Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 hvad hedder en hunged?
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 14:31
hvad hedder en hunged der ikke har fået kid? gimmer? og hvad hedder de så når de har fået kid? hedder det så bare en ged?
0
0
Svar på denne tråd
 
 ygdsugfsuo
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 15:43
det hedder stadig en gimmer
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ged...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 19:02
En gimmer er et hundyr af gede- eller fåreracen der IKKE har fået småbørn. Når den har fået kid, så hedder det en ged.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad den hedder
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 21:00

man kan vel kalde den hvad man vil!






SVEND 4 EVER!!!!!

www.heste-nettet.dk/fo...7/1279937/




Min mor laver kort til enhver smag,også på bestilling!

http://www.fasteranni.dk


Itchy and Scratchy


0
0
Svar på denne tråd
 
 smukke-ped
Forfatter: 
Dato:  06-06-2007 21:04

nemlig - jeg kender en der hedder Pernille


Hilsen Pia


Queen candyfloss - medlem af AWR

Man enten elsker eller hader det

0
0
Svar på denne tråd
 
 en bukkeged og en gimmerged.
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 14:11

en bukkeged og en gimmerged.

Hvis man bare siger ged ( er det en hun - men der er mange der bruger ordet ged om en buk.)

en bukkeged og en gimmerged.


Gimmer kid sælges. Boer/Mohair blanding:
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 14:12
Hmm... Hvad så med koen? En ko er en hun, en tyr er en han. Kvæg er i flertal (?) hvad er så ental? Okser er vel noget andet? Eller hvad???

Mvh Bonnie


**Don't be sad that the world lost Steve Irwin. Be sad that the animals did**

Logo/Banner/Fotografi: www.bjfoto.ridesiden.dk

TILBUD PÅ UDPRINT - SE HJEMMESIDE!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang kvæg
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 14:18

En kvie er en hunko der ikke har fået kalv. Der er tyrekalve og kviekalve. Ko er et hundyr der har fået en eller flere kalve. En hunko der er drægtig første gang kaldes en kælvekvie. Kvæg er en fællesbetegenelse for alle aldre og køn. En stud er en kastereret tyr.


mvh Johanne

0
0
Svar på denne tråd
 
 bukkeged???
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 14:25

Jeg har nu altid sagt gedebuk


Jeg vil også stemme på at en hun-ged hedder en ged.


Gedekid kan vi så kalde gimmer og bukkekid



Venlig hilsen

Maibritt Rittermann


Lækkert hus på landet, med plads til heste sælges,

se mere på www.rittermann.org


Kursus i Akademisk Ridekunst i Skive den 28. - 30. september 2007

0
0
Svar på denne tråd
 
 en jugle..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 14:48


Pattegrise: grise der går ved deres mor

So: hungris der har fået smågrise

Gylt: en hungris der ikke har fået smågrise eller er drægtig

Orne: hangris

Galt: kastreret hangris



Jeg har dog pgså altid sagt gedebuk og ikke bukkeged..



M.V.H. Riderlykke :D


www.lykkepoms.dk

Dressurundervisning søges i Odense S

Man bliver ikke selv hvid, fordi man sværter en anden..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 15:16

"Okser er vel noget andet? Eller hvad???"


Okse er hvad man idag betegner dødt kvæg. Det hedder jo ikke hakket kokød, men hakket oksekød. En okse kan dog også være eks. bisonokse.



/DarkAngel


"At give en grund til noget er at så tvivl om det.
William Hazlitt"


Du er velkommen til at tilføje mig på MSN: darkang3l@gmail.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2007 22:44

... Det er pisseligegyldigt, hvad man kalder en ged - den kommer aligevel kun - hvis den selv har lyst til det!


Men dét var vist ikke det oprindelige spørgsmål?


Jeg kalder "børnekid" for hhv. gimmer- og bukkekid.


Når de når til kønsmoden alder - så er det geder, bukke og kastrater.


Om det er rigtigt eller forkert - i mine "cirkler" fungerer det. :-)


Venlig hilsen

Nina



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider