|
|
| Amstaffhvalp med hjemmekuperede ører |
|
|
For pokker da også, jeg er lige så jeg koger endnu: Har lige været oppe på den lokale grillbar. Her sad et par mørke fyre med en sandsynligvis amstaffhvalp på ca 8 uger: Ørene var kuperet efter hjemmelave opskrift og så ud til at være foretaget med en zigzag saks. Jeg var så tosset, så jeg ringede til politiet på vejen hjem, men de rider sgu ikke den dag de sadler. Det er jo ret tydeligt, hvad sådan en hund skal bruges til. Så nu må vi jo se om jeg snart får besøg af familien eller vennerne. Jeg blev bare så tosset. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Føj for den... |
|
|
Ej, jeg fatter slet ikke hvordan folk kan få sig selv til at gøre sådan noget. Tænk at påføre det stakkels dyr så megen smerte  . De skulle have samme tur selv. Ja det er nemt at forestille sig den lille hvalps fremtid... Selv om politiet skred til handling og tog hvalpen fra dem, så udelukker det jo ikke fjolserne fra at gå ud og købe en ny - desværre.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øv... |
| Forfatter:  |
Tine (Ib) |
| Dato:  |
13-05-2007 20:19 |
|
... politiet kan vel ikke finde frem til dem, hvis de ikke tager derned med det samme. Stakkels, stakkels hund.
Vh Tine Hestens Urtehave- kig ind 
Urtemix, Plejemidler, Loppefrøskaller, Hyben, Hvidløg osv. Alle urtemix leveres nu i praktiske spande
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ÅÅHH... |
Jasper |
13-05-2007 20:20 |
|
Hvor er det dog deprimerende Tænk at der findes den slags mennesker, jeg bliver lige oprørt hver gang jeg høre om den slags ting  Sygt!!! Hilsen Pia
Queen candyfloss - medlem af AWR Man enten elsker eller hader det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke mennesker |
LJR ♣De 3 røde djævle♣ |
13-05-2007 20:31 |
|
Svineri Jeg har kun foragt overfor sådan mennesker(hvis man kan kalde dem det )
Fedt, at du ringede til politiet 
Healing af heste/dyr. Heste-og hundemassage. Adfærdsvejledning. Se mere: Healingafdyr.dk {> {>
Hestebokse udlejes i Hundested, nær Fr.værk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg fik at vide ved anden |
|
|
lejlighed, at man skal melde sådan noget til politiet, ikke til dyreorganisationer. Politiet skal køre ud og så kontakter de fagkundskaben. Bare et godt råd, hvis det altså holder stik. MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er |
Hjaldet Charlotte |
13-05-2007 20:56 |
|
også korrekt, de skal gøre noget ved det, så jeg håber da de tager hånd om det med det samme. Godt du ringede, for den slags mennesker skal bare stoppes.. og hvis der bliver mere, så har jeg også en stor stor familie, så ringer du bare..  Mh Charlotte
HJALDET Alt kommer til den der kan vente
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| problemet er |
|
|
Det er jo netop problemet , at de ikke kan stoppes. det er ikke forbudt at være i besiddelse af en hund med hjemme kuperede ører, for de kan jo påstå at det er enhund fra et andel land, eller at en dyrlæge har gjort det. m.m. Det er jo også lidt dobbeltmoralsk at vi lader vores børn se Pockemon i fjernsynet , men er imod hunde kampe og hane kampe, for det er fuldstændig det samme der foregår i børne tegnefilm, bare uden blod og død, men ganske legalt at dyrene kæmper til den ene er slået ud af kampen, bevidstløs. OG DET ER BØRN DER HAR KAMPENE.
Undervisning tilbydes, af voksen erfaren rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ifølge |
Hjaldet Charlotte |
13-05-2007 22:25 |
|
loven, skal man kunne fremvise attest på at hunden er købt i udlandet. Det er forbudt at få hale og ørekuperet hunde i DK, og det er ligeledes forbudt at tage en dansk født hund med til udlandet og få kuperet ører. Så det er ikke nok at påstå noget, der skal være beviser, ellers kan de dømmes. og det med tegnefilmene kan jeg godt se din mening med, men der er det vel os som forældre der har ansvaret for, at vores børn vokser op, med et fornuftigt og realistisk syn på tingene. Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej nej... |
|
|
man tror det er løgn. Jeg ved virkeligt ikke, what to do. Ved nogen det - så vær venlig at skrive eller ringe. Opgiver snart politi og øvrige myndigheder - og køber selvbestaltet pumpgun og blæser knoppen af div. idioter, så de lissom er bare er VÆK... Fordel: udover at nogle dyr reddes indtil nye idioter fødes: Så får jeg iøvrigt gratis lys, mad og varme i mange år - og mine afkom ved, hvor de kan finde mig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Connie... |
merhaba |
13-05-2007 22:35 |
|
Du har helt ret, det er skandaløst som nogle behandler deres hunde...for dem er det vist bare "ting", ikke levende væsener. Jeg har hørt om nogen unge tosser, der ørekuperede deres pitbullhvalp med en havesaks...troede først det måtte være en dårlig joke, men den var desværre god nok. Man skal da være alvorligt syg i bøtten for at gøre sådan noget. Føj, siger jeg bare.
In my opinion, a horse is the animal to have. Eleven-hundred pounds of raw muscle, power, grace, and sweat between your legs - it's something you just can't get from a pet hamster. ~Author Unknown
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ørekupering... |
merhaba |
13-05-2007 22:36 |
|
er vist egentlig så meget sagt...ørerne var klippet af helt inde ved hovedet...sådan som man gør ved hunde man bruger i kamp.
In my opinion, a horse is the animal to have. Eleven-hundred pounds of raw muscle, power, grace, and sweat between your legs - it's something you just can't get from a pet hamster. ~Author Unknown
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Hjaldet Charlotte |
13-05-2007 22:42 |
|
Jeg kunne godt tænke mig at få lov til at gøre det samme ved den slags mennesker, det må jeg erkende. Det er syge mennesker der behandler dyr sådan.. fy for f... mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ved som ikke om de er syge |
|
|
De har bare en helt anden holdning til tingene og kultur end os. Jeg blev bare så afsindig gal. Kan ikke klare tanken om, sådan en lille sød skid, skal opdrages til hundekampe. Bagefter så tænker jeg om det er mig der er rigtig klog, jeg røg lige "i hovedet på dem og spurgte "om de var klar over at der var strafbart, at de havde kuperet ørene på hunden" : det vidste de godt. Man er sgu da lidt sindsyg, man aner jo ikke hvor stor risikoen er. Jeg er sgu da lidt for gammel til at stå der og spille "fru Rambo", men det tænkte jeg ikke over.  MH Conny
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm |
Hjaldet Charlotte |
13-05-2007 23:07 |
|
Du er da ellers en sej fru Rambo, hvis jeg lige må have lov til at sige min mening..  Ej jeg kender godt det der med at man bliver så forbandet rasende, og så først tænker konsekvenserne igennem bagefter. Det er nu bare en gang sådan man er af natur, og det er der ikke så meget at gøre ved. Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| meeen |
Hjaldet Charlotte |
13-05-2007 23:22 |
|
jeg mener nu alligevel det er en syg holdning at have til dyr.. glemte jeg lige at skrive før. Og du skal selvfølgelig også huske at passe på dig selv, de kunne jo have reageret helt vildt og voldsomt på dit "angreb", mange gange skal der jo ikke ret meget til, for at tænde lunten. Men ja, det er sgu til at blive forbandet over, når man ser den slags, også fordi man ved hvad der venter den lille senere i livet.. Og selvom jeg lige har fået af vide i en anden tråd at jeg vil redde hele verden, så kan man jo ikke, uanset hvor meget man så end gerne vil.. desværre. Mh Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Conny.. |
|
|
Ja lidt Fru Rambo er der vidst over dig Hvor er det bare ærgeligt, at man ikke kan regne med politiets opbakning i sådan en situation. De skulle have frataget hvalpen på stedet! Stakkels lille vovse.. Øv, at nogle mennesker ikke kan tænke! Carina
- INGEN ER MERE VÆRD END ANDRE -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Helt ærligt Conny Ramboline ... |
Lisbeth Sejberg |
14-05-2007 00:53 |
|
... hvorfor gav du dem ikke straks nogle tiltrængte bank med en våd Søndags Berlinger ... jeg er ikke vred... nærmere lidt skuffet  Nå spøg til side: møgtræls at Politiet ikke har resourcer til straks at rykke ud til sådan noget svineri  Mvh. Lisbeth
Der var engang, hvor der skulle have været vist rodeo i Danmark .... det blev heldigvis stoppet. Godnat og sov godt :-) Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|