Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Gid hun dog for helvede var min...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:02

Hvor ville jeg af hele mit hjerte ønske, at Plethesten var min :(

Så skulle hun aldrig mere... aldrig mere!

Det er selvfølgelig farligt at skrive på et offentligt forum det her... Men gud hvor var jeg tæt på at EKSPLODERE, da en veninde hjemmefra skriver til mig, at hun har set Plethesten ude på tur.

... Selvfølgelig iført den lange pelham...

... og med sin gamle passer på ryggen...

Jaja... Og det kan mærkes når jeg er hjemme. Hun er begyndt at være øm i rygmusklerne - jeg mistænker især forkert sadel og rigtig skidt ridning. En underhals vil hun også meget gerne udvikle - og det er sgu ikke mig der laver den :(

ÅÅååååh hvor er jeg træt af at være frustreret. Jeg er TRÆT af ikke at kunne bestemme selv... Jeg er træt af at se den Plethest jeg kender, forvandle sig mere og mere til dén hun var en gang.

... Den vilde, uridelige, usamarbejdsvillige Plethest.

Jeg vil tage hjem og snakke med mine forældre i weekenden (igen)... og se, om jeg for pokker ikke nok kan få lov (af hestens ejer) at købe hende :(

Dét klinger :D

(...og Plethesten selvfølgelig)

Se videoer af de smukke her

0
0
Svar på denne tråd

æv æv æv
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:05

Ja måske ville det være en god ide at få dine forældre til at hjælpe med at overtale ham, men så vidt jeg husker (måske jeg husker forkert) prøvede de også at hjælpe sidste gang du prøvede.

men ihvertilfælde vil jeg krydse alt hvad krydses kan.

held og lykke med det.

Mvh Marianne

100% stabil III pony sælges - Jolly - se præsention

0
0
Svar på denne tråd

held og lykke
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:05

Det eneste der er at sige er nok held og lykke!

Jeg håber virkelig for dig at det lykkedes denne gang så!!!

STALD BRATTENSBORG

-Mellem Odder og Skanderborg

0
0
Svar på denne tråd

Plethesten
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:06

Det er godt nok ærgeligt, efter alt det arbejde du har lagt i hende

Når jeg ser billeder af dig og Plethesten så ser jeg et harmonisk par Så ærgeligt hvis hun skal ødelægges af pelham og dårlig ridning.

Håber du får lov til at købe hende

Maria

Uden ridedyr pt.

Søger andels- eller lejelejlighed i Kbh., med tilladelse til kat.

Kan du hjælpe?

0
0
Svar på denne tråd

krydser fingrer..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:08
Jeg krydser fingrer for du kan få lov til at købe hende.. Du har trods alt lagt et stort stykke arbejde i hende..

Hilsen Jette
med den dejlige Nazal.
<3Hvil i fred Loke. Død D. 24-8-06<3
<3Hvil i fred San Diego. Død D. 5-11-06<3

<3I er begge elsket og savnet<3

0
0
Svar på denne tråd

Giv et bud
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:09
ejer ikke kan modstå...Fred i sindet kan ikke gøres op i penge.
0
0
Svar på denne tråd

Åh for pokker...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:12

Hvor er det trist at læse. At der ikke er en ansvarsfuld ejer, der kan få øjnene op for at det der sker er forkert, og ikke til Plethestens bedste.

Jeg krydser fingre for at der bliver taget hul på bylden i denne weekend, og at du selvfølgelig får lov til at købe hende.

Jeg krydser fingre, og tænker på både dig og Plethesten.

** Trine **

Ejer af: Nydam's Mr. Milan

Ejet af: Frosti - hustyranen...

Ting sælges. Se min hjemmeside: http://mrmilan.webbyen.dk/ - under Udstyr sælges.
0
0
Svar på denne tråd

også mig
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:38

Jamn hvorfor sparer du ikke bare op og byder ejeren en pris for hende,som han ikke kan afslå ??

Så har du fred i sindet .

Mvh Graven

Welsh cob sec D hingst tilbyder bedækning, holder ponymål.

Lejlighedsvis salg af Welsh cobs.

Stor Welsh cob på 161 cm sælges.Skriv for nærmere information

Smuk velgående allround hest( DV) 5 /font>

0
0
Svar på denne tråd

Krydser fingre...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:40

Uhh ha, forstår dig så udemærket godt... Håber virkelig du får lov til at købe hende, hun er uden tvivl en dejlig hest, så forstår godt at du gerne vil have hende.. især når man tænker på hvordan hun bliver redet af hende den anden... Krydser fingre for dig...

Hvordan kan det være at ejeren egentlig ikke vil af med hende? Hvis ejeren alligevel ikke bruger hende?

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

♥Nu også ejer af et fantastisk palomino hingsteføl♥

Rigtige heste, er under 1.60!!!

0
0
Svar på denne tråd

Fordiii...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:43

Fordi ejeren er ligeglad med hvad han får for hende..han vil bare ikke sælge.

Han har haft hende fra hun kom ud af sin mors mave...

Derfor jeg ikke "bare" kan spare penge op og tilbyde en masse penge... :)

0
0
Svar på denne tråd

låne den...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 13:02

Det er sgu' da noget træls, men på den anden side, kan jeg også godt forstå hun ikke vil af med den så... Sådan har jeg det da også med min Madiken - men hende bruger jeg så også selv, så der er da en forskel...

Men kan du så ikke låne den - som var den din, så er der da i hvert fald ikke andre der rider på den...?

Venlig hilsen Nanna

Madiken India

Irish Cool Kaiza

♥Nu også ejer af et fantastisk palomino hingsteføl♥

Rigtige heste, er under 1.60!!!

0
0
Svar på denne tråd

Åha, ja så
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 13:07
har han også krammet på at have nogle piger til at komme og ride sin hest og ha' lidt selskab på sine gamle dage. Nu har jeg ikke fulgt så meget med i dine tråde så jeg har ikke det totale overblik. Men det virker sgu' lidt forlorent i mine ører. Nu er det her jo bare et gæt og gisninger, men hvis han kiggede lidt rationelt på det, så 1 - solgte han hesten til dig eller lod kun dig ride på hende når du er hjemme. Men nu hvor du er væk trækkes en anden pige ind til selskab for hest og ejer. Undskyld, jeg har bare set mange tilfælde hvor ældre mænd eller for den sags skyld damer har piger til at passe deres heste for samtidig at få lidt selskab. Men hvor må det være svært for dig. Jeg kan kun føle med dig. Der er nok ikke andet at gøre end at presse på. Desværre har han nok hesten = selskab.
0
0
Svar på denne tråd

fhkdafgkhghk
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 15:12

Kan du ikke forklare ham situationen?

At det virkelig er forkert ridning osv. og at det kun skader plethesten.

~NUMSEFISKEN~
¤Med Equito's Litote¤
*Mål er drømme med en deadline*

www.123hjemmeside.dk/equitoslitote/ 8343021
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 17:01

Tine - her må du bruge list, ligesom da du skulle have papir på Tulle.

Din gamle ridelærer har jo altid haft piger til at komme og gå i stalden og ride de forskellige heste og ponyer, så han forstår jo ikke argumenter der siger noget om at det er synd for Plethesten.

Håber du forstår hvad jeg mener ellers må du spørge, så jeg kan forklarer det rigtigt.

Men der er en han har et ømt punkt for og det er dig.

Du må give ham dit hjerte vedr. Plethesten, sige at du er ulykkelig, kan ikke koncentrerer dig om eksamen, du ikke kan spise, at du bliver så jaloux - ja hvad ved jeg. Så han må bare ikke lade andre ride den inden sommerferien.

Så får du noget tid, til at sætte ind med et nyt skydts. Hvad det skal være ved jeg ikke nu. Det må du udtænke senere.

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

hej med dig
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 22:17
ved ikke hvad jeg skal sige udover hold da kæf... hvor en dejlig og smuk hest og forstår godt du gerne ville have hende held og lykke med hende
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 11:23

Undskyld jeg er så langsom til at svare, men jeg har lige pt. ikke internet hjemme...

Problemet er nøjagtigt som du siger, Pony-mor... Han forstår det ikke - og det er sindsygt svært for mig, at prøve at få ham til at forstå.

Han vil for det første uden tvivl mene, at jeg gør problemet større end det er. Fra hans synspunkt (eller hvad man kan sige), kan han jo ikke se nogen forandring på Plethesten.

Jeg tror ikke engang jeg kan få ham til at forstå, at en sadel kan gøre skade hvis den ligger forkert.. Det er sgu ikke ham der har lært mig at sadle en hest, kan jeg godt love jer for :)

Jeg tænker så det knager... Nu må jeg lige snakke med mine forældre først. Jeg er trods alt kun på SU, men håber på at få tid til et fritidsjob næste år.

Engang havde en pige part på plethesten... vist helt fra hun blev født. Hun var selvfølgelig rigtig glad for hesten. Hun begyndte så at blive temmeligt skuffet/jaloux jo mere Plethesten blev brugt til undervisning af elever - hvilket forårsagede en ret bestemt røvfuld fra Plethestens ejer om, at "hvis hun ikke kunne lide lugten i bageriet... ..."

Jeg er meget, meget forsigtig med at stille mig op og klage vedr. brug af Plethesten. Det har kostet skænderier og meget frustation + gråd fra min side, at få ændret på hestens forhold. Hun er jo ikke min som Tulle er, så jeg har ikke så meget at skulle have sagt - men jeg prøver.

Indtil videre er spiltov blevet til boks, og boks blevet til løsdrift. Pelham er blevet til muffebid (men desværre kun når jeg rider), og en mere optimal sadel er taget i brug...

... Problemet er jo, at JEG ikke kan forbyde andre, at ride på "min" hest. Og jeg er så åbenbart den eneste der kan "styre" plethesten - men det forhindrer bare ikke de andre i at ride sig en tur. De har jo lært det samme, som jeg lærte engang: Problemer løses nemt ved et skarpere bid (eksempelvis)

... :(

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 11:46

Din ridelærer har jo ret i hans verden. Han har beviserne på at hans måde at gøre tingene på fungerer.

Hans heste bliver tudsegamle og fejler sjældent noget.

Så er det rigtigt svært - om han vil sælge eller ej, - men Tine han har en blød plet for dig og det er den du må finde.

God jagt

Hilsen fra Pony-mor.

Som har 4 mentorer til hesten.

Dyrlægen, underviseren, sadelmageren og smeden.

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 11:48

Åh hvor er det da irriterende for både dig og Plethesten.

Håber du sammen med dine forældre kan finde en løsning. Nu har du snart hele sommeren til at få gjort noget.

Rønnebjerggård...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider