Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hund hvilken race???
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 04:36

Mine børn har nu gennem længere tid spurgt efter at få en hund, vi har talt dette igennem mange mange gange, om hvad det kræver, af tid pasning mm. så det er på plads.

Men vi skal så bare blive enige om hvilken hund det skal være.

Vi er enige om det skal være en hund i mellem størrelsen, dvs ikke en chihuahua og ikke en labrador/schæfer. Ikke en langhåret.

Den skal være robust af sind, kunne lide børn, katte, heste, og en til tider hektisk daglig dag men mange gøremål (I og omkring hjemmet), hvor den sagtens kan følge med. Vi har en meget meget stor naturgrund. Den skal ikke have noget udpræget jagt instikt da vi har mange rådyr, fasaner og harer på vor grund.

PUHA, det var mange ting, men lad mig høre alle jeres gode råd og forslag, for at sikre at man finder det helt rigtige for både hund og familie.

Hilsen

Helle

JUBII!!! Jeg er ponymor, højt ydende serviceorgan, som gerne stiller mig til rådighed for min datter og hendes ponyer.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 07:19
hvad med en Shetland sheepdog? De er i mellem størrelse og nemme at have med at gøre? Men sæt jer ordenligt ind i racen og snak evt med nogle opdrættere.

** A real dog is a Bulldog **

www.fancydog.dk eller www.123hjemmeside.dk/mydog

0
0
Svar på denne tråd

Tænk jer godt om
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 07:29

Ville være mit bedste råd, lad jer ikke presse eller overtale, en hund i mellemstørrelsen bliver let 12-15 år. Og kontakt så nogle der har den race i hælder til, før i beslutter jer, så i kan høre lidt mere om specielle krav, evner, behov o.s.v.

Personligt kan jeg jo stå inde for den race der hedder Kooikerhondje, en medium størrelse, meget sporty hund uden det store jagtinstinkt. Sindsygt lærenem og arbejdsom og stille og rolig indendøre. Søg på Kooikerhondje på Google, eller kig ind på min hjemmeside www.kooijoy.dk

Mennesker vil forråde dine hemmeligheder, dit venskab og din kærlighed. Men dyr vil aldrig bedrage dig...

- ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ - ¤ -

Kennel KooiJoy - seriøst hobbyopdræt af Kooikerhondje.

0
0
Svar på denne tråd

Shetland sheepdog
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 07:39

Jeg kan også anbefale en sheltie - især hvis jeg overser den del, du har skrevet om, at den ikke må være langhåret! Jeg har selv 2 stk. og det er en helt fantastisk hunderace - lærenem, intelligent, legesyg. Min den ene er helt VILD med børn, selv om vi ikke selv har nogen - jeg ved ikke, hvor hun har det fra...

Vi bor selv i skoven, og hundene strejfer ALDRIG, selv om her er meget vildt. Sheltien er jo en hyrdehund, og den er nærmest skabt til at blive i flokken. Jo, det kan bestemt anbefales. Vores er ikke specielt langhårede, så de kræver ikke megen pelspleje, men min veninde har hanhunde, og de kræver altså en gennembørstning en gang hver uge. Til gengæld fælder racen ikke uafbrudt, kun de to gange om året, hvor de skifter mellem sommer- og vinterpels.

Du er velkommen til at tage et kig på hjemmesiden, hvor der er billeder af mine hunde.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider