Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hestepasser/ridepiger
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 15:50

Jeg tænkte lige lidt på, hvis nu man har en ung pige der kommer og rider ens hest et par gange om ugen. Lad os så sige pigen faldt af og brækkede ryggen, hvem har ansvaret, er det os eller pigen?

Kan man gøre noget for at man ikke kan risikere at komme til at betale en erstatning for at pigen er faldet af?

Hvad gør i andre der har unge piger under 18 til at ride?

0
0
Svar på denne tråd

Hjemmet
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 16:14

Det er hendes egen ulykkes/familie forsikring der skal dække. Enkelte "store steder" kan der være en fælles ulykkes forsikring som dækker alle medlemmer ved bestemte ting.

Men er det "privat" så skal hendes egen forsikring gå ind og dække hende selv.

Hesten derimod er ejerens problem.

STRIT 77

Jeanette

Love comes first!

Står du i lort til halsen -hæng dog ej med hovedet

Gesten 4H

Hjælp med at find denne hoppe

0
0
Svar på denne tråd

okay tak
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 19:19

takker, det er jeg glad for at høre, havde nemlig hørt at det var vores problem at anskaffe en forsikring i tilfælde af at noget gik galt med pigen.

Det beroligede meget

0
0
Svar på denne tråd

ellers kan man vel altid gå
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 19:47
ind og lave en kontrakt som siger at i ikke skal betale hvis der sker noget med hende. men hvorfor pålægger i hende ikke at ride med sikkerhedsvest. jo mere i gør for sikkerheden, jo mindre risiko er der jo...men det ved i jo nok selv he he

Nathalie
0
0
Svar på denne tråd

dfbjdfi
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 19:49

Jeg er ikke sikker på det forholder sig sådan, at det er pigens/familiens eget ansvar. Forsikringsregler kan være temmelig ulogiske, så jeg ville forhøre mig hos mit forsikringsselskab inden jeg kastede mig ud i noget, hvis jeg var dig...

Held og lykke..

/Klapperlappen

0
0
Svar på denne tråd

ahem...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2007 21:30

Jeg har netop i går siddet og lavet nye forsikringer (skifter selvskab) og vores EGEN ulykkesforsikring dækker hvis min datter falder af en hest, bliver sparket eller hvad der nu kan ske omkring de vilde dyr.

Og det er ligegyldigt HVOR det sker (hjemme, til stævne, hos "nogen") og ligemeget hvis hest det er.

Så længe det ligesom er hende skaden "går ud over".

Dermed dækker den min datters skader og de skader HUN forvolder ved det.

Derimod er de skader HESTEN forvolder ikke dækket fx hvis den sparker ud efter en bil eller render gennem noget (haver, hegn osv). Fx biler der er det BILENS kasko der går ind og dækker.

Og den dækker heller ikke skader på hesten fx en forvredet kode eller brækket ben ved et styrt. Der er det ejerens hesteforsikring der skal dække, hvis man har sådan en.

Men men men!!! Man skal jo altså så have tegnet sådan en forsikring!

Jeg giver ca 2000 pr år og så er vi alle 5 dækket "til tænderne"!

Og selvfølgelig bør du kontakte dit forsikringsselskab og spørge alt hvad du kan.
Og det skal din rytter/hestepassers forældre selvf også. (I sidste ende er det jo forældrenes ansvar)

STRIT 77

Jeanette

Love comes first!

Står du i lort til halsen -hæng dog ej med hovedet

Gesten 4H

Hjælp med at find denne hoppe

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider