|
|
| Må de hæve prisen? (ringe) |
|
|
Min kæreste og jeg bestilte for 2 uger siden forlovelsesringe, med ingraviring. Vi fik oplyst prisen var 550 kr, fik kvittering osv på det og betalte dem. Idag har de så ringet og sagt ringene var kommet - men at vi forøvrigt skyldte dem 330 kr fordi de havde regnet forkert. Kan de det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløjsa |
|
|
Hej Nej det kan de ikke.I har betalt og har jeres kvittering og så er den ikke længere.
Skovturshest købes. Rolig-trafiksikker fra 160 til 170. max 13år. pris 10-20.000kr. Gerne robust af bygning. Oldenborg-anden blandingshest. Ikke traver og fjordhest. Malerier sælges og bestillinger modtage
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Det må jo være forretningens problem at DE SELV har regnet forkert. Enten må de sælge jer ringene til den aftalte pris, ellers må de give jer pengene tilbage så i kan købe ringene et andet sted.
Hilsen Cathrine og araber vildmanden Zeppelin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rigtigt. |
|
|
Når i har kvitteringen kan de ikke forlange at i betaler ekstra, men tror desværre godt de kan nægte jer ringene og udbetale pengene i stedet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Deres problem |
| Forfatter:  |
Sia |
| Dato:  |
18-05-2007 11:59 |
|
Det er deres problem! De kan ikke forlange i vil betale de ekstra penge når aftalen var en anden- Når der er lavet navne i så er de nok heller ikke interesserede i at beholde dem (det bliver nok dyrere)
Lille lommehund søges til godt hjem på landet - gerne ældre skilsmissehund
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| må man spørge |
|
|
om vi kan få at vide hvor i har handlet? vi står og skal ud og vælge ringe snart nemig? evt. en PB ville være meget velkommen!
verdens smukkeste fjordhoppe udlånes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| så... |
|
|
Jeg har lige haft en yderst ubehagelig mand derinde fra i tlf, han siger det ikk er deres problem at hans medarbejdere har regnet forkert. Øh? Nu er det surt vi har kvittering for betaling og anden seddel med bestillingsnr på ringe hvor det er anført "alt betalt + en underskrift" Jeg sagde vi måtte tage den inde hos forbrugerklagenævnet på mandag - de har lukket idag - han sagde bare ok. Han ville som trøst give os nedslag på 110 kr - øh? Næh nej! -PB sendes 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forresten... |
|
|
Han kunne ikk gøre noget ved hvis vi alligevel ikk ville have ringe - vi ville ikke få vores penge tilbage. Vi vil jo også gerne have DE ringe - bare ikke finde os i hvad som helst!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
Raggie |
18-05-2007 13:37 |
|
Forhandleren skal jo ha smeltet ringene om, for det ville da være lidt af et held, hvis der liiige kom et par der hed det samme, brugte samme ringstørrelse og som ville have den model... Ikke om jeg ville gi de ekstra 330,- eller spises af med et afslag på 110,- når jeg havde en kvittering, hvor ringene var betalt. Så må forhandleren give alle pengene retur - og så finder i et andet sted at handle, med mindre at han gir sig...
5 dejlige Papillon hvalpe født den 14-04
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gå i den fri advokathjælp |
|
|
eller kontakt en advokat selv. det koster omkring 150 kr at få en advokat til at sende dem et brev hvor der står hvordan verden ser ud. og jo. det er netop hans problem at han har ansat en der ikke kan regne. surt. personligt ville jeg hellere bruge 2000 kr på advokat end at betale han så meget som en 50'er 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Christina... |
|
|
Hvis du har en kvittering hvorpå der står "alt betalt" og de har skrevet under, så synes jeg du skal kontakte politiet og få dem til at troppe op i butikken og kræve ringene. Det er jo tyveri hvis han ikke vil udlevere jer dem. Har i øvrigt en formodning om hvilken butik det kan være, gider du også sende mig en PB? Hvis det er den same butik, så kommer der her en anden skrækhistorie - Jeg stod en dag og skulle have byttet en halskæde, til en dyrere en af slagsen. Dvs jeg stod der og ville lægge 800 kr i hans butik... pludselig som jeg stod der og snakkede med ham, kom der en ældre mand ind i butikken. Han lignede penge og straks var der ikke mere betjening til mig. Han skred simpelthen til fordel for den anden kunde. Jeg var simpelthen målløs og stod bare der og glanede. Kæresten og jeg havde nogle dage før stået og savlet over et par ringe vi gerne ville have og vi var begyndt at spare sammen, men efter den oplevelse, så har jeg besluttet mig til at jeg aldrig handler i den butik mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Line Rønn |
18-05-2007 14:06 |
|
Selvfølgelig skal I ikke betale de ekstra penge som de nu forlanger! Hvis det skulle komme så langt ud at der blev tale om en retssag, så har I da også en kæmpe fordel ved at I har kvitteringer med underskrifter osv. Bare hold ved jeres beslutning, I skal nok finde nogle andre ringe hvis det ikke bliver dem I har bestilt. Og forresten tillykke med forlovelsen.
Line Rønn ejer af Norddalens Ronaldo og Woodstock XX Djurslands Rideklub, distrikt 12 En rigtig hest har 4 hvide sokker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor får man underskrevne kvitt? |
|
|
det er mange mange år siden jeg har fået en underskrevet kvittering i en smykkebutik. men du har en kassebon med beløb, total, kontant (eller kort) og butikkens cvr nummer. det burde kunne gøre det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jf aftaleloven |
|
|
Jf aftalelovens §1 er tilbud bindene for afgiver. Her er det jo ligefrem skrevet ned med underskrift, og acceptert af modtager med betaling . Der er altså intet at gøre for ham. Godtnok er det ikke ham der har givet tilbudet, men alle han har ansat og til at stå i sin butik har en fuldmagt med med særlig tilværelse, og har derfor lov til at handle på hans vejne. Har tilbudet ikke været af en sådan art at i skulle være i ond tro for at modtage det er der ikke noget at gøre, jv aftaleloven kapitel II§10 stk, ring du og sig det til ham, og bed ham om dine ringe eller penge, frit valg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm! |
Kristina König |
18-05-2007 16:48 |
|
Pretty Fancy - det er altså på ingen måde tyveri! Prøv lige at læse straffelovens § 276 Det er et privat retligt spørgsmål og politiet har eller kan derfor intet at gøre her. Det er rigtigt, at tilbud og accept på tilbud er bindende jf. aftl. § 1. I bør stå på Jeres ret og kræve pengene. Kristin
2 lækre DV'er (4 års vallak/5 års hoppe) til salg eller udlån. Se min præsentation her
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ser |
|
|
... også den her med ond tro som en mulig forhindring. Altså vidste I, at ekspedienten havde lavet en regnefejl? Hvis ikke kan han ikke komme nu og hæve prisen, men hvis der var tydelig skiltning, og I er informeret om prisen, så handler I jo i ond tro... Den er svær. Men Forbrugerklagenævnet kan nok hjælpe jer  Tillykke med forlovelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Louise Christensen |
|
|
Louise Christensen; Ikke ond tro nej. Jeg så og prøvede min ring, den kostede 350 kr og var med sten - Mads så vi ikk, den blev bare bestilt og den var jo uden sten og han sagde ikke hvad den kostede præsis - eller hvad ingraveringen kostede. Så han lavede bare sit eget lille regnestykke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|