Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skilt i bagruden???
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 22:06

Min far har netop fortalt mig at det pr. 1 april er forbudt at have nogen som helst form for skilt i bagruden. Han var i tvivl om hvad og hvor meget det gælder.

Hvad med stremer i bagruden?

Er der nogen der ved noget om denne lov?

0
0
Svar på denne tråd

jeg hørte det...
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 22:22
Jeg hørte det i eftermiddag i "Mondo" på P3.. Det er rigtigt nok. Du må vist ikke have noget i bagruden eller i forruden som kan genere dit syn, så det er også en streamer...
Jeg ved nu ikke hvor meget det an genere ens udsyn, men de mener nok det er for farligt.

Henne

0
0
Svar på denne tråd

Hører det først
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 22:26

nu.

Men det bliver vel også snart forbudt, at have en høj trailer bag på. Det om noget, tager da dit udsyn.

Mvh. Lotte.

Stald Topaze - Avl af brogede

kat. 1 ponyer og heste.

FORZA BRØNDBY.

FORHANDLER AF PAVO.

0
0
Svar på denne tråd

Fjerne det
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 22:33

Dvs. så burde jeg fjerne mit " En rigtig hest er en oldenborger".

Så er vi godt nok mange der kommer på fast arbejde .

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 06:35

helt ulovligt.

Jeg hørte det også i radioen igår...og nåede heldigvis at få afbestilt den kæmpe bunke af streamers jeg netop havde bestilt til bilen.

Møg regel, nu havde jeg lige udset mig endnu en billig måde at reklamere på

Mvh. Tine

Equi-work.com

Åbner 1. juni 2007

Indsend din annonce nu ganske gratis!

0
0
Svar på denne tråd

Underligt...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 07:59

øøøh.. hvad så med alle dem der har cykler eller barnevogn på trækket eller bagklappen? Der er da også dårlige kiggeforhold...

Og hvad med tyskerpakningen ;-)

Og hvad med alle de nye bliver der er så høje bagtil + har så lille en rude at det nærmest er umuligt at se noget...

Eller varevogne uden bagruder???

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Termin d. 28/6-2007. Skal giftes d. 29/9-2007.

Mor til englebarnet Tika 18/3-2006, R.I.P.

Hestene Chico Dot DK og Lamells Sweet Jossie

0
0
Svar på denne tråd

jeg tænkte netop
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 08:02

også på "tyskerpakningen".

vi skal på bil ferie til sommer, og ja, vi har ikke verdens største bil, så der vil nok kunne forekomme høj oppakning.

Men som ham gutten fra vej direktoratet (eller hvor han nu kom fra) sagde, så var det nærmest ulovligt at have en hat liggende i bagruden!

Jeg tænkte også på cykler...jeg har ikke lyst til at have vores cykler på taget...men så tager de jo også noget udsyn, når de hænger bagpå.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Åbner 1. juni 2007

0
0
Svar på denne tråd

Bagruden
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 08:40

Så må jeg sige til hunden at hun ikke længere må ligge oppe på hattehylden og slænge sig under kørsel Det er ellers et sted hun ynder at ligge efter en god tur i skoven...

Men hørte godt i radioen igår at det var blevet forbudt med streamers mm. i bagruden. Dvs. de der har deres DK skilt siddende i bagruden også skal fjerne det og enten sætte det på bagklappen eller kofangeren.

Anastasia & Tina
Tjek denne hjemmeside: www.prinsessetoben.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde..
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 09:14

ikke hørt det, men da jeg læser indlæget tror jeg, naivt, at det er for ikke at distrahere den der feks. kører bagved? (når de kører og læser samtidigt).

Men det er altså pga. udsynet? - så kan man vel stadig sætte sine klistermærker mm. på kofangeren eller bagklappen

Pigetøj str.50-62 sælges

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

jep jep
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 09:15

han anbefalede ligefrem at sætte det på kofangeren.

Det er kun for udsynets skyld.

Du må faktisk heller ikke have terninger eller lign i forruden, da det tager udsyn...

Mvh. Tine

Equi-work.com

Åbner 1. juni 2007

0
0
Svar på denne tråd

Det er da
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 09:27

for åndssvagt. Altså, jeg kan godt forstå det ikke er smart med tyskerpakningen eller cykler bagpå der tager hele udsynet, men en lille bitte streamer? Ej nu må de stoppe.

Snart skal de vel også bestemme hvor stort DK skiltet skal være, om det skal sidde i højre eller venstre side, lidt midt for eller på hovedet 8-) (i øvrigt, hvorfor ikke bare sætte DK på nummerpladen som mange andre EU lande gør?)

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

det er det
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 09:28

ironiske...det er stadig tilladt at have cykler bag på!

Mvh. Tine

Equi-work.com

Åbner 1. juni 2007

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fatter stadig ikke ...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 11:59

... at det er rigtigt

Ikke engang FDM har skrevet om det i Motor, har heller ikke læst eller hørt om det andre steder end her

Ikke at jeg af den grund ikke er lovlydig, for der kan sgi ikke være plads til meget streamer i bagruden af en Toyota Aygo

Men Sasser der er allerede regler for, hvor dit DK-skilt skal sidde

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

Godnat og sov godt :-)

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod

0
0
Svar på denne tråd

ikke noget nyt
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:10

det har da altid været ulovligt at have noget i synsfeltet på en bil.

både oppakning, klistermærker, hunde, pyntepuder osv.

det lyder da bare som om at nu vil de til at håndhæve det.

men der er forskel på hvidplade biler, og gulplade biler, du skal ikke have frit udsyn ud af bagruden eller sideruderne bagerst i en gulpladebil.

dem må man blænde helt af.

venlig hilsen Sisse Barthels

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

sisse,,,
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:14

det er så forkert.

Det har altid været ulovligt at have noget i sit synsfelt forud.

Men ikke bagud...det er en ny lov åbenbart vedtage 1. april i år.

Det sagde ham den kloge og meget tørre mand der var i radioen ihvertfald.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Åbner 1. juni 2007

0
0
Svar på denne tråd

bagrude...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:16
0
0
Svar på denne tråd

Æv bæv så er de jo heller ikke ...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:21

... FORBUDTE generelt iflg. den artikel

Det kan udløse en bøde, HVIS de sidder placeret, så de dækker for udsynet.

Mvh. Lisbeth

Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet.

0
0
Svar på denne tråd

det er nemlig det
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:24

og jeg kan ikke lide at det er op til den enkelte betjent at vurdere om det blokere udsynet...det gav også et par højlydte kommentarer herfra igår, imens jeg kørte og hørte det i radioen.

Skal der være regler skal de også være definerede. Det andet kan man jo ikke bruge til noget.

Nu vælger jeg ihvertfald at lade være med at købe streamers til bagruden...selvom de nu ikke var særlig opsigtsvækkende.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Åbner 1. juni 2007

0
0
Svar på denne tråd

jo det har altid været "ulovligt"
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:27

færdselsloven :

§ 67. Et køretøj skal være således indrettet og holdes i en sådan stand, at det kan benyttes uden fare og ulempe for andre samt uden skade for vejene.

så det har altid været ulovligt, man har bare ikke gjort noget ved det/ gidet og følge op på det !

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

sisse...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:28

det kan vi så diskutere fra nu af og til juleaften.

Så er det bare ironisk der sidder et styks tør mand og siger det er en ny lov, og det altid havde gældet for forud.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Åbner 1. juni 2007

0
0
Svar på denne tråd

ja han siger
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 12:35

ja nu er det jo ikke første gang i verdens historien at eller andet blæses op som noget nyt.

og fordi han er tør, behøver han vel ikke og have ret.

sisseb@ofir.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 14:05

Det var da en underlig regel, eftersom det er (har været?) lovligt at tone de bagerste ruder 100% hvis man skulle føle for det... En tonet rude må man da ellers sige tager en hel del af udsynet... :)

Jeg synes det lyder rigtig underligt hvis den regel om toning skulle være blevet ophævet, da det ikke er så synderligt længe siden den blev vedtaget...

-Maria

Nu den lykkelige ejer af fjordbissen Kasper! :D

0
0
Svar på denne tråd

Nemlig Sisse ...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 14:08

... ... og fordi han præsenteres som en tør ekspert, så køber vi den bare slet ikke her på HN

Rodeo-eksperten om igen

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

det var også i tv
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 15:53
Det var også på TV2 i morges... Det er en regel som er trådt i kraft pr. 1 april i år.
Men det er vel stadig uovligt selvom man kun får en bøde..

Henne

0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth det
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 00:32

aner jeg så intet om, det der med DK skiltet, da jeg har set den sidde både i højre og venstre side ;-D

Synes dog stadig de skulle indføre DK i nummerpladerne...så slipper man også for grimme skallede gamle klistermærker

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

Til Sasser.
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 00:41

Sasser :) Så kan du få den EU plade du drømmer om med DK på...

12.05.2006 Skatteministeren har bestemt at der fra 2008 bliver der adgang til EU-nummerplader på frivillig basis. Ændringerne vil ske samtidig med indførelse af et nyt motorregister, Køretøjsregisteret, til afløsning af Centralregisteret for Motorkøretøjer. I det registreringssystem som er knyttet til Køretøjsregisteret vil bilforhandlere og lignende kunne registrere biler og udlevere nummerplader. Det forventes at motorkontorerne i deres nuværende form vil forsvinde bla bla...

Kristian

0
0
Svar på denne tråd

Juhuu hvor herligt
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 00:46
så er det på når ny bil indkøbes efter 2008 ;-D

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

Hvor...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 00:54

... nu er vi næsten er ved emnet.

Hvor køber man sådan nogle bilklister ting? Vil have reklame på vores nye bil, forestiller mig at det skal være på dørene. Man kan vel få sådan noget gennemsigtigt noget, så man kun kan se bogstaverne?! Har prøvet at google, meeen har ikke nogen idé om hvad det hedder, når det nu ikke må være bagrudestreamere.

Vh Tine

Hestens Urtehave- kig ind :-)

Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv.

Deltag i konkurrencen på vores hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender det her firma ...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 00:57

... der også laver nummerpladeholdere >>>>> www.dintext.dk

Nej jeg kender dem ikke sådan, men har handlet der

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 06:55

Jeg hørte det også i radioen den anden dag og læste det derefter på ekstra bladets hjemmeside.

Du må gerne have klistermærker i bagruden, de må bare ikke tage dit udsyn. Dvs at sætter man det under nakkestøtte højde er det okey.

Men syntes det er en totalt latterlig regl for nu skal man så til at ødelægge sin lak hvis man ønsker at reklamere for noget, for mine kofangere er også malet (i samme farve som bilen) ikke særlig fedt.

Tine(lb): Jeg kan ikke huske hvad firmaet hedder men ved du sagtens kan få lavet det så det kun er bogstaverne man kan se men det hjælper dig jo ikke meget når jeg ikke kan huske det...

Men man kan jo også få en autolakere (staves?) til at male det på bilen men så kan man ikke bare lige fjerne det...

Det er ikke nemt. ØV hvorfor skulle de også lige lave den regel. Nå men mit klistermærke i bagruden bliver hvor det er så må jeg bare håbe på det er søde politimænd jeg møder. Men den sidder også så langt nede så den ikke yager mit udsyn...

Mvh

Linda Patricia Eskehøj

Rønnebjerggård

Ejer af den skønneste dalmatiner

0
0
Svar på denne tråd

de fleste
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 07:28

trykkerier laver også klister til bilerne...

Mht at manden var tør, har jo ikke en dyt fis at gøre med budskabet...jeg er bare stadig overrasket over, hvor kedlig han var at høre på. -Og sammenligning med rodeo ved jeg nu ikke om er passende

Mvh. Tine

Equi-work.com

Åbner 1. juni 2007

0
0
Svar på denne tråd

Nej Tine det har du måske ret i ...
Forfatter: 
Dato:  24-05-2007 13:31

... at det ikke var

Det var bare tanken om, at skulle acceptere noget som sandheden, fordi det kommer fra en tør proffessortype.

Desuden er det jo altså ikke FORBUDT, men det er åbenbart blevet indskærpet, at man skal kunne se ud af bagruden.

Mvh. Lisbeth

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider