|
|
| åååhhh nej BØLJE!!! |
|
|
ja fik bøjle på i torsdags og det gør vildt ond kan ik spise normal mad lever af yorgurt (staves)  ja ok ved ik lige hvad det her indlæg skal gøre godt for men nogle der selv har/har haft bøjle på. 
Folk ved først hvad de har Når de har prøvet at miste det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Jeg ved selv hvor skrækkeligt det er at have bøjle, har selv fået pillet min af for fire måneder siden, efter at have haft den på i næsten to år.
Simone - Brøderup Ungdomsskole 06/07
Mail/msn - Hjemmeside
Fotografering tilbydes af amatør Fotograf Se mere på hjemmesiden under info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeps... |
|
|
Har haft - havde togskinner på i et år + sådan en metaldims der sad oppe iganen og sad fast i mine hjørnetænder.  Togskinnerne gjorde helv*des ondt i et par dage. Normalt tager jeg ikke piller i flæng, men et par panodiler hjælper faktisk en hel del. det eneste jeg spiste i var youghurt, suppe, og... ja, det var det  Men tro mig, der går kun en lille uge, så burde det værste have lagt sig 
Anne
~ Hestens fejl er rytterens fejl ~
BURBERRY <3
Supporter af BM volley herre elite - 4.plads! NO drenge, det kan altså gøres bedre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tttaakkk |
|
|
tak det lyder betrykkende. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det er det hele værd |
| Forfatter:  |
Carolg *Mímir* |
| Dato:  |
02-06-2007 15:38 |
|
ja det smerter hver gang de spænder bøjlen og ja det er et helvede at skulle rense den hver gang man har spist haha, men tro mig når du får den af er dét det bedste du har gjort, for resultatet er såå flot,  så glæd dig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har bøjle på nu! |
Anne Sofie »16« |
02-06-2007 15:56 |
|
... Og har haft det på i over et år. Det er surt til tider og man er ved at gå helt amok! /: Men jeg tror også, at det er det hele værd. Jeg havde godt nok lige tænder da jeg havde mine mælketænder, men fordi jeg ikke havde styr over hvilke jeg havde tabt, så kom min ene hjørnetand ud fra min gane. ÉN TAND og så er det togskinner. Det er noget ***! Men det går. Og det gør ikke ondt i mere end en uge  Og du kan også snart begynde at spise brød og sådan lidt mere fast mad, sådan hen af vejen, selvom det godt stadig kan gøre en lille smule ondt  Men glæd dig!  Det bliver sikkert flot 
♡ .. Anne Sofie ! - Intelligente mennesker keder sig aldrig!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu husker |
|
|
I vel at sige til tandlægen at I ikke har kunnet spise i næsten en uge på grund af smerter ikke sandt? Det er nemlig efter min bedste overbevisning IKKE normalt - og ikke i orden at man skal leve af yoghurt i en uge efter man har fået strammet bisserne til! Jeg har også haft bøjle på i godt 2 år og jeg har aldrig haft så ondt at jeg ikke var i stand til at tygge mig gennem et aftensmåltid - omend det ofte tog noget længere tid 
/Trine T =) What We Do in Life Echoes in Eternity
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som Trine T |
Camilla (Felur) |
02-06-2007 16:32 |
|
Jeg havde også "fornøjelsen" af at rende rundt med togskinner i et års tid for Guderne-må-vide hvor længe siden. Jo, det strammede da en del, men jeg mindes aldrig at have haft smerter, som der her beskrives  Når jeg havde været til "opstramning" (hver 14. dag), så spændte det godt i bisserne - i en times tid. Så var alt tilbage til normalen igen. Så ja - sig det til tandlægen, for så har de altså taget lidt for meget fat.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjae... |
Tullermus |
02-06-2007 17:11 |
|
Jeg havde bøjle på i knap 4 år. Jeg havde lidt ondt de første par dage lige da jeg havde fået togskinner, men derefter har jeg højest haft lidt ubehag ved stramninger osv. Har ALDRIG haft problemer med at spise osv.
/Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
jeg sagde det selvfølgelig til min tandlæge - som jeg forresten altid har været fuldt ud tilfreds med - og de sagde det var helt normalt at man havde ret så ondt i bisserne i 3-4 dage, og at et par panodiler ville hjælpe. Jeg kunne da også spise alm mad, omend langsomt, men jeg følte at det var både nemmere og mere behageligt de første dage ikke at gøre det. Er der nogen af jer der kan huske det der "modeler-voks" agtige noget man fik med, som man kunne sætte uden på togskinnerne hvis de begyndte at skrabe hul? Jeg kunne aldrig få det til at virke, så brugte bare hubba-bubba tyggegummi istedte  Som CarolG siger, resultatet er det hele værd. Jeg havde heller ikke skæve tænder, kun små mellemrum hist og her, og et overbid på grænsen, hvorofr jeg heller ikke havde dem på i mere end 1 år - nu har jeg helt lige tænder, ingen mellemrum (gudskelov, hadede det lille jeg havde mellem fortænderne) og intet overbid. Skønt 
Anne
~ Hestens fejl er rytterens fejl ~
BURBERRY <3
Supporter af BM volley herre elite - 4.plads! NO drenge, det kan altså gøres bedre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blablabla |
Signe ♥Fejrskov♥ |
02-06-2007 18:31 |
|
jeg har togskinner på. har haft det på i godt og vel 3 år. Og jeg har ondt HVER gang de har strammet, men det er altså normalt at man har ondt, især når man lige har fået den på (de første par gange de strammer den og det er normalt man ikke kan tygge noget, bisserne skal jo lige ha en chance for at vænde sig til så meget smerte). Men når det gør ondt er det jo også et tegn på at der sker noget. så se på det som noget godt, du får flotte bisser når du får den af Jeg har sagt det til dem, men de siger det er normalt, for det vil det jo automatisk gøre fordi bøjlen jo trækker i tænderne. men Held og Lykke med det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa... |
|
|
Jeg havde kun meget ondt i de første dage efter jeg havde fået dem på. Ellers kunne det godt stramme og være noget øm dagen efter en opstramning. Hvis du trænger til lidt nyt, så mos en banan. Det er næsten lige for blødt som yougurt og så får man lidt andet.
"Why is it that the only person who can make you stop crying is the one who caused your tears?" Kort, bordkort, bordpynt mm. sælges til enhver lejlighed - HP på vej! Medlem af ACO - Anonyme Cocioholikere
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
charkant |
02-06-2007 18:37 |
|
Hej. Jeg har selv haft bøjle på i 2-3år. Mine tænder var kastet i munden...  Jeg kunne næsten heller ikke spise i flere dage efter samt hver gang den skulle jursteres... Tit når jeg vågnede om morgen sad kinden, læben mm fast i bøjlen... Så havde mange rifter i munden. Dette må tandlægerne jo have set. Men som jeg siger, Man må lide for skønheden... Og jeg er idag meget tilfreds med resultatet. Jeg har stadig en tråd bag på mine tænder som nu har siddet der i 5-6år Men den gernere ikke. Og tandlægen vil helst have den bliver siddende i så lang tid som muligt... MVH Henriette.
Nu med min oldenborg Charkant Og New Forest/Araber Bl. Miss Hope Aloe Vera forhandler. Kontakt mig ved spørgsmål. 90dages tilfredsheds garanti eller pengene tilbage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bøjle.. |
|
|
Jeg har også lige fået togskinner + metalgane dims på, desværre for anden gang  Første gang gjorde det ikke nær så ondt som nu, og det værste ved anden gang er at man har prøvet det hele.. Altså jeg synes det var lidt sejt at have bøjle på første gang, men det er det overhovedet ikke nu! Jeg har også kun ondt i en enkel dag, og derefter kan jeg spise helt normalt.. K.h. Regitze
Desie er min øjesten Fernando er min dreng Øjestenen er til salg!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
Katharina ♥Rauschenberger♥ |
02-06-2007 19:04 |
|
Hej .. Jeg har også bøjle på nu! jeg har haft den på i et par måneder nu, oq nogle gange gør det sku lige så ondt, som da jeg fik den på!  Men desværre reagerede jeg meget anderledes på det, end man normalt gør, når man får bøjle på.  Men som de fleste andre også har skrevet, gør det normalt ikke ondt i mere end 5-7 dage..
Knuz Kat
Hassan- glemmer dig aldrig. R.I.P 29-11-06
Julie la Cour Du vil altid være i mit hjerte! "jeg burde gå hen foran din boks hver eneste morgen, og bukke og sige tak!!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjjaaa |
|
|
tja det lyder som om at der er en hel del der har/ er ved det jeg er i gang med. men det kan også godt være det gør mere ondt en normalt fordi jeg har natbøjle oven i. ja det er jo bare så dejligt.  men glæder mig til at se resultatet. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sidste onsdag. |
|
|
Forrige onsdag, fik jeg det også på. Begyndte at kunne spise lidt om Lørdagen, men det gjorde stadig lidt ondt. oven i det skar dem da sad længst inde i munden - så de er har gidet mig to blæner . Av ! så hænger maden det også fast i bøjlen ;/ næste onsdag skal jeg så have på i undermunden, det vil sige forfra igen. og når så løbende skal juteres får man også ondt. Der er jo også en helveds masse ting man ikke må spise. jeg skal ha den på i små to år. det er pisse træls, men jeg vil ikke sidde og sige om to år - "nu kunne dine tænde ha været lige" gør det for resultatet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum bum |
Chulek ♥mana♥ |
02-06-2007 19:51 |
|
Uha... jeg havde ogs¨bøjle på i 4 år. Også togskinner. hvis jeg fik den strammet, så brugt jeg det som undskyldning for ikke at sige noget i timerne, da det gjorde for ondt at snakke Og de troede så meget på den, at der var flere der brugte den. Tilgengæld fik de så strammet den så meget, at de ødelagde nerverne i den ene fortand, så den blev blå. Det har vi så kørt en sag med. Jeg havde også en ganebøjle på, som ikke kunne tages ud. Jeg havde sådan en dårlig vane med, at sætte tungen op i ganen, så den kom ind i mellem ganen og bøjlen. En søndagaften gik bøjlen så løs, og sad fast i den ene side, og faldt ned i den anden, og jeg kunne ikke lukke munden. Fedt. Så en hel nat havde jeg en bøjle på vildspor i munden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har også... |
|
|
.. haft togskinner på et par år for mange herrens år siden. Jeg kan godt huske at det var ret ubehageligt lige da de kom på - og også når de var blevet strammet - men ikke så slemt at jeg ikke kunne spise. Håber at det går over snart - og at dine tænder bliver lige så fine og lige som mine blev 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| anne nellemann |
|
|
Hubba bubba tyggegummi Har brugt det, da den der tynde "tråd" der bliver limet fast på bagsiden af tænderne, efter man har haft bøjle på, røg af i den ene ende. Der kunne det man havde fået at tandlægen ikke holde, så der blev det også¨til tyggegummiløsningen. Kan godt huske da jeg fik min bøjle på. Det gjorde dælme ondt, de første par dage. Derefter kan jeg da huske, at når den blev strammet var man god øm, men har nu ikke levet af yoghurt af den grund... (Kun da visdomstænderne røg, der havde jeg ondt )
I ved ikke hvad i har, før i mister det - Pas godt på jeres dyr!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|