Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

nu uden hest, men med trailerkort :(
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 10:50

Ja igår kom en af de meget vigtige dage om morgenen stod jeg op og skulle til prøve og fik heldigvis mit trailer kort... så det var jo lækkert.

men Oswald har jo over længere tid haft en skade i benet der er blevet behandlet og han har været i genoptræning de sidste 6 uger... hvilke har været et helvede, da han har været så fræk og gået meget imod en. men klarede mig alligevel igennem genoptræningen, uden at lave mere end det anviste, og nu var han ved at være ved sit gamle jeg igen.

men men men... sådan skulle det ikke være.Vi var til tjek igår, og der var han så ikke rengående mere igen. Han fik nogle sprøjter i sit knæ (har en betændelsestilstand i bagknæet) og så fik vi ellers afvide han skulle på døgn fold og gå frem til August... og hvis han så ikke var iorden der så måtte vi jo ta det derfra.

puha.. sikke noget l*rt. Min lille hest står nu i stalden og ser lidt nedtrygt ud.

Og vi står selvfølgelig akut og mangler en makker, der vil stå på sommergræs med ham. så før vi finder det, kan han bare stå og glo.

nå men tænk nu hvis han ikke er iorden, så går man tre måneder og venter på at man kan finde en ny hyp..

og så skal man tage stilling til hvor mange penge man skal hive ud af hesten.. Altså skid hul i pengene ville gerne gøre ham uanvendelig, men ville han så helt 100 trives med det? umiddelbart ja, men han er tiltider krybbesætter når han ikke er i ridning og keder sig.. skal vi vente på et mavesår så? Så skulle han gå i løsdrift altid.. men hvem vil ha en stor hest som selskab??

Han kunne jo nok også godt bruges til at ride en lille skovtur på, men er ikke lige hesten en fremmed hopper op på en gang om måneden..

nå skal man så ellers slå en rask hest ned?

Og hvis han er iorden så skal jeg ha fundet penge til at sende ham i træning, for tør ikke bare selv sætte ham igan, da han ikke bare er hesten du hopper op på og så er alt fint...

Det er sgu lidt fortvivlene...

¤Sara¤.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Toronto søger dressurpart når han er på toppen igen

Billig opstaldning søges i næstved til efteråret. (skal studere)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan godt
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 11:01

forstå din frustration, for hvorfor begynde at lede efter hest, når intet er sikkert, og hvorfor skulle man dog ikke begynde at tjekke markedet, når nu man kan risikere, at hesten ikke kan rides mere.

Det er aldrig sjovt med uvisheden, men man må og skal prøve at se fremad, føler du for at tjekke markedet, så gør det, synes du ikke der er en grund til det, så lad være.

Håber det bedste for jer.

Sasser

0
0
Svar på denne tråd

ja...
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 11:09

det værste var man rigtigt har sat sig op til hesten nu var iorden.. har fået lavet en dyr sadel til ham, meld mig til distancestævne og lavet planer med en veninde i sommerferien, hvor vi rigtig skulle køre til stranden og skoven med mere... med mit nye trailer kort...

men ja ja, nu får jeg bare en lang sommer, hvor jeg kan kigge lidt på hest, men ikke slå til. en sommer hvor jeg skal overveje hvad der skal ske med min dreng hvis det er

¤Sara¤.

-It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Toronto er ikke på toppen og venter kun på dommen

Billig opstaldning og sommergræs i Haslev tilbydes.

Søger AKUT makker til Toronto

0
0
Svar på denne tråd

Tjah,,,
Forfatter: 
Dato:  17-05-2007 16:20

Først tillykke med "kortet".

Dernæst - din situation ligner lidt vores.

Taipan har siden juni 2005 fungeret som "foldbums" pga spat i højre has.

"Dødspapirerne" skulle egentlig have været udskrevet, idet hesten ved kontrol ultimo 2005 stadig var ½ grad halt (hvor 5 er det højeste).

Såfremt vi ikke var flyttet til eget sted, hvor Taipan kunne gå ude i rigtig mange timer hver dag - så var han sandelig blevet slået ned.

Men ved at have ham hjemme "i baghaven" gør det lidt billigere end de knap 2.000 kr/måneden i opstaldning på et ridecenter.

Vi er nu - efter knap 2 år - gået stille og roligt i gang med genoptræningen, som kommer til at tage rigtig, rigtig lang tid.

Vi er nu - efter 1½ måneds genoptræning oppe på 3-4 omgange trav på hver volte (20x60 meter ridehus/-bane).

Det bedste ville være at skridte nogle lange ture på hårdt underlag, men jeg er en større kylling end hesten på tur - så dét er droppet.

Holder "bentøjet" ikke, når genoptræningen er afsluttet - jamen, så kan der ikke gøres mere for hesten.

Han minder så lidt om din...

Da han blev taget ud af ridning, blev hans krybbesætning værre - dog kun, når han står i boxen.

På folden er der intet at bemærke - her er der ellers masser af stolper, hvor han ellers kunne "bide sig fast".

Og ja - det er længe til august, men hvis din hest er forsikret, så ville forsikr.selskabet højst sandsynligt også forlange den "lange ventetid" på fold - hvilket de gjorde, da vores forrige hest stod med en gaffelbåndsskade.

Det er træls, når de kære heste/ponyer bliver syge og fremtiden er uvis, om de blive ridelige igen.

Man føler, at man efterhånden får sponsoreret en helt ny klinik til Dr Mega Dyr...

Jeg kigger da indimellem efter en evt ny hest - hvis/såfremt Taipan ikke kan holde til at blive brugt.

Det er jo ingen skade at man holder sig opdateret...

Håber det bedste for dig og din hest

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Trakehner = Tragedier; Taipan

Karoline er en shetlænder - og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider