Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg VIL tabe mig nu!!!
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:01

Er efterhånden led og ked af min vægt og udseende. Og nu skal der altså til at se noget. For at give jer en fornemmelse så er jeg 165 cm høj... og vægten har nu sneget sig op på 103 kg har ellers fået den ned på 95 men de kg er så røget på igen. MEN NU MÅ DET VÆRE NOK!!!

Så kære HN´er har i nogle fif ang mad osv? Er desværre ret lækkersulten til tider, nok her det er gået galt! Men jeg er begyndt at kunne sige nej og holde mig fra den slags. Men det er dælme svært når der er den slags her i huset. Jeg vil nu købe mig en motions cykel så jeg kan få trænet min kondi op på den og vil også tage den alm cykel og tage nogle cykel ture.

Der er sørme lang vej til min ideal vægt, men kunne jeg da bare nå ned på 75-80 kg vil det jo være fint, så var jeg da blot buttet hvis jeg vejede 80!

Håber i vil hjælpe mig lidt med nogle gode råd, og måske vi flere som vil tabe sig, så vi kunne støtte hinanden lidt?

Hilsen Linda

Man bliver aldrig for stor til en shetlandspony!

0
0
Svar på denne tråd

htggaehtew
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:05
det kender jeg godt. jeg er også lidt over vægtig. men hvis det er fredag aften, og du kunne tænke dig noget lækkert. så hvis du kan lide solsikke kerner, så kan du riste dem på panden så de bliver halvbrune og tage lidt salt på dem. det er bare for lækkert. og det mætter også.

Hilsen Line..

:D Nu med part :D

0
0
Svar på denne tråd

Hej Linda
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:07

Prøv at se i tråden "Hvad tænker du".. Der er vi nogle stykker, der har det som dig, og som har tilføjet hinanden på msn, for at komme med lidt ideer, spark og skulderklap :)

Jeg læste herinde, at sukker/sliktrangen kan tages med sukkerfrie läkeroler, så det er jeg selv på.

Og det er rigtigt. Jeg har ikke behov for andet guffeluf, men til gengæld kan jeg godt guffe en til to pakker läkerol om dagen.

Eneste problem med dem, er at hmm.. de virker afførende i større mængder. Men det må jeg tage til den tid

MoonQueen/Tina
:D
Nu også igang med vægttab.
startet 22/3 2007.
Ønsket tab 25 kg
16/5-2007 tabt 6,0 kg
Min Hjemmeside www.moonqueen.dk absolut intet om heste
0
0
Svar på denne tråd

jeg har 2 kure jeg gerne deler med
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:08

dig. er du til den KNALD HÅRDE rigshospitalets stofskiftekur eller til en 4 dages kur som må gentages alle de gange du vil?

du kan bare sige til.

godt udgangspunkt!

0
0
Svar på denne tråd

tjaaa
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:15

Den mest sikre og som man vænner sig til på 4-5 dage.

Spis KUN frugt og grønt i løbet af dagen og beslut at f.eks. efter kl 17 må du spise andet. Den er MEGET nem at overholde og man skal spise ALT hvad man kan af frugt og grønt. Det har jeg tabt mig 20 kg på på 3 mdr...

Til at starte med voldspiser man så om aftenen, men efterhånden finder man ud af det bare er spild.

Kure duer ikke - det tager man lige så hurtigt på igen. Den her er en livsstil man kan vænne sig til og leve med!

Pas på solsikker - der er over 50% fedt i...

0
0
Svar på denne tråd

Lyder spøjst
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:18

Hvis man efter 17 må spise lige hvad man vil og man ofte høre, at man ikke skal spise så meget til aften- hvordan virker den så?

Er det ens forbrænding i løbet af dagen, der forbrænder mere end man kan spise om aften?

Tager man ikke på igen, når man begynder at spise normalt, altså min. 3 måltider?

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk

0
0
Svar på denne tråd

tak...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:24

Rart at høre man ikke er den eneste

Jeg er klar over jeg nu må droppe ting som smør på brød. Og hvidt brød er jo også bandlyst! Så må finde på noget andet til morgenmad... hmm ??

Middagsmad der spiser jeg gerne rugbrød. Her i familien er der også eftermiddagskaffe, den vil jeg springe over! tage noget frugt i stedet.

Aftensmad... Nogle gode forslag til sunde retter?

Evt lidt frugt / grønt inden sengetid? Der er jo vist noget med man skal spise lidt, men ofte?

Jeg vil også kunne gå i kjole og shorts nu det er sommer! Men det kan jeg ærligtalt ikke som jeg ser ud Efter en tur i bilka med masser af smart tøj som jeg vil ønske jeg kunne have på, har det vist givet mig stof til eftertanke - NU SKAL DE KG VÆK!!

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

tja jeg er
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:28

medlem af slankedoktoren og det fungere rigtig godt for mig.. det var da en mulighed.

http://slankedoktoren.tv2.dk/

Knus Nanna

pædagog, men ikke pædagogmor

Nu med Fjordbollen Brian, som gerne vil have en part

Sejr R.I.P 4/1 2007 (den dejligste fjordhest nogensinde)

0
0
Svar på denne tråd

god aften
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:30

Jeg er ikke begejstret for de smarte slankekure, nupo-pulver og andre "hurtige" råd, som der efterhånden eksisterer. Jeg ville vælge at gå til en diatist, og få en god og sund vejledning i kost og motion.

god aften Betina

Stengårdens DSP'er - Smukke ponyer med både personlighed og talent!

www.stald-stengaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

sunde vaner
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:31

Ud over at arbejde med den sunde kost, så kan du altså komme et langt stykke blot ved at bekæmpe lækkersulten. Dvs. selvom du spiser sovs og frikadeller i ny og næ, så kan du stadig tabe en del kun ved at droppe slik, kage, chips og sodavand.

Det kan give et nederlag hvis man forsøger at ændre for mange ting på en gang, så start med sukkerdrikke og fortynd dem eller gå over til vand. Spis kun slik hveranden gang du har lyst, eller drop det.

Når det så er klaret, kan du begynde at file lidt på maden også.

Og så er det som med heste, jo mere man bevæger sig, desto mere ryger der af, frem for at sulte det væk.

Prøv at børste tænder når du næsten ikke kan bekæmpe sukkertrangen. Det er ikke ligeså dejligt at putte lakrids i en frisk mund.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Opskrifter
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:34

Prøv denne her side,der er rigtig mange lækre opskrifter.

http://www.fedtfattig.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Det jeg gør
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:55

Jeg er lige begyndt på min livsstilsændring nr xxx Men denne her ser ud til at lykkes. Det tegner rigtig godt, specielt fordi jeg end ikke har lyst til slik.

Jeg går ud fra Syre/base teorien (kendt fra "du er hvad du spiser) men jeg følger den ikke slavisk. Det giver mig blot noget at holde fast i.

Jeg spiser kun frugt og grønt til kl 12. Alt hvad jeg kan, - lige til jeg revner. Lige i starten spiser jeg dog en lille smule havregryn med yougurt Natural om morgenen. (dette er bedre end mælk jvf syre/base teorien) men det drosler jeg ned på, til jeg ikke længere har behov for det.

Til frokost spiser jeg hvad der er i kantien. Jeg sørger bare for at dele tallerenen op med 1/3 lun ret og 2/3 salat.

Nu er jeg så en ostespiser, jeg elsker ost og jeg VIL ikke undvære den. Den skal der være plads til. Så når jeg kommer hjem fra arbejde, tager jeg 2 stk knækbrød med 2 tynde skiver ost og ét stort stykke agurtk. På den måde spiser jeg en del syremad, men sørger for at få noget base med også.

Til aften er tricket så, at dele tallerkenen med 1/3 af kød eller stivelsesprodukter og 2/3 salat.

Dette betyder i bund og grund at du kan vælge mellem

Salat og kød eller salat og pasta/ris/kartofler du må bare ikke vælge kød og kartofler... så det er slut med pasta og kødsause. - til gengæld må du spise til du er mæt, bare forholdet på tallerkenen bibeholdes.

Jeg må ikke spise noget efter kl 21.00

Jeg har ingen anelse om, hvorvidt det er gavligt eller en god teori, men det giver mig noget at holde fast i og selvom jeg kun spiser en normal portion aftensmad, så går jeg ikke sulten iseng.

Jeg har så, gennem janni (jvf at vi har tidføjet hinanden msn) fået et point system som weight watchers bruger. Dette lyder også rigtig smart, jeg gider bare ikke tælle point.

Men jeg har tænkt mig, at få den ind i min plan på andre måder. Så det bliver en vejning af de to teorier.

Håber det gav lidt inspiration, og du er altid velkommen til at tilføje mig msn for støtte og jubelråb. anne_schilling@hotmail.com

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 18:58

Jeg er selv lige startet på kur, og gør sådan at jeg om morgenen skræller nogle gulerødder (6-7 stykker) og så gnasker jeg løs af dem.. Ved en 12 tiden, tager jeg noget gulerøds rugbrød, og så ellers massere frugt indtil kl 18 hvor jeg spiser sund aftensmad :) Dette begyndte jeg på torsdag morgen, og har allerede tabt 1,2kg. Og så går eller cykler jeg, når der ikke er alt for langt til de steder jeg skal.

Inde på www.iform.dk/ polopoly.jsp?d=1756&a=10447 kan man lave en løberute. Så kan du se, hvor meget du løber/cykler/går ;)

Men held og lykke med det!

Hilsen Tatjana

Med part på Limaro

Medlem af DHPV og glad for det :)

Vægt den 14/5: 78 kg

Nu: 76,8kg
:'D

0
0
Svar på denne tråd

portioner
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 19:00

Hvis man er slem til at lange til fadet kunne man måske også portionsanrette? Dvs. fylde sin tallerken i køkkenet og kun spise den ene portion.

Min mands problem er fx. at han dynger et kæmpe bjerg på tallerkenen, og eftersom jeg ikke rigtig holder fokus på hans spisning hele tiden, så ser jeg ikke altid hvor mange gange han tager, så jeg kan advare - han "glemmer" det nemlig også selv, da han ingen mæthedsfornemmelse har.

Vænne sig til at kun skrælle 2-3 kartofler pr. mand osv. virker også.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

mange tak...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 19:03

Virkelig mange gode råd i kommer med Og giver også ret i det nok ikke er super smart fra den ene dag til den anden total at lave helt om på madvaner osv. Man skal ikke løbe sur i det! Men først og fremmest dropper jeg nu sodavand, slik, chips og kage! Måske det gør en verden til forskel

Vil da meget gerne snakke med andre på msn hvor vi kan støtte hinanden lidt.

Mit msn er: Linda_Simonsen@hotmail.com i må meget gerne tilføje mig

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

Hjælp..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 19:03
Motionsloggen.dk kan være et hjælp til at holde motivationen.. Her kan man indtaste de forskellige former for motion man har dyrket og følge med i hvordan det går (forhåbelig fremad)..

Lars
Det eneste du kan være resten af livet er dig selv, så hvorfor ikke være det med det samme.??
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 19:09

Jeg har et godt lille fif til dig, hvis du bliver sulten efter noget sødt og lækkert. Køb en yoghurt fra Cheasey (staves?) med 0,5 % fedt i (mener jeg det er), og det skal være den med vanilje smag. Så køber du noget frugt, det kan være bananer, appelsin, æble, pære osv. Udover det, så køb noget mørkt chokolade med min. 80-85% kakao i.

Du skærer frugterne i små stykker og hælder lidt af yoghurten over. Derefter hakker du lidt chokolade i små stykker, og drysser det over.

Det smager rigtig godt, og så er det sundt. Prøv det!

Sascha & Sani Cheval

Medlem af: Discount Heste og Pony Vanrøgternes klub: DHPV

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 19:10

Køb en trampolin q:

Har hørt at når man har hoppet på den i 5 min, så svare det til at havde løbet i 15 min (:

Moonlight' du betyder mest (: <3
'i kan finde os på dette link:
www.hestegalleri.dk/html/ gal_visbil.asp?ID=36726&ipc=122523

0
0
Svar på denne tråd

Linda...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 19:48

Syntes det er flot du har taget beslutningen om du skal tabe dig NU...- heller gå i gang mens det er overskueligt!!

Jeg har selv tabt mig 23,8 kg til dags dato..

Vil meget gerne støtte op omkring dig og andre, så i skal være meget velkommen til at tilføje mig på msn..

Nilleholstebro@hotmail.com

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål:
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 19:53

Lige et spørgsmål:

Nu har I jo gode svar på alt for at undgå sukker/sødesager, men hvad med is en varm sommerdag? Spiser I sorbet?

Hvad med smør i bagekartofler- er det dressing i stedet?

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

fdhggfhdh
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 19:59

Jeg er os selv overvægtig... Smiler...

Grunden til a man blir lækker sulten er a ens blodsukker stiger og falder hele tiden hvis det er du ikk har bestemte spise tider...

Så hvis du siger til dig selv nogen bestemte tider du spiser på så blir du ikk så lækker sulten...

Også når du spiser skal det bare være sundt...

lidt indviklet... Held og lykke

0
0
Svar på denne tråd

Vægttab
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 20:12

Hej Linda. Se jeg er af ca samme højde som dig, og jeg vejede førhen 92 kg. Nu er min vægt knapt 50 kg (desværre for lidt om man kan sige)...

Det jeg gjorde var at jeg simpelthen tog mig i ørene og sagde (og min mor, da hun var bange for jeg var ved at udvikle sukkersyge samt andre følge sygdomme af fedme): "hva vil du med dit liv? synes du du har det godt nu?" og efter jeg tænkte det godt igennem, fandt jeg ud af at nu måtte det være nu, for jeg var bestemt ikke tilfreds. Jeg ville også være den pige der kunne købe tøj i en "normal" butik, være den fyrene vendte sig efter osv.

Og igennem 2 år fik jeg smidt det meste af de 40 kg.

Du er velkommen til at skrive til mig om mere info hvis det er...

MVH Veronica

0
0
Svar på denne tråd

LJR...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 20:13

mht en varm sommerdag.. Nej.. Jeg spiser ikke sorbet. Det kan jeg ikke fordrage.

Jeg spiser helt almindelige is. Men det sker måske en gang hver 14. dag eller lignende.

mht bagekartofler.. Hmm.. det har jeg ikke tænkt på.. Får det ikke så ofte. Men laver alle mulige dressinger selv af fromage frais (0,5%). Som faktisk også er det, jeg spiser til morgenmad, med enten rosiner eller müsli på.

MoonQueen/Tina
startet 22/3 2007.
Ønsket tab 25 kg
16/5-2007 tabt 6,0 kg
0
0
Svar på denne tråd

Moonqueen
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 20:16

MoonQueen: tak for svar- det var bare det som jeg ikke ville kunne undvære!

Hvad med lakridser- de feder vist ikke?!??!

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

Lakridser
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 20:19

Jo.. De feder. Og det gør vingummi også.

Fik i sin tid, første gang jeg tabte 40 kg at vide, at hvis jeg skulle have slik, skulle jeg holde mig til rene vingummier, eller massive bolcher. Det skulle være dem, med mindst fedt i. Men der er stadig sukker i, så alt med måde.

Til gengæld, er der vist ikke så meget andet end E numre i läkerol, og så sætter de samtidig gevaldigt fut i maven, hvis man spiser en pakke af dem. (dem er jeg på lige nu.. men efter to pakker, tror jeg at der går en del dage, inden jeg får lyst til den slags igen).

MoonQueen/Tina
startet 22/3 2007.
Ønsket tab 25 kg
16/5-2007 tabt 6,0 kg
0
0
Svar på denne tråd

ashdaksdh
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 20:46

Hvis du VIRKELIG ønske at tabe dig så meld dig ind i DDV.

Og gå til vejning hos dem 1 gang om ugen - så synes de fleste det er dødpinligt ikke at have tabt sig!

Jeg er selv på kur og har opfundet følgende plan (en blandning mellem DDV plan og en diætist plan).

På 1 dag må jeg maks. få 200 g kulhydrater (havregryn, brød, ris, pasta, kartofler).

½ liter skummet/minimælk pr. dag

200-300 g grøntsager til middag og aften.

Frugt nogenlunde efter lyst (spiser nok 4-5 på en dag)

Højst 100 g kød

Jeg ved den virker ;) Min signatur skulle helst snart opdateres efter at jeg have en periode hvor jeg tog lidt på igen - men om 1 uge håber jeg at kunne opdatere.

Jeg håber det vil lykkes for dig!

For mig VIL det lykkes denne gang for ellers må Flippen aldrig få et føl og jeg må ikke ride hende før min vægt starter med et 6-tal.

Drømmemål 65 kg.. Så jeg har 12,5 kg derned... Men nu er det sommer og nu skal det være!

Hilsen Anna

Anna og Flicka - Et broget makkerpar !

Målet er en tur på ryggen af Flicka

Startvægt 1/4-07 : 78,5 kg

Mål: Under 70 kg

Tabt: 1,9 kg

Vægt nu: 76,6 kg 28/4-07

Stop Rodeo i DK - SKRIV UNDER NU!

www.anti-rodeo.underskrift

0
0
Svar på denne tråd

er også startet
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 22:31

Og det råd jeg vil give er at tælle dine kalorier, du opdager hurtigt hvad der mætter mest i forhold til kalorier.

Når du tælle, kan du faktisk spise hvad du vil, men du straffer dig selv, ved at spise uhensigtsmæssigt, da du så må skære ned på andet. Samtidig er det okey at spare lidt sammen hvis du fx ved du skal til en komsammen, og derved spise flere kalorier end tilladt.

Et godt udganspunkt er ca 2000kalorier. Jeg har dog de sidste dage kun lagt imellem 1300 og 1600.

Jeg har allieret mig med en veninde hvor jeg aflægger døgnrapport om kalorier på en sms.

Det e rikke så slemt at tælle, de først dage er trælse at tælle op, men du lærer hurtigt hvad de gængse ting "koster"

Jeg ved nu hvad min morgenmad koster hver dag, samt nogenlunde min frugt.

Er de rnogen der er intresseret i at tælle med mig, så skriver i bare;0)

0
0
Svar på denne tråd

jeg er så mere
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 22:51

til WW .. de er super og hvis du vil vide noget skriver du bare

min msn er jannie_melin@hotmail.com

jannie som også skal til at igang

0
0
Svar på denne tråd

kalorier
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 22:53
Hvordan tæller man? Lider I bare af enorm god hukommelse eller går i med snuden i en tabel, når I handler ind?

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

Nej det gør jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:05

Jeg køber det jeg kan lide, og ved er nogen lunde sund, så læser jeg kalorierne når jeg laver maden og regner ud hvor meget jeg indtager.

Altså jeg spiser fx 100g pasta 100 gram kylling 200gram grønt, det bliver smækket sammen til et regnestykke, det tager 2 min.

0
0
Svar på denne tråd

Tabe sig
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:06

Hej. Jeg har en veninde der er lige så høj som dig og som vejede det samme. Hun går til noget der hedder vægt vogter. hvor hun for 2 bøger med sig, Den ene fortæller hvor mange point det hun spiser giver og den anden skal hun skrive ned i hva hun har spist og skrive sine point. mener man har højst 23 point om dagen. hun har allerede tabt sig under 10 kg !

prøv og søg på vægt vogter :)

0
0
Svar på denne tråd

jannie
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:09

ww, er jo samme princip som kalorietælling, det e rjo bare lavet om i point istedet så vidt jeg ved?

Jeg vil hellere spare de penge som deres abbonemet koster, og så selv regne det ud.

Jeg forstå godt makkerskabet er fint, men jeg har så bare lavet en aftale med min veninde i stedet. da guderne skal vide at en mand der er tvansindlagt til at spise detr samme, ikke er den store hjælp;0)

0
0
Svar på denne tråd

Imponerende tælleri
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:16

Men hvordan ved I hvad I skal have? Hvad tæller I præcist? Og hvor finder man det?

Det gælder vel ikke kun slankekur, men også sund mad?

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

Jeg...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:17

Jeg tabte mig fra 83 (BMI 25,6) til 70 (21,6) på 3 måneders kur (dog med to måneders "pause" i midten). Jeg startede i januar, og var således på skrap kur januar+februar, pause i marts-april (uden vægtøgning) og har så tabt mig 2 kg i maj uden at spise specielt sundt

Jeg spiste flg.:

Morgen: 2 dl yoghurt Cheasy 0,1%

Mellem: 1 stk frugt (æble, pære el. lign.)

Frokost: 1 stk rugbrød, 1 kyllingfilet/1 æg, 1 tomat, 1 skive agurk, 1 skive ananas, pålæg + evt. frugt/grønt

Aften: Kød med grøntsager

Jeg undgik: Mælk, lyst brød, sukker, pasta, nudler, ris, kartofler. Sodavand, slik, chips osv. er bandlyst. Light sodavand er okay.

En gang om ugen måtte jeg dog få noget rigtig lækkert: F.eks. lasagne lørdag aften med lidt slik bagefter el. lign.

Jeg trænede derudover 1 time dagligt i et fitnesscenter i en måned, og har efterfølgende trænet ca. 2 gange om ugen udover ridning 2-3 gange om ugen.

Tip: Spis 1-2 pakker Läkeroler dagligt, de holder maven i gang og der er ganske få kalorier i, samtidigt med at du får stillet din lækkersult.

Bliver du chokoladesulten, så lav light havregrynskugler (gryn, kakao, vand, sødemiddel).

Jo flere gange du siger nej, jo nemmere bliver det. Og du skal gøre noget ved det nu, for din vægt er bestemt ikke sund. Bestem dig for en dag du starter, og skil dig af med alt det usunde.

Jeg har altid været lidt overvægtig og blev drillet som barn - sådan ser jeg ud nu:

Nu er jeg ikke overvægtig men NORMAL! (selvom jeg stadig ikke helt forstår det...) Jeg er stolt af mig selv, og det bliver du også. Sørg for at skrive ned HVER dag nøjagtigt hvad du spiser, og vej dig en gang om ugen :-)

Min motivation for at tabe mig var naturligvis mit udseende og sundhed, men derudover har jeg også tabt mig for min dejlige parthest Rigola. Hun er ikke så stor, og nu har jeg fjernet 13 kg fra hendes ryg. Din motivation kunne måske være at komme til at veje så lidt at du kan ride uden besvær? :-)

Hilsen fra LISE

Rigola - nu som babyspringhest :)
FARVEL TIL 75 MINUTTERS BUSTUR UD TIL STALDEN - OG GODDAG TIL MIN SKØNNE TOYOTA COROLLA

0
0
Svar på denne tråd

LJR...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:21
LJR: En voksen kvinde skal have ca. 2000 kcal om dagen (naturligvis varierer dette). For at tabe dig skal du spise mindre. Jeg spiste omkring 1000 kcal om dagen i den periode jeg tabte mig. Man tæller ved at skaffe sig en kalorietabel (kan fås i diverse slankebøger) eller simpelthen ved at kigge bagpå fødevarerne, der er altid deklaration på :-)

F.eks. er der i det sunde rugbrød ca 180 kcal pr. 100 gram, og så vejer du bare en enkelt skive og regner dig frem til kalorieindholdet. Du behøver ikke tælle helt hysterisk, man kan hurtigt regne ud hvor meget man sådan ca. har behov for.

Hilsen fra LISE

FARVEL TIL 75 MINUTTERS BUSTUR UD TIL STALDEN - OG GODDAG TIL MIN SKØNNE TOYOTA COROLLA

0
0
Svar på denne tråd

Mælk ???
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:25

Ok, det lyder fornuftigt.

Lise Rohden: Må man ikke drikke mælk? Altså skummemælk? Hvorfor ingen mælk???

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

lrj...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:25

JAmen det er slet ikke så svært;0)

Når du har købt et produkt, fx en pakke kylling, kigger du på indholdsfortegnelsen, der står altid hvad der er i kalorier pr 100gram.

Når jeg så skal spise, sætter jeg min tallerken på vægten, vejer et stykke kylling, ca 100gram, på pakken står der som regl at der er 104 kalorier pr 100 gram. altså har jeg indtaget 104 kalorier ved at spise det stykke kylling.

Du kan købe en kaloriertabel ( ca 40kroner) hvor der står mange af de gængse ting som der ikke er indholdsfortegenlse på fx gulerødder.

Det er ikke sikket man gider at veje sin mad af hele kuren, men det er en god rettesnor, så man lære at se hvor meget man rent faktisk indtager;0)

0
0
Svar på denne tråd

Lyder nemt
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:28

louvere: super nemt...lyder det til!

Hvad gør I når I skal spise ude?

Må man drikke lidt (lidt mere end lidt)rødvin- har hørt det ikke er godt, men hvis man snakker livstilændring, så skal man leve uden rødvin???

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

LJR...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:30
LJR: Hvis du læser bag på en skummetmælk kan du se hvor mange kcal der er i. Mener der er omkring 35 pr dl. Hvis du drikker en halv liter om dagen når du er på slankekur, ja så drikker du mange kcal. Du kan godt drikke det, jeg gjorde det bare ikke, fordi jeg gerne ville opnå et hurtigt vægttab.

Hilsen fra LISE

0
0
Svar på denne tråd

Lise...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:32

MAn anbefaler ikke man kommer neden under 1200 kalorier!

Jeg kan fortælle dig hvad jeg har fået at spise i dag, og det er slavisk regnet ud!

Morgenmad:

hvaregrød

100gram havregryn

Vand

10 gram sukker

lidt skummet mælk

Middag

Ca 450 gram melon ( sten og skal er skårret fra)

En aktimel drikkeyougurt

aftensmad:

100 gram kylling

200 gram grønt

150 gram pasta

aftenskaffe

en banan og en kiwi.

Dette giver 1306 kalorier, og det er altså ikke meget!

LRj: du må spise lige det du vil bare du ikke overstiger din kalorie grænse, man vælger ex bare skummetmælk

0
0
Svar på denne tråd

louvere
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:34
louvere: Jeg udtrykte mig måske forkert, jeg indtog 1400 kcal dagligt men forbrændte ca. 400 dagligt ved cardiotræning i fitnesscenter. Bortset fra det, så kan anbefalingerne sige hvad de vil - jeg tabte mig 13 kg og havde det godt under hele forløbet :-)

Hilsen fra LISE

0
0
Svar på denne tråd

Kalorietabel
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:35
Louvere: ok! Kan da godt se, at min aftensmad har været i overkanten med et ordenligt styks laks Selvom der var salat til Jeg fandt lige en kalorietabel på kalorietabel.dk...hold da op, der er jo kalorier for alt

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

lrj...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:36

ja det med at spise ude er så en anden side ;0)

Du kan vælge 3 ting... lad være at tælle kalorier den dag. Spis meget magre ting optil. eller ca regne ud efter din kalorietabel.

( eller spare lidt op i dagene i forvejen)

Ja du må gerne drikke rødvin, det tæller bare med, men det tæller stærkt.

på Kalorietabel.dk kan du se de gængse ting hvad de indeholder;0)

0
0
Svar på denne tråd

lise...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:40

Jamen det er også fint for dig, jeg mener bare at det er vigtigt.

Havde jeg fx fået at vide jeg kun måtte indtage 1000 kalorier og prøvet det en dag, var jeg stoppet igen. Og derfor mene rjeg det er vigtigt med rigtige informationer, ellers køre man sur i det, alle folk kan spare hvis de har energi til det, og fx også derfor jeg ikke har indtaget mere i dag. men jeg ved hvis jeg spiser 1900 kalorier i morgen er det ok.

0
0
Svar på denne tråd

lrj...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:42

Ja det kan være en øjenopåbner at se på kaloriertallene;0)

Og derfor mener jeg også det er en god ide i en periode, så man kan fornemme hvad man kan indtage for at holde sig inden for grænsen.

Og det at skrive det ned hver dag er en brand god ide ;0)

0
0
Svar på denne tråd

Suger til mig
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:43
Jeg suger til mig- jeg kunne godt tænke mig at leve mere "spartansk"- lad os kalde det det*gg*

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

Lrj...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:55

Du må sige hvis du vil vide mere ;0) ellers kan du skrive en privatbesked til mig, så kan du hoppe på evt msn;0)

0
0
Svar på denne tråd

1000 tak
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 23:58
Louvere: det lyder super - det er nemlig meget muligt, at jeg får brug for noget vejledning og hjælp! 1000 takker

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

så lige en ekstra ting
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 00:05
på msn.slankedoktoren.dk/ ?page=msn_tests&test=3 kan du regne ud hvor meget du ca forbrænder på en dag, du skal jo have mindre kalorier end du forbrænder
0
0
Svar på denne tråd

super!!!
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 00:09
Øj ja, det er jo vigtigt! Den side skal jeg lige have nærstuderet og gemt

Healing af heste/dyr.
Heste-og hundemassage.
Adfærdsvejledning.
Se mere:
Healingafdyr.dk {> {>

0
0
Svar på denne tråd

Mange gode råd
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 08:21

Tusind tak for alle de gode råd

Og som en skriver, min vægt er jo virkelig ikke sund. Og det er også en grund til jeg vil gøre noget ved det jo, man kan få diverse sygdomme af at være "fed" og jeg vil også gerne kunne løbe osv uden at blive udmattet på kort tid!

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 08:44

Forøvrigt er jeg også ret vild med mælk og bryder mig ikke om at drikke vand rent, er det ok at saft er fortyndet meget i vand, bare så det ikke smager af vand??

Juice er også forbudt kan jeg høre. Så er der også enden på at drikke den slags.

Håber virkelig det gør en verden til forskel at jeg dropper mange af den slags, og spiser lidt men ofte, og sundt. Tror også det er en god ide at have en dag f.eks hver 14.dag hvor man godt må spise lidt usundt - med måde!

Jeg vil ikke længere være den tykke pige - jeg vil også være en fyrene vender sig om efter

Vil lige liste et billede ind af mig selv,godt nok 1 år gammelt, men har da ikke forandret mig meget siden da.

Min kæreste er også mig en stor støtte. Han elsker mig dog også trods de ekstra kg og er på ingen måde efter mig med at jeg vejer for meget. Han siger så er der det mere at holde af. Men han vil gerne være min støtte til at tabe mig, da jeg har fortalt hvad jeg føler osv over mig selv. Jeg vil også kunne have en pæn kjole på når vi skal til bryllup til oktober - tror i det kan lykkes for mig??? Så længe jeg ser ud som nu nægter jeg at gå i hverken kjole, nederdel eller shorts

Det her skal bare lykkes for mig!!!

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

slankedoktor...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 08:48

slankedoktoren.tv2.dk/ ?page=lib_articles_show&AID=5801

Fortsætter lige lidt på NaNNa's indlæg om slankedoktor.dk

jeg har været medlem i snart 2 år og tabt 27 kg. til nu.

Lnket er til min solskindshistorie som kom på nettet for 1 års tid siden...

alt dette egentlig bare for at sige, at det KAN SAGTENS lade sig gøre... OG det er det bedste du kan gøre for DIG og DIN KROP...

Om det så lige skal være slankedoktor, vægtvogterne eller andre i den stil, ja det er op til dig... MEN du kan lige så godt indse, at det ER LIVSSTILSÆNDRING der skal til! Har selv prøvet en masse af de hurtige kure kun for at se at det hele kommer på igen! Og det er jo bare endnu mere nedtur!

Håber dette kan være med til at inspirere og hjlælpe dig til at ta' DIN bedste beslutning! Nemlig at komme af med nogle at de trælse "for meget" kg.

Knus Sus

0
0
Svar på denne tråd

Den store lækkersult
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 08:57

Jeg har det nøjagtigt ligesom dig Linda. Min vægt hopper op og ned og jeg er bare så lækkersulten altid.

De sidste 5 måneder er det lykkedes mig at tabe 11 kg, og de skal ikke på igen! I løbet af dagen kvæler jeg lækkersulten med sukkerfri tyggegummi og om aftenen skærer jeg frugt i småstykker, og hælder "dressing" af fromage frais 0,1%/0,5% tilsat vanilleessens og sødemiddel over. Det smager himmelsk. Der er også rigtig mange gode sukker og fedtfri dessertopskrifter at finde på nettet. Jeg har selv haft stor glæde af Vægtkonsulenternes opskrifter. Hemmeligheden er at være forberedt og have lidt lækkert klart, når den søde tand melder sig, så man ikke spiser noget forkert. Og det behøver jo ikke være gulerods- og agurkestave altsammen, hvis bare man bruger de rigtige opskrifter.

I øvrigt så er sukkervarerne selvforstærkende, man vil have mere mere mere. Hvis man kan holde 1-2 uger uden, så mister man faktisk lysten til at spise dem.

Held og lykke med vægttabet.

*** Små gule, der kan og vil ***

0
0
Svar på denne tråd

Linda ♥Shetterne♥
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 09:48

Hej Linda

Hvis du ikke bryder dig om sagen af vand kan du kan du købe en lime og putte nogle skiver i vandet, det giver smag til vandet.

Saftevand er noget værre stads for der er masser sukker i.

KnuZz *Milla&Cnais*

Skipper min ponystjerne!!
NU med ny fjordhest!!!
0
0
Svar på denne tråd

aædrig mere
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 09:50

aldrig mere Nupo... Linda som du er jeg selv meget svært overvægtig (ej du er ikke svært overvægtig - men jeg er) og lad for din egen skyld være med at springe på Nupo kurene...

Ja kiloerne rasler af (jeg smed 17 kg på 2 mdr. tilbage i 2001) men stopper du og spiser normalt igen så kommer de tilbage - og de har taget deres venner med...

Jeg tog alle 17 kg på + min. 25 kg ekstra og vejer idag 120 kg..

Thumbs up at du vil tabe dig - det er fedt at høre men lov dig selv aldrig at hoppe med på pulvervognen...

*** Shetter ***
"Der er ikke noget galt i at være sindssyg -
men der er noget galt i at være sindssyg uden at vide det.."
Citat: Arne Mejlhede (Psyk.)
(Under konstruktion)

0
0
Svar på denne tråd

Shetter...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 10:06

Jeg holder mig LANGT fra pulverkurene Det lover jeg dig, har nemlig hørte ofte om den slags som du har været ude for

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

madplan..
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 10:07

Jeg har en madplan udarbejdet fra min diætist, hvor jeg har tabt 23,8 kilo..

Hvis nogen skulle have interesse lyder den således:

Morgen: 2,5 dl cheasy 0,1%,1 dl cornflaks, en grov bolle med rejeost ca 8 gram (fra Buko), og 2dl almindelig jucie.

Middag: 3 halve stykker rugbrød med fedt fattigt pålæg, 75 gram salat, 2dl skummetmælk.

Eftermiddag:1 stykke grov franskbrød med endten marmelade eller pålægchokolade.. Er det marmelade skal der være 1/2 skefuld på hver halve, og pålægchokolade skal der være et stykke på hver halve + 1 stykke frugt.. ca 100 gram. 2,5 dl vand eller light saft.

Aftensmad: Tallerkenmodellen + 75gram salat ved siden af, 3dl vand.

Aftenskaffe: 1 stykke frugt ca. 100 gram og 2 dl vand eller light saft..

følger man dette, skulle man gerne tabe ca.1 kg i ugen...;)

Spørg endnelig hvis jeg kan hjælpe med noget..

0
0
Svar på denne tråd

Det var godt
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 10:13

Forresten Linda, har du nogensinde en pony eller to med ude og gå/løbe tur? Bare have den med som håndhest.. Jeg har fået nogle gode løbeture sammen med min gamle traverhoppe, og det var så hyggeligt at have hende med når man nu ikke havde rigte menneskevenner man ku løbe sammen med...

*** Shetter ***
"Der er ikke noget galt i at være sindssyg -
men der er noget galt i at være sindssyg uden at vide det.."
Citat: Arne Mejlhede (Psyk.)
(Under konstruktion)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 10:28

azaro : Din model er også fin Og lyder da ikke så ringe med 1 kg om ugen

Shetter: Jo jeg går gerne ture med shetterne og løber også lidt med dem.

Hilsen Linda

0
0
Svar på denne tråd

Lige et lille bitte råd
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 13:00

(Nu har jeg ikke lige læst alle de andre svar..)

Spis tørret frugt, som eksempel abrikos, og nødder som sunde snacks, synes selv det smager helt super.. bedre end slik.

Dansk Varmblod

0
0
Svar på denne tråd

Slankekur
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 11:30

Jeg "tæller" kalorier, jeg får ca 1200 kcal om dagen det kan give et vægttab på 1 kg om ugen, jeg er på uge 7 og har gennemsnitlig tabt 1,2 kg om ugen.

En meget almindelig dag ser sådan ud;

Morgenmad - ca 250 kcal

200g fromage frais

200g yoghurt uden sukker

20g fiberkost

Frokost - ca 250 kcal

400g grøntsager og 100g kalkun/kylling/hytteost/torskerogn (protein med under 5% fedt)

Aftensmad - ca 500 kcal

350g grøntsager

120g kartofler eller 30g pasta

150g kylling el 180g kalkun

2 mellemmåltider på 100 kcal

Laster! Jeg tror ikke jeg ville ha overlevet en kur uden.

Jeg har frit forbrug af cola zero (0,3 kcal pr 100g) og jeg er meget til is så jeg er gået over til isis, før kunne jeg få 25-50g alm. is nu kan jeg få 125g isis is for 100 kcal. Isis laver mange produkter det er en helt nu verden for mig. Hjem is har også light is.

Läkerol bruger jeg meget til at hindre mig at tømme køleskabet

for mere is/andet. Jeg har endnu ikke oplevet at de virker afførende men de giver lidt sjov "boblende" mave, jeg spiser nu heller ikke mere end 2 pakker om dagen, mere normalt kun en ½ om dagen.

Jeg holder mig fra frugt for der kan være mange kalorier i sundt slik, jeg har altid før min kur spist en pakke vindruer om dagen og følte mig meget sund. Men jeg undrede mig lidt over at vægten stod stille, men det forstår jeg nu hvor jeg har opdaget "verden hvor der tælles kalorier". En pakke vindruer svarer til ca 500 kcal som er lige så meget som det jeg spiser til aftensmad nu. Dog synes jeg nu også at jeg opfylder det med "6 om dagen" for jeg får jo 750g grønt om dagen uden at spise frugt også.

Der skulle også være en pille der hedder "Crom" som skulle tage lysten til slik, jeg har ikke selv prøvet dem men har set dem nævnt herinde og en meget god veninde har prøvet dem med gode resultater.

Det blev til en længere omgang, men jeg håber at I får nogle

god ideer til at lægge en kostplan.

Hilsen Lene
Får et lavet et maleri til den nyfødt, dåben eller barnefødselsdag
se præsentation for tidligere malerier
0
0
Svar på denne tråd

lela...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 12:09

Hejsa Lela

JA det var lidt en ny verden for mig også at begynde at tælle kaloriere.

Når folk går på kur, har de en ide om jeg skal spise det og det for det er sundt (mig selv inc) men man har faktisk ikke styr på hvor mange kalc man indtager, som fx med dine vindruer.

Jeg vil også sige efter jeg er begyndt at tælle e rmin motivation i top, der går sport i at holde sig inden for grænsen

Jeg har de sidste 3 dage også holdt mig på imellem 1200- 1400 og det fungere fint, man skal bare være opmærksom på sit protein indtag! samme antal gram min. som kroppen vejer

0
0
Svar på denne tråd

Hej alle
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 14:02

Jeg er også en af "tyksakkerne"

Hvis I har lyst så må I også meget gerne tilføje mig til messenger. bluetof1@hotmail.com

Vi kan måske hjælpe hinanden.

Jeg har altid været normalvægtig, men mine ben har altid lignet noget der var løgn uanset hvor tynd jeg så ellers var.

Da min hest så brækkede benet for halvandet år siden, så skal jeg ellers love for at jeg tog på!

Nu vil jeg gerne af med de kg jeg vejer for meget, da jeg håber på at kæresten snart frier (og hvem gider ligne en flødekage i brudekjolen) og jeg i øvrigt er træt af at ligne en elefant i et par jeans!

Rent bortset fra det, så kunne jeg godt tænke mig at kunne passe mine ridestøvler igen.

Skal vi hælpe hinanden? Jeg er frisk!

Maddie er solgt og vi savner hende. Men vi ved at hun har det godt:)

0
0
Svar på denne tråd

Kostplaner
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 14:18

Har jeg prøvet. Både en konkret kostplan og vægtvogterne.

Jeg har ikke kunne holde nogle af delene i længden, da det bare blev for surt. Tilgengæld lærte jeg meget om hvad jeg kan og ikke kan spise.

Jeg har en kalorietabel hængende på mit køleskab og prøver også at huske pointssystemet fra WW. Men ellers gør jeg det på min egen måde. Det tager meget længere tid. Men tilgengæld får jeg også vaner indarbejdet godt og grundigt.

Jeg har fx. vedtaget at jeg skal spise frugt eller grønt til alle måltider.

Jeg er holdt op med at drikke sodavand. Men er ikke slavisk med det. Der er da røget 1 liter cola i går, da jeg kastede op hele dagen og det bare hjælper. Drak også 1½ liter sweppes i sidste uge da jeg var super stresset med eksamensææsning. Men generelter det forbudt.

Jeg skal også forsåvidt muligt lave min mad selv. Pizza er dyrt, kedeligt og usundt. Når jeg selv laver mad er det altid med massere af grønt og et minimum af fedt og sukker.

Jeg har også skiftet mit månedskort til bus/tog ud med cyklen. Så jeg får cyklet meget mere end før.

Som ny regel har jeg besluttet at jeg skal røre mig i 1 time om dagen. Hvilket vil sige at jeg skal gå, cykle, ride hverdag. Ridningen bliver så højst 2 gange om ugen, da jeg har part. Men de to andre ting kan jo kombineres med tranport, indkøb eller bare at få noget frisk luft.

Egentlig har jeg indført denne regel for, at afstresse mig selv. Jeg læser til eksamen for tiden og hvis jeg ikke kommer ud og får mig rørt lidt hverdag, ja så ender jeg med at sidde ryste af stres. Eller have en dag i går hvor jeg bare er syg og dårlig. Jeg har simpelthen ikke tid til nogle af delene.

Tror måske jeg vil til at skrive ned hvad jeg spiser hverdag. Evt. lave en mad dagbog på computeren. Så kunne man jo også få talt sine kalorier lidt bedre og måske blive lidt mere effektiv i sin kur. Så tak til alle jer der har foreslået dette i denne tråd.

Men et forslag til noget sund aftensmad, som jeg meget tit ender med at lave.

Du skal bruge 1 stk. wok, en smule olie, frosne rejer, en pose frossen wok blanding, 2 lime, 3-4 fed hvidløg, chilli pulver (efter smag), lidt salt og pebber.

varm olien op i wokken.

Tilsæt hvidløg (pressede eller fint hakket)

frosne rejer (ca. 100 g)

pres de to lime i

tilsæt chillipulver

tilsæt wokblandingen når rejerne er klar

lad det hele stege sammen og smag til med salt og pebber.

Det bliver ikke meget nemmere og smager bare skønt.

Man kan evt. erstatte rejer med kylling eller oksekød i strimler/tern

Det endte med at blive en længere smøre. Men tak til alle i der har svaret i denne tråd. Synes der er mange brugbare råd, man lige bliver mindet om.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

Hej Linda
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 14:20

Held og lykke med dit "projekt". Det skal nok lykkes, bare hold modet oppe.

Selv har jeg aldrig haft de store problemer med overvægt. Har dog i en periode vejet 10-12 kg over min idealvægt, men det kan vist slet ikke sammenlignes.

Dog bliver min krop ekstremt påvirket af hvad jeg spiser og i de perioder, hvor jeg ikke får ordentlig kost og motion, ja så lever jeg nærmest af slik, chips og kager. Her kommer lidt af de erfaringer jeg har gjort mig:

Et stabilt blodsukker holder (i hvert fald min) lækkersulten væk, så sørg for at spise groft og ofte.

Spis f.eks. havregryn, mælkeprodukter eller rugbrød til morgenmad, i stedet for hvidt brød.

Byt alm. pasta ud med grov og hvide ris ude med brune.

Sørg for at få masser af (grove) grønsager. Jeg laver tit en pose klar med udskårne gulerødder, agurker, peberfrugt, cherrytomat, broccoli, blomkål osv. og spiser den i løbet af dagen.

Sørg for at få nok at de sunde fedtsyrer fra f.eks. fisk, avokadofrugter, nødder, forskellige olier osv. De er nødvendige for at kroppen kan forbrænde fedt.

Drik masser af vand (jep, den har i vist aldrig hørt før ). Hvis ikke du bryder dig om rent vand, så tilsæt citron eller lime, eller prøv f.eks med noget fresh light, det er der så godt som ingen kalorier i (men til gengæld en masse sødestoffer).

I stedet for slik, så spis frugt. F.eks. meloner, blommer, nektariner og alle de andre lækre ting, der er sæson for nu. Tørret frugt i moderate mængder er også ok.

Hvis du gerne vil kickstarte dit vægttab på en sund og fornuftig måde, så laver Seasalt en super god Kurthe, der virkelig sætter gang i systemet (www.seasalt.dk).

Og så selvfølgelig masser af motion, synes det lyder som en rigtig god ide at tage en af hestene med på en gåtur.

Vil lige slutte af med en super sund og nem opskrift:

"sommerkål" (4 pers)

1 kg hvidkål, spids- eller sommerkål

500 gram hakket oksekød (fedtfattigt)

1 spsk karry

2 spsk olie

2 dl oksebouillon

salt og friskkværnet peber

s spsk hakket persille

Tilbehør:

Mangochutney

groft brød eller (brune) ris

1: Snit kålen ret fint

2: Svits kød og karry i olie i en stor bred gryde. Tilsæt den snittede kål, og svits den med et par minutter.

3: Tilsæt bouillon, krydr med salt og peber, og lad retten simre ved svag varme i ca. 20 minutter.

Held og lykke og god fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd

kiki...
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 20:09
på www.madital.dk kan du føre kostdagbog;0) den beregner selv, og du kan selv tilføje produkter som gemmes
0
0
Svar på denne tråd

Louvere
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 20:49

Ja kender faktisk godt siden og har egentlig også login.

Synes bare ikke om den. Produkterne passer ikke på det jeg lige spiser osv.

Det er lidt for kompliseret at sidder og finde mel, æg, gær osv. fordi man har spist en bolle

Så den dagbog duer ikke. Tror jeg bare vil lave en mappe på min egen PC og så lave dagbog der. Hvis det skal være.

Mvh.

Kiki

Med misserne Oscar og Maddox

0
0
Svar på denne tråd

lækkersult
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 21:21
hvis du spiser fiberkost og mange små måltider forsvinder lækkersulten, for det er de tomme kalorier der giver plads til flere tomme kalorier.
Bare spis frugt og grøndt og groft brød, næsten ligemeget hvor meget, for det holder på mætheden.

Jeg føler med dig, for det er fanme svært, men der er ingen let vej til målet.

Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.

0
0
Svar på denne tråd

pulvertilskud og slankeprodukter
Forfatter: 
Dato:  30-05-2007 22:03

Er der virkelig ikke nogle af alle de der pulvertilskud som virker?? Ingen der har gode erfaringer med spdan noget??

Jeg undrer mig bare over at der er så meget på markedet, men man hører aldrig om folk som siger det hjælper...

0
0
Svar på denne tråd

pulver...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 09:08

Jo.. Pulverkurene virker.. De virker godt. Men det er praktisk taget umuligt at opnå et VARIGT tab med dem, da man går ned på så lavt et kalorieindtag med dem, at det tager lang tids stabilisering bagefter, for at kroppen ikke bare suger til sig bagefter. Den tror jo at der har været hungersnød i mellemtiden.

Desværre er der ingen "lette" udveje til varigt vægttab.

MoonQueen/Tina
Superkuren er startet
start 25/5 2007.
Mål -7,8 kg inden 9/6.
29/5 tabt 2,5 kg. 5,3 mangler.
0
0
Svar på denne tråd

Efter kl.20
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 09:39

"må" man ikke spise, fordi ens krop gør klar til natten = arbejder langsommere. Det tager man på af siger de kloge. Hvad så med os mennesker, der rent faktisk IKKE har har mulighed for at spise aftensmad før kl.20, men først omkring kl.20.30-22?

Er vi så dømt til evig fede tider?

0
0
Svar på denne tråd

jbchjbdlkhf
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 10:12

Jeg har et lille fif. Bare lidt selvtillid, så du kommer igang.

Seasalt kur te (kan købes for 36 kr på med24.dk). Skal drikkes hver anden dag i 2 uger, også taber du en masse affaldsstoffer, hvilket er et par kilo. Jeg er selv lige begyndt, efter at min veninde tabte 3,5 kg :)

0
0
Svar på denne tråd

Et lille tip
Forfatter: 
Dato:  31-05-2007 14:03

Spis af en frokosttallerken i stedet for en stor - portionerne syner af meget mere på en mindre tallerken ;-)

madital.dk = super side

Mvh. Malu

Nu kun

......

44 dage

......

til vi flytter til Mygdal :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider