Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Cykelister
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 13:53

Hei alle i HNer

Idag da jeg skridtede Azarro af, red jeg ud på vejen. Altså op til min nabo og hjem igen, der er ca 300-400 meter derop. På vej hjem hopper Azarro så lidt til siden, i det han hopper til siden er der en der siger uh. Det viser sig så at være en cykelist. Jeg havde virkelig ikke hørt den, da vinden blæste. Og jeg red helt ude i græsset. Personen kørte ikke en gang langt uden om men lige op af min hest :S

Altså nu skete der ikke noget i situationen, men hvad hvis der var sket noget, hvem havde så skylden?

Har læst den artikel med ham cykelisten der blev sparket og fik kæmpe erstatning. Den det er jo umuligt for os ryttere at høre når de kommer.

Jeg har så tænkt på om man kunne skrive til avisen om de vil sætte noget i omkring hvad man skal gøre hvis man møder en rytter på vejen hvor jeg bor eller bare genneralt. Altså bare at de lige kunne ringe med klokken og hvis de ingen klokke har så sige cykel? Man syntes jo det er dejligt at vide der kommer nogle bagfra. For jeg har ikke noget imod cykler overhovedet. Men sætter bare min, min hest og cykelistens sikkerhed i højsædet.

Håber i forstår mit indlæg :)

/Lene

WOW! 2.G på HTX, 2 heste, undervisning 2-4 gange om ugen, stævner næsten hver weekend. (DOG kun en dag af gangen)

Det hele kan sgu lade sig gøre :D

0
0
Svar på denne tråd

kunne det...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:18

hjæpe hvis rytterne kiggede sig over skulderen nogle gange.

undskyld mit opstød men har bare hørt om det før og det lyder som at mange ryttere tror de ejer vejen. det er vel også rytterens ansvar at sørge for at der ikke sker noget som det er cykelisten.

mit råd, kig jer tiere over skulderen så vil i opdage mange cykelister inden de når jer og kan skræmme hesten.

fortsat god søndag

line

0
0
Svar på denne tråd

hejsan
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:22

hej

Vi har desværre for mange år siden haft en artikel i avisen om hvordan en billist skulle bedst muligt køre forbi en hest.

Det havde desværre den effekt da folk havde jo læst at det værste man kunne gøre var at gøre op i r*** af hesten og dytte at der var nogen der begyndte på dette, bare for at skræmme hesten...

I den skov hvor jeg rider nu, har vi haft en møde med de lokale løbe og cykel klubber og fløjter når de kommer cyklende/løbende bagfra. Det er rart, så ved man det inden ens hest har en løber lige bagved sig.

Mvh.

Dorte

Gård søges i nærheden af Ødum, mindst 2 Ha.

0
0
Svar på denne tråd

cyklister
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:38
Jeg skal altså ikke nyde noget af at sidde og kigge bagud konstant - jeg har nok at gøre med at holde mine øjne på vejen og sørge for at min hest bliver i rabatten. Cyklisterne må da også lige bruge hovedet og tænke sig til at man ikke kører tæt op ad en hest. Næsten alle trafikanter herude kan finde ud af det. Heldigvis.

------
Rotter er geniale kæledyr. Spiser alt og holder svigermor fra døren.

0
0
Svar på denne tråd

hvis man..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:43

har så travle med at styre hesten at man ikke kan kigge bagud nogle gange for at se om der kommer noget så burde man måske ikke ride ud alene og ved vejen før man har overskud til dette.

Det er noget der tager 3 sekunder at gøre og man ved hvad der kommer de næste mange sekunder så det kan faktisk hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:47

Det skal lige siges at jeg tit kigger bagud!

WOW! 2.G på HTX, 2 heste, undervisning 2-4 gange om ugen, stævner næsten hver weekend. (DOG kun en dag af gangen)

Det hele kan sgu lade sig gøre :D

0
0
Svar på denne tråd

Lader hesten se
Forfatter: 
Dato:  13-05-2007 14:57

Jeg kigger mig ofte bagud for hestens skyld. Hvis der kommer en "lydløs" trafikant eller et meget stort køretøj, laver jeg en parade og lader hesten se, hvad der er bagved (hvis ikke han allerede har drejer hovedet selv). Herefter skridter vi stille og roligt videre og han bliver ikke generet af trafikken.

Jeg mener ikke, det ville være smart for en cykelist at ringe med klokken, for det kan hesten jo også blive bange for (og jeg tror da jeg ville blive irriteret), så vil jeg foretrække et fløjt:)

Jeg søger med lys og lygte efter en hest og rytter jeg kan ride ture med i 6091 Bjert, da det efterhånden bliver lidt kedeligt at tulre rundt alene. Henvendelse: 60 17 23 91

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider