|
|
| når læreren tror man snyder |
|
|
Hej. Jeg ved ikke rigtig, om der er noget egentlig formål med dette indlæg, men jeg er lige nu ved at koge over af.. ja, både raseri og skuffelse... Sagen er, at jeg har fransk på højt niveau i 3.g, og har nok ikke altid været lige omhyggelig med alle afleveringerne. Men denne gang skulle det være anderledes! Jeg brugte en hel dag på denne ene aflevering som jo så selvfølgelig var bedre rettet igennem og med flere fancy grammatiske finurligheder. Jeg havde sådan glædet mig til at få den tilbage sammen med min lærers kommentar om, at han var glad. Men istedet fik jeg et papir tilbage med et par røde streger - og ingen kommentar eller karakter...  Nå.. skuffelsen var stor, men jeg valgte ikke at gøre noget i timen mens de andre var der. Da de så var gået kom min lærer og spurgte om jeg havde printet den ud fra nettet... WHAT..?!?! jeg forstod bare ingenting... jeg har aldrig bare printet noget ud fra nettet og så afleveret det... Nej, fik jeg da sagt.. med tårerne langt oppe i øjnene - det kom simpelthen så uventet... @!#$, jeg følte mig lille der... han ville endda beholde min aflevering for at tjekke efter - men jeg fik den dog med hjem, efter at jeg havde fået ham forklaret at jeg altså havde skrevet det selv... Men nu sidder jeg her, og tænker om det var mine tårer der fik ham til at give mig opgaven tilbage... jeg ville da helst at han bare troede på mig... Det der gør mest ondt, er at han hele tiden har sagt at jeg kunne noget mere end jeg troede... mennu når jeg så virkelig anstrenger meg og tror, at jeg kan... ja, så piller han det hele ned... øv... Som sagt, så var der ikke noget egentligt formål med dette indlæg.. men er da bare så ked af det... Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Surt... |
|
|
... når man nu gør en ekstra indsats. Det er altid grimt at blive mistænkt for noget man ikke har gjort Men du skulle da have ladet ham beholde opgaven, for når du har lavet den selv kan han jo tjekke så tosset han vil - han vil IKKE finde din opgave på nettet! Faktisk ville jeg (hvis jeg var i situationen) give ham opgaven tilbage og forlange at han tjekkede efter - så kan han jo passende komme med en undskyldning når han ikke kan finde den! Gør dig lige så umage med den næste opgave - og opforder ham til at kontrollere alt det han vil! Om ikke andet vil alt dit arbejde med at lave opgaverne perfekt, give dig mere øvelse - og når du gør det lige så flot til eksamen kan han jo se at hans mistanke var ubegrundet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det har jeg også |
|
|
prøvet engang. Også i 3. g. og i engelsk. Jeg har aldrig været den store ørn til grammatik, og havde derfor gået til noget ekstra engelsk på en aften skole, for at få det sidste med, så jeg kunne få en fornuftig karakter i engelsk. Først blev jeg lidt doven med afleveringerne, da jeg jo også skulle lave til den anden, men da jeg begyndte at fatte pointen, så gav jeg den en ordentlig skalle. Også fik jeg 00 fordi jeg med garanti ikke havde lavet den selv! Jeg gik helt ned med flaget, fordi jeg som dig, havde glædet mig sådan til at både se læren være glad på mine vegne, og fordi jeg ville overfor mig selv bevise, at det var muligt at få højere end 7 i engelsk på A niveau. Da jeg kom hjem gik min mor så tilgengæld halvt besærk, og ringede straks til rektor på skolen og spurgte om det var normalt at straffe børn, fordi de gør sig umage?! Jeg fik en undskyldning, men jeg må indrømme, at oplevelsen stadig sidder i mig dagen idag, og jeg har fået den normale "universitetskuller" med at alt over 6 er tidsspilde.
Mvh. Tine Equi-work.com Åbner 1. juni 2007
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rektor |
| Forfatter:  |
yiip |
| Dato:  |
10-05-2007 14:57 |
|
gå dog til rektor.. du kender jo sandheden!
I' m me.... and I'm perfect... ******************************** Ting til lille hund sælges... se min præ.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Muskelmunken |
10-05-2007 14:57 |
|
Hvis din lærer tror du snyder, så er det op til læreren at bevise at du snyder - Han kan ikke tillade sig at konkludere at du snyder bare fordi du strammer dig an og levere en god opgave, men det er desværre ikke første gang jeg har hørt om og oplevet gymnasielærere der har ret massive fordomme over for de elever som de selv har bedømt som "dårlige". Gymnasielærere er nemlig en lidt besynderlig størrelse og mange af dem kan simpelthen ikke forstå at ligenetop deres fag er det som hele verden rotere omkring, og hvis man er dårlig eller ikke gør sig umage i ligenetop deres fag så er det fordi man har en karakterbrist af en eller anden art og muligvis også et dårligt menneske der kan finde på at snyde. Det er ihvertfald for disse lærere den åbenlyse årsag når deres behagelige fordomme over for deres elever bliver gjort til skamme.
Under alle omstændigheder, så synes jeg ikke du skal finde dig i det. Hvis jeg var dig, så ville jeg gå til rektor og klage over den pågældende lærer, der beskylder folk for at snyde uden at kunne stille med konkrete beviser for det. Alt afhængigt af hvor anstændigt et menneske din rektor er (altså såfremt han ikke er en kujon der ikke tør give sine lærere en reprimande eller en papirnusser der er overbevist om at systemet er perfekt og det er dig der er problemet) kan du håbe på at den pågældende lærer udvikler nok anger over sin dårlige handling og giver dig en undskyldning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bummelum |
|
|
Sikke en dum lærer du har dig der. Gå til rektor og klag over ham, og giv læren opgaven tilbage så han kan se det ikke er snyd.
Hilsen Cathrine og araber vildmanden Zeppelin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da positivt |
Sune |
10-05-2007 15:06 |
|
Hej Anna Se det da som noget meget positivt, for du har jo åbenmbart bevist at du kan mere end du selv troede, ja faktisk også langt langt mere en hvad din lære havde forventet, selvom han have høje tanker om dine ever i forvejen ... det er jo derfor han tror du har snydt. Tag en snak med ham om hvorfor det er gået så godt som det gik, så er jeg sikker på at han vil være meget positiv overfor dig i fremtiden. Sune
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange tak |
|
|
For svarene... Og jeg tror bare, at det var chokket der gjordde, at jeg ikke handlede prompte. Men han fik faktisk min opgave igen for at tage med hjem og tjekke.. men efter to minutter hvor vi snakkede fik jeg den igen.. Det der gør mest ondt, er vel nok at jeg ligeså stille (men hårdt) har arbejdet meig frem fra en karakter på 7/8 til den i dag der så skulle være 10... og jeg har da fået 9 ind i mellem også - og så er der jo altså ikke et KÆÆÆMPE spring op til 10..?? Og så vil han nærmest ikke tillade mig, at jeg kan få 10... og ja, muskelmunken, de er desværre nogle spøjse typer sådan nogle gymnasielærere... Men havde nu ikke regnet med sådan noget fra lige denne lærer's side...  Tine, godt at du fik en undskyldning... Men kan da godt forstå, at oplevelsen sidder der endnu... Desværre for mig var dette den aller-sidste fransk-aflevering jeg nok kommer til at lave... så jeg har ikke rigtig muligheden for at give den en skalle en gang til - før eksamen.. men der GØR jeg det...!!  Puha... er stadig helt chokeret... Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ups Anja |
Sune |
10-05-2007 15:10 |
|
Ups Anja mente jeg naturligvis undskyld. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Jeg har oplevet det samme med en dansk stil. Havde gjort ekstra ud af den, og glædede mig virkelig til at få den tilbage... Jeg fik den så tilbage med en pænt ringe karakter. Karakteren var så begrundet med, at "man ikke må kopiere direkte fra f.eks nettet, eller hvor jeg nu havde tingene fra". Og jeg havde ved gud ikke kopieret noget direkte. Jeg havde hentet facts om en digter/forfatter på nettet, og så ud fra dem skrevet om ham - selvom opgaven "kun" lød på at analysere hans digt. Han sagde, at jeg brugte et anderledes sprog end jeg plejede - sjovt nok, fordi jeg havde brugt lidt mere end 1½ time på stilen, som jeg måske har lidt for vane at nøjes med at bruge... Fik ikke gjort mere ved den sag egentlig... udover at fortælle ham, at han kunne søge lige så tosset han ville efter de sætninger jeg havde skrevet - for jeg havde jo lavet det selv. Det indrømmede han han ikke havde fået gjort, og jeg fik at vide, at en anden gang måtte jeg ikke lægge op til at en sådan tvivl fra ham..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har jeg prøvet |
GitteAnd |
10-05-2007 15:35 |
|
Det prøvede jeg også dengang jeg gik i gymnasiet - vi havde hver uge dansk til engelsk oversættelser af en eller anden tekst, og jeg plejede ikke at gøre mig særligt umage og fik også mange fejl. En dag havde jeg så virkelig gjort mig umage, og min lærer troede også jeg havde snydt. Det førte også til raseri og pinlige tårer. Læreren måtte dog tage det i sig igen, da mine forbedringer fortsatte, og jeg stadig var lige god til de oversættelser. Inderst inde er der kun en til at dømme dig, og det er dig selv. Det er hvad jeg har lært. Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kan godt forstå læreren |
Dominoaas |
10-05-2007 15:47 |
|
Jeg kan altså godt forstå læreren... Helt ærlig - hvorfra skulle han/hun vide, at man fra den ene dag til den anden gør sig umage...? Det kan godt være han/hun forventer det men måske ikke fra 7 til 10 på en enkelt aflevering... I dag er der rigtig mange steder på nettet, man kan hente opgaver - hvilket også er fristende, og de unge mennesker har tendens til at hente opgaverne, og bruge dem. Så se det fra lærerens side - hvorfor skulle du ikke også. Altså idag bliver alle dømt ens, der er ikke tid til at se på den enkelte elev. Hvis det var mig - ved godt man altid kan være bagklog - så ville jeg have sagt det, da jeg afleverede, at jeg virkelig havde brugt meget tid, og derfor håbede at den var blevet god! Så ville han/hun ikke tror at man i en fart lige havde printet noget ud fra nettet og prøvede på at skjule det. MVH Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Eksamen |
|
|
Jeg prøvede det sidste år til eksamen, - til min 10. klasses aflevering. Havde lavet et projekt om Bjarne Reuter. Personligt synes jeg ikke selv det var det bedste, men fordi jeg havde brugt en analyseringsmodel jeg lærte i 9. klasse, og derfor ikke i 10. klasse, spurgte de mig til eksamen om jeg havde snydt og fundet noget på nettet!! - Blev også noget chokeret, undskyld man har lært noget de andre år i skolen  Find dig ikke i det, - bare fordi andre snyder synes jeg ikke en lærer kan tillade sig at anklage sine elever ubegrundet for det. - Så må han/hun sgi gå på nettet først og undersøge det og evt. komme med beviser for det. Det er snart eksamens tid, - hvorfor skal man straffes for at man opper sig? - Hvor mange lærere siger ikke, "Ih jeg ved jo godt du kan!" - skal man så straffes fordi man beviser det? Jeg ville altså være blevet ret sur hvis de til min eksamen havde givet mig 00 i stedet for mit 11 tal, - fordi jeg lærte noget i 9. klasse også 
Rollo - If you're a female you're instantly beautiful, no matter what idiots say... R.I.P. ♥ 08/07-88 - 27/04-06 † Alme'ti Z; My soulmate, I will always love you.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dominoaas |
Muskelmunken |
10-05-2007 16:27 |
|
Det er så ABSOLUT ikke forståeligt at en lærer beskylder en elev for at snyde når læreren ikke har skyggen af beviser for det andet end lærerens stupide fordomme! Det er simpelthen en DØDSSYND for en lærer at beskylde en elev for at snyde, for på denne måde sikrer læreren altså at denne elev har INGEN motivation for at anstrenge sig i fremtiden. Det er KUN dårlige lærere der ikke kan begribe at folk kan forbedre sig og blive dygtigere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Surt...! |
|
|
Jeg ville nu også bede ham direkte om at tage opgaven med sig og tjekke på nettet.. Min dansklærer har også antydet det over for mig engang. Jeg har altid været god til dansk, men havde ikke gået på gym så længe, så han var lidt i tvivl. Problemet bestod i at vi skulle skrive en novelle, og første halvdel var han helt vild med, hvorimod anden halvdel var lidt mere "løs" i både sprog og handling. Det kom sig af at jeg altid (så vidt muligt) skriver en stil på én gang, men denne var delt ud over to dage. Den ene dag skriver jeg måske rigtig godt, og finurlighederne vælter frem, dagen efter kan jeg slet ikke finde rytmen  Men jeg fik da et pænt 11-tal, han kom bare lige ned og spurgte om jeg virkelig havde skrevet første del selv...??? Og selvom han tilsyneladende troede på mig med det samme, havde jeg det bare SÅ dårligt indeni bagefter  Problemet med at du kun har mulighed for at give den en skalle til eksamen, er at der har du altså tidsbegrænsning på Så du har desværre ikke mulighed for at bruge en hel dag på at skrive og rette fejl...
Mvh. Cat "Livskvalitet består i at tingene går som man ønsker de skal gå"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dumme lærere |
|
|
Jeg og en veninde blev engang i 2.g beskyldt for at have kopieret en dansk stil fra nettet, fordi vi begge havde brugt ordet "unik" i hver vores stil om samme emne  Og stilene lignede absolut ikke hinanden og var naturligvis heller ikke kopieret fra nettet. Det kunne jeg aldrig finde på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Muskelmunken |
Dominoaas |
10-05-2007 16:52 |
|
Jeg siger ikke at det er forståeligt, men at jeg kan forstå dem. Forstået på den måde, at JEG IKKE mener at det er rimeligt, men hvis man ser på, hvad lærere i dag skal nå på den tid de har til det. Så er det altså ikke at bruge 7 timer på at tjekke alle de steder, hvor elever i dag har mulighed for at hente opgaver fra. Så er det nemmere at spørge eleven selv, og dermed se reaktion, hvor ud fra jeg vil mene, at man altid kan se om man har ramt plet. MEN derfor kan læreren jo godt gøre det på en pæn måde... Jeg vil ikke give dig ret i at det kun er dårlige lærere der ikke kan begribe at folk kan forbedre sig. Dette må da være alle læreres ønske for sine elever at de klare det godt. Ellers skal man ikke blive lærer. MVH Charlotte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har også.. |
|
|
Jeg har også været udsat for det samme, med en dansk stil, her i 2.g Vi skulle fortolke en novelle af HC. Andersen, jeg var blevet inspireret af en side på nettet og havde skrevet lidt ud fra den, men ikke direkte copy paste.. Jeg fik så stilen tilbage uden karrakter, for jeg havde jo snydt! Jeg var SÅ ked af det og skuffet resten af dagen, havde virkelig brugt lang tid på den.
Med Venlig Hilsen Anne Kathrine Jensen
GØR LIVET TIL EN FEST - RID IRSK SPRINGHEST!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dominoaas |
Muskelmunken |
10-05-2007 17:36 |
|
Det rager sådan set både eleverne og alle andre en høstblomst hvor hårdt lærerne mener de selv har det. ENHVER bliver dybt chokeret over at blive beskyldt for snyderi, så man finder ud af absolut intet - Andet end at man opfører sig som en idiot og genere andre mennesker. Beskyldninger om plagiat er ret alvorlige beskyldinger, og inden man begynder at kaste om sig med den slags beskyldninger SKAL man have beviserne i orden. At man føler sig nok så overbebyrdet er ingen undskyldning for at overfuse uskyldige mennesker bare fordi de ikke lever op til ens fordomme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sikke noget |
|
|
... jeg er aldrig blevet beskyldt for at snyde. Men i folkeskolen blev min veninde det, da to opgaver pludselig havde nøjagtig samme ordlyd. Hele vejen igennem. Læreren mistænkte min veninde, fordi hun svarede, at hun ikke anede, hvorfor de var ens. Det var nok telepati... spøgte hun. Senere meldte den virkelige synder sig på banen. Men først efter at hele klassen havde fået et kollektivt forbud mod at opholde os indendørs indtil en af de to opgaveskrivere indrømmede at have skrevet af. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dominaas |
|
|
Hmm... du læste vist ikke det hele i mit andet indlæg...??  Jeg gik IKKE fra 7 til 10 på en enkelt aflevering... men steg lige så langsomt gennem hele dette år... fra 7 til 8.. og så møjsommeligt fra 8 til 9 hvor jeg lå fast i et stykke tid (mellem 8 og 9), men... Nej, jeg ved ikke hvad jeg skal sige... Jeg kan godt se det fra lærerens side - HVIS der da havde været grund til hans mistanke..!  Hvor er jeg egentlig ked af, hvor mange der har haft en lignende oplevelse... Det lyder som om der er mange lærere som virkelig ikke kan give slip i deres "første-karakter-indtryk" selvom eleven rykker sig - og det er vel i virkeligheden det der skal gives karakter for..?? Jeg har tænkt mig, at konfrontere ham i morgen.. For på en pæn måde, at fortælle ham at jeg synes det var temmelig groft gjort, og at han da bare kan få opgaven hvis han lyster det (jeg havde jo givet ham den i første omgang), samt at jeg håber han er klar over hvor nedgørende det egentlig føles at blive beskyldt for sådan noget... Mange tak for alle jeres svar! Anja..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har selv været der... |
|
|
... hele 2 gange i gymnasiet. Den første gang var vi 4 i en gruppe, som i 1. g skulle lave et tværfagligt projekt i biologi, fysik og kemi. Min veninde og jeg var sammen og ville virkelig gerne hamre igennem og vise at vi kunne. Vi skrev kemidelen og fik 9, vi skrev fysikdelen og fik 9. Da vi to havde skrevet begge disse opgaver alene blev vi rimelig trætte af vores såkaldte "gruppe" og besluttede os for, i samarbejde med vores undervisere, at vi kun var os 2 i gruppen. I biologi lagde vi virkelig godt med kræs på og var blandt andet på sygehuset her i Odense hvor min venindes far arbejder, for at få testet diverse ting der ville være kræs for opgaven. Vi var godt tilfredse da vi afleverede og håbede på et 2-cifret tal. Men nej... - vi fik 5 med den besked, at så faglig en opgave kunne to elever på 1. g's niveau ikke skrive  Vi var rasende og målløse!! Vi ville have gået til vores studievejleder, men det var lidt svært, idet hun var vores biologilærer. Derfor gik vi direkte til rektor. Vi kom så til "eksamen" i vores opgave på rektors kontor, sammen med rektor og underviser. Vi kunne vores stof og opgave og bioilogilæreren måtte erkende den var godt skrevet... Så vi fik ret - og eet 10-tal  Anden gang var med samme veninde - hvilket virkelig var uheldigt, da det så virkede mistænksomt. Vi skulle skrive his.opgave i 2.g. Min veninde ville skrive om besættelsen og jeg om den franske revolution. Opgaveformuleringerne blev lavet og godkendt i samarbejde med vores underviser. Lige i sidste øjeblik valgte min veninde at skifte emne til DFR - ligesom mig og hendes prob.formulering lå tæt op ad min... - vore underviser godkendte den. Dette indebar at der var flere emner vi begge skulle ind på og eftersom vi begge brugte de samme kilder, er det jo logisk at dele af opgaverne lå tæt op ad hinanden. Da alle andre fik deres opgaver tilbage fik vi ikke. Vi fik besked på at vi ville få besked senere. 1 time senere sad jeg ved computerne og var ved at lave biotek. grafer da min veninde kom ind i lokalet sammen med rektor. Vi skulle holde møde med ham og underviser 2 timer senere. Vi var begge grædefærdige, idet vi vidste at vi havde skrevet dem hver for sig og egentlig ikke snakket ret meget sammen om dem. Mine forældre kom for at være med til mødet, idet de jo vidste jeg havde siddet derhjemme og skrevet. Slutningen på det hele blev, at de ikke havde nogel besviser for at vi havde snydt, men føj hvor var det klamt alligevel! At skulle sidde og argumentere for en opgave, som man selv var godt tilfreds med...  Håber aldrig jeg oplever det igen!! Heldigvis gik min SSO som smurt og jeg fik 10 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kender det.. |
|
|
..desværre lidt for godt efter mit kun næsten 1 år på gymnasiet. Havde brugt næsten 4 timer, til en 2-timers matematikaflevering, fordi jeg virkelig ville gøre det godt. Var selv super tilfreds da jeg afleverede, men smilet stivnede da jeg fik det tilbage - Min lærer mente simpelthen, at jeg havde skrevet efter, fordi min veninde (som er en del bedre end mig til matematik) havde de samme resultater.. øhm.. ja, er det ikke DÉT matematik egentlig går ud på? Var bare tudefærdig, for havde brugt 100 år på at forstå matematik bogen omkring opgaverne. suk. 
/ Shirk Hest købes: 4-11 år, stang ml. 155-163, max. 24.000 "I'd rather be hated for who I am, than loved for who I'm not"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
Muskelmunken |
10-05-2007 20:27 |
|
Det lyder godt nok til at gymnasielærere er blevet LANGT mere paranoide end da jeg gik i gymnasie. Underligt egentlig, for så lang tid siden er det heller ikke at jeg gik i gymnasie (dengang kunne man også hente opgaver fra nettet). Men der var slet ikke den fjendske og anklagende tendens som så mange lader til at have oplevet nu. Nuvel, gymnasie-lærere er som oftest ikke de mest behagelige mennesker på jorden (som man siger - "Those that can, do, those that can't, teach") og de var generelt også temmeligt fjendtligt indstillede over for enhver som ikke udviste størst tænkelig engagement for ligenetop deres fag (de sagde alle sammen at man skulle bruge mest tid på *deres* fag) men de anklagede dog ikke folk for snyd hvis de så ydede en ekstra indsats.
Sjovt egentlig at gymnasie-lærere kan være så stride, når miljøet og underviserne typisk er langt mere behageligt på f.eks universitetet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
Gonzalez |
10-05-2007 20:34 |
|
jeg prøvede præcis det samme i engelsk. jeg havde brugt sindsygt lang tid på en engelsk rapport, og den var bare knaldgod! Læreren skældte mig ud, ugen efter og jeg kom på kontoret. De påstod at jeg havde snydt! for hvordan kunne både jeg og en anden i klassen have den samme rapport? De mente vi havde hentet den på nettet... senere finder jeg ud af at en af pigerne i klassen havde snuppet min rapport i klasseværelset og kopieret den, fordi hun ikke selv havde nået at lave en... og det skulle jeg så bøde for  Nogle lærere burde virkelig underøge sagerne før de bare beskylder deres elever for snyderi. kan godt forstå du er ked af det...
M.V.H Katja Gonzalez Elevplads hos hundefrisør søges. Gerne i KBH. Hundeluftning tilbydes -Gibskov kommune, se mere på min profil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| puha.. |
|
|
Så er det i dag, at jeg har tænkt mig at tage en stille snak med ham igen.. Har nærmest allerede forberedt min 'tale'.. men det ender nok med, at jeg får hakket noget raglese frem... men bare han får pointen... tusind tak for alle jeres svar.. Det gjorde da, at jeg ikke følte mig heelt så uretfæridigt behandlet... når nu vi er flere om det...  Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
kan også lige tilføje at jeg selv har oplevet det samme. Vi fik en opgave i dansk og jeg var glad for den for endelig var det en opgave der var interessant at skrive så det faldt mig nemt. Og da vi fik dem tilbage, ja gæt selv, da sagde min gym.lærere at hun ikke ville give karakter for den, selvom den lå til 13, fordi hun var sikker på at jeg havde fået en anden til at skrive den...nøj hvor var jeg ked af det og egentlig også tosset.
Der er nogen herinde der skriver at det er bedre at spørge eleven direkte end at bruge 7 timer på at cheke. Ikke for at angribe nogen, men sådan en holdning kan gøre mig harm. Det tager ikke 7 timer, ja jeg ved godt overdrivelse fremmer forståelsen, og det må være enhver lærers pasion at ville eleverne det bedste, ellers skulle man ikk evære lærer! Også vil jeg som selv sidder i det, heller bruge den tid det tager og være cheke også aflevere med en opgaven tilbage med en karakter der svarer til hvad opgaven en værd og få en glad elev, end at gøre som det her er sket. Har eleven så alligevel snydt, så må jeg erkende at eleven har været så god til at snyde og har kunnet vudere om den tekst eleven snyder med er god nok til snyd, så har eleven for mig at se også forstået en del.
Meget kort så er det mig uforståeligt at en lærer, ligemeget hvilket niveau det er på, handler som her. Det handler for en lærer om at give eleverne en god oplevelse i skolen, så de har lysten til at lære og give stile og eksamner en skalle. Ros fremmer meget mere en ris.
Hyggehejsa Renana
Lille hus søges til leje i nærheden af Haderslev Mail eller skriv besked hvis du ved noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hephey |
|
|
fransk lærere er nogle mærkelige nogen... jeg har dog aldrig prøvet at blive beskyldt for at snyde... har tilgengæl fået en fransk aflevering tilbage men næsten ingen rettelser og et 7 tal (efter gammel skala) kiggede så ved min nabos som var helt overmalet med røde streger og med et lille 7 tal i bunden... går så op til min lære og høre hvordan det hænger sammen... så svare hun "jamen det er fordi jeg forventer mere af dig end af de andre" så tror jeg jeg fik nogen meget onde øjne for hun så rimelig forskrækket ud og fik så sagt "jeg har det her fag på c niveau som de andre, og skal dømmes på samme niveau det kan simpelthen ikke være rigtigt jeg skal knokle hårde end de andre for at få samme karakterer..." og så gik jeg... men godt i fik styr på det...
Vores største had tilhøre de mennesker vi holder allermest af, for de er, de eneste der kan give os alt, og alligevel nægte os det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|