Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hest - du bliver skudt! :-S
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 18:14

Nej okay - ikke ksudt, men hold op hvor er jeg ved at være frustreret over Vics' uheld...

Det ser ud som om vi kun lige kan komme over den ene skade/sygdom før det næste overtager... I de 7 mdr han har været her har han mest af alt stået skadet - det må man selvfølgeligt tage med når man har med hest at gøre og jeg er heller ikke den der normalt brokker mig :-)

Men nu er det altså ved at være nok... Han var lige kommet i gang ovenpå 1½ måneds pause grundet ømheder i ryggen... Alt tegnede lyst og dag for dag forbedrede han sig...

Sørme om han så ikke var stokhalt i går da han kom ind fra fold... Heldigvis tyder det på en hovbyld og dyrlæge er tilkaldt til i morgen... Jeg åndede lettet op da han ikke var hverken hævet eller varm i senen og koden i går - så tyder det da hverken på forstrækning, forvridning eller seneskade... :-)

I dag var han stadig stokhalt og en anelse puls i benet og varm i den pågældende hov, så tror bestemt det er en hovbyld og det er da klart det mest ønskelige - det kommer han sig da hurtigt over...

Men øv hvor er det træls, at hver gang man begynder at glæde sig over at nu er han i gang igen og vi snart kan begynde at træne seriøst igen, så får han bare en ny ting at bøvle med

Nu krydser jeg bare fingre for at min fornemmelse er korrekt - selvom han er født under en uheldig stjerne og har været usædvanligt uheldig det seneste ½ år, så vil jeg ikke af med ham - han er jo "min" øjesten og jeg finder ikke en hest så dejlig som ham - nu håber jeg bare vi har opfyldt vores kvote for skader...

Chris & Klumpedumpen (aka Koldmosens Victor)
0
0
Svar på denne tråd

Åhh for pokker da
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 22:54

Det er virkelig ærgerligt for jer! Jeg krydser fingre for at han snart er frisk igen, så I kan fortsætte genoptræningen.

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Give us a break!
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 22:16

Øv, øv, øv - dyrlægen var på besøg i formiddags, og det var ikke godt nyt

Kom i stalden tidligt - tog ham ud og fik staldbandagerne af ham... Tjekkede ham for halthed... Hmmm - ik' ret halt i dag... Det var mærkeligt Overvejede at aflyse dyrlæge, men blev enig med mig selv om at jeg ville have ham tjekket under alle omstændigheder, men blev positiv over forbedringen...

Så kom dyrlægen...

Hun startede med at se hvor halt han var ved mønstring på fast underlag og konstaterede som jeg at det var en lille urenhed i dag... Benene blev mærket efter - ingen hævelser, men lidt puls og en smule varme i højre forben... Hun mente også det var en hovbyld og tog tangen frem for at finde stedet...

INTET

Meget mystisk... Så vi tog ham ud på fast underlag og hun lavede en bøjeprøve på ham - og SÅ var bamsen halt - stokhalt!

Dommen blev at han har fået en kodeledsforvridning og nu skal have medicin i en lille uge, ingen fold i 14 dage og kun må skridtes i de 14 dage... Derefter langsom genoptræning, hvor vi lidt efter lidt bygger på - udsigten er i hvert fald at der går 2 mdr før han kan være oppe i træning igen hvis alt går godt

Nå, men det vigtigste er jo at han trods alt kommer sig og med lidt pleje og omtanke bliver i orden igen - men æv hvor er jeg træt af foldskader...

Lilar: Ja, Vic ER bare født under en uheldig stjerne...

0
0
Svar på denne tråd

suk som jeg sagde
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 22:24

ikke mere fold tid til den herre, sig det til ham at han skal sq passe på sine ben han har kun 4 af dem.

Altså stine du må forklare ham alvoren i det

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Øv hvor træls
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 22:38

Det var da godt nok irriterende at han skal stå nu igen! Jeg krydser fingre for at han snart er ovenpå igen, og at I så bliver forskånet for flere uheld fremover!

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Victor Ulykkesfugl...
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 23:24

Jannie - Som jeg sagde - han bliver truet med nul godbidder nu

Måske skulle jeg i stedet for at sige nul foldtid, sige nul "Ieke-tid" - hende har han godt nok svært ved at undvære og han står og hviener efter hende inde i stalden...

Lilar - Ja, møgtræls for at sige det som det er! Håber også vi har opfyldt vores kvote for de næste 2 år nu :-)

0
0
Svar på denne tråd

Opbrugt kvote
Forfatter: 
Dato:  22-05-2007 00:21

Ja I har da vist oprbugt skades-kvoten for de næste mange år!

Kender det lidt selv fra da Diablo altid var syg - nu går der heldigvis lang tid mellem at han fejler noget (ud over at jeg skal have kiropraktor ud nuher for at tjekke om han er skæv nogen steder pga nogle små "problemer").

Linda.

Mosegaards El Diablo
Verdens smukkeste hest
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider