Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Er der overhovedet købere til
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:12
sådan en hest:

Hoppe, 12 år, 156 cm, ingen stamtavle, kun til avl/selskab, ikke redet (og skal ikke rides), har haft 1 føl, prisen er underordnet, evighedsudlån foretrækkes, skal have ordnet tænder 2 gange årligt da hun har en tandfejl (ikke arveligt)...

Kan det lade sig gøre ?

Hesten er sød og rar, og har ingen staldfejl eller lign.

0
0
Svar på denne tråd

og det ikke
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:15
en skjult salgsannonce, blot en forespørgsel...
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:20

Ingen stamtavle - kun til avl/selvskab - avl?

Kan ikke rides.

Nej - den er der nok ikke mange der er interesseret i.

Behold du den selv.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:24
Naej hun blir nok lidt svær få afsat, der er ikke rigtig noget formål i havde hende, Avl's hest uden papir er ikke det folk kommer op og ringe over.. :) Desværre!

Med Kærlig Hilsen

Louise & Fiona

Rid Oldenborg

R.I.P Nuser

0
0
Svar på denne tråd

Bang - der
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:27

røg jeg på måsen Louise.

Findes der virkelig kun 2 formål med at have hest. Enten rider vi, eller også avler vi ?

Venlig hilsen

Zanne (den gamle) der stadig savner Bæ9

Vil du bo superlækkert på landet, en god halv time fra Kbh - så kig her

Læs advarsel om fotografering her
0
0
Svar på denne tråd

Zanne: ja og nej.
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:32

Det kommer vel også an på, under hvilke omstændigheder vi har hesten?

Har man den hjemme i baghaven og der er kun foderudgifter til forskel?

Så er der måske plads til en hygge/selskabshest.

Har man den på et ridecenter til flere tusinde kroner om måneden?

Så kan jeg godt forstå, at man gerne vil have "noget igen" fra hesten.

Gratis hestekalender 2007

OPTIMALsadel.dk - for optimale bevægelser!
0
0
Svar på denne tråd

Formål med hest
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:32

For langt de fleste er der vist kun de 2 formål med at have hest, dermed ikke forstået at vi ikke har hest fordi vi kan lide dem.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er sær
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:38

men det er vist ikke første gang, det bliver konstateret

Selvfølgelig vælger man ikke en ubrugelig hest og opstalder den på et dyrt ridecenter, så langt kan jeg sagtens være med. Men derfra og til at sige, at vi kun har heste med disse 2 formål, synes jeg godt nok der er lang.

Arbejder jeres hunde og katte også for føden, på samme måde, ellers er det ud ?

Venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Det jo det, og giver Zanne ret
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:47
Hesten har stået hjemme, kostet mig 210,- om måneden i foder og derudover strøelse. Nu har jeg bare ikke mulighed for at have heste hjemme mere og skal derfor ud og have opstaldet, har derfor hårdt og brutalt prøvet at vælge mellem mine heste, med blødende hjerte, og kommet frem til en konklusion om at jeg beholder 3 ud af 7. Og 4... det er mange heste at skulle sige farvel til...

Men ellers er der alternativet hvor jeg ved hvor hun kommer hen, og så er det jo det.
0
0
Svar på denne tråd

ingen regel uden undtagelse
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:49

Det er vel langt de fleste, der har hest med det formål: altså enten er det en ridehest (til det ene eller det andet) eller også er det en form for avlsdyr (hoppe, eller ungheste). Det er vel de færreste, der ligefrem anskaffer sig en hest, velvidende at de "kun" kan få lov til at fodre, klappe og soignere. Selvfølgelig er der også sådanne heste i lille Danmark, men her er mange nok også pensionerede rideheste, som ejer har beholdt.

MVH
Trine

Lidt nye billeder på præsentationen. Super dejlige 2 års hoppeplage efter A'Khan Z og Sam Sam samt 3 års hoppeplag efter Aston sælges

0
0
Svar på denne tråd

Zanne...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:52

Ja, sådan er vilkårene hos os.

Hunden passer på hjemmet, kattene fanger mus, heste rides eller avles på.

Dermed ikke sagt at jeg ikke ville lade min hest gå på pension og lade den gå og hygge herhjemme, hvis den ellers er sund og rask.

Men jeg ville aldrig sælge den videre, medmindre den ikke var for gammel eller havde et formål...

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

hov...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:52
og det skulle ikke have været en sur smiley der sidst i mit indlæg...
0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 09:56

at jeg trods alt ikke er den eneste, der mener at heste kan bruges til andet end rigning og avl.

Jeg har stor daglig glæde af mine heste, for mindre end 2 min siden, kiggede jeg ud af vinduet, og så at jeg pludselig var beriget med en bjerghest. En af de ubrugelige, havde fundet på at kravle op af en lille stejl høj, vi har tæt på huset. Det er ren benzin til mit indre bål, at kunne nyde synet af hestenes skøre påfund.

Men som du selv siger - så er slagteren altid en løsning.

Venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Zanne..
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 11:49

Ja jeg er altså enig med dig. Jeg har selv to ponyer gående, som hverken bliver redet eller avlet på. Det elsker jeg dem bestemt ikke mindre af

Jeg tror simpelthen bare, at vi hestefolk har vidt forskellige opfattelser af, hvad heste er værd. For mig betyder afstamning heller ikke det store. Derimod betyder hestens personlighed alt

Birkemosegaard: Evighedsudlån lyder som en rigtig god idé. Hvis hesten ingen slemme unoder har, så skulle det nok være til at finde hende et godt hjem. Der findes masser af selvskabsheste, og der findes mange mennesker, der synes ligeså godt om dem som alle andre heste.

Carina

- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
0
0
Svar på denne tråd

hejsa...
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 12:21

Tja... jeg tror de fleste går efter en hest de kan ride, eller enten at avle på... at købe ubrugelige heste, er jo også en udgift.. den skal jo også have smed, dyrlæge og foder... mv.. men jeg tror at de heste der bliver solgt som denne her.. det er kun folk der har egne gårde, de kan købe sådanne heste, som selvskabsheste... jeg ville ikke have råd til at have en sådan hest opstaldet, det ville blive for dyrt, når man ikke kan bruge den til andet end selvskab..

men der skal da helt sikkert nok være nogen derude, der vil haen hygge hest..:) og de er jo lige så søde som andre heste..

Hilsen stine

0
0
Svar på denne tråd

Jeg vil gerne
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 12:51

forbyde ordet selVskabshest.

Men bortset fra det - så ville jeg aldrig give så meget som 25 øre, for sådan en hest.

Jeg har selv 5 af slagsen gående, 3 af dem er rene foræringer, netop fordi de tidligere ejere, ved at de kan stole på, at hesten får det godt her. Det er måske egoistisk, ikke at ville betale, men omvendt, så overtager jeg enhver økonomisk forpligtelse, og det skal nok løbe op i resten af hestens levetid.

Så skal jeg være ærlig - nej der er ikke købere til sådan en hest, men det er ikke ensbetydende med, at du ikke kan finde en anden ejer, hvor hesten kan få et dejligt videre liv.

Venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Skal dyr ha' et formål ?
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 14:42

Alting skal ha' et formål. Hvad er så et formål... jeg syntes tit at begrebet formål bliver sidestillet med et eller anden form for produkt.

Avl...motionsridt...r...osv.

Ja sågar når de kære dyr ikke kan mere, er der mere formål i at slagte end bare aflivning. Iøvrigt en holdning jeg deler. Og hvad ingen nævner, får man lidt penge ind istædet for endnu en Doktor Dyr regning.

Jeg spørger tit mig selv om denne "formåls fiksering" er en måde vi retfærdigører, at bruge så mange penge, som vi gør på hestene.

Mine dyr er ren underholdning (på nær dem vi spiser)...

Det er som at sidde på første række i et teater...alle disse personligheder...deres samspil, på tværs af arter...I det hele taget, små og store dramaer.

Nej mine dyr har ikke noget andet formål, end at være en fornøjelse for mig og min familie...og at ha' et godt liv

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

selVskabsheste
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 14:43
ja det er et mystisk ord...

Nej som jeg også skrev, prisen ville ikke være afgørende,og jeg regnede heller ikke med mere end 1 kr for hende så hun ligger over dit budget Zanne ..

Hun har selv været halvdyr dengang jeg købte hende, men i nutidens hestepriser ville hun være en billig hest idag.. Hun har forlængst kostet mig mere end hvad jeg betalte for hende dengang så kan sagtens følge dig mht købspris osv .
0
0
Svar på denne tråd

Skal vi slå halv skade
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 14:53

50 øre da

Venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Hvis hun
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:00
er sød og rar, det det jo fx. være der var en institution for psykisk handicappede o.l som kunne bruge hende til noget terapi?

Ved ikke om det er urealistisk, men bare lige et forslag som dukkede op :)

-HeidiZ
Som til en hver tid sætter hestens velfærd først!!

0
0
Svar på denne tråd

haha, Zanne
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:02
jeg ved ikke rigtig...

Arj, jeg har faktisk bestemt mig for at sende hende afsted sammen med sin bedsteven her i næste uge, vil ikke byde hende igen at miste flere staldkammerater eller skifte hjem igen, så heller give hende en god afslutning på livet, og så har jeg trods alt ro i sjælen og ved hvor hun er.

Jeg havde nu også besluttet mig inden jeg satte indlægget her på, men ville lige høre den generelle holdning her på HN.

Med mere tid og ikke mindst flere penge, fik hun lov til at blive her til hun blev 100 (mindst), men jeg kan ikke trylle og flere penge=mere arbejde=mindre tid.
0
0
Svar på denne tråd

Nu er du
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:09

jo ligefrem pengegrisk

Nej jeg forstår dig sagtens. Du kender hesten, ved garanteret inderst inde, hvad der er bedst for hende.

Har du taget det valg, synes jeg du skal holde fast ved det. Nogle heste er ikke så gode til at flytte, andre kommer lynhurtigt over det.

Men inden du tager din endelige beslutning, vil jeg gerne spørge om en anden ting. Har jeg (fiktivt) større chance for at købe hende, hvis jeg byder 50.000 i stedet.

Venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Zanne..
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:19
Nej, fiktivt... prisen ville ikke være afgørende.

Selvfølgelig kunne jeg da sige jo, selvfølgelig kan du da købe hende til de 50,000 så skulle jeg også gerne levere hende til den pris men det hænger ikke sammen i min verden og ville ikke være fair for nogen af os og mindst af alt og vigtigst, for hende. (lidt bøvlet sætning den sidste der, men håber du forstår den dybere mening i den).

0
0
Svar på denne tråd

Priser
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:19

Nu kan jeg jo ikke svare for Birkemosegård.

Men da vi slagtede vores sunde og raske super-hoppe for 5 år siden, der havde vi gjort op med os selv, at selv om vi (rent utopisk selvfølgelig) skulle få et bud der var så stort at man ikke kunne sige nej. Ja, så var svaret stadig nej.

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:23

Rigtigt dejligt at høre, at I begge holder fast ved jeres beslutning, uanset tilbuddets størrelse. Men bare rolig, jeg har givet mit maximumbud på 50 øre, og det var som sagt, kun afgivet i spøg.
Det sidste forsøg her, var kun for at finde ud af, hvor afklarede I egentlig var i jeres beslutning. Og holder I fast uanset beløbet, så er jeg overbevist om, at I har valgt den rette løsning.

Al respekt fra min side.

Venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

Tak Zanne
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:27
ingen tøven herfra med at svare på det spørgsmål Sådan skal det da være, jeg kan slet ikke forestille mig det andet som en mulighed...

...og dit bud på de 50 øre er nu også ganske godt

Men spøg til side, hvis jeg havde en hest der kunne skifte hjem, så ville dit bud på de 50 øre klart være med i mine overvejelser
0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:36

naivt måske, at tråden her har hjulpet dig i din afgørelse. Og så har den da haft et rigtigt godt formål.

Dejligt at høre, at jeg trods mit ringe bud, en anden gang kan komme med i slutrunden. Men til skræk og advarsel, vil jeg nu lige sige, at jeg ikke plejer, at gå den slags auktioner

Det ER en hård beslutning du har taget, men så længe du er afklaret, skal du nok komme hel ud på den anden side.

Venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

nej du har helt ret
Forfatter: 
Dato:  02-06-2007 15:42
det var lige for at give mig selv det sidste spark, for jeg ved at beslutningen er rigtig nok, jeg skulle bare lige være helt sikker. Og ingen andre steder end her, er der ingen der vil have sådan en hest... Andet end lige et par enkelte tosser som os

0
0
Svar på denne tråd

Tosseklub
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 09:21

for indehavere - glade endda - af uridelige, ubrugelige skrotheste er hermed oprettet.

Beskeden som jeg er, har jeg selv taget formandsposten

Venlig hilsen

0
0
Svar på denne tråd

hov hov
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 09:29
glem nu ikke at jeg skal være næstformand
0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 09:36

...kan den ikke rides?

Mette (Fjolle)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 09:42

Jeg synes nu godt at du kan blive æresmedlem, med den gennemtænkte og svære beslutning du har taget.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Det der med avl
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 09:56

Hvis man har en hoppe der er god i hovedet og er i fin form og har gode rammer, kan man sagtens bruge hende til avl selvom hun er uden papirer.

Der er flere mange man kan få dem bedækket ved hvor man så bare får et blåt hestepas til føllet, når det er kommet, og det bliver mærket og registreret i LU.

Har selv to styks med sådanne papirer.

Forresten er jeg også en af de "tosser" der pt. har fem ponyer gående som jeg ikke kan ride på (og mig som ønskede sig en ridehest)

Ved egentlig ikke hvordan jeg har fået skrabet dem sammen, det er bare sket. Men skal igang med at prøve at finde et godt hjem til et par af dem, da jeg ikke har den tid til dem de fortjener.

Jeg holder meget af dem alle, så det er meget svært for mig.

Men der har jeg det også sådan at hjem er vigtigere end pris i sidste ende. De skal bare have det godt.

0
0
Svar på denne tråd

ja da ..
Forfatter: 
Dato:  03-06-2007 10:06

eller rettere sagt lånere.

Jeg har en hoppe på 154cm som ikke kan rides, gående hos mig.

For nogle år siden manglede jeg en selskabshest, jeg fandt så Lotte en knabstrupperhoppe her på HN. Jeg aftalte med ejeren at jeg passer på hende og betaler for de daglige udgifter, og ejeren betaler smed og dyrlæge. Det fungerer fint jeg har haft hende i ca 4 år. Selvom jeg BARE låner hende, så bliver hun behandlet godt hun får foder fra dodson &horell ( brogårdens)og har alt den plads hun kunne drømme om. Jeg har ikke brug for en selskabshest mere da bestanden er vokset , men jeg kasserer hende da ikke bare af den grund. Hun kommer herfra den dag hun skal bæres væk ELLER den dag ejeren ønsker at få hende igen.

Jeg ønskede i sin tid en hest på hendes størrelse da jeg ikke gad at have en lille pony gående, som ikke kan tåle at gå under de samme forhold som min store hoppe, hvad angår græs.

Det blev lidt langt, men min pointe er at der ER lånere til sådanne heste, Og ikke alle mishandler dem bare fordi de kun er til låns.

tanja

Kloge Frode maj 2001

charmerende Alfred februar 2004

lynet Gorm juli 2006

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider