I dag var mig og min veninde ude og ride skovtur på ismulerne..
Vi hører så en mand råbte på sin hund og råber den skal komme ind i bilen..
Det er en lille sød muskel/kamp hund, hvid med lysebrune pletter rigtig nuser..
Hunden hop så ind i bilen idet øjeblik vi rider forbi..
og så kan vi bare høre hunden få tæsk.. Vi kunne høre slagene, når han ramte hunden og høre den pive og skrige!
Vi vender straks rundt og ser ham tæske hunden inde i bilen.. Vi tager nummerpladen på bilen, men kan ikke få os selv til at ride væk, da man tydeligt kan høre hvor meget hunden lider..
Tilsidst bliver det for meget og min veninde råber at han skal stoppe.. Så kommer manden, en stor pumpet perker ud og spørger om vi har et problem. vi svarer at hvis han slår sin hund, så har vi et problem..
Han begynder så at komme mod os mens han kalder os ludere mm. Vi vender rundt og tölter væk. Så kommer han pludselig kørende i sin bil med 140 i timen efter os !
Vi kender heldigvis skoven godt og galoperer op af en smal sti, op ad bakke.. vi rider over en bro, ud på en mark og gemmer os mellem buske og ringer til politiet..
Vi fortælle politiet om det og giver dem nummerpladen og de siger "Vi ringer til ham og siger han skal opføre sig ordenligt" ?!
Ja det ska da nok hjælpe ?
vi venter i busken en halv time og rider så en omvej hjem..
Gal vi var blevet bange man og tænker hele tiden på den stakkels hund..
Tank hvis vi ikke havde kendt den lille smutvej op ad bakken ? Så havde han kørt os ned! Han var virkelig sindsyg og havde sikkert kørt lige ind i ismulerne, hvis han havde fået chancen..
Kan jeg melde det til dyrenes beskyttelse eller så noget ? og vil de overhovedet gøre noget, når nu politiet er ligeglade ?