Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Farlig kørsel -hvordan stoppe det?
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 21:13

Lige en lille historie jeg vil dele, er lidt chokket.

Jeg sidder hos mine forældre hvor mine heste står, og vi sidder i haven og råhygger.

Så kan jeg høre hestehove med sko i galop på vejen!

Der er rigtig mange ryttere og heste i området, men de plejer da ikke at jorde på vejen.

Jeg skynder mig ud og ser en panisk hest løbe ude ved vores hest, får den fanget og en meget forpustet naborytter kommer ilende.

Hun skal lige trække vejret før hun kan fortælle at DAKA lastbilen havde halvvejs kørt hende og hendes hest ned!!

Vi havde sgu lige set den lastbil komme kørende MGET stærkt forbi, så vi kunne hurtigt regne ud det var den.

Hun sagde at den kom kørende meget hurtigt imod hende på et stykke hvor der er hegn på begge sider af vejen, så hun kunne ikke ride ud i siden og komme væk.

Hun havde rakt hånden ud, men fjolset holdt farten og lukkede åbenbart også luft ud så hesten sprang først ind i siden på lastbilen, og derefter ind i hegnet og fik flået benet.

Hendes arm blev ramt, enten af bilen eller faldet med hesten.

Både hende og hetsen tog sig en tur hen ad asfalten, hvilket chaufføren ikke kunne undgå at se, men han kørte videre.

Nu gider jeg F... ikke finde mig i hans sindsyge kørsel mere - han kører sådan altid, uden hensyn til hverken børn, dyr eller andre mennesker.

Der er mange børn i byen og de har lært at flygte når han kommer, men det kan da ikke være rigtigt.

Men hvad gør man? kan man ringe til virksomheden og fortælle dem hvordan deres ansatte kører?

Og vil det overhovedet have en effekt.

Politiet sover i timen her, for der har været flere alvorlige uheld her omkring, bla. engang hvor en kendt ung gut havde for meget fart på til at dreje i et sving og pløjede ind en have.

Deres lille baby havde lige ligget i barnevogn og sovet på den anden side af hækken som han torpederede.

Men politiet gjorde intet.

Hjælp til at få stoppet denne idiot, for det ender galt..

0
0
Svar på denne tråd

meld det
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 23:34

og ring 112 næste gang i ser ham og evt sig at han kører som om han har drukket

Men hende rytteren burde tage billeder af sår og skrammer hurtigst muligt, og så skal der tages kontakt til firmaet og politiet.

Det er virkeligt strafbart at være blive efterladt når man er kommet til skade - det kan han jo ikke vide på forhånd!

Juridisk set er han en flugtbillist. Rytteren skal melde ham til politiet.

Dette er sagt af min mor som er advokat.

Når politiet flere gange ikke gør noget, så er det en klagemyndighed som man kan klage til over politiet - min mor kan bare ikke gøre noget.

I sidste ende kan man klage til justistministeren.

Igen sagt af min mor.

Til Daka kan i klage, sige at i offentliggør historien hvis de ikke gør noget og at i vil opfordre alle ryttere til ikek at bruge dem. Der kan virkelig komme en forbrugerhetz hvis det var!

Igen kloge ord af min mor

Jeg har skrevet disse ting samtidigt med mor har sagt dem - hvergang jeg skrev "sagde min mor" så er det fordi jeg troede hun var færdig...

Se at få gjort noget!

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor 112
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 23:41

hvorfor ringe 112.. det er da dumt hvis der ikke er brug for en ambulance.. vil man have fat i politiet så ring til dem istedet!

I' m me.... and I'm perfect...

Ting til lille hund sælges... se min præ.

0
0
Svar på denne tråd

Alarmcentralen...
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 23:58

Nummeret 112, er både til ambulancer, brandvæsen OG politi. Det er et akutnummer hvor (man burde) får øjblikkelig hjælp fra en eller flere af de tre.

Sindsyg chauffør, han skal stoppes.

0
0
Svar på denne tråd

Rigtig smart
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 23:58

at ringe 112 - helt uden grund

Nææ, ring 114 og snak med det lokale politi.

Og klag skriftligt til Daka - ingen virksomheder er interesserede i den dårlige reklame som tåbelige chauffører giver.

mvh PiaR
quantum in me fuit

Konfirmation - forårsbryllup? Lej en grill med god plads
weberudlejning.dk

Svar venligst i tråden og ikke via besked/mail

0
0
Svar på denne tråd

Ang. 112
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 00:06

... jeg synes ikke man skal ringe til 112 med mindre nogen er i akut livsfare!

Utroligt at manden kan opføre sig sådan, synes som Pia skriver at i skal kontakte DAKA, de kan ikke være interesserede i den slags. Pigen der oplevede det skal tage ind til politiet og lave en skriftlig anmeldelse, så skal de undersøge sagen.

Vh Tine

Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Deltag i konkurrencen på vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

ring til firmaet...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 00:35

Jeg synes du skal ringe til firmaet og klage over hans kørsel. De må sætte en stopper for det - og hvis det ikke hjælper, så må du jo gå til politiet. Men jeg synes faktisk du skal alliere dig med den rytter han nær havde torpederet så I er to der ringer uafhængigt af hinanden. Evt hende den ene dag og dig den anden dag.

Jeg har faktisk fået stoppet en hensynsløs chauffør ved at ringe til hans chef og klage.

Jeg kom ridende hen af vejen på en ret stabil hest, så jeg så mig tilbage, konstaterede at det var bussen og red så videre, dog lidt længere inde i vejkanten. Desværre for mig var det en ny chauffør på ruten, så han ræsede forbi mig i en hulens fart, hvilket fik min ellers meget trafiksikre hest til at springe direkte i grøften. Heldigvis skete der ikke noget med os, men jeg ringede omgående til busselskabet og klagede. Chaufføren kører nu ikke den rute mere.

Venlig hilsen
-miki-
www.prettyfancy.ridesiden.dk
-alt om krybbebidning og vævning
0
0
Svar på denne tråd

Klag til virksomheden
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 06:36
Min kollega kørte stille og rolig på motorvejen med sine 2 unger, uden at genere nogle (hun er som sælger vant til at køre mange km. dagligt, så derfor en erfaren billist). Hun trækker på et tidspunkt ud på overhalingsbanen for at overhale en lastbil. Pludselig kommer en eller anden stupid gut fra et fragtselskab susende i fuld fat, hvortil han måtte sænke den da han kom op bag hende.

Han føte sig åbenbart irreteret over at han måtte sænke farten, derefter lå han og chikanerede hende et godt stykke hen af vejen efter hun havde fuldført sin overhalning. Flere gange kørte han lige foran hende og knalede bremserne i og gav hende fingeren, lavede ansigter og truede med fagter.

Min kollega fik nok og bad sin datter til at tage nummeret på bilen, og desværre for gutten stod fragt selskabets navn også på bilen. Hun kontakter derefter firmaet, og kommer i tale med chefen der så meget alvorligt på sagen. Efterfølgende fik hun en skriftelig undskyldning fra firmaet, med besked om at den rette vedkomne havde fået en krafttig advarsel.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 09:30

Send en skriftlig klage til firmaet.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 10:02

Tak for jeres svar. Vi er åbenbart langt fra de eneste der har prøvet noget lignende.

Jeg har nu været en smut rundt i byen til dem jeg ved der føler sig chikaneret af chaufføren, og de vil gerne være med til at klage. Så labgt så godt.

Damen med hesten er ked af det, men hesten bliver ok. Hun har taget bileder af skaderne som dokumentation.

Vi tager kontakt til firmaet hvor manden er ansat, og hjælper det ikke må vi jo gå videre. Stoppes skal han, det er fuldstændigt uansvarligt og farligt som han kører.

Vi kørte bag han engang og målte at han kørte 80 gennem vores lille snoede landsby.

hele problemet med de fartbøller der er heromkring er at det som regel er sønner eller bekendte af naboerne, og man har ikke ønsket at skabe ufred, men da ham gutten torpederede gennem en hæk og en have hvor indehavernes lille pige plejer at ligge ogs sove til middag er folk vågnet lidt op.

De bor for enden af en lang vej hvor de ynder at køre stærkt, men han havde så meget fart på han ikke engang nåede at prøve på at dreje eller bremse - før han var halvvejs gennem haven.

Han blev hjulpet fri af naboen, og blev desværre aldrig meldt, og han kører stadig med hovedet under armen.

Jeg FATTER ikke folk er så tankeløse - at køre råddent hvor de selv bor er at skide i egen rede altså!

Men i hvert fald er jeg ikke den eneste der er indstillet på at gøre noget.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 10:07

Mht. politiet, så er det MEGET begrænset hvad de foretager sig når en får en henvendelse.

Det gælder både med indbrud og tyveri og uforsvarlige kørsel -desværre.

det er først (når) der sker en decideret ulykke.

Men jeg er nået det punkt hvor jeg igen vil prøve at melde dem jeg oplever der kører meget hasarderet igennem byen, ufred eller ej.

Desværre beskriver de det som regulær procedure at de ikke tager sig af sådan nogen tilfælde, medmindre man måske opdager en af dem køre i en brandert, så kommer de ud.

Men igen - mange tak for jeres svar og opmærksomhed.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 10:14

nu er jeg ikke med mere.. Der ER sgu da sket en ulykke? Den endte ikke så slemt som den kunne, men en ulykke var det sgu da? Rytteren faldt afog hesten løb sin vej?

Nej det skal politiet sgu taget sig af!

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Opfølning
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 11:01
Lad os endelig få en opfølning på om der er sket noget, efter I har taget kontakt til DAKA :-)
0
0
Svar på denne tråd

en god ide at kontakte firmaet
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 11:41

det kommer i længst med.

vi havde også sådan en chauffør fra daka her i området.

min mand, som jo selv er vognmand, mødte ham så ovre på en af de smalle vejen, der fik chauføren fortalt at hvis han en gang til, kørte så hasaderet, ville daka blive kontaktet og en skriftilg klage ville blive afsendt.

siden den dag har chauføren kørt som det kræves af forholdene ehr på de små veje.

IMC.
cheval noir gamacher og dressurunderlag sælges
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=206989&t=206989
0
0
Svar på denne tråd

okay - misforståelse
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 15:45

kan se at nogen ovenover blev lidt generet af at jeg havde skrevet at man kunne ringe til 112 - hvis i lige lægger mærke til smily'en bagefter, så kan i måske regne ud hvad den betyder

Altså var mest ment som en jokes, jer der skulle være i tvivl.

Mvh

Charlotte

Horses Are Like

Potato Chips

You Can't Have Just One

0
0
Svar på denne tråd

Når du taler
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 16:08

med din nabo rytter igen, så bed hende om at være opmærksom evt. ændringer i hendes almene tilstand. f.eks. piskesmæld (bl.a. stivhed/ømhed i nakken)kan vise sig flere dage efter et uheld.

Det er også en god ide at skrive hændelses forløbet ned ret hurtigt efter ulykken, så man senere kan huske, hvad der nøjagtigt skete. Hvis der viser sig noget (hos rytter eller hest), kan det jo gå hen og blive en forsikringssag mellem hende og fimaet/chaufføren.

Jeg håber, at rytter og hest er sluppet med småskrammer og forskækkelsen

Det, ikke at gøre noget alvorligt ved sindsyg kørsel eller opførsel, fordi man ikke vil skabe ufred, kalder jeg misforstået godhed..

Når man har haft fat i den, der ikke lige kan finde ud af, at der er andre i verdenen end ham/hende selv, synes jeg man skal gå videre med det, hvis der ikke sker en bedring.

Ellers er det, som det gamle ordsprog siger: "forsent at kaste brønden til, når barnet er druknet!"

Whatever you say or do - it always returns to you

hvad blev der af dig, Zilari efter Pilar?

Rød hoppe født 1982 kåret i næstved 1985

0
0
Svar på denne tråd

Kørsel...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 17:33

Jeg ville ringe til politiet og melde hvad der er sket for hun er jo blevet påkørt og chaufføren er jo bare kørt fra stedet

En tur på skadestuen for at blive tjekket og evt kunne dokumentere hvad der er sket ville jeg også.

Chafføren er jo direkte flugtbillist hvis han er kørt fra en ulykke hvor der har været en hest i siden på hans lastbil, og hest og rytter bgefter er kuret hen af astfalden uden han har reageret på det

Mvh Karina

Du burde købe dig en Tyrolerhest

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 19:05

BenteV: Flere måneder. Vi kørte engang ind i en, og nogle måneder senere ringede de og sågde, at barnet havde fået ondt i nakken

Jeg ved ikke hvad man skal gøre, men de andre har vel også svater nok?

Men ja jeg kender også alt for godt det med de l*rte mennesker der bare kun tænker på sig selv! Især cykelryttere og busser. Her for nylig var min pony og hans part ude at gå tur. Der var så kommet en cykelrytter, og havde skriftet gear lige da han kørte forbi Fønix. Fønix blev bange og stak af, mens parten blev trukket efter ham nogle meter, før hun gav slip. Mon cykelrytteren stoppede? NEJ han kørte bare videre! Så lille Føønix var løs på vejen, og hans part kunne ikke finde ham. Hun ringede så til mig, og jeg løb op i byen, og HELDIGVIS vidste han hvor han boede, så han var løbet den vej, og jeg fandt ham derfor ret hurdigt :D

Fønix&Kenzo

Kong Fønix - Den lille springer *SØGER PART*

Malobas Kenzo - mit dressurføl

0
0
Svar på denne tråd

hej...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 19:31

BenteV: Du har helt ret.

Jeg snakkede med mine forældre omkring de, og der har heldigvis -sammen med en anden nabo, haft fat i ham gutten der kører med hovedet under armen OG hans forældre, og da jeg til morges red tur mødte jeg jeg ham sørme på vejen:

Allerede der skyndte jeg mig ind i siden, men jeg rakte igen hånden ud, og denne gang tog han sørme farten af i stedet for at gasse op!

Så måske det har hjulpet indtil videre. Ved ikke om hans forældre var klar over det eller hvad...

Mht. chaufføren af lastbilen så ved jeg at der blivet taget kontakt til firmaet han arbejder for. Politiet havde ifølge damen den forklaring at det er hendes eget ansvar at sørge for at hendes hest er trafiksikker før hun rider på vejen.

medmindre hun kan bevise at:

-Han kørte for srærkt og hensynsløst.

-Han skulle have kørt fra en der er hjælpeløs velvidende om dette.

Vi var ikke nogen der så uheldet, vi hørte bare lastbilen komme drønende, og ca et min efter hørte vi så den paniske hest på vejen.

De skader hun evt. har forvoldt sig skal hendes egen forsikring dække, det samme gælder med hesten MEDMINDRE der var vidner på at han overtrådte loven.

Det er bare så... Meningsløst.

Men politiet har den holdning at heste skal blive fra vejen medmindre de er 110% idiotsikre, hvilken ingen hest er.

Det er jo levende væsener...

0
0
Svar på denne tråd

og med "damen"
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 19:33
Mener jeg hende der kom galt afsted med sin hest da hun havde et møde med lastbilen.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider