Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Cøliaki
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 10:43

Min datter har netop fået denne diagnose og jeg synes det virker lidt uoverskueligt at finde ud af hvad hun i det hele taget må få at spise! (Cøliaki betyder at hun har Gluten intolerance og skal undgå alt med gluten ... og hold da op hvor er der gluten i meget!? )

Jeg skal lige sige at vi ikke har været inde ved diætisten endnu - så jeg er meget blank og lidt rundt på gulvet. Så vidt jeg kan se er det håbløst dyrt at købe sig til glutenfri produkter, så det bliver noget med at skulle fremstille så meget som muligt selv. Et held jeg så går hjemme og i sin tid blev uddannet kok - trods alt.

Ville lige høre om der var nogen herinde der har denne livslange sygdom og som kunne fortælle mig lidt om hvordan man lever med den og ... skriv endelig alt hvad jeg bør vide i den forbindelse.

Skal lige her til sidst sige at nok er jeg lidt fortvivlet, men jeg er også super glad for vi endelig har fundet ud af hvad hendes evindelige mavesmerter skyldes og nu kan gøre noget ved det

Alle svar modtages med kyshånd.

Mennesker vil forråde dine hemmeligheder, dit venskab og din kærlighed. Men dyr vil aldrig bedrage dig...

0
0
Svar på denne tråd

Ja jeg kan hjælpe..
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 12:54

Min mand har haft sygdommen siden han var 2 år - og nu har min mor for et par år siden fået konstateret det også..

Jeg synes det første du skal gøre er at melde dig ind i Cøliaki foreningen - der er mange mennesker der kan støtte og vejlede. Der er ungdomsgrupper, der bliver holdt bage møder m.v.

http://www.coeliaki.dk/

Der er SÅ mange faldgruber - og de næste mange år kommer du til at stå med næsen i vare deklarationerne. Det gør vi stadig selvom min mand fylder 40 næste år... Fordi producenterne har det med at lave om på det de fylder i varene.

Det bliver en livsstil - og pludselig tænker man ikke over det længere. Min mand lever godt af at min mor også har fået sygdommen - hun er kanon god til at bage.

Og så kan du søge kommunen om tilskud - da det er en forfærdelig dyr kost at være på. Melet koster mellem 32 og 50 kr. kiloet - pasta koster 5-10 gange så meget som alm. pasta - osv. Min mand får faktisk 1500 kr. om måneden fra kommunen - det hjælper utrolig meget - og svarer til den merudgift man har. Du er velkommen til at skrive for mere info - men gør jer selv en tjeneste at melde jer ind i foreningen - der er mange opskrifter og hjælp at hente. Pøj pøj med det - og husk at tænke på at holder dit barn kosten - kan hun få et helt almindeligt liv!!

STALD LAUGE...
- avl af sorte fuldblodsarabere og pintoarabere

Bedækning tilbydes ved den sorte hingst Falkhan Expresso OX+3363

Interesseret i føl 2007? Du er velkommen til at kontakte os.

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  18-05-2007 13:40

Hej Stald Lauge.

Tak for dit gode og kloge svar, det vil jeg tage til efterretning

Mennesker vil forråde dine hemmeligheder, dit venskab og din kærlighed. Men dyr vil aldrig bedrage dig...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider