Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ænder?
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 20:52

hej Ænder :P

Min mor og jeg står i den situation at hun har fanget 11, 1 dag gamle ælinger på hendes arbejder, der er blevet forladt, nu er mit spørgsmål bare, hvordan disse skal passes, håber der er nogle ande-eksperter derude? vi har gjort en boks klar i hestestalde så de ikke fryser, men hvad spiser sådanne små kravl, håber på hurtig hjælp :D

Venligst

Maria Nygaard

112% Westernrytter

0
0
Svar på denne tråd

hvad i
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 21:07

har giver i bare i første omgang.. Nogle brød-krummer og lignende og så ved jeg ikke om i skal købe noget ande-foder, eller hvis i har noget hønse mad..

Men sørg for at de kan holde varmen, hvis de ikke kan det, så må i hænge en pære op over dem, har i ikke en varmelampe, så kan en almindelig pære godt give en del varme...

De venligste hilsner Marie...

www.sandersvig.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 21:10

Vi kan skaffe brødkrummer, og hønsemad har vi, regner med vi tager på dlg imorgen og køber lidt andemad.

Tak for svaret, gode råd om ænder modtages med kys hånd :D

Der skal nok komme billeder senere

Venligst

Maria Nygaard

112% Westernrytter

0
0
Svar på denne tråd

Er i sikre på at de var forladt
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 21:14

Varmelampe må være i højprioritet. Og så skal de have anderfoder og gerne blandet med vand som de kan snadre i sig.

Mvh

MonaK

Opstaldning tilbydes

Ridebane og rytterstue.

750,- pr md

*Fuld forplejning

* Hø og bund udmugning ikke inkl.

0
0
Svar på denne tråd

god aften
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 21:19

Jamen en varmelampe er en god ting. Hvis de ligger i en stor klump under lampen, så er der ikke varme nok og du skal sænke den. På dlg kan du få div. tilskudfoder og voksefoder. Når de er store nok, så giv dem en blanding af voksefoder og hvede, så du ikke køber dig fattig i voksefoderet. Når de er nogle uger gamle, så køb en plastic sandkasse i BR, grav den ned og fyld den med vand. Så kan de nemlig bade og drikke vand. De drikker i det hele taget meget vand, så sørg for, at der altid er adgang til det. Husk at følge anvisnigerne ang. fugleinfluenca. Man må ikke fodre i det fri, man må ikke bruge opsamlingsvand og man må ikke have ænder i samme gård som høns. Fjerkræ må gerne gå frit omrking, men om nogle måneder skal de atter under net, når der er store fugletræk.

Og sidst men ikke mindst, så smager de jo godt, så når du skal slagte, så skrive du bare igen.

god aften Betina

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 22:11

Vi leder med lys og lygte efter en lampe, indtil vidre har de en varmepude under sig, om det var forladt kan være ligemeget de ville dø alligevel, for på min mors job har de nogle riste til noget udsugning, som de falder ned i (der har været ænder der før) og min mor kunne simpelthen ikke klarer at hun skulle hører på flere skrig fra ællinger der dør af sult i en 2 m dyb skakt.

Men tak for jeres svar.

Venligst

Maria Nygaard

112% Westernrytter

0
0
Svar på denne tråd

Husk lige
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 22:24

at sørge for runde hjørne der hvor de går så at de ikke klumper i et hjørne og kvæler hinanden.

Og pas på brændfaren ved varme lamper.

Har i spåner er det rigtigt godt for dem at gå i

De sviner meget også selvom de er små.

Held og lykke med dem.

Whatever you say or do - it always returns to you

hvad blev der af dig, Zilari efter Pilar?

Rød hoppe født 1982 kåret i næstved 1985

0
0
Svar på denne tråd

Som lovet
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 09:22

Er her de første billeder, de er nu to dage gamle, og nøj hvor er de søde

Her sover de stadig.

En af dem er lige ude og opleve verden/kassen.

Og så lige et der illustrer hvor små de er.

Venligst

Maria Nygaard

112% Westernrytter

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2007 09:27

hvor er de bare de sødeste små nogen jeg længe har set!!

Jeg glæder mig til at se dem senere... håber de klare den.

Michelle

HUSK hjelmen - den er pænere end kraniebrud.

0
0
Svar på denne tråd

god dag
Forfatter: 
Dato:  26-05-2007 08:38

Er der noget nyt med dine ænder. Jeg kan ikke se hvorfor de ikke skulle kunne klare sig, hvis de får det rigtige foder og varmelampe. Har I fundet en varmelampe? de kan købes i Harald Nyborg og så kan du tage et smut forbi genbrugen efter en gammel brugt lampe, så du kan bruge fatningen derfra.

Glæder mig til at høre mere fra dig.

god dag Betina

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider