Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg vil have mit liv tilbage (langt)
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 12:39

Hvor er jeg dog snart træt af det hele, og jeg trænger bare til at få lukket det hele ud, i januar kom min kæreste til skade med ryggen, han har ikke lavet noget sådan som man tænker nå ok det er så fair nok, nej han har sovet, han vågnede en morgen og kunne ikke en skid, han havde så ondt at han besvimede, 112 og afsted med ham, nå men det har nu stået på snart i 6 måneder, og jeg er ved at have fået nok, jeg ved godt at man ikke forlader en synkende skude men jeg overvejer det. Han er verdens dejligste mand, og jeg elsker ham, men det er snart utåligt, han kan ingen ting og vil en hel masse, det har gået godt i et stykke tid, men så var han ude og lege røver og soldater i går og fik løftet forkert, så nu er den gal igen, ikke så gal som da han kom til skade første gang men der henad, og der er bare ingen ting at gøre, jeg vil have mit liv tilbage, jeg vil have tingende var som før, før han kom til skade, jeg kan snart ikke holde det ud mere.

Jeg laver ikke andet hver dag ind og gå her hjemme og ryde op og gøre rent, jeg savner faktisk og ride selv om jeg er så bange for heste, efter jeg måtte af og slog mig en hel del, han arbejder rigtig meget han lægger astfalt og det betyder mange timer, det gør heller ikke noget jeg har skam nok at tage mig til og det er jo også eksames tid så det er slet ikke noget problem. overhovede ikke, det der lige nu er problemet er at han bare ligger og ligger, det gør ondt at gå det gør onmdt at side, det gør faktisk bare ondt hele tiden, og jeg er ved at blive sindsyg, det er slet ik til at holde ud. det er også begrænset hvad jeg kan løfte, ja min ryg heller ikke er helt ok, jeg har bare lyst til at skrige, få det hele ud på én gang, flippe totalt ud på et eller andet, men hvad hjælper det ikke en skid.

Jeg skriver dette i min afmagt, jeg trængte bare lige til at få det ud, undskyld det blev så langt. jeg kriver sådan set ikke for at få medlidenhed eller gode råd, men det ville da være dejligt med en lille det skal nok gå det hele.

0
0
Svar på denne tråd

Christina
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 12:45
Det lyder som en kedelig situation du står i.
Det lyder som om det tager hårdt på dig at stå for det hele, min tanke var så om du ikke kunne betale en pige for at gøre rent og tage noget af det huslige?
Så ville du have det mindre at se til :) Det lyder virkelig til du har brug for noget aflastning.

Jeg ønsker dig al godt fremover...

-Jane

Arrangerer Ute Lehmann kursus i Aalborg 2.-3. juni 07

Rodeo nej tak!!

Regulator Complete sælges ved Aalborg

www.hms4life.dk
trailerlæsning og problemløsning i nordjylland
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 12:49

Godt jeg ikke er kæreste med dig.

Alt din utilfredshed med dig selv, lader du gå ud over ham.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

Ponymor
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 12:52
Jeg lader ingen ting gå ud over ham overhovede hvad fanden er det for noget at komme med, jeg står i en situation lige nu hvor alting bare er uoverskueligt, du skulle faktisk selv prøve det. han er sku heldig at have mig, eller blev der sku aldrig lavet noget her. så inden du nu langer ud synes jeg lige at du skal læse indlæget igen. komme igen og prøve en gang til.
0
0
Svar på denne tråd

Har I fundet ud af...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 12:53
...hvad der er galt?

Trækker smerterne ned i benet? I så fald kan det være en iskiasnerve i klemme - det HAR jeg prøvet, og det er ikke rart - og det kan "repareres" ret nemt.

Jeg fik "trykket det på plads" af en flink dame på Vanløse station, der har "Alternativ Velvære" (der er reklamer i Equipage).

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd

99E...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 12:57
Nej vi ved ike hvad der er galt, han kom til skade for snart 8 år siden ved at løfte forkert på en vindue, det er vist det der er kommet igen, bare det så var iskasnerven der sad i klemme, så vidste vi da hvad det var, men nej nej nej han år knækket ryg hos en knæk ryg læge en gang om ugen, men da det er pinse han har han jo lukket, selvfølgelig og han kan først komme der op tirsdag.
0
0
Svar på denne tråd

Kom ud
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 12:58

Du trænger i den grad til at komme ud fra matriklen og se noget andet.

Din kæreste er syg ind imellem, men det betyder ikke at du skal sætte hele dit liv på standby for at betjene ham.

Se at få dig en interesse, og tør du f.eks. ikke ride, så få en klappe/nusse part. Jeg er sikker på mange hesteejere ville elske at få en til at komme og nusse hesten.

Så ud af huset med dig, så du ikke bliver skør af at gå bag de samme 4 vægge.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

Kikærten
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 13:01

Jeg har også tænkt det sammen, men hvor finder jeg lige sådan et part, der er ingen her nede 4840 som søget part i øjeblikket, kan man bare gå rundt og banke på hos folk med heste og spørge om jeg må nusse om deres...

du har så ret jeg trænger i den grad til at komme ud og komme væk,

0
0
Svar på denne tråd

JAAA!!!
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 13:03
"Kan man bare gå rundt og banke på hos folk med heste og spørge om jeg må nusse om deres..."

JA!

Hvis det, du vil er nusse, strigle og give gulerødder, så bare kom i gang.

... 8-) ~ 99E ~ 8-) ...

Your Horse Can Only Be As Brave As You Are!
Love - Language - Leadership - Lightness
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 13:05

Jamen det har jeg da prøvet flere gange og med den samme mand.

Sidst med fuldtids arbejde, barn, 2 ponyer på landsplan og husdyr derhjemme. Min mand var sat skakmat i flere måneder pga ondt i ryggen.

Så der var jo ligesom kun mig til at holde gang i det hele, hvilket jeg selvfølgelig gjorde.

Et forhold er vel på godt og på ondt - og i medgang og modgang.

Gu er det da surt at skulle gøre rent, lave mad, handle ind, gå på job, kører barn til ponyerne, muge, give dyrene mad, køre til stævne, slå græs, feje terrassen, vaske tøj osv osv

Men det skulle jo gøres alligevel.

Det værste var da, bekymringen for ham.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

kedelig
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 13:16

situation må man nok sige, men jeg synes nu også du virker mere utilfreds med de ting du laver end du bekymre dig om, at din kæreste faktisk har det skidt.

Hvis du synes det er så hårdt at gøre de ting, hvordan må han så have det når han overhovedet ikke kan hjælpe dig. Pas på du ikke får ham til at føle sig som en "belastning".

Manden er syg det kan han jo ikke gøre for.

A T

0
0
Svar på denne tråd

det er slet ikke sådam ment
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 13:29

Det er fustrende HVER EVIG ENESTE DAG lave de samme ting igen og igen og igen. selvfølgelig gør jeg da alt for at han skal have det godt og det går da også mig på selvfølgelig. det er bare fustrende lige nu ike andet...

Mange tak til jer der gad og læse det

0
0
Svar på denne tråd

vær du glad
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 13:42

for at du har en dejlig kæreste!

Tenk på alle aleneforeldre (både selvvalgt og ikke), de har da samme hverdag som du, bare hele tiden!

Alle kan da køre sur i den daglige tralt, men det er jo ikke kærestens fejl at han er syg!

Han er vel like ked af at han ikke kan lave noget som du er, og at du da i tillegg er utilfreds blir bare en ekstra belastning for ham.

Og har i ingen børn er det vel noget begrenset hvor meget det er at lave der hjemme?

Man behøver jo ikke at ha 3 retters aftensmad, nyvaskede gulv hver dag og vasketøy daglig i en husholdning med 2 mennesker!

Slapp litt af, prøv at finde noe hyggelig at gjøre (nussehest er god ide!) og endre på tanken om at han er en belastning og stakkels dig.

Tenk isteden at jeg er heldig som har mannen jeg elsker, jeg er ked af at han har ondt, kanskje kan jeg finde noget hyggelig som kan glede ham!

Og jeg er så heldig at det ikke er mig der ligger og har ondt og ikke kan lave noget.Det hadde ikke vært til at holde ud, tenk om han bare forlod mig for at jeg ikke duger til noget!

Så mitt råd er at prøv at vende tankene litt og ikke gå så meget opp i at alt skal være perfekt lige nu.

Hilsen Ellen

KIG IND !

0
0
Svar på denne tråd

Kedelig situation
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 14:11

Jeg er selv delvist handicappet af et piskesmæld og jeg ville da være meget ked af det, hvis min mand tænkte/skrev som dig.

Prøv at tænk positivt, vær glad for at du kan hjælpe din kæreste og at du, som jeg kan forstå, har tid til det.

jette

0
0
Svar på denne tråd

doven skid?
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 14:16

Jeg forstår ikke helt - er han sygemeldt eller arbejder han mange, mange timer med at lægge asfalt og kommer derefter hjem og ligger og klager over at han har så ondt så ondt og sandelig ingenting kan bestille?

Hvis det er den sidste historie ville jeg måske også være lidt knotten.

Han burde da være lidt motiveret for at få det bedre, dvs. opsøge læge, træning hos fys. og evt. overveje et karriereskift. Nogen gange kan vi ikke holde til det vi laver og så må vi jo sadle om, selvom det er surt.

En mand som bare brokker sig uden at ville gøre noget ved det, ville jeg også blive træt af. Det er jo en ret smart måde at blive passet op på...

Kan du ikke bakke ham lidt op og få ham i gang med noget der forbedrer situationen?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Pjemm...
Forfatter: 
Dato:  27-05-2007 19:22

Han brokker sig ikke direkte, og nej han er ikke sygemeldt, han har bare løftet forkert IGEN, han ved at han ikke kan men stadig løfter han tunge ting, han er normalt meget livsglad, og kan godt hjælpe til her hjemme, og han kan li det, jeg er nu heller ikke sådan en som bare sætter mig tilbage, og nyder at der bliver gjort rent, Han arbejder rigtig mange timer især om sommeren, da det er der der skal laves mest,

Histoiren er at han kom til skade i januar, og har siden haft ondt, det er ikke sjovt det ved jeg, men der er bare ingen ting at gøre, før han selv slapper af og lader vær med at spænde, han er bange for at det skal ske igen og at han kommer til skade igen, derfor spænder han. og så får han ondt, det skete i går de var ude med hjemmeværnet, på en eller anden øvelse, og så skulle de løfte på nogle tønder, han ved godt at han ikke kan selv, og bede om hjælp nej nej nej det er man jo for stolt til. så nu ligger han på sofaen og har meget ondt af sig selv. i ved godt når mænd har ondt jamen så er hele verden gået i stykker,

Til alle jer andre, Jeg skrev ikke dette indlæg som en "hav lige ondt af mig" jeg skrev det fordi at jeg lige havde brug for at komme af med det, hvor fustrende det egentlig er... DERFOR...

Tak fordi at i gad og læse med.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider