Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Myrer indenfor
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 22:54

hej alle

Jeg bor i en 1-værelses lejlighed med udgang til have. Nu har jeg desværre bare fået det problem, at der er myrer indenfor. De kommer vel højst sandsynligt ind ved terrassedøren, selvom jeg ikke kan se præcis hvor. Ved bare der er mange myrer lige udenfor døren.

Det er simpelthen bare så klamt. Står der et glas med en lille smule juice i bunden går der ikke længe før det er en selvmordsfælde for en masse myrer ... og idag da jeg kom hjem ville jeg spise videre af den toblerone der lå på mit bord. Men da jeg åbner den kommer de første 10 myrer ud .

Er der noget jeg kan gøre for at holde dem ude og hvordan? Det er virkelig fælt at de er overalt (okay, så mange er der heller ikke, men for mange til at jeg synes det er lækkert)

Hilsen Mette

Med Korsvangs Salina og Luna

Kender du en der skal giftes?

Tylstrup rideklub tilbyder ridetime ifb. med polterabends.

Se min præs.for pris og info

0
0
Svar på denne tråd

Mange myrer
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 22:55
Jeg har hørt at man skal strø kanel der hvor de kommer ind- ved ikke om det virker!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

prøver...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 22:57
jeg prøver gerne ALT ... kanel bliver kylt i nakken på dem imorgen ...

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

gift...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 23:01

salt skulle også kunne bruges... men tror det mest effektive er at købe noget myregift.. og så gi' det langs husmuren ind til dig.. det plejer at virke...

Hilsen Mette

Smiler verden til dig, så husk at smile tilbage

0
0
Svar på denne tråd

gift ...
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 23:10
hvor køber man sådan noget gift henne???

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

Den lokale brugs
Forfatter: 
Dato:  04-06-2007 23:25
Og størrer supermarkeder har myregift til udvanding på fliser. Det virker en tid. Det bedste er faktisk at hive fliserne op og så fx persille, men det er ikke lige så realistisk ved en terrasse. ;-D

Myrelokkedåser er gode indendørs, medmindre man får geni-myrer! Vi havde nogen, der både gik på nettet (via telefonkabelboksen udenfor), og åbenbart vidste, hvad lokkedåser var. De gik ikke i dem! Så fik vi fikset kabeldåsen- og nu er myrene blevet dumme igen...

Almindelig loppegift til spray i omgivelserne virker også på myrer (og edderkopper).

Kanel ødelægger de duftspor myrene lægger ud, hvor de går= nu flere myrer nu stærkere signal til de næste, og signalet siger m a d. Det er ugiftigt- og eneste ulempe er, at man ved støvsugning står i en mild kanelduft. Kanel er godt de steder, hvor man ikke vil rode med gift- på køkkenbordet fx.

Mvh xtiny

♣ Scientist's Door Sign: "Gone Fission." ♣

"Have no fear of perfection, you´ll never reach it"
Salvador Dali

0
0
Svar på denne tråd

bum bum bum
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 09:34

Uha. jeg har døjet med samme problem. Kaffegrums er godt, det er salt også. Men det bedste virkemiddel for mig, har været ajax powerspray. Et sprøjt på en flok myrer, og de er døde. Ved mig kunne jeg se, at de kom ind ved terassen. Så jeg gav terassen den store tur med ajax powespray, strøede kaffegrums over deres myrebo, og vupti ingen myre inde.

0
0
Svar på denne tråd

Sprøjtemiddel plus
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 14:45

Det er fra matas til 100 kr og mega effektivt. Sprøjt langs paneler og udenfor der hvor de kommer ind og langs husmuren, og væk skulle de gerne være,

go "fornøjelse"! ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Mette
Forfatter: 
Dato:  05-06-2007 19:18

Jeg har købt myredåser, som er på tilbud i Bilka for 5o kr. for 2 stk. Og jeg syntes de er effektive.

Vi er også for tiden angrbet af myrer inde i huset og de 2 jeg har sat op, de gør ihvetfald gavn.

Mvh. Lotte

Rigtig dejlige oldenborger til salg - www.staldmiller.dk

Oldenborg vallak søges til stævnebrug, til låns.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider