Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nej - det var simpelthen dråben!! :o(
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:06

Jeg var lige blevet færdig med at undervise min elev, og hentede Plethesten ned fra fold. Mens jeg ordnede hende, undrede jeg mig over hævelser af væske på alle hendes ben. Jeg går så om i haven for at hente hendes ejer, så han lige kan kigge på det...

Fra haven ser jeg så, at adskillige læs med slået plænegræs bliver smidt op til Tulle (ham og hans barnebarn var ved at ordne have). Og det er altså kortklippet plænegræs - slået med en almindelig opsamlende græsslåmaskine.

Jeg siger på en pæn måde "Ååh, jeg er altså ikke så glad for, at I giver Tulle det græs der - kan I ikke bare køre det om på møddingen?".

Og så får jeg smidt i hovedet, at jeg er en HYSTERISK KÆLLING, ligesom alle andre. Og HVAD FANDEN det var for noget at lukke ud. Det havde jeg OVERHOVEDET IKKE forstand på, og hestene tog ikke SPOR SKADE af det græs.

... Jeg marcherede direkte ned i stalden, satte Plethesten tilbage på folden (.. :( Med de mange bunker slået græs - rigtig gud for en tidligere ALVORLIGT forfangen hest). Så tog jeg Tulle og gik!

Så nu går Tulle herhjemme i haven, som hun har gjort så tit, og jeg KOGER!!!

Dét klinger :D

(...og Plethesten selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd

sikke en skam
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:18
har læst nogle af dine forrige indlæg, hvad blev det til mht. køb ?
Du skrev noget om at du ville købe hende, kan det ikke lade sig gøre?

Mvh.
Clara, Perle og Mons.
:)
0
0
Svar på denne tråd

Cmn1...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:21

Hvem af dem?

Tulle er min egen...

0
0
Svar på denne tråd

Tine M
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:26
Den du kalder plaet hesten..

Mvh.
Clara, Perle og Mons.
0
0
Svar på denne tråd

Tine M
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:27
Den du kalder plet hesten..

Mvh.
Clara, Perle og Mons.
0
0
Svar på denne tråd

Plethesten..
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:28

Plethesten - Mette, ja det er sgu nok ikke lige idag jeg skal spørge om jeg må købe hende... Kan jo desværre ikke gøre noget, når hun ikke er min. Jeg gjorde hvad jeg kunne for Tulle = fjernede hende.

Undskyld mig, men er det noget jeg har DRØMT, at man ikke fodrer heste med græs fra plæneklipperen??

0
0
Svar på denne tråd

Tullemus
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:30

Det er trist du ikke kan flytte Tulle, for helt ærligt fortjener hun da bedre opstalding, eller, du gør. Vi andre ville jo også forlange at staldejer behandlede vores hest efter vores ønske eller flytte.

Så skal du ud og skovle bunkerne på møddingen senere eller hvad? Men han gør det jo bare igen om et par dage...

Kan godt forstå du er sur og bekymret.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

plænegræs
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:31

Nej, det er ikke noget du har drømt. Der er risiko for både spiserørsforstoppelse, gæringskolik og tarmslyng, meget smertefuldt.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

tine m
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:31
Plæne græs er jo alm. græs. MEN det er kompakt græs, hvis man kan kalde det det. Hestene kan kun tåle en lille del af det. og forfangen heste skal ikke have det i for store mennesker.
Nej jeg kan godt se det ikke er et godt tidspunkt at spørge om det nu..

Mvh.
Clara, Perle og Mons.
0
0
Svar på denne tråd

julemand
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:32

Pia: Næh, for Plethesten æder det hele nu jo.

...

Havde Plethesten nu været hvilken som helst hest, så ville jeg næsten ønske den blev SYG - så jeg kunne sige "H V A D S A G D E J E G!!!"

Er jeg hysterisk?

0
0
Svar på denne tråd

Græs...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:33
Jeg mener bestemt også at have hørt, at man ikke må give hesten plænegræs? s:

Mvh

Majken & den lækre Changhai. :D

........

- Your horse doesn't care how much you know,

until he knows how much you care.

Rygaard Hestepension: Et rart sted at være hest..

Keep it natural ...

0
0
Svar på denne tråd

Ja...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:34

Det mente jeg jo nok - men næh, jeg er kraftedeme bare en hysterisk kælling.

0
0
Svar på denne tråd

En gang imellem...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:40
...er der kun een ting man kan gøre for at undgå stress med efterfølgende risiko for diverse psykiske og fysiske lidelser.
Det er at sige:

Det er ikke MIT problem...

(Og jeg kan tilsyneladende ikke gøre noget for at afhjælpe problemet...)

...Og så tage sin hest og gå.

Det er ikke nemt.
Det er ikke sjovt eller behageligt.
Det lyder ikke godt at sige på HN "Jeg gav op, og så tog jeg min hest og skred".

Men hvis folk ikke VIL lytte til fornuft - hvad kan man så gøre?
Og der ER nogen mennesker, der ikke VIL lytte - slet ikke til mennesker der er yngre, har haft hest i kortere tid, har det forkerte køn, eller har *gsip!* fået viden af at læse i en bog!

Du kan jo vælge at lade Tulle gå, hvor Tulle går - sammen med Plethesten, plænegræsset og alt det andet. Og så kan du håbe, du en dag kan redde Plethesten.

Alternativt kan du tage Tulle og Rejsemissen under armen og finde et sted, hvor Tulla kan bo UDEN plænegræs, og til gengæld sige farvel til Plethesten Mette.

Men i sidste ende - er det DIT valg.

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd

Kan hestene tåle det ?
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:50
Sikken da nogle irriterende naboer. Man skal altså absolut IKKE give andres dyr noget som helst og da SLET IKKE uden ejers tilladelse.

Vi har også haft samme problem hvor vi boede før. Vores heste havde ikke græs på folden (pga for lidt jord)så vores nabo gav vores heste alt muligt grønt "affald" fra egen have, sikkert i misforstået godhed - men vores heste fik hø på folden, alt hvad de kunne æde og masser af hø i stalden. Så de manglede ingenting.

Jeg forsøgte at sige det pænt flere gange, men hver gang fik jeg samme svar - det er ikke mig???
Til sidst drønede jeg deres "affald" over hegnet og retur til dem selv. Det virkede en lille periode, så vendte problemet tilbage.

Nogen mennesker fatter bare ingenting

Men sig mig - er det en skrøne at heste ikke tåler nyafklippet græs? For jeg kan simpelthen ikke blive klog på det. Nogen jeg kender siger at de altid giver deres heste det - andre siger "gør det ikke" det er farligt.
Men er der nogen der kan sige "hvorfor" - er det pga noget som sker i græsset når det slåes med maskine og som ikke sker ved høst eller når hest selv "klipper" det med tænderne???

Håber nogen kan give et svar på ovenstående spørgsmål
selvom jeg nu altid selv kassere det afklippede græs.

;o) Lillian
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:51

Jeg ved fra dine tidligere indlæg, at du helst ikke vil flytte Tulle, da hun trives, hvor hun er nu og altid har boet der. Det kan jeg helt sikkert godt forstå, men tror du ikke hun ville kunne trives lige så godt, hvis du fandt en lille bitte stald, men optimale foder- og foldforhold, og med nogle få heste/ponyer. Altså helt uden stress og tid til at falde til med dig i nærheden? Selvom hun er gammel, er hun jo stadig frisk som en havørn, og mon ikke hun kan klare sådan en flytning, der måske i sidste ende giver hende nogle flere år at leve i. Så må du vende tilbage til pletten bagefter, tage et problem af gangen..

Nina

0
0
Svar på denne tråd

Altså...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 16:57

Så vidt jeg ved, er problemet, at det kortklippede græs begynder at gære allerede efter et kvarter... Det er ikke godt for hestemaver, når de får en masse gæret græs. Derudover spiser de det meget hurtigere end de ville have gjort, hvis de selv skulle plukke det - eller hvis det havde været længere græs/hø.

Måske er jeg forkert på den, i så fald må I rette mig.

99E: Tro mig når jeg siger, at jeg har været tæt på at tage MINE dyr under armen, og skride af helvede til. Men det er sgu svært, og gud hvor ville jeg gerne have Plethesten med.

En faktore mere er jo, at stedet er så dejligt og perfekt for mine heste - når bare jeg kan få lov til at bestemme deres forhold.

Og når der så dukker sådan noget her op... hvor ejeren bliver stædig, og jeg bare er en møgunge der ikke ved en rygende fis. Ja - så føler jeg mig i jordens største dilemma :(

Det er ikke en nabo. Det er Plethestens ejer, og ejeren af stedet hvor mine dyr (hest + kat + passehest) bor! Jeg har kommet her hver eneste dag, siden jeg var lille... Hvis det ikke havde været for min hysteriske skrigen og råben, stod staldens heste stadig i spiltov, og kom absolut ikke på fold dagligt... Mine egne går i løsdrift - ellers havde jeg også flyttet Tulle omgående!

Grrr...

0
0
Svar på denne tråd

Godt Tine...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 17:34

Godt Tine, du har gjordt det rigtige igen.

-Tulle i baghaven-skønt

M.v.h Andrina.
0
0
Svar på denne tråd

Der er jo også `benzin`
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 17:38
i det græs?

M.v.h Andrina.
0
0
Svar på denne tråd

Åhhh ja...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 17:43

Hvor er det sørgeligt!

Og ja hvor kan det være svært at ændre på folks holdninger til det at holde heste/dyr.

På min sidste ridetur, mødte jeg en noget ældre dame som var i færd med at slå græs...

Hun kom hen for at hilse på min hest...jeg så 2 ponyer på ca. 1 meter i stg og vi kom til at tale om dem.

Hun var ved at slå græs til dem og hønsene og fortalte at den ene pony var til salg, da der ikke var græs nok.

Jeg spurgte om ikke det var synd at den de ikke solgte, så stod alene? Nej det mente hun ikke, den kunne jo se naboens heste.

Øv altså...så kan man gå her og tænke på et par ponyer som jo ikke er mit problem!:(

Men sådan er det desværre ofte med den ældre generation...de gør som de altid har gjort.

Jeg forstår godt din reaktion og ja plænegræs er absolut ikke foder til heste!!!

Håber det får ham til at tænke! Måske du kunne finde noget om "farligheden" i at give klippet græs på nettet og printe ud og give ham, så han kan se at du har ret i det du siger?

Jeg håber virkelig det en dag indenfor den nærmeste fremtid, lykkes dig at købe plethesten, både så hende og Tulle ikke skal skilles ad, men også fordi der ikke hersker nogen tvivl om, at hun burde ende i dine hænder!!!

May.

Vores Charmetrolde

Tinkeren Mandy & Shetlandsponyerne Clyed, Gabbi, Thilde & Lukas

Hestene er vores partner og ledsager gennem livet

Slå aldrig - vær en blid, kærlig og retfærdig leder

Vær ydmyg

Sig tak

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2007 19:42
Tak... lige nu står Tulle stadig og æder græs herhjemme. Kan ikke lige samle mig sammen til at gå derud. :(

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider