|
|
| Hobro dyrskue |
| Forfatter:  |
camillap |
| Dato:  |
12-05-2007 21:17 |
|
jeg overvejer meget at tage til hobro dyrskue med fay og hendes føl. er der andre herinde der skal afsted og er der nogen der ved om der er aktiviter ved børnedyrskuet samme tid som man skal noget med hestene, eller er det muligt at deltage begge steder?? hvis i skal afsted hvilken race hest skal i så ha med?? håber der er andre her inde fra der har planer om at deltage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaaa |
|
|
hvis den hoppe jeg har i udsyn bliver min kunne hun da godt tænkes at skulle derned. Men man ved jo aldrig.
Pia Nielsen Hoppe købes se præsentation.
Kíeffer Lech DL II 17" sælges. Billeder på præs.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234565 |
|
|
Ja da...selvfølgelig skal jeg med, har fået fri fra arbejde !! Ved ikk helt endnu hvad jeg tager med, har jo både DV, NF og shetlandspony der kan komme med, det må tiden vise.. Mvh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det lyder |
camillap |
13-05-2007 14:11 |
|
godt helle, her står valget mellem at atge til hobro eller til vejledende bedømmelse med duncan i ics, men det bliver hobro, ved du om der er aktiviteter ved børnedyrkue og hestene samtidig eller kan man "være" begge steder??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej, jeg skal ikke med. Jeg var med sidste år, med min ene palomino og min DV. Og hvad bedømmelsen angår, så var det er dårlig oplevelse! Der er dejligt dernede, og udstillerne er søde. Men "vores" dommer, som dømte de "store" rideheste, var meget streng. Ingen af hestene fra "vores" dommer fik over 22 point! Dvs der var ingen palominoer, Dver, oldenborgere, pintoer mv. i ærespræmiefinalen! (Det skal måske lige siges, at de 2 DVer begge var DH hopper). Da vi spurgte dommeren om, hvorfor deres piont var så lavt, sagde han bare, at han kunne ikke gøre for, at standarten var så lav! Derfor skal jeg ikke afsted mere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hobro... |
|
|
Hej Camilla! Sten har overvejet nogle lækre 2 års hopper, det er bare lidt træls de kun kan stå bundet dernede. Så måske... Jeg tuller ihvertfald nok forbi og lurer som sædvanlig...! Kawango: Jeg er ked af at sige det, men jeg var forbi sidste år og så de bedømmelser du klager over... Dommeren havde efter min mening heelt ret. Der skulle ikke gives højere karaktere. Sorry, men man skal ikke klage over dommeren. Du har jo den samme hest med hjem 
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Asferg: Dvs. at du synes, at 21 point var fair for 2 DH hopper? Ved godt det kan være, at hesten ikke levede op til "deres" DH den dag, men jeg snakkede med et par DV avlere dernede, og de forstod IKKE de point! Og min 2 års palomino, som var pæn på det tidspunkt? (Til Kimbrerskuet fik hun 22 point, med kommentar om, at havde hun trådt mere rent, så havde hun min. fået 23 point (hun var blevet sparket to dage inden) og da var hun i en vokseperiode igen, og ikke så køn).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bedømmelse |
|
|
Kawango: Ja, så vidt jeg husker det var det en meget fair bedømmelse. Jeg vil gerne indrømme jeg ikke kan huske at have set Pinto. (måske er jeg gået fordi jeg ikke syntes der var noget at rigtig kigge på) Jeg går ud fra det var de ældre DV hopper som var DH? jeg syntes desværre ikke de helt var i dyrskue form. Jeg vil nødigt udtale mig alt for meget specifikt om din hest. Jeg er ikke så meget inde i type ved palomino heste, jeg kan jo kun kende dem på farven. (!!??!) Jeg fastholder min udtalelse omkring pointenes fairhed. Men husk nu stadig på, at du havde den samme hest med hjem og hvis du er glad for den, kan bedømmelsen da være ligegyldig.
"Det tar lang tid, at få en gammel ven"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hej Camillap...Tja..tør ikk helt sige om aktiviteterne i børnedyrskuerne er samme tid som det andet, mener at når børnene er i den store ring er der ikke noget samme tid men mener der lige efter det er at alle hestene skal i ringe. Jeg har ingen børn, ved derfor ikk så meget om det  Syntes det er et rigtig hyggeligt skue, men rigtig træls med opstaldning til de store heste, heldigvis har shetlandsforeningen lejet bokse til os. Mvh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| calmon... |
camillap |
14-05-2007 22:25 |
|
mange tak, så tror jeg bare at jeg undlader at fortælle niecen at hun kan ha lotte med  jeg glæder mig allerede og ser frem til en hyggelig dag, men ja det er rigtig træls at de skal stå bundet, især når jeg skal ha en følhoppe med, men det går nok.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Jeg skal nu nok derned |
|
|
men som tilskuer. 
Danmarks hestemuseum, -videnscenter og -arkiv, søger genstande, arkivalier, viden osv. om hestens historie til udstilling og bevaring for eftertiden. Al hjælp er højt værdsat. Kontakt venligst Mai (se præs).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er... |
|
|
Lørdag d 28 juli. Ja kom endelig, dejligt med nogle tilskuer..skal jo bevare de små hyggelige skuer. Mvh Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|