Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Nem mad?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 15:31

Da jeg er 18 år og bor hjemme, har jeg en fast maddag, men jeg er ikke ligefrem en ørn til det med mad, så jeg vil høre om der er nogle som har en let opskift?

Det skal ikke være spaghetti med kødsovs, da vi får det fast hver mandag

Og frikadeller har jeg lavet et par gange allerede.

0
0
Svar på denne tråd

Nu behøver
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 15:57
mad altså ikke være sådan noget frygteligt fancyt noget - du kan jo fx. finde nogle bøffer eller nogle herregårdskoteletter og så på panden med dem - bøffer har godt af peber mens koteletter er rigtig gode med paprika og chili.

Ellers kan du jo panere sådan nogle koteletter - det er også supergodt, eller fadkoteletter. Eller lave hjemmelavet pizza - det kan gøres supernemt - eller man kan lave dejen selv.

Og så er der jo en stor verden af tærter - sådan en quiche lorraine - 250g ristet bacon, 3 æg, en kvart l fløde, salt, peber, revet muskatnød og evt. en smule revet ost på toppen - det er bare lækkert. Dejen kan du købe som maizena-næsten-færdig dej - supernemt og det smager superlækkert.

God fornøjelse havde jeg nær sagt :)

/Trine T =)

What We Do in Life Echoes in Eternity
0
0
Svar på denne tråd

Pirog, er idiotsikkert at lave
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 16:05

Hvis du kan lave en god krydret kødsovs, så skal du bare lave en skål salat og købe noget butterdej. Så ruller du dejen ud på en bageplade, lægger kødsovs og bønnespirer på den ene halvdel, og lukker den anden halvdel af dejen over, presser kanterne godt sammen og pensler med æg, og ind i ovnen i ca 40 min. Smager rigtigt godt med salat og flutes til

LIBERAE SUNT NUSTRAL COGITATIONES

Mail: Icewife@pcdk.dk

www.123hjemmeside.dk/Icewife/

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 16:10

Noget Thaimad ?

Alt efter hvor mange i er... sååå nogen pakker nudler

Alt efter hvad du har ... løg hvidløg .. gerne noget kylling

Gulerødde, hvidkål,blomkål osv osv

kom noget olie i en gryde ( gerne en stor og tykbundet gryde)

løg og hvidløg kød brunes ( hvis det skal være stærkt kan du evt. komme 1 til 3 chilli i )

Så kommer du vand i og de grønsager du har.. når det er næsten mør komme du nudlerne i og 5 min efter er det færdig..

0
0
Svar på denne tråd

Nem Mad
Forfatter: 
Dato:  20-05-2007 16:40

Der er oseaner af muligheder.

Hvis du kan lave en god krydret oksekødssovs, kan den bruges til rigtig mange ting:

Pandekager med fyld, du kan snyde ved at købe pandekagerne færdiglavet

Kartoffelfad. Kom oksekød i et ildfast dybt fad, kartoffelmos (evt det der bare skal røres med vand) og i ovnen.

Lasagne (som der i øvrigt også er tusinder af måder at peppe op fx. kartoffel lasagne, spinat eller gulerod)

Hvis det ikke skal være kødsauce, så kan jeg nævne

svensk pølseret

Chili Con Carne

Boller i Karry

Æggekage

Så er der pizza og tærte, du kan købe bunden færdiglavet og så sætter kun fantasien og smagsløgene grænsen

Der er En god omgang heste eller okse steak, billigt at købe og smager super godt stegt på panden eller grillet.

Skinke/hamburgerryg passer også næsten sig selv, selvom det skal koge noget tid.

Håber du fik lidt inspiration

Anne

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-05-2007 15:35

Mange tak for alle svarene:)

Jeg hælder lidt til at lave lasagne eller pizza næste gang, men gemmer helt sikkert de mange gode ideer til senere

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider