel ok når de nu har valgt at genere os på en dag hvor vi har travlt og er stresset

Nå, men resultat blev at:

Der findes ikke et egentlig dokument til udfyldelse. Linieret papir er helt fint.

Alle skal udfylde et sådan papir.

Stutterier og andre firmaer skal have autorisation samt private der transporter over 65 km. For stutterier og private med længere transport har de dog valgt at se lidt igennem fingre med til Dyrskuet. Mandens egne ord

Så alle: Frem med papir og blyant og skriv en lille lap til politiet...

Camilla

0
0
Svar på denne tråd

jeg anede
Forfatter: 
Dato:  07-06-2007 14:51

ikke der var så mange regler for, hvad jeg skulle gøre for at køre lille musse 5 km væk.

Godt jeg hverken har hest eller trailer.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Så er vi åbnet! Kig ind.

0
0
Svar på denne tråd

nåh...
Forfatter: 
Dato:  10-06-2007 14:44

for søren de regler vidste jeg ikke lige der var ang hvor mange de skal stoppe på et år osv.

Sorry

Med Venlig Hilsen

Mai... :-)

Bedækning tilbydes ved kåret Shirehingst

Se præsentation eller skriv en besked

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider